Voiko uskova elää synnittömästi?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Voiko uskovasta tulla synnitön?

ViestiKirjoittaja hrmn2 » 01. Heinä 2014 22:55

Jasmiini, etkö usko että Pyhä Henki voi opettaa myös muiden vertauskuvien kautta, kuin mitä Raamatusta löytyy? Minä itse koen tosi paljon Jumalan puhuvan erinäisten asioiden kautta, ja monet muut uskovat ja sananjulistajat samoin.
hrmn2

ViestiKirjoittaja hrmn2 » 01. Heinä 2014 22:56

Mutta piti sanoa tuossa edellisessä viestissä, että jos ei nuorallakävely -vertaus avaudu, niin turha jäädä siihen jumittamaan. Eli senkun ohittaa asian ja jatkaa matkaa iloisesti eteenpäin :cool:
hrmn2

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 01. Heinä 2014 23:05

:?
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 06. Loka 2014 15:53, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini

ViestiKirjoittaja systeri » 01. Heinä 2014 23:18

Jasmiini kirjoitti: Minä tarkoitin tuota muruja Raamattuna. Kun sinä et tahdo uskoa siitä kaikkea, että se on tullut Jumalalta ja et halua syödä kaikkea Raamatusta.
Kuitenkin Jeesuksen sanat ja opetukset löytyvät kaikkialta läpi Raamatun.
Sinä tahdot syödä Jeesuksen vain evankeliumien kautta, jos olen oikein ymmärtänyt ja tahdot seuloa pois muun, mikä on samaa Leipää ja mitä Jeesus ei halunnut hukattavan.

Minun vertauskuva ja selitelmä saattoi olla huono ja saatan olla ymmärtänyt väärin, mutta minä ymmärsin, että tässä Johanneksen evankeliumissa, kun Jeesus teki leipä ihmeen, niin muruja jäi 12 vasullista. Näin siinä vertauskuvan 12 opetuslapseen, jotka keräsivät talteen ne 12 vasullista leivästä, jotka symboloivat sitä, että Jeesus lähetti nuo 12 opetuslasta jakamaan leipää, eli Jeesusta ja kertomaan Jumalan Sanaa Jeesuksesta, joka sitten kirjoitettiin meille tuleville polville Raamatun kansien väliin Uudeksi testamentiksi, Jeesuksen testamentiksi, jonka Jeesus siis jätti jälkeensä meille opastukseksi. Jeesus ei tahtonut, että mitään siitä menee hukkaan. Jos sinä rakastat kaikkea hyvää, mikä on Hänestä, miksi et rakasta sitä kaikkea hyvää leipää, mitä Jeesus lähetti opetuslapsensa ja Paavalin jakamaan ja josta Jeesus teki ihmeen.
Tämä nousi tänä aamuna Raamatusta, ehkä Jeesus tahtoi antaa sen sinulle, että uskoisit, että koko Raamattu on Jeesuksen Sanaa.

Joh. 6:
10 Mutta Jesus sanoi: asettakaat kansa atrioitsemaan. ja siinä aikassa oli paljo ruohoa. Niin atrioitsi lähes viisituhatta miestä.
11 Ja Jesus otti leivät, kiitti ja antoi opetuslapsille, mutta opetuslapset jakoivat atrioitseville, niin myös kaloista niin paljo kuin hän tahtoi.
12 Mutta kuin he ravitut olivat, sanoi hän opetuslapsillensa: kootkaat murut, jotka jäivät, ettei mitään hukkuisi.
13 Niin he kokosivat ja täyttivät kaksitoistakymmentä koria muruilla, viidestä ohraisesta leivästä, jotka niiltä liiaksi olivat, jotka atrioitsivat.
14 Kuin siis ne ihmiset sen merkin näkivät, minkä Jesus teki, sanoivat he: tämä on totisesti se Propheta, joka maailmaan tuleva oli. (Biblia)

Tämä on erittäin hyvä kuvaus siitä kuinka apostolit tarjoilevat vielä ruuaksi niitä "leipäpaloja tai murusia" joita Jeesus ei halunnut hävitettävän...jotka ovat lähtöisin Elämän leivästä! Aamen :)
systeri

ViestiKirjoittaja pekka » 01. Heinä 2014 23:42

Herman kirjoitti, lainaus:

"Mutta nyt, kun meitä käsketään sinne nuoralle kävelemään, me ei voida kuin huutaa Herraa avuksemme. Ja silloin saamme Häneltä avun, joka tiivistyy täydellisesti tässä lauseessa: "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa"

Mutta Sanassa ei tietääkseni käsketä meitä kävelemään korkeuksiin kapealle nuoralle? Vain harvoista ihmisistä tulee niin taitavia, että tuohon hommaan pystyvät. Eihän me pystytä ikinä tuota nuorallakävelykäskyä täyttämään...

Minä joudun pitämään jalkani maanpinnalla, että pysyisin pystyssä... mulla on vielä korkeanpaikankammokin kaiken lisäksi...
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja Siivetön » 02. Heinä 2014 06:20

Minäkin yritin ihan vilpittömästi löytää yhteyttä nuorallakävelyn ja taivastien kulkemisen kanssa, mutta en löytänyt mitään sellaista, joka yhdistäisi ne toisiinsa.

Raamattu nimittäin kuvaa taivastietä niin yksinkertaiseksi, ettei hullukaan siltä tieltä eksy.

Nuorallakävely taas vaatii jatkuvaa tasapainoilua, taiteilua, horjumista, epävarmuutta yms.

Mikään noista ei sovi taivastiellä kulkemiseen, jolla me saamme varmoin askelin kulkea edeltävalmistetuissa teoissa, ilman omia taitoja ja taiteiluja, pelkoja horjumisesta tai puhumattakaan minkäänlaisesta epävarmuudesta, sillä Jumala on luvannut pitää omistaan huoleen ja siksi taivastien kulkeminen on täyttä varmuutta ja luottamusta Hänen suojassaan ja johdatuksessaan.

Mutta sen tuo esimerkki sai aikaan, että jälleen kerran nousi kiitosaihe mieleeni, miten turvallista onkaan kulkea Jeesuksen kanssa taivastietä, sillä HÄN ON TEHNYT KAIKEN VALMIIKSI ja suora tie on auki ristiltä taivaaseen.

Kiitos, kunnia ja ylistys siitä kuuluu Jeesukselle Kristukselle!
Siivetön

ViestiKirjoittaja hrmn2 » 02. Heinä 2014 10:26

Siivetön kirjoitti:Raamattu nimittäin kuvaa taivastietä niin yksinkertaiseksi, ettei hullukaan siltä tieltä eksy.

Nuorallakävely taas vaatii jatkuvaa tasapainoilua, taiteilua, horjumista, epävarmuutta yms.

Itse näen asian täysin päinvastoin. Ei nuoralla kävellessä voi taiteilla ja horjua, tai muuten kaatuu. Siinä ei tarvitse kuin kävellä suoraan eteenpäin nuoraa pitkin, en keksi montaa tätä yksinkertaisempaa asiaa.

Mutta kuten sanoin, jos ette ymmärrä vertausta niin unohtakaa se :)
hrmn2

ViestiKirjoittaja pekka » 02. Heinä 2014 10:53

Herman kirjoitti, lainaus:

"Siinä ei tarvitse kuin kävellä suoraan eteenpäin nuoraa pitkin, en keksi montaa tätä yksinkertaisempaa asiaa."

Kiitos Herman kirjoituksestasi.

Eiköhän tuo ole hiukan huono esimerkki tuo erittäin vaikea taitolaji nuorallakävely, että meidän uskovien olisi kyettävä siihen... en oikein usko, että tuo on hyvä esimerkki.

Tässä on kuvassa yksi tuommoinen erittäin harvinainen huimapää:

Image

En usko, että Jumala vaatii meiltä ihan tuonkaltaisia suorituksia.

Siunausta meille kaikille tähän armon päivään.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja systeri » 02. Heinä 2014 10:57

Mä just mietin tuota sauvaa jonka kans nuoralla kävelijä taiteilee ..kunnes Pekka laitto tää kuvan.Sauvan kuuluu olla Jumalan kädes eikä omas kädes niinku oon jo tänä aamuna ittekkin saanu Jumalan kunniaksi todeta ja tunnustaa :)
systeri

ViestiKirjoittaja hrmn2 » 02. Heinä 2014 10:59

Kuten sanoin, jos ei teille avautunut mitä yritin vertauksella kertoa, voi sen ihan huoletta sivuuttaa. En jaksa alkaa keskustelemaan siitä, jos sitä käännellään ja väännellään ja lisätään sinne kaikenlaisia merkityksiä joita en itse vertauksella tarkoittanut.
hrmn2

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu