Kuvantekokielto

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Kuvantekokielto

ViestiKirjoittaja JHK » 19. Joulu 2015 16:11

Olkoon tässä asiassa vapaus joko pitää seinällä kuvaa tai olla pitämättä. Minäkään en Jeesuksen kuvaa tahdo seinälle ripustaa ja kaulaankin ripustan pelkän ristin, mutta esim. uskonnontunneilla olen välillä piirtänyt taululle tikku-ukon jonka pään päällä on sädekehä kuvastamaan Jeesusta kertoessani Herran teoista historiallisten tapahtumien yhteydessä. Minkäänlaisia tunnontuskia ei siitä tule. :roll:
JHK

ViestiKirjoittaja Iustus » 19. Joulu 2015 18:33

JHK kirjoitti:Olkoon tässä asiassa vapaus joko pitää seinällä kuvaa tai olla pitämättä. Minäkään en Jeesuksen kuvaa tahdo seinälle ripustaa ja kaulaankin ripustan pelkän ristin, mutta esim. uskonnontunneilla olen välillä piirtänyt taululle tikku-ukon jonka pään päällä on sädekehä kuvastamaan Jeesusta kertoessani Herran teoista historiallisten tapahtumien yhteydessä. Minkäänlaisia tunnontuskia ei siitä tule. :roll:

Juuri näin. Tällaista ajattelua olen itsekin yrittänyt pitää esillä.
Iustus

ViestiKirjoittaja pekka » 20. Joulu 2015 23:00

JHK kirjoitti:uskonnontunneilla olen välillä piirtänyt taululle tikku-ukon jonka pään päällä on sädekehä kuvastamaan Jeesusta

Minusta Jumalan antama Toinen Käsky on väärin ymmärretty jos menisin tekemään noin eli piirtelemään tikku-ukon ja sanosin muille ihmisille että se esittää Vapahtajaamme.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja eetu » 21. Kesä 2017 22:22

Niin se on. Ei Jeesuksesta saa tehdä minkäänlaista kuvaa.
eetu

Re: Citymissionin luopumus

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 25. Syys 2017 22:06

*
Nyt minun on pakko kertoa pari juttua joista täällä foorumissa melkein kaikki tiesivät jo koska olen aiemmin kertonut jo. Kun sinä päivänä tilasin taulun jossa on Jeesus. Siinä kuvassa Jeesus kolkuttaa ovea. Oven vieressä on orjantappurapensasta. Siten se saapui postilla niin menin noutamaan tilaamani taulun ja siten kotimatkalla törmäsin iäkkääseen pariskuntaan. Niin halusin näyttää taulun heille niin sinä hetkellä Pyhä Henki puhui meille 'Älä pidä muita jumalia Minun rinnallani'. Ääni oli varoitukseksi ja syystä että siinä on epäjumalia.

Siten kun sinä aikana täällä foorumissa oli kovat keskustelut kuvankiellosta niin sinä samana aikana olin eräässä seurakunnassa ja yksi nainen nousi lavalle ja kertoi saaneensa profeetallisen sanan, joka sanoi; 'Kuva silmien eteen, jonkun seinällä on kuva, idoli, jota Jumala ei halua sen olevan. Jumalasi siunaa kun irrotat viimeisenkin siteen.'

Mietin mitä Jumala tarkoittaa että 'Hän siunaa kun irrotan viimeisenkin siteen'. Siten päätin repiä Jeesuksen kuvan kahtia ja siten yhtäkkiä se huusi minulle sanoen: 'Sinähän kiellät Jeesuksen'. Ääni oli niinkuin hyökkäävä syytös. Minä katsoin ihmetellen kuvaa ja ajattelin 'hei, sehän on pelkästään paperia'. Tajusin että se oli saatanan ääni.

Ensin Pyhä Henki varoitti minua sanoen: 'Älä pidä muita jumalia Minun rinnallani' ja siten profeetallinen sana mainitsi siteen joka sitoi minua tauluun ja se oli saatana joka sitoi minua tauluun.

Jumala on Sana joka on meidän pelastukseksi. Mutta kuva on saatanasta vaikka se esittää Jeesusta. Jumala on säätänyt että usko tapahtuu Sanan kautta Jeesukseen. Vain Sana ja vielä Jumala on asettanut kymmenen käskyä jossa on kuvien kielto ja se on Herran asettama.

Uskovat kapinoivat kuvankieltoa vastaan puolustaen kuvia ja sanovat että kuvat ovat eri asia mutta Raamatun mukaan Jumala on asettanut kuvankiellon. Se on päivänselvää.

No yksi uskonsisko suuttui minulle kun sanoin että minua häiritsee se kun FB-seinä on täynnä Jeesuksen kuvia niin se sanoi minulle ettei itse palvo kuviaan. Koin ristiriitaisena koska suullisesti hän kieltää palvomisen mutta silti hän laittaa itse kuvia palvottavaksi FB-seinälle. Hänellä taitaa olla se side joka sitoo häntä kuviin. Hän on sokea tälle jutulle.

Olin sokea taulun asialle josta Pyhä Henki varoitti minulle ja ääni oli selväksi varoitukseksi ja siten profeetallinen sana kehotti irrottamaan viimeisen siteen. Minulla silmät aukesivat ja tajusin asiaa. Ymmärrän miksi Jumala asetti kuvankieltoa.

Moni puolusti kuvaraamattua niin minulla on oma kokemus hengellisistä sarjalehtikuvista joita kummisetäni lähetteli minulle. Pienenä en osannut vielä lukea niin hän lähetteli minulle ne mutta koin miten kuvat eivät aukaisseet minulle mitään. En saanut mitään otteen kuviin kuinka kovasti yritin. Ei mitään kontaktiyhteyttä kuviin. En saanut otteen Raamatun ilmoittamaan Jeesukseen kuvien kautta. Muistan vielä miten koin tökkivänä.

Kun sain ensimmäisen Raamatun jonka minä itse hommasin teininä ja sain otteen Kristukseen Sanan kautta.

Otetaan vaarin Jumalan asettamasta kuvankiellosta, jos kapinoi kuvankieltoa vastaan puolustaen kuvia, se nousee Herran asetusta vastaan. Jumala ei turhaan asettanut kuvankieltoa sillä Hän tietää mikä on pelastukseksi meidän vuoksi.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 25. Syys 2017 22:20

*
No haluaisin vielä kirjoittaa eräästä jutusta. Tuin yhtä uskonveljeään ja halusin että hänen usko ojentautuisi Kristusta kohtaan ja vahvistuisi niin en antanut kuvia lohdutukseksi ajatellen hänen uskoaan.

Mutta on ristiriitaista että FB:ssa uskovat laittavat kuvia lohdutukseksi. Ne kuvat eivät vahvista uskoaan vaan Jumalan Sana. Ne ovat vääriä lohtuja. Usko ei tule kuvien kautta. Vain Jumalan Sanan kautta, sanoo Raamattu.

Ottaisitte huomioon se usko ja lopettaisitte laittamasta kuvia fb:aan, kiitos! Anteeksi vaan!
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Jukka » 26. Syys 2017 00:51

Mikko Murpatti kirjoitti: Olisi parasta jos Herra Jeesuksen kuvia ei käytettäisi, sillä ne ovat valhetta eikä kukaan oikeasti tiedä miltä Herra Jeeus näytti ollessaan liharuumiissa. Eikä Jeesuksen käyttämä liharuumis muutoinkaan ole palvomisen arvoinen sillä Herra Jeesus on Henki ja myös Isä Jumala on henki. Kuvan teko kielto koskee myäs Raamatun Jumalaa ,koska kukaan ei tiedä myöskään miltä Isä Jumala näyttää. Miten voisimmekaan tehdä Jumalalle kunniaa veistoksillamme ja kuvillamme jos ne perustuvat valheisiin.

Mikon ilmaisu Jeesuksen kuvien käyttämisestä on varsin voimakas, kun hän kirjoitti, että "ne ovat valhetta eikä kukaan oikeasti tiedä miltä Herra Jeeus näytti ollessaan liharuumiissa". Noin se pääosin on, mutta toisaalta VT:n pyhät Kirjoitukset piirtävät eteemme jotakin hänen muodostaan ja luonteestaan - ilmeisesti enemmänkin kuin UT:n tekstit. Jos joku Jeesuksen aikalainen tai myöhemmin hänet näyssä nähnyt on yrittänyt kuvata Herraa inhimillisin keinoin, niin en kutsuisi sitä valheelliseksi teoksi. Itse en ole Herraa nähnyt. Onkohan joku palstalle kirjoittava nähnyt Hänet?

Jumala on Henki, jota emme voi kuvata luodun ihmisen käytössä olevin keinoin. Jumala on kieltänyt sen (esim. 2.Moos. 20:4, Ap.t 19:29). Voidaanko tuota kieltoa sitten sovittaa Jeesukseen, joka tuli yhdeksi meistä ja hänet havaittiin olemukseltaan sellaiseksi kuin mitä mekin olemme ts. tosi ihmiseksi (1.Joh. 1:1). Hän on sitä myös ylösnousemuksensa jälkeen (Luukas 24:39). Nyt me odotamme Hänen palaavan takaisin ja Hän "on muuttava meidän alennustilamme ruumiin kirkkautensa ruumiin kaltaiseksi sillä voimallaan, jolla hän myös voi tehdä kaikki itsellensä alamaiseksi" (Fil. 3:21). Jotkut uskovat näkevät Jumalan kuvantekokiellon koskevan myös Jeesusta, koska sekä VT että UT kuvaavat Jeesuksen Israelin Messiaana ja Jumalana - jota Hän myös on.

Tällaisia lyhykäisesti päätin tähän kirjoittaa... on lienee aika mennä levolle.
Jukka

ViestiKirjoittaja iinuliinu » 26. Syys 2017 08:57

Omakohtainen kokemukseni Jeesuksen näkemisestä on eräs ilmestys jonka näin hereillä ollessa, vaikeassa
elämän tilanteessa. Siinä Hän käveli minua kohti, näin vain Jeesuksen vaatetuksen mutta kasvot eivät näkyneet ne oli
kuin sumennettu/pilvessä.

Itse en myöskään pidä Jeesuksen kuvista koska Raamatussa on se kuvanteko kielto ja onko ne kuvat edes tehtykään
Jeesuksesta?
:think2:
iinuliinu

ViestiKirjoittaja Irka » 26. Syys 2017 09:53

Tässä kuva-asiassa ei ole mitään harmaata aluetta. Kuvat Jeesuksesta ovat epäjumalia. Ne eivät ole Jeesus. Ne esittävät saatanaa, joka imitoi Jeesusta. Jos suosittelee paikkaa, joka jakaa Jeesuksen kuvia, lähettää ihmisen suoraan epäjumalien käsiin. Jos pitää itsellään kuvaa Jeeesuksesta, pitää käsissään epäjumalaa.

Jeesus on Jumala ja Jumala Sanassaan kieltää kuvat Jumalasta. Me emme voi palvella Herraa ja saatanaa. Kuvat ovat eksyttäviä niin monella tapaa. Minulla on omakohtaista kokemusta ihan viime päiviltä, jossa saatana yrittää tuhota koko uskoni Jumalan kuvien kautta. Ihmiset, jotka eivät halua tehdä parannusta epäjumalista, kävelevät väärää tietä. Läpi Raamatun voimme nähdä kuinka Jumala vihaa sitä kuinka ihmiset yrittävät kuvata Jumalaa omien käsiensä töitten kautta. Vielä Apostolien teoissakin Jumala sanoo:

Ap.t.17:29 Koska me siis olemme Jumalan sukua, emme saa luulla, että jumaluus on samankaltainen kuin kulta tai hopea tai kivi, sellainen kuin inhimillisen taiteen ja ajatuksen kuvailema. 30 Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus.

Lisää Raamatun Sanaa:

Jes. 45:16 16 Häpeän ja pilkan he saavat kaikki, pilkan alaisina he kulkevat kaikki, nuo kuvien tekijät.

Hab. 2: 18 Mitä hyötyä on veistetystä kuvasta, että sen valmistaja veistää sen, ja valetusta kuvasta ja valheen opettajasta, että sen valmistaja siihen luottaa ja tekee mykkiä epäjumalia? 19 Voi sitä, joka sanoo puulle: 'Heräjä!' ja mykälle kivelle: 'Nouse!' Sekö voisi opettaa? Katso, se on silattu kullalla ja hopealla, ja henkeä siinä ei ole, ei ensinkään.

2. Moos. 20:3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani. 4 Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla. 5 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat; 6 mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.

1. Kor. 10:14 14 Sentähden, rakkaani, paetkaa epäjumalanpalvelusta.

Ilm. 22:15 Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.

2. Kor. 11:4 Sillä jos joku tulee ja saarnaa jotakin toista Jeesusta kuin sitä, jota me olemme saarnanneet, tai jos te saatte toisen hengen, kuin minkä olette saaneet, tai toisen evankeliumin, kuin minkä olette vastaanottaneet, niin sen te hyvin kärsitte. ... 13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi. 14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.

Jes. 14:12 Kuinka olet taivaalta pudonnut, sinä kointähti, aamuruskon poika! Kuinka olet maahan syösty, sinä kansojen kukistaja! 13 Sinä sanoit sydämessäsi: 'Minä nousen taivaaseen, korkeammalle Jumalan tähtiä minä istuimeni korotan ja istun ilmestysvuorelle, pohjimmaiseen Pohjolaan. 14 Minä nousen pilvien kukkuloille, teen itseni Korkeimman vertaiseksi.'

Se on siis saatana, joka haluaa ihmisten palvonnan Jeesus - kuvien kautta. Jos joku ei tätä näe, on sokea.
Irka

ViestiKirjoittaja Irka » 26. Syys 2017 10:10

Kuvat Jeesuksesta pilkkaavat Jeesusta. Olen kokenut valtavaa Pyhän Hengen murhetta Jeesus - kuvien takia. On surullista kun esim. raha menee Jumalan Sanan edelle. Silloin palvelee itseään, ei Jeesusta. Jos on Jumalan tahto, että yhdistys on pystyssä, Jumala antaa keinot hankkia puhdasta materiaalia. Onkin uskomatonta, jos annetaan rahan puhua sen sijaan, että nöyrryttäisiin Jumalan edessä parannukseen ja annettaisiin Jumalan tehdä tahtonsa kuten Hän haluaa, Hänen Sanansa mukaisesti. Nyt monessa paikassa käytetään Jumalan armoa väärin ja otetaan vastaan valhe ja viedään sitä eteenpäin. Se on surullista. Ei Jumala valehtele kun Hän sanoo etteivät epäjumalanpalvelijat peri taivasten valtakuntaa. Meillä pitäisi olla terve Jumalan pelko, joka saa aikaan parannuksen, jotta Hän voi tehdä tahtonsa kauttamme. Niin helposti ihminen voi eksyä.
Irka

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu