Koettelu

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Koettelu

ViestiKirjoittaja Minä vain » 26. Kesä 2014 13:32

Minulla on asiasta sellainen käsitys, että Mooses sai korkean egyptiläisen kasvatuksen ja hänelle oli varmasti tuttu hammurabin laki.
Sinäänsä laki on oikeuden mukainen, että palkka on tekojen mukaan, ei enempää eikä vähempää.
Jeesus oli taas toista mieltä kun hän siteerasi olette kuulleet sanottavan silmä silmästä ja hammas hampaasta jne, mutta minä sanon teille älkää tehkö pahalle vastarintaa......

Tiesitkö muuten miksi Mooseksen sauva söi egyptin viisaiden sauvat?
Uskotko, että Moosekselta ei tullut kirjoituksiin yhtään astian makua?

Toiseksi kirjoitin sen niitä muutamia varten täällä foorumilla, jotka ovat voineet erehtyä pitämään sinua Herran Jeesuksen opetuslapsena, jota et kuitenkaan ole. Ettei vain kukaan eksyisi samaan eksytykseen missä sinä olet. Ikävä kyllä näyttää jo siltä niin kuin joku olisi jo täällä foorumilla syönyt sinun kädestäsi ruokaa, joka ei ole hyvää.

Sen, että olenko Jeesuksen, sen tietää Jeesus ja hän on tuomari joka lampaat erottelee.

Kolmanneksi en minä ole sinua estämässä minun koetteluani, olet sitä vapaa tekemään, mutta halusin näyttää sinulle, että me olemme eri leirissä, ettet luule minun pitävän sinua Herran Jeesuksen opetuslapsena.

Kyllä se on tullut jo selville mitä mieltä olet minusta.

Sitten koen että Raamatun sanan vastaisuutesi johtuu joistakin haavoista sekä siitä ettet ole oikeasti uudestisyntyneessä tilassa ja siksi vastustat Raamatun totuutta, koska et pysty etkä halua uskoa sitä sellaisenaan. Olet kiinnostunut kyllä asioista ja joko luulet olevasi uskossa tai teet tietoisesti sen, että pyrit soluttautumaan "uskovana" uskovien joukkoon, että saisit vedettyä heitä pois Raamatullisesta uskosta. Koen ja näen että sinä tarvitsisit paljon rakkautta, ymmärtämystä, mutta myös selkeitä rajojen asettamista, että näkisit oman tilasi, ettet ole Raamatullisessa uskossa.

Koet ja näet väärin asioita.
Jos koet minun tarvitsevan ymmärtämystä, niin tahdotko tehdä sen?

Herra Jeesus on tie, totuus ja elämä, mutta Hän tekee erotuksen vuohien ja lampaiden välillä. Toki Herra Jeesus rakastaa uskosta osattomia ihmisiä, mutta Hän ei pidä heitä sen harhaluulon vallassa, että he olisivat matkalla Jumalan valtakuntaan, koska sitä he eivät ole ennen kuin tekevät Raamatullisen parannuksen.

Hän ei pidäkään ketään harhaluulossa, vaan sen tekevät ihmiset itse kun eivät häntä usko.
Äläkä yritä kääntää tätä minua vastaan, sillä raamatussa ei ole yhtään todistusta että raamattu olisi se tie jota seurata tulee.

Sitten vielä eräs ikävä asia. Aina kun jossakin kohtaa foorumilla syntyy jännitteitä, niin sinä olet siellä mukana lisäämässä vettä kiukaalle, että lämpö ja kierrokset lisääntyisivät.

Ja sinäkö et ole ollut paikalla?
Miksi ihmiset lähtevät palstalta, he kyllä kertovat sen itse.
Kyllä joku voi minunkin takiani lähteä palstalta ja toivottavasti perustelevat sen myös, mutta se jää nähtäväksi.

Sitten lopuksi rakastan sinua kyllä lähimmäisenäni, mutta se ei tarkoita sitä että en voisi Raamatun sanan totuuden valossa sanoa sinun olevan osaton Raamatullisesta uskosta.

Siis haluatko ymmärtää ja antaa suosiolla minun näyttää virheesi opetuksissasi?
Sitten selviää myös se, että kuka on eksynyt.
Minä vain

ViestiKirjoittaja PetriFB » 26. Kesä 2014 14:09

2 Moos 20:
22 ¶ Ja Herra sanoi Moosekselle: "Sano israelilaisille näin: Te olette nähneet, että minä olen puhunut teille taivaasta.
23 Älkää tehkö jumalia minun rinnalleni; hopeaisia tai kultaisia jumalia älkää tehkö itsellenne.
24 Tee minulle alttari maasta, ja uhraa sen päällä polttouhrisi ja yhteysuhrisi, lampaasi ja raavaasi. Joka paikassa, mihin minä säädän nimeni muiston, minä tulen sinun tykösi ja siunaan sinua.
25 Mutta jos sinä teet minulle kivialttarin, niin älä rakenna sitä hakatusta kivestä; sillä jos sinä kosket taltallasi kiveen, niin sinä saastutat sen.
26 Äläkä nouse portaita myöten minun alttarilleni, ettei häpysi sen päällä paljastuisi."

Tässä Herra, eli Jumala sanoo Moosekselle, mitä israealilaisille pitää sanoa.

2 Moos 21: 1 ¶ "Nämä ovat ne oikeudet, jotka sinun tulee asettaa heidän eteensä:

Tässä Herra Jumala jatkaa samaa puhetta sanoen Mooseksellle oikeuksista, jotka tulee asettaa israelilaisille.'

2Mo 21:24 silmä silmästä, hammas hampaasta, käsi kädestä, jalka jalasta,

Sitten Herra puhui mm. tuon käskyn, joka liittyi raskaansa olevaan vaimoon ja jos hänelle tai lapselle aiheutui vahinkoa, niin vahingontekijä sai tekojensa mukaan. Eli kyseessä oli koko ajan Herra Jumalan käsky israelilaisille, eikä hammurabin laista. Vieläkö uskot tässä kohtaa vastoin Raamatun selkeää opetusta?

Matt 5:
38 ¶ Te olette kuulleet sanotuksi: ‘Silmä silmästä ja hammas hampaasta’.
39 Mutta minä sanon teille: älkää tehkö pahalle vastarintaa; vaan jos joku lyö sinua oikealle poskelle, käännä hänelle toinenkin;

Herra Jeesus sanoi tämän siksi, koska Hänen kauttaan tulee lain muutos.

Joh 1:17 Sillä laki on annettu Mooseksen kautta; armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta.

Jeesuksen kautta tulee armo ja totuus. Pahantekijälläkin on mahdollisuus saada armahdus, eikä hänelle makseta tekojensa mukaan, jos uskoo Jeesukseen ja tuo syntinsä Jeesuksen veren puhdistettavaksi.

2 Moos 7:
10 Niin Mooses ja Aaron menivät faraon tykö ja tekivät, niinkuin Herra oli käskenyt. Aaron heitti sauvansa faraon ja hänen palvelijainsa eteen, ja se muuttui käärmeeksi.
11 Ja faraokin kutsui maansa viisaat ja velhot; ja nämä Egyptin tietäjät tekivät samoin taioillansa:
12 he heittivät kukin sauvansa maahan, ja ne muuttuivat käärmeiksi. Mutta Aaronin sauva nieli heidän sauvansa.
13 Ja faraon sydän paatui, eikä hän kuullut heitä, niinkuin Herra oli sanonutkin.

Aaronin sauva söi siksi Egyptin tietäjien ja noitien sauvan, koska Jumalan voima on suurempi saatanan voimaa. Sen tähden vihollinen joutuu väistymään ja pakenemaan Jumalan voiman edessä. Jumala teki tyhjäksi perkeleen teot ja siksi Aaronin sauva söi Egyptin noitien sauvat.

Moosekselle ei tullut Kirjoituksiin (VT) astian makua eikä virheitä, koska Jumala ohjasi häntä kirjoittamaan Kaikkivaltiaan Jumalan ilmoituksen.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

ViestiKirjoittaja PetriFB » 26. Kesä 2014 14:44

Nyt olet sitten varmaankin tyytyväinen kun alkaa juupas eipäs keskustelu.Yritän keskustella kanssasi asiallisesti ja sinua kunnioittaen, mutta tuomalla rehellisesti asiat eteesi. Keskustelen kanssasi jonkin aikaa, mutta en aio loputtomiin jatkaa kanssasi, sillä emme pääse yhteisymmärrykseen, koska sinä et ole Raamatullisessa uskossa. Jos olisit, niin uskoisit koko Raamatun olevan Jumalan sanan totuus. Jeesus sanan käyttö ei hämää sellaisia uskovia, jotka uskovat Jeesukseen, niin kuin Raamattu opettaa.

Sinä tarvitset ymmärtämystä siten, että sinua tulee ymmärtää ja pyrkiä auttamaan päästäksesi pois valheenverkoista totuuden tielle. Tarvitset myös toki ymmärrystä. Jokainen meistä tarvitsee lisää ymmärrystä, mutta eri kohdissa sen kasvun mukaan missä itse kukin on. Sinä tarvitset pelastuksen ymmärtämisen, sillä et ole Raamatullisessa uskossa. Minusta tuntuu siltä, että minä en kykene sinua auttamaan siinä ymmärryksen tarvitsemisessa, koska sinä luulet olevasi Raamatullisen pelastuksen sisäpuolella, vaikka olet sen ulkopuolella. Ja koska minä puhun sinulle suoraan kiertelemättä ja kaartelematta, niin sinä et halua ottaa minulta mitään vastaan. Tahtoisin sinua auttaa, mutta koska et tunnu tarvitsevan apua, niin en kykene mitenkään auttamaan sinua, vaikka niin tahtoisin tehdä.

Raamatussa on monta kohtaa, jossa tuodaan esille että Jeesukseen tulee uskoa niin kuin Raamattu opettaa.

Joh 20:
30 Paljon muitakin tunnustekoja, joita ei ole kirjoitettu tähän kirjaan, Jeesus teki opetuslastensa nähden;
31 mutta nämä ovat kirjoitetut, että te uskoisitte, että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä uskon kautta olisi elämä hänen nimessänsä.

Tuossa on yksi niistä, joka sanoo selvästi että ne mitkä on kirjoitettu (Raamattuun = irjoitettu Jumalan sana) ovat siksi kirjoitettu. että te uskoisitte, että Jeesus on Messias, Jumalan Poika, ja että teillä uskon kautta olisi elämä hänen nimessänsä. Tässä puhutaan nimenomaan, että ne ovat kirjoitettu (Raamattuun) että uskoisimme ja sen uskon kautta että uskomme Häneen niin kuin on kirjoitettu, niin silloin meillä on uskon kautta elämä Jeesuksen nimessä.

Koska et tätä usko, niin sinulla ei ole Raamatullista uskoa, eikä sinulla ole uskon kautta elämää Jeesuksessa. Omat sanasi todistavat sen.

Sinä olet hyvin usein lietsonut jännitteitä (et tietenkään ole siihen yksin syypää) foorumilla, joka nostaa muidenkin sydämissä vanhat kalavelat mieleen ja soppa on valmis. Tunnustan sen että myös minun taitamattomuuteni takia on varmasti ihmisiä lähtenyt foorumilta sen n. 10 vuoden ajan kun olen ollut foorumeilla. Mutta sen uskallan sanoa tässä julkisesti, että minulla ei ole tarkoituksena kenenkään lyöminen, ivaaminen tai minkäänlainen ajojahti ja sen tulisi näkyä viesteistä mitä kirjoitan.

Totta kai sinä saat suosiolla tuoda esille kirjoituksiani ja opetuksiani, jotka eivät ole täydellisiä, koska kukaan meistä ei ole täydellinen ja siksi me jokainen teemme virheitä. Eksyttäjä on sellainen, joka tuo esille väärää evankeliumia sekä haitallisia eksyttäviä oppeja. Sellainen ei ole eksyttäjä, joka on erehtynyt opissa, jos se opinkohta ei uskon opetuksen kannalta ole ratkaisevassa määrin harhaan vievä. Eksynyt voi olla myös sellainen, joka jossakin opin kohdassa rakentaa väärällä tavalla.

Eksyttäjä on taas ihan varmasti sellainen, joka sanoo ettei Raamattu ole kokonaan Jumalan sanan totuus. Tämän tähden sinuun sopii eksyttäjän tuntomerkit. Tätä en sano siksi, että haluan sinua näpäyttää, riidellä kanssasi tai että olisin sinulle katkera, vaan siksi koska se on totta, sillä sinä et usko Raamatun olevan Jumalan sanan totuus.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

ViestiKirjoittaja Minä vain » 26. Kesä 2014 19:32

Nyt olet sitten varmaankin tyytyväinen kun alkaa juupas eipäs keskustelu.Yritän keskustella kanssasi asiallisesti ja sinua kunnioittaen, mutta tuomalla rehellisesti asiat eteesi. Keskustelen kanssasi jonkin aikaa, mutta en aio loputtomiin jatkaa kanssasi, sillä emme pääse yhteisymmärrykseen, koska sinä et ole Raamatullisessa uskossa. Jos olisit, niin uskoisit koko Raamatun olevan Jumalan sanan totuus. Jeesus sanan käyttö ei hämää sellaisia uskovia, jotka uskovat Jeesukseen, niin kuin Raamattu opettaa.

Olen kyllä. Olet kaivanut omasta aloitteestasi esiin kaikkea arkiston pohjalta ja antanut nyt itsekin rehellisen vastauksesi millaisena minua pidät ja miten minua katsot.
Se on hyvä asia puhua asioista, koska totuus tulee näin selville.
Ymmärrän myös kriteerisi kuka on oikea uskova.

Sinä tarvitset ymmärtämystä siten, että sinua tulee ymmärtää ja pyrkiä auttamaan päästäksesi pois valheenverkoista totuuden tielle. Tarvitset myös toki ymmärrystä. Jokainen meistä tarvitsee lisää ymmärrystä, mutta eri kohdissa sen kasvun mukaan missä itse kukin on. Sinä tarvitset pelastuksen ymmärtämisen, sillä et ole Raamatullisessa uskossa. Minusta tuntuu siltä, että minä en kykene sinua auttamaan siinä ymmärryksen tarvitsemisessa, koska sinä luulet olevasi Raamatullisen pelastuksen sisäpuolella, vaikka olet sen ulkopuolella. Ja koska minä puhun sinulle suoraan kiertelemättä ja kaartelematta, niin sinä et halua ottaa minulta mitään vastaan. Tahtoisin sinua auttaa, mutta koska et tunnu tarvitsevan apua, niin en kykene mitenkään auttamaan sinua, vaikka niin tahtoisin tehdä.

Jokainen tarvitsee ymmärrystä jossain asioissa.
Se kuka on pelastuksen sisäpuolella, siitä ei päätä ihminen eikä raamattu vaan Jeesus.

Raamatussa on monta kohtaa, jossa tuodaan esille että Jeesukseen tulee uskoa niin kuin Raamattu opettaa.

Joh 20:
30 Paljon muitakin tunnustekoja, joita ei ole kirjoitettu tähän kirjaan, Jeesus teki opetuslastensa nähden;
31 mutta nämä ovat kirjoitetut, että te uskoisitte, että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä uskon kautta olisi elämä hänen nimessänsä.

Tähän kirjaan, ei tarkoita raamattua, mutta se "tähän kirjaan" on raamatussa.

Tuossa on yksi niistä, joka sanoo selvästi että ne mitkä on kirjoitettu (Raamattuun = irjoitettu Jumalan sana) ovat siksi kirjoitettu. että te uskoisitte, että Jeesus on Messias, Jumalan Poika, ja että teillä uskon kautta olisi elämä hänen nimessänsä. Tässä puhutaan nimenomaan, että ne ovat kirjoitettu (Raamattuun) että uskoisimme ja sen uskon kautta että uskomme Häneen niin kuin on kirjoitettu, niin silloin meillä on uskon kautta elämä Jeesuksen nimessä.

Minulle se taas sanoo selvästi sen mitä se oikeasti sanoo.

Koska et tätä usko, niin sinulla ei ole Raamatullista uskoa, eikä sinulla ole uskon kautta elämää Jeesuksessa. Omat sanasi todistavat sen.

Huomaatko yhden asian, sinä tulkitset tuon jakeen ja sanot, koska en tätä (tulkintaasi) usko, niin en ole raamatullisessa uskossa eikä minulla ole elämää Jeesuksessa.
Minun sanani todistavat, että en ole tulkinnut tuota.

Sinä olet hyvin usein lietsonut jännitteitä (et tietenkään ole siihen yksin syypää) foorumilla, joka nostaa muidenkin sydämissä vanhat kalavelat mieleen ja soppa on valmis. Tunnustan sen että myös minun taitamattomuuteni takia on varmasti ihmisiä lähtenyt foorumilta sen n. 10 vuoden ajan kun olen ollut foorumeilla. Mutta sen uskallan sanoa tässä julkisesti, että minulla ei ole tarkoituksena kenenkään lyöminen, ivaaminen tai minkäänlainen ajojahti ja sen tulisi näkyä viesteistä mitä kirjoitan.

Minä en lietso jännitteitä, en vain usko kaikkea mitä syötetään.
Kalavelat olisi syytä maksaa pian pois, niin kuin Jeesuskin sanoi.
Se ei ihan näy jos luet ihan tämän viestisi alkusanat, niin vaikka asiallisesti kirjoitat, niin sinusta paistaa pieni ivailu tai närkästyminen läpi.
Mutta en siitä sen enempää.

Totta kai sinä saat suosiolla tuoda esille kirjoituksiani ja opetuksiani, jotka eivät ole täydellisiä, koska kukaan meistä ei ole täydellinen ja siksi me jokainen teemme virheitä. Eksyttäjä on sellainen, joka tuo esille väärää evankeliumia sekä haitallisia eksyttäviä oppeja. Sellainen ei ole eksyttäjä, joka on erehtynyt opissa, jos se opinkohta ei uskon opetuksen kannalta ole ratkaisevassa määrin harhaan vievä. Eksynyt voi olla myös sellainen, joka jossakin opin kohdassa rakentaa väärällä tavalla.

Se, että vielä kerrot kuka on eksyttäjä ja kuka eksynyt on puolustuksesi, huomaatko kuinka epäilet jo itsekin opetustasi, ja valmiiksi puolustat itseäsi hieman epäillen, ettei sinusta vaan olisi tullut se eksyttäjä.

Eksyttäjä on taas ihan varmasti sellainen, joka sanoo ettei Raamattu ole kokonaan Jumalan sanan totuus. Tämän tähden sinuun sopii eksyttäjän tuntomerkit. Tätä en sano siksi, että haluan sinua näpäyttää, riidellä kanssasi tai että olisin sinulle katkera, vaan siksi koska se on totta, sillä sinä et usko Raamatun olevan Jumalan sanan totuus.

Sinun ei tarvitse opettaa katsojille kuka on eksyttäjä ja kuka on eksynyt.
Jokainen osaa lukea sen raamatusta mitä Jeesus asiasta kertoi. Matt. 15:14
Se ei voi olla totta siksi, että en usko kuten sinä uskot tai sen vuoksi kun en usko kuten valtaosa uskoo.

Mutta pitemmittä puheitta.
Vyötä kupeesi kuin mies, sillä nyt alkaa se koettelu.
Minä vain

ViestiKirjoittaja Masa » 26. Kesä 2014 20:17

Eikös tämä "hengellinen pullistelu" voisi päättyä tähän?
Masa

ViestiKirjoittaja PetriFB » 26. Kesä 2014 20:31

Niin aika vaikeata tämä on, mutta käyn nyt viimeisen keskusteluni Minä vainin kanssa, vaikka se on mahdoton savotta. Tätä hän on halunnut koko ajan, sillä olenhan hänen tähtäimessään ollut koko ajan, kuten hän itse sanoi.

Tämä voi olla uuvuttavaa seurattavaa ja pyydän sitä anteeksi, mutta omien ikävien kokemusten vuoksi en halua tehdä tätä kahdenkesken, koska nyt on nähtävillä julkiset todisteet mitä minä olen sanonut ja tämä estää sen ettei perästä kuuluu asioita ja sanoja mitä en ole sanonut. Pyydän vielä anteeksi, että joudutte tätä katsomaan ja kestämään tai eihän tätä ole pakko lukea :)
PetriFB

ViestiKirjoittaja systeri » 26. Kesä 2014 20:33

Masa kirjoitti:Eikös tämä "hengellinen pullistelu" voisi päättyä tähän?

Toosi iso PEUKKU tähän!!

Mutta hei ...nyt mulle tuli mieleen että miksi "minä vain" sua kiinnostaa opettaako Petri Raamatun pohjalta kun sinähän et siihen usko kokonaan totena ja uskon että Petrillä on harras halu opettaa just niinku ymmärtää Raamatusta :roll: Sullehan ei varmaan Raamattu avaudu ihan samalla tavalla kun et usko siihen sillälailla...vai voiko avautua??
systeri

ViestiKirjoittaja PetriFB » 26. Kesä 2014 20:34

Raamatussa Jeesus itse kertoo kuka on pelastuksen sisäpuolella ja kuka ei ole pelastuksen sisäpuolella:

Joh 8:24 Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne."

Joh 7:38 Joka uskoo minuun, niinkuin Raamattu sanoo, hänen sisimmästään on, juokseva elävän veden virrat."

Jos emme usko Jeesukseen, niin kuin Raamattu sanoo, niin olemme pelastuksen ulkopuolella. Sinä olet ulkopuolella, koska et usko Raamatun olevan kokonaan Jumalan sanan totuus. Et usko Jeesukseen, niin kuin Raamattu sanoo.

Joh 20:

Nämä ovat kirjoitetut, että te uskoisitte Jeesuksen olevan Messias, Jumalan Poika, että teillä uskon kautta olisi elämä Jeesuksen nimessä. Nämä ovat kirjoitetut tarkoittaa nimenomaan Raamattua sekä tähän kirjaan on osa Raamattua, eli Johanneksen evankeliumia, joten se tarkoittaa Raamattua, sillä Raamattu muodostuu niistä kirjoituksista, joita siihen on kirjoitettu. Siksi Jeesus sanoi, että Häneen tulee uskoa niin kuin Raamattu opettaa. Sinä et usko Raamatun olevan kokonaan Jumalan sanaa, etkä usko Jeesukseen, niin kuin Raamattu opettaa. Omat sanasi tuomitsevat sinut ulkopuolelle pelastuksen.

Koska sinua johtaa henki tai oma itsesi, niin siksi sinä voit uskoa tai olla uskomatta Raamattua aina sen mukaan kun se tuntuu sinulle sopivan. Tästä syystä sinä voit loputtomiin livahtaa takaportista ulos aina kun et halua uskoa, jonkin olevan Jumalan sanaa.

Sinäkin kai tunnustat sen, että jollakin mittarilla sinun sanasi tulee punnita? Sinun punnuksesi on henki joka johtaa sinua tai oma minäsi ja siksi sinun kanssasi ei voi löytää sitä mikä on Raamatun totuus, koska sinä luot itsellesi oman totuuden siitä mikä sinusta tuntuu hyvälle.

En muuten valmiiksi puolustele, vaan se on tosiasia, ettei kenenkään ihmisen Raamatun opetus ole täydellistä. Minä uskallan sen avoimesti kertoa, sillä olenhan saanut tehdä parannusta useita kertoja myös täällä foorumissakin, eikä edellisestä kerrasta ole montaakaan päivää. Se on kuitenkin varmaa, että eksyttäjä on sellainen, joka ei usko koko Raamatun sanan olevan totta.

Sivuutit tämän kokonaan nyt:

2 Moos 20:
22 ¶ Ja Herra sanoi Moosekselle: "Sano israelilaisille näin: Te olette nähneet, että minä olen puhunut teille taivaasta.
23 Älkää tehkö jumalia minun rinnalleni; hopeaisia tai kultaisia jumalia älkää tehkö itsellenne.
24 Tee minulle alttari maasta, ja uhraa sen päällä polttouhrisi ja yhteysuhrisi, lampaasi ja raavaasi. Joka paikassa, mihin minä säädän nimeni muiston, minä tulen sinun tykösi ja siunaan sinua.
25 Mutta jos sinä teet minulle kivialttarin, niin älä rakenna sitä hakatusta kivestä; sillä jos sinä kosket taltallasi kiveen, niin sinä saastutat sen.
26 Äläkä nouse portaita myöten minun alttarilleni, ettei häpysi sen päällä paljastuisi."

Tässä Herra, eli Jumala sanoo Moosekselle, mitä israealilaisille pitää sanoa.

2 Moos 21: 1 ¶ "Nämä ovat ne oikeudet, jotka sinun tulee asettaa heidän eteensä:

Tässä Herra Jumala jatkaa samaa puhetta sanoen Mooseksellle oikeuksista, jotka tulee asettaa israelilaisille.'

2Mo 21:24 silmä silmästä, hammas hampaasta, käsi kädestä, jalka jalasta,

Sitten Herra puhui mm. tuon käskyn, joka liittyi raskaansa olevaan vaimoon ja jos hänelle tai lapselle aiheutui vahinkoa, niin vahingontekijä sai tekojensa mukaan. Eli kyseessä oli koko ajan Herra Jumalan käsky israelilaisille, eikä hammurabin laista. Vieläkö uskot tässä kohtaa vastoin Raamatun selkeää opetusta?

Sinä sivuutit sen siksi, koska et sinä aidosti ole kiinnostunut totuudesta sekä parannuksen teosta, vaan haluat väitellä sekä ujuttaa oppejasi uskovia sekoittamaan. Sinä et ole valmis korjaamaan ja puhdistaman omaa pöytääsi, vaan haluat oman oppisi mukaan pyrkiä taivuttelemaan muitakin uskomaan, niin kuin sinä uskot sekä haluat muita ojentaa, mutta et itse halua ojennusta. Kuinka voisitkaan kun sinulla ei ole Jumalan sanan totuuden todistusta, vaan henki tai oma minäsi, joka päättää mikä on oikein ja väärin.

Kuten sanoin rakastan sinua lähimmäisenä, mutta suoraan ja rehellisesti kirjoitan sinulle, koska sinä aiheutat toimillasi vahinkoa uskovien keskuudessa pyrkien johdattamaan heitä uskomaan kuten sinä uskot, eli ettei Raamattu ole Jumalan sanan totuus. Et milloinkaan pääse totuuden tielle, niin pitkään kun vastustat Raamatun totuutta.
PetriFB

ViestiKirjoittaja Minä vain » 26. Kesä 2014 21:06

Hei, kamoon.
Pitäähän nyt vähän pullistella.

Kaatoivatko Herra Jeesus ja apostolit ihmisiä?

Onko Raamatussa yhtään kohtaa, jossa Herra Jeesus tai apostolit asettivat ihmisiä rukousjonoihin kaataen heitä kiinniottajien käsivarsille? Ei ole. Kaatumisilmiöihin kuuluu usein (ei aina) pakkoliikkeitä (kouristelua, kehon vääntelyä, eläinääniä, hillitöntä naurua jne.) Koska Raamattu ei opeta tästä ilmiöstä yhtään mitään, niin on aiheellista kysyä mistä on kysymys.

Monet jotka puolustelevat kaatamista ja kaatumista ja siinä esiintyviä ilmiöitä sanovat, että näitä ilmiöitä ei esiinny Raamatussa, koska Herra Jeesus sanoi Hänen opetuslapsiensa tekevän suurempia tekoja mitä Herra Jeesus teki. Heidän mielestään kaatumisessa tapahtuvat ilmiöt ovat osoitus näistä suuremmista teoista.

Edellä oleva puolustuspuhe on täysin väärä ja epäraamatullinen. Kun tutkimme Raamattua, niin huomaamme ettei yksikään Herran Jeesuksen opetuslapsi kykene tekemään suurempia tekoja kuin Herra Jeesus, ei suurempia Hengen voimassa, eikä missään suhteessa.

Tämä perustelu ei ole sen parempi kuin puolustuspuhekaan, koska muutat sillä sitä, mitä on todella kirjoitettu.

Joh 14:12 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin (meidzon), kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö,

Herra Jeesus sanoi, että se joka uskoo Häneen on myös tekevä, niitä tekoja, joita Hän tekee ja suurempiakin, koska Herra Jeesus menee Isän tykö. Mitä tarkoittaa suuremmat teot? Alkutekstissä on sana meidzon, joka tarkoittaa suurempaa ja laajempaa.

Herra Jeesus sanoi, että "suuremmat" teot tapahtuvat kun Hän menee Isän luokse, eli kun Hän lihan ruumiissa poistuu tästä maailmasta, niin silloin alkavat tapahtumaan "suuremmat teot". Koska sanalla meidzon on myös merkitys laajempia, niin kyse on laajemmista teoista, koska kun apostolit ja opetuslapset kaikkina aikoina uskovat Herraan Jeesukseen, niin silloin Jumalan tekoja tapahtuu laajemmin.

Vaikka meidzon sanalla olisikin kaksi merkitystä suurempi ja laajempi, niin on kyse suuremmista teoista, koska asiayhteys osoittaa Jeesuksen puhuneen teoista ja tekijästä yksikössä.
Tekojen suuruudesta Jeesus puhuu. Vaikka tekoja tapahtuukin laajemmin, joka on täysin totta, niin Jeesus puhuu Teoista jotka ovat samoja ja suurempiakin kuin ne ovat.

Raamattu todistaa selkeästi ettei ihminen voi tehdä Jumalaa suurempia tekoja, ei edes Pyhässä Hengessä:

Joh 13:16 Totisesti, totisesti minä sanon teille: ei ole palvelija herraansa suurempi eikä lähettiläs (apostolos) lähettäjäänsä suurempi.

Raamatun sanan mukaan palvelija ei voi olla herraansa suurempi. joka tarkoittaa sitä, että Jumalan palvelija ei voi olla Herra Jumalaa suurempi, eikä tehdä Häntä suurempia tekoja (voimassa suurempia), ei edes Pyhässä Hengessä. Raamattu tuo myös sen esille etteivät apostolit (lähettiläät) voi olla lähettäjäänsä suurempia, joka tarkoittaa sitä, että Herran Jeesuksen opetuslapset eivät voi olla suurempia kuin Herra Jumala, eikä edes tehdä Pyhässä Hengessä suurempia tekoja (voimassa suurempia) kuin Herra Jumala.

Raamattu todistaa selkeästi toisin. Joh 14:12

Ja se, että palvelija ei ole herraansa suurempi, eikä lähettiläs lähettäjäänsä suurempi on ihan totta, mutta et voi perustella tällä kuin tekojen suuruus olisi myös rajoitettu.
Sillä Jeesus sanoi että: joka uskoo Häneen, hän on tekevä samoja tekoja ja suurempiakin. Ja silloin hän voi tehdä suurempiakin tekoja, eikä sillä ole mitään tekemistä tekijän suuruuden kanssa, sillä kukaan ei tee tekoja itsestään vaan voimalla joka on Hänestä lähtöisin.
Minä vain

ViestiKirjoittaja PetriFB » 26. Kesä 2014 21:41

Minä vain:

Alkutekstissä Joh 14:12 on sana meidzon, joka tarkoittaa suurempia, laajempia ja enemmän. Mikä näistä vaihtoehdoista on oikea ja tarkoittaa sitä mitä Jeesus tarkoitti?

Ratkaisu on todella yksinkertainen, sillä Jeesus paransi sairaita, ajoi ulos riivaajia, herätti kuolleita takaisin elämään, teki ruoka-ihmeitä ja luonnonvoimat olivat Hänelle alamaisia. Kun nyt tutkimme esim. UT:n tekstejä Apt:n teosta eteenpäin aina ilmestyskirjaan asti, niin yksikään apostoli tai kukaan muukaan alkuseurakunnan uskova ei tehnyt voimassa suurempia tekoja kuin Jeesus teki, mutta enemmän ja laajemmin niitä tapahtui kuin Jeesuksen tekeminä. Jeesus teki tekojaan kolme vuotta, mutta apostolit ja muut uskovat paljon kauemmin ajallisesti. Alkuseurakunnan uskovien kautta tapahtui parantumisia, riivaajien ulosajamisia sekä kuolleita herätettiin, ihan samoja tekoja, joita tapahtui enemmän ja laajemmin kuin Jeesuksen kautta, mutta ei yhtään voimassa suurempaa tekoa kuin Jeesus teki ei löydy Raamatusta opetuslasten kautta. Täten on ilmiselvää, että enemmän tai laajemmin on oikein, eikä suurempia.
PetriFB

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu