Kysymyksiä

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Kysymyksiä

ViestiKirjoittaja rpe » 07. Helmi 2018 19:51

Oletko arvoisa Vaisuliini luopunut omasta tahdostasi omasta tahdostasi vai onko joku siihen sinua kehoittanut tai painostanut?
rpe

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 07. Helmi 2018 21:38

*
Niin, mr Kerimäki. Jukka, voisitko tarkentaa, mitä tarkoitat? Rpe, joo omasta halustani, koska haluan oppia tuntemaan Herraa ja Hänen tahtoaan.

Anteeksi, miehet, että minua vaisuttaa.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 07. Helmi 2018 21:40

Hyvä kysymys, rpe!
Jos luovun omasta tahdostani omasta tahdostani, niin en oikeastaan ole luopunut omasta tahdostani, vaan noudattanut sitä. Jos taas sanon, että olen luopunut omasta tahdostani vain Jumalan tahdosta, niin silloinhan Jumala olisi toisin sanoen pakottanut minut luopumaan omasta tahdostani. Aina kuitenkin sanotaan, että Jumala ei pakota noudattamaan tahtoaan :think2:
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja Jukka » 07. Helmi 2018 23:23

vaisuliini kirjoitti:*
Niin, mr Kerimäki. Jukka, voisitko tarkentaa, mitä tarkoitat? Rpe, joo omasta halustani, koska haluan oppia tuntemaan Herraa ja Hänen tahtoaan.

Anteeksi, miehet, että minua vaisuttaa.

Tarkoitin tällaisia kirjoituksiasi (löytyy näitä enemmänkin, mutta en jaksa nyt etsiä):

Vaisuliini 24.11.2017 klo 22:42
Minusta tuntuu vielä pahalta mutta käyttäydyn asiallisesti sinua kohtaan... Jos sinä yrität kääntää minun pääni, on turha jatkaa keskustella kanssani. Pysyn yksin Jumalan Sanassa nöyrästi.

Vaisuliini 27.11.2017 klo 11:27
Niin minusta tuntui että sinä toit minusta jutun muille puhuen minusta ikäänkuin olisin pelkästään ilmaa ja se tuntui pahalta kun esitit mielipiteesi minusta muille. Olisit kohdistanut kirjoituksellasi minuun ja se parempi kuin tuoda esille esittäen mielipidettä minusta ja se tuntuu pahalta.

Vaisuliini 07. 08.2017 klo 19:32
Toivottavasti et saa lisää väärinymmärrystä minusta enkä halua olla enemmän väärinymmärryksen kohteena. Jukka, katson hyödyttömäksi jatkaa keskustelua kanssasi.

Vaisuliini 08.08.2017 klo 08:40
Toivon että seuraavan kerran kun minulle alkaa avata Raamatun näkökulma jonka tuon tänne niin et tule kommentoimaan ja esittämään mielipiteesi jonka kautta en rakennu mitenkään. Sinä ja Aamu-Usva olette tämän foorumin jokapäiväisiä kommentoijia rönsyillen niin katson hyväksi pitää tauon tästä. Hyvää kesää sinulle Jukka!
Jukka

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 07. Helmi 2018 23:43

*
Jukka, miten se liittyy tähän? Olen ymmälläni.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Jukka » 08. Helmi 2018 00:17

vaisuliini kirjoitti:*
Jukka, miten se liittyy tähän? Olen ymmälläni.

Se liittyi herra Kerimäen kirjoitukseen.

MrKerimäki kirjoitti:Olen aiemminkin sanonut ,että ....vaisuliini sinulla on hyviä pohdintoja ja tykität hyvin tulemaan ja osaat tehdä kysymyksiä ja ehkä kaikkiin ei osaa vastata kukaan ,mutta hyviä pohdintoja

Siis tuohon osaan: "...tykität hyvin tulemaan ja osaat tehdä kysymyksiä ja ehkä kaikkiin ei osaa vastata kukaan".

Ei kysymys ole siitä, etten osasisi Sinun kirjoituksiisi vaisuliini vastata, vaan siitä, että olet esittänyt, ettet toivo vastauksiani ja myös jossain esitit pahoittaneesi mielesi arvioidessani jotain kirjoitustasi. Noista syistä johtuen olen välttänyt vastaamasta kirjoituksiisi.
Jukka

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 08. Helmi 2018 00:25

*
Ok, Jukka. Jos olen aiemmin loukannut sinua, pyydän anteeksi. Mutta haluaisin keskustella sellaisen uskovan kanssa, jonka kautta koen rakentuvani Kristuksessa. Toivoisin saavani myös rakentavaa keskustelua. Muuten FB:ssa saan jatkuvasti rakentavaa keskustelua ja oli siunaantuvaa keskustella heidän kanssaan. Hyvää yötä - Jeesus myötä ja nuku hyvin, Jukka.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Jukka » 08. Helmi 2018 01:27

vaisuliini kirjoitti:Ok, Jukka. Jos olen aiemmin loukannut sinua, pyydän anteeksi. Mutta haluaisin keskustella sellaisen uskovan kanssa, jonka kautta koen rakentuvani Kristuksessa. Toivoisin saavani myös rakentavaa keskustelua. Muuten FB:ssa saan jatkuvasti rakentavaa keskustelua ja oli siunaantuvaa keskustella heidän kanssaan. Hyvää yötä - Jeesus myötä ja nuku hyvin, Jukka.

Et ole loukannut minua Vaisuliini. Päinvastoin, minä en ole vastannut teksteihisi, koska olen ajatellut, että ne (vastaukseni) voivat loukata Sinua -olethan herkkä ihminen. Olen kai minäkin.

Mitä anteeksiantamiseen tulee niin tahdon pitää kaikkiin ihmisiin lyhyet tilivälit ja siksi en mene nukkumaan niin, että sydämelläni on jotain lähimmäisiäni vastaan. Voi kunpa heilläkään ei olisi kanteita minua vastaan. On siunattua antaa anteeksi, (viimeistään nukkumaan mennessä) jos kokee, että on jotakin lähimmäistä vastaan. Anteeksiantaminen on yllättävän helppoa sen jälkeen, kun on nähnyt omien syntiensä paljouden ja sydämensä saastaisuuden. "Hän sai paljon anteeksi ja sen tähden hän rakasti paljon". Tämä on sellainen kuninkaallinen laki ja se toimii kaikkialla vaikka opeissa olisi korjaamisen varaa.

Jos on siis jotakin anteeksi annettavaa (en tiedä kyllä mitään) niin annan anteeksi. Toisinaan nouset mieleeni ja rukoilen silloin sydämessäni Sinua siunaten. Jumala kyllä tuntee Sinut ja tarpeesi. Ahdistuksilla on tarkoitus; Isä puhdistaa Pojalleen morsianta hääjuhlaa varten. Siksi ahdistukset ovat parasta mitä voimme saada ja kokea. Kunpa ymmärtäisimme tämän ja "ojentaisimme kätemme Hänen vyötettäväkseen" (Joh. 21:18).

JK. Saanko sellaista kysyä millä nimellä kirjoitat facebook'iin. Voit laittaa yksityisviestilläkin sen. Haluaisin käydä joskus lukemassa kirjoituksiasi. Itse olen naamakirjassa nimellä Jukka Virtanen ja myös nimellä Jukka Olavi Virtanen (kun kävi niin, että profiilini katosi ja aloitin puhtaalta pöydältä lisäten toisen nimeni eli Olavin. No sitten muutaman viikon kuluttua vanhakin profiilini palasi ja nyt niitä on sitten kaksi. En juurikaan kirjoita facebook'iin, mutta toisinaan luen kavereitteni juttuja - mulla on kavereina muutama ystävä ja sisarukset + heidän lapset, kaikkiaan 13 kaveria).
Jukka

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 08. Helmi 2018 10:00

Lienee jokin väärinkäsitys Jukka sillä tuo vaisuliinin kannustus ja siihen liittyvä ei kukaan osaa oli niinkuin sellainen yleismaailmallinen vertaus kun vaisuliini tykittää niin paljon kysymyksiä .Ei siis ollut kysymys sinusta Jukka.
MrKerimäki

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 08. Helmi 2018 11:39

*
Huomenta, Jukka! Hyvä, että meidän välit ovat kunnossa ja kaikki anteeksiannettu. Kiitos kun rukoilet puolestani ja kiitos siunauksestasi! Mutta anteeksi, minulla on haava, joka liittyy sinuun. Vähän ajat sitten haava nousi pintaan keskustellessani kanssasi. Se sama haava nousi pintaan toissapäivänä FB:ssa. Kun FB-kamu, joka on itse hengellinen johtaja ja on vanhempi mies, ei uskonut minun todistukseeni. Hän sai minut kuulostamaan siltä, että olisin valehtelija, mutta tiedän itse puhuvani totta.

Hänen on tapana pommittaa hänen kaikki linkit minun luettavakseni ja hän aina yrittää ohjata minun pääni kääntämään ja koittaa ohjata, että minä alkaisin uskoa hänen uskon mukaiseen opetukseen, jonka minä koen ristiriitaiseksi Sanan valossa. Siten huomasin, että hänellä on ongelma nimeltä "olkinukke", jolla hän yritti todistaa minulle ja hän näyttää jumittuvan siihen "olkinukkeen" todistaakseen ja varoittaakseen minua, mutta koin sen ristiriitaiseksi, sillä tiedän itse, että se ei ole totta.

Niin toissapäivänä minä aloin ahdistua ja huomasin haavan nousevan pintaan. Siten minä ajattelin, että onpa siinä mies aika ristiriitainen, koska hän opettaa minua, ja vielä sama mies, joka on itse hengellinen johtaja, äänesti Herran tahtoaan vastaan ja vielä hän tykästyi Patrick Tiaisen kommenttiin. Siten minä sanoin tämän asian suoraan ja siten havaitsin olevani heti poistettu hänen kaverilistalta. Tuli minulle yhtäkkiä kevyt olo ja tuli sellainen tunne, että olen vapaa niinkuin lintu taivaalla.

Ajat sitten yksi sisko katui siitä, että syötti minun suuhuni perätöntä asiaa ja lähetti yksityisviestiä minulle ja pyysi anteeksi ja hän pyysi, että saisi olla minun FB-kamuna. Keskustelin hänen kanssa yksityisviestillä ja kerroin hänelle, että olen vielä ahdistunut. En vielä päässyt vapaaksi siitä ahdistuksesta. Minulla meni monta kuukausia ja kannoin tämän asian rukoillen. Minulla kesti niin kauan kasvaa ulos vapaaksi. Yhtenä päivänä minusta tuntui, että olen valmis ja siten lähetin kaverikutsun. Nyt ollaan yhteydessä. En vain tykkää, että suuhuni syötetään perätöntä asiaa. Kysymyksellä pääsee nopeammin yhteisymmärrykseen, se parempi ja ainoa tapa.

Anteeksi, Jukka, en ole valmis ottamaan vastaan kaverikutsusi. Olen hyvin pahoillani! Haava on vaikea asia, josta on vaikea ylittää ja kasvaa vapaaksi. Pyydän puolestani paljon anteeksi, Jukka.

:hearts:
vaisuliini

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu