Aikaisempaa tekstiäni pilkkoen Joel.A kirjoitti:
"Tämä tästä, tuskin on tarpeellista jatkaa." "Joel.A, älähän nyt ihan hassuja kirjoittele."
Minä en kirjoittanut noin. Asetit vastaukseeni liittyneen ensimmäisen virkkeen viimeiseksi ja viimeisen ensimmäiseksi. Pyritkö samalla periaatteella muuttamaan Jumalan Sanan ilmoituksia mieleiseksesi? Poimit kohdan sieltä ja toisen täältä ja vaihdat lopuksi järjestystä? Toivottavasti et tarkoituksellisesti tee sellaista.
Vastaamassani kappaleessa siirsit ensimmäisen virkkeeni viimeiseksi ja viimeisen ensimmäiseksi. Viimeiselle paikalle siirtämäsi virkke
"älähän nyt ihan hassuja kirjoittele" viittasi Sinun pannukakku- ja pallojuttuusi, jossa ilmaisit, että
"maa ei ainakaan pallo voi olla, koska pallolla ei ole keskikohtaa". Hassuksi tekstisi teki se, että linkitit juttuusi raamatunpaikan, joilla ei ole mitään tekemistä maapallon tai maapannukakun muodon kanssa, vaikka siihen pyrit. Sitten tekstini
"Tämä tästä, tuskin on tarpeellista jatkaa" viittaa edelliseen virkkeeseen (jonka jätit pois), ja jossa kirjoitin
"Tuskin kukaan vakavissaan kuitenkaan selittää, että puu ulottui fyysisesti taivaaseen tai että se näkyi fyysisin silmin koko maahan (valtakuntaanhan kuului mm. Irakin, Syyrian, Turkin, Libanonin ja Israelin alueet - moninkertaisesti Suomen kokoinen alue)..." Tähän liittyen jatkoin
"Tämä tästä, tuskin on tarpeellista jatkaa". Nuo sanat viittaavat siis edelliseen virkkeeseen, jonka katsoin olevan niin selkokielellä ilmaistua, ettei selittelyä tarvitse jatkaa.
Joel.A kirjoitti:Voin vain ihmetellä, että millaisesta "Pyhän Hengen temppelistä" tällaiset kommentit lähtee? Tämäkö on se tapa jolla "tyhmä" saadaan järkiin?
Ilmeisesti tuon kirjoitit, koska olit ymmärtänyt väärin vastaukseni. Pidän Sinua Joel veljenäni Kristuksessa enkä ajattele, että olet tyhmä. On hyvä olla innokas Herran asiassa. Raamattua selittäessämme tarvitsemme kuitenkin itse kukin innon lisäksi Sanan yhä lisääntyvää tuntemista, selittämisen taitoa ja siinä tehtävässä malttia. Näitä anon Herralta itselleni päivittäin. Olen toisinaan hätäinen kommentoimaan.
Ajan illan hämärtyessä liikkuu ympärillämme yhä enemmän harhaoppeja ja väärää opetusta. Jeesus ja apostolit varoittivat meitä näistä kaikista, mitä joudumme kohtaamaan. Herramme Jeesuksen sanoja lainatakseni: "Varokaa ettei kukaan teitä eksytä", "Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut" ja "Minkä sanon teille, sen sanon kaikille, valvokaa".
Loppukateetti:
Sen tehtävän, jonka koen Herralta saaneeni (ristin evankeliumista kertomisen ja vääristä opettajista varoittamisen), otan hyvin vakavasti. Tämän tähden pidän kotisivuillani näkyvissä yhteystietoni (nimeni, asuinpaikkakuntani, sähköpostiosoitteeni ja puhelinnumeroni). Mielestäni lukijoilla on oikeus tietää kuka nimimerkkini takana on, koska arvioin julkisesti julistajia, heidän oppejaan ja kokouskäytänteitään. Yhteystietoni:
https://www.jukkavirtanen.com/425948194