Taukotupa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja pekka » 24. Marras 2018 16:53

Puhuin juuri äsken Jukan kanssa puhelimessa ja sovittiin että kirjoitan muutaman sanan hänen tämänhetkisestä voinnistaan. Eli ihan pirteältä Jukka vaikutti kun keskustelimme, mutta kyllähän tuo hänen terveydentilansa parempikin voisi olla. Muistetaan Jukkaa rukouksissa Herramme edessä.

Kiitos ja kunnia Herralle.

Psalmit 145:

18 Herra on lähellä kaikkia, jotka häntä avuksensa huutavat, kaikkia, jotka totuudessa häntä avuksensa huutavat.

19 Hän tekee, mitä häntä pelkääväiset halajavat, hän kuulee heidän huutonsa ja auttaa heitä.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 24. Marras 2018 19:02

pekka kirjoitti:Puhuin juuri äsken Jukan kanssa puhelimessa ja sovittiin että kirjoitan muutaman sanan hänen tämänhetkisestä voinnistaan. Eli ihan pirteältä Jukka vaikutti kun keskustelimme, mutta kyllähän tuo hänen terveydentilansa parempikin voisi olla. Muistetaan Jukkaa rukouksissa Herramme edessä.

Kiitos ja kunnia Herralle.

Psalmit 145:

18 Herra on lähellä kaikkia, jotka häntä avuksensa huutavat, kaikkia, jotka totuudessa häntä avuksensa huutavat.

19 Hän tekee, mitä häntä pelkääväiset halajavat, hän kuulee heidän huutonsa ja auttaa heitä.

:prayer4:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Juhani » 24. Marras 2018 19:51

vaisuliini kirjoitti:*
Juhani, niin. Kysyn uudelleen, tarkoittaako kuuliaisuus siis tottelevaisuutta? Se sana 'kuuliaisuus' on Raamatun yleinen käyttösana. Minun on vaikea ymmärtää se sana, mitä se tarkalleen tarkoittaa. Kysyn, eikö se sana 'kuuliaisuus' voi olla Raamatun vanhanaikainen kieli?

Tuli mieleen se juttu. Jeesus sanoi; 'joka ei ota ristiä ja seuraa Minua, se ei ole Minulle sovelias.' Tuo mies videosta palveli Herraa omalla tavalla, joka ei vastaa Herran odotukseen. Tuli myös toinen juttu mieleen, että nousee lopunajan väärät profeetat, jotka palvelevat Jeesuksen nimessä, mutta he eivät vastaa Herran odotukseen, koska he ovat väärässä hengessä palvellen Jeesuksen nimessä.

Tuo video voi olla Herralta tullut, koska Herra tahtoo opettaa tuon miehen välityksellä, että tulee palvella Hänen omalla tavalla täyttäen kaikki Hänen tahtoaan.

:think2:

Palataan vielä siihen sanaan 'kuuliaisuus'.

Tiedän itse, mitä on 'usko'. Mutta olen aina luullut 'usko' ja 'uskon kuuliaisuus' yhdeksi samaksi asiaksi, kunnes havaitsemani sanat mietityttää minua,

Esimerkiksi:

- kuuliaisuus Pojalle [Joh. 3:36]

- kuuliaisuus uskolle [Apo 6:7]

- kuuliaisuus himoille [Room. 6:12].

- kuuliaisuus opin muodolle [Room. 6:17]

- kuuliaisuus evankeliumille [Room. 10:16]

- kuuliaisuus heidän kaltaisilleen ja jokaiselle [1Kor. 16:16]

- kuuliaisuus totuudelle [Gal. 5:7]

- kuuliaisuus maallisille isännille [Ef. 6:5].

- jne...

:think2:

Minua alkoi myöskin kiinnostamaan tämä asia, mutta valitettavasti en voi auttaa enempää…

Joh.3:36 Novum, Interlineaari
Uskova Poikaan omistaa elämän iäisen, mutta ei totteleva Poikaa ei näe elämää, vaan viha Jumalan pysyy päällä hänen.

Uskova pisteuō uskoa, pitää totena; uskoa jklle jtk
Ei totteleva apeitheō olla tottelematon

Olen ymmärtänyt tämän asian niin, että kuuliaisuus ja tottelevaisuus tarkoittavat yleensä samaa asiaa. Esim.
Fil.2:8 hypēkoos adj. kuuliainen, totteleva
Hepr.11:8 hypakūō kuulla, olla kuuliainen, totella
1.Piet.3:6 hypakūō kuulla, olla kuuliainen, totella

Ehkä näitä asioita olisi silti parempi kysyä joltakin, joka on paremmin perehtynyt Kreikan kieleen?
:wise3:
Juhani

ViestiKirjoittaja Mariini » 24. Marras 2018 20:31

Oon niin väsynyt, etten jaksa tai osaakaan vastata ihan kaikkeen, paljon on tullut hyviä kommentteja kuitenkin.

Minä en nyt osaa ajatella noita kuuliaisuus sanoja muuna kuin tottelevaisuutena ja uskossa kasvamisena.
Vähän samoin, kuin Juhani sanoi.
Esim. kasteella käyminen on kuuliaisuuden askel.
Se on minuata kuuliaisuutta, että tahtoo tehdä herran tahdon ja myös tekee sitä myötä, kun Jeesus avaa asioita ja
opastaa kasvamaan uskossa.
Laitan pari Petrin kirjoitusta, jospa niistä olisi jotain apua.

https://www.kotipetripaavola.com/uskonv ... anssa.html

https://www.kotipetripaavola.com/raamat ... ntiin.html

En edelleenkään kuitenkaan pidä sitä videota hyvänä. Kirjotan kohta lisää, jos Herra suo.
Mariini

ViestiKirjoittaja Mariini » 24. Marras 2018 22:38

Minua närästää aina kun tulee sellainen tarina tai video tms. vastaan, jossa joku kertoo, että kävin helvetissä tai kävin taivaassa.
Kovin helpolla en näitä usko, yhtäkään sellaista ei ole vastaan tullut, johon uskoisin. Jumala toki voi herätellä ihmisiä synneistään rankkojenkin asioiden kautta,
mutta se helvetti on edelleenkin tyhjä. Kun ihmiset kuolevat, olivatpa uskossa tai eivät, he menevät tuonelaan, joka mun Sanan ymmärryksen mukaan on alhaalla päin.
Pistän tuon viedon tekstin tähän tummennetulla ja kommentoin hieman.

Herra Jeesus armahti minua ja Hän antoi minun tulla takaisin. Olin tuossa vaiheessa pelastettu mies, olin hyväksynyt Herra Jeesuksen Herranani ja Pelastajanani, olin käynyt kasteella vedessä, olin saanut Pyhän Hengen kasteen, tunsin Herran äänen ja Hän puhui minulle. Mutta sinä aamuna heräsin kamalaan kipuun rinnassani ja kuolin. Löysin itseni matkalla alas syvään mustaan aukkoon ja tiesin olevani matkalla helvettiin. Anelin Herra Jeesukselta, että Hän antaa minun tulla takaisin. Hän antoi minun tulla takaisin kun anelin ja pyysin ja sanoin: "Herra, anna minun mennä ja kertoa maailmalle, kertoa ihmisille, että tämä on totta."

Näen tässä samaa kuin muissakin tämän kaltaisissa jutuissa, tullaan takaisin kertomaan sanomaa hirveästä helvetistä, puuttuu risti ja veri ja evankeliumi ja armo.
Kuitenkin sieltä Luukkaan evankeliumin 16 luvusta löytyy se tarina rikkaasta miehestä ja Lasaruksesta tuonelassa.

27 Hän sanoi: 'Niin minä siis rukoilen sinua, isä, että lähetät hänet isäni taloon
28 -sillä minulla on viisi veljeä-todistamaan heille, etteivät hekin joutuisi tähän vaivan paikkaan'.
29 Mutta Aabraham sanoi: 'Heillä on Mooses ja profeetat; kuulkoot niitä'.
30 Niin hän sanoi: 'Ei, isä Aabraham; vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen'.
31 Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'."

Raamatun aikana tämmöistä ei sallittu, mutta nyt eletään merkillistä aikaa, kun helvetissä ramppaa ihmisiä kuin turisteja aurinkorannoilla. Miksi Jumala nyt sallisi tämmöisen?
Ja olikohan tuo mies nyt sitten ihan oikeasti uskossa?

Monet ihmiset ovat kysyneet minulta miksi olin matkalla helvettiin vaikka olin pelastettu. Rakkaat ystävät, syy oli se, että palvelin Jumalaa OMALLA TAVALLANI. Olin tavanomainen kristitty. Olin vakava kristitty. Olin henkilö joka tunsi Herra Jeesuksen äänen, mutta palvelin Herraa MINUN TAVALLANI. En ollut hedelmällinen. Ainoa tapa jolla voimme olla hedelmällisiä on palvella Jeeusta opetuslapsina, HÄNEN TAVALLA, ei minun tavallani, HÄNEN TAVALLAAN. Tietää Herran ääni on yksi asia, mutta Hänen seuraamisensa, Hänen odottamisensa, Hänen palvelemisensa Herrana, on aivan eri asia ja sitä Hän vaatii meiltä. Emme voi palvella Jeesusta meidän tavallamme. Hän ei ole kiinnostunut siitä. Emme voi kantaa hedelmää jos palvelemme Häntä tavallamme.

Tämä on hiukan kummallinen kohta, mikä on oma tapa ja mikä Jeesuksen tapa? Tässä jätetään kuulija tyhjän päälle arvuuttelemaan, että mikäs on se Jeesuksen tapa palvella? ja onko kyse jostain palvelutehtävästä vai uskossa elämisestä yleensä. Ja mitähän mahtaa tarkoittaa tavanomainen kristitty tai vakava kristitty?
Onko tuossa kyse käännöskukkasista että tarkoitetaanko siinä uskonnollista ihmistä? Ja mikä vakava kristitty, on meillä niitä murheitakin, eikä kaikki ole samalaisia ilopillereitä?
Sitten tämä kertoo kuulleensa Jeesuksen äänen. Jos kuuli, niin kehoittiko ja opastiko Jeesus tätä miestä tekemään parannusta ennen tätä tapahtumaa? Ja oliko mies sitten kapinallinen, ettei tehnyt parannusta? Vai oliko koskaan tehnyt parannusta?

Kummalta kuulosta myös sanat "Jeesus vaatii". Kuulostaa siltä, kuin Jeesus huitelisi ruoskalla ja vaatisi meiltä täydellisyyttä. Minä kun luulin, että Jeesus kasvattaa meitä, kunhan suostumme kasvamaan. Kaikki parannuksen teko ja kasvu ei tapahdu hetkessä ja helvetin pelko taustalla voi saada aikaan kieroon kasvamisen.

Yritin sovittaa kristittynä olemisen ja liikemiehenä olemisen, elämällä "normaalia" elämää, kuten kaikki muut kristityt ja olin siinä käsityksessä, että minulla meni todella hyvin, mutta Jumalan silmissä se ei ollut tarpeeksi, olin matkalla helvettiin. Se oli pelottavinta mitä minulle on tapahtunut ja siitä päivästä lähtien en ole enää koskaan ottanut Jeesusta kevyesti koska pelkään Häntä, koska tiedän, että Hänellä on vain YKSI STANDARDI, ystävät, ja tämä on HÄNEN TAPANSA. Meidän tulee etsiä Häntä, meidän tulee kuulla Hänen äänensä. Sillä mitä minä ajattelen ei ole mitään väliä. Minun mielipiteitäni ei lasketa. Kaikki mikä merkitsee on Jeesus. Onko Hän mielissään minusta, onko Hän tyytyväinen minuun? Olenko tottelevainen Hänelle? Teenkö mitä Hän haluaa minun tekevän? Olenko opetuslapsi? Miellytänkö todella Häntä?

Tätäkin olisi voinut avata hiukan enemmän. Mikä on normaali kristityn elämä, mitä hän eli? Mitä hän teki ammatikseen? Se on toki totta, että liike-elämässä pyörii raha ja kaikenlaiset pahat asiat, mutta mitä väärää hän teki?
Huijasi? Valehteli? Tekikö vilpillisiä kauppoja? Oliko rahan ahne? Myikö pakolla jollekin jotain? Vei vellin mummon suusta? Jos oli matkalla helvettiin koko ajan, niin oliko hän ikinä pelastunutkaan, oliko se pelastuminen vaan jokin pinnallinen juttu? Vai oliko tehnyt joskus parannuksen ja sitten langennut synti elämään takaisin?

Mitenköhän hän teki parannuksen niistä synneistään?
Jotain jää nyt kertomatta?

Muu onkin sitten sinänsä ihan totta, meidän tulee etsiä herran tahtoa kaikessa ja Jeesuksen pitäisi olla tärkeintä. Sekin on totta, me uskovat monesti puuhastelemme omiamme luullen sen olevan jotain hyvää ja hienoa.

Rakkaat ystävät, voimme olla hedelmällisiä ja miellyttää Jeesusta ainoastaan jos palvelemme Häntä HERRANA, MESTARINA, jos odotamme Häntä ja jos TEEMME mitä Hän KÄSKEE meitä tekemään. Opin tuntemaan Jeesuksen. Rakastan Häntä, pelkään Häntä, kunnioitan Häntä. Tulen kuolemaan uudelleen. Jätän tämän ruumiin, mutta silloin haluan olla valmis. Haluan olla menossa YLÖS, en ALAS ja siksi minä seuraan Jeesusta. Työskentelen Hänen valtakunnalleen.
Jumalan standardi ei ole meidän standardi, ystäväni. Jeesus haluaa KOKO, KOKO
omistautumisemme. Hän kutsuu sinua. Varmista, että kun aikasi tulee, et löydä itseäsi matkalla syvään mustaan aukkoon.
Siunatkoon Jeesus sinua.

Tää loppu on ihan hyvää muistutusta, sävy vaan on käskevä ja kova, ja kuoleman jälkeen emme nouse ylös vaan menemme alas. Ylös lähdemme sitten, kun Jeesus tulee hakemaan.

Että oli tässä jotain ihan asiallista, mutta seassa oli jotain, mikä ei ole oikein. Koetelkaa kaikki..

Siunauksin ja sori että tuli pitkä kirjotus. :hearts:
Mariini

ViestiKirjoittaja roosa » 24. Marras 2018 23:00

Minäkään en yleensä edes avaa tällaisia videoita, mutta eilen katselin kun tässä ketjussa käväisin, sekin vaikutti kun oli niin lyhyt pätkä. :) En myöskään usko että tuo mies oikeasti kuoli. Ehkä oli joku rajatilakokemus, tai uni tai näky tms. Mutta kieltämättä tuollainen panee kuitenkin miettimään, ettei tuollaista tilannetta haluaisi kyllä kokea oikeasti sitten joskus, ei edes unessakaan nyt tässä elämässä. Ainakin olisi tosi onnellinen että oli unta vaan kun heräisi.
roosa

ViestiKirjoittaja roosa » 25. Marras 2018 12:05

Tämä video laittoi ainakin pohtimaan näitä asioita. Pari päivää tuo video jotenkin ollut takaraivossa, että oli siinä jotain hyvää kun ravisteli hereille.

Tänään nousee vahvasti esiin tästä Matt.7:13-14. Lavea ja kaita tie, ei voi kulkea molempia yhtä aikaa. Eikä uskoa voi harrastaa aina välillä kun huvittaa, vaan Jeesus on elämän Herra joka päivä tai ei ollenkaan. Ja että se usko näkyisi meistä valona ja suolana maailmalle, joka pimenee päivä päivältä. Sitä Jeesus odottaa. Raamatusta (Uusi Testamentti) saadaan ohjeet miten Häntä seurata ja olla kuuliainen.

Myös nousee mieleen Joh. ilm. 3:15-17
15 Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä palava; oi, jospa olisit kylmä tai palava!
16 Mutta nyt, koska olet penseä, etkä ole palava etkä kylmä, olen minä oksentava sinut suustani ulos.
17 Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston.
roosa

ViestiKirjoittaja Tapani » 25. Marras 2018 14:55

Tämä mies on eksyttäjä, opettaa, että Raamattu ei ole Jumalan sanaa.

https://www.youtube.com/watch?v=WZX3D5HeoHU

Joten rakas ystävä, tämä (Raamattu) ei ole Jumalan Sanaa. Tämä on kirja, se on vain kirjoituksia ja se sisältää myös totuuden, mutta se tarvitsee Pyhän Hengen varmistuksen. Meidän täytyy luottaa Jeesukseen ja olla Pyhän Hengen johdatettamina, siksi Jeesus lähetti Pyhän Hengen. Ihminen ei elä ainoastaan leivästä, vaan hän elää jokaisesta sanasta, joka JUMALAN SUUSTA lähtee. Kaikki tästä (Raamatusta) ei ole Jumalan puhumaa, se on ihmisen puhumaa. Sanat, jotka Jumala Puhuu tapahtuu siten kuin Jumala puhui ne, mutta kaikki mikä on kirjoitettu tässä (Raamatussa) ei ole Jumalan sanaa, se on ihmisen sanaa, joka on kirjattu, jotkin sanat Jumalalta joskus. Meidän keskittymisemme ja luottamuksemme täytyy olla Jeesuksessa, MEIDÄN TÄYTYY OLLA JUMALAN PYHÄN HENGEN JOHDATETTAMINA. Hän antaa Hänen Pyhän Hengen jokaiselle ihmiselle joka hyväksyy Hänet MESTARINAAN ja Hän johtaa heitä Hänen Hengellään, EI KIRJAN! EIKÄ MYÖSKÄÄN MUIDEN IHMISTEN.
Tapani

ViestiKirjoittaja Mariini » 26. Marras 2018 01:02

Tapani kirjoitti:Tämä mies on eksyttäjä, opettaa, että Raamattu ei ole Jumalan sanaa.

https://www.youtube.com/watch?v=WZX3D5HeoHU

Joten rakas ystävä, tämä (Raamattu) ei ole Jumalan Sanaa. Tämä on kirja, se on vain kirjoituksia ja se sisältää myös totuuden, mutta se tarvitsee Pyhän Hengen varmistuksen. Meidän täytyy luottaa Jeesukseen ja olla Pyhän Hengen johdatettamina, siksi Jeesus lähetti Pyhän Hengen. Ihminen ei elä ainoastaan leivästä, vaan hän elää jokaisesta sanasta, joka JUMALAN SUUSTA lähtee. Kaikki tästä (Raamatusta) ei ole Jumalan puhumaa, se on ihmisen puhumaa. Sanat, jotka Jumala Puhuu tapahtuu siten kuin Jumala puhui ne, mutta kaikki mikä on kirjoitettu tässä (Raamatussa) ei ole Jumalan sanaa, se on ihmisen sanaa, joka on kirjattu, jotkin sanat Jumalalta joskus. Meidän keskittymisemme ja luottamuksemme täytyy olla Jeesuksessa, MEIDÄN TÄYTYY OLLA JUMALAN PYHÄN HENGEN JOHDATETTAMINA. Hän antaa Hänen Pyhän Hengen jokaiselle ihmiselle joka hyväksyy Hänet MESTARINAAN ja Hän johtaa heitä Hänen Hengellään, EI KIRJAN! EIKÄ MYÖSKÄÄN MUIDEN IHMISTEN.

Kiitos, että toit tämän. Vahvisti sen, minkä koin. Tuon videoita en kyllä suosittele katsottavaksi.
Siunausta sulle. :hearts:
Mariini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 26. Marras 2018 12:03

*
Mariini, ok. Mutta minua jää vielä askarruttamaan, koska eräällä uskonsiskolla on tämä samansuuntainen tapaus. Hän todisti uskoontulosta tuossa FB-ryhmässä. Se sai minua hämmentymään, kuten tuo video. Tarvitaan Jumalan viisautta ja paljastusta, onko se Jumalalta.

No tuon tänne erään nimettömän uskonsiskon kertomuksen hänen uskoontulosta. Koetelkaa tätä Sanalla.

---------------------------------------

Olin 33v ja koin kuoleman. Tiesin lapsesta saakka, että kuolen nukkuessani. Minulla alkoi olla kaikki silloin hyvin, niin vuoden vaihteessa nukuin pois tästä elämästä. Vaivuin pimeään tunneliin ja tiesin, että takaisin paluuta ei ole. Oli pimeää ja vihdoinkin tuli ovi eteen, etsin ripaa, sitä ei ole. Ja nyt tuli itku, ryhdyn hakkaamaan ovea ja huudan; 'Minäkin haluan olla Jumalan lapsi'. Huusin ja hakkasin ja itkin.

Tuntui, kuin kukaan ei sitä kuullut, luovutin ja istuin oven pieleen ja katsoin käsiäni. Ovi narahtaa ja aukeaa hiljaa. Nousen ja menen ovestä sisään, edessä on portaat, nousen ne ylös ja katson, ketä täällä on, kun en pääse eteenpäin. Oikealla on itkevä nainen, en tunnista. Sitten suoraan edessä on tummia hahmoja selin minuun nähden.

Yritän eteenpäin, mutta kuka estää, katsoin jaloista alkaen ja nostan katseeni valkoinen kaapu päällä, kädet ojossa, kuin olisi odottanut jo. Katson kasvoihin, "jaahas, tämä on Jeesus, ja ah mitkä silmät, näitä olen etsinyt", ajattelen. Muistan Raamatun historiasta sellaisen kohdan, kun Maria näkee Jeesuksen haudalla, ja Jeesus sanoo Marialle; 'älä koske minuun, en ole vielä mennyt Isän tykö.'

Joten kysyn, saanko halata? Saan luvan ja halaan. Mutta menen Jeesuksen läpi ja tulen ulos oikeasta kyljestä. Olen hämmästynyt ja väsynyt, joten istun Jeesuksen oikealle puolen. Tunnen lämmön ja Jeesus hyväksyy minua tällaisen, kuin olen. Kuinka rakkaus ympäröi minut.

Mutta sitten alkaa tapahtumaan. Minuun käydään kiinni olkapäistä, ne on voimakkaita. Taistelen vastaan. He tuovat takaisin minut, tähän maalliseen ruumiiseen, niittaavat ja painavat sydämen käyntiin kahteen kertaan, koska yritän karata Jeesuksen luo. Minä muutuin. Entisestä hiljaisesta syrjään vetäytyjästä tuli päinvastoin, en voi pitää suutani kiinni. Olen kokeillut pitää kiinni, mutta tuli niin kauhea olo, joten jatkan mieluummin.

-------------------------------

Se on hänen kertomus, joka on vähän samansuuntainen tapaus, kuin tuo videomies. Tämä asia minua jää askarruttamaan. Tarvitaan Jumalan viisautta ja paljastusta, onko Jumalasta vai ei.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu