Joel 2:30
Minä annan näkyä ihmeitä taivaalla ja maassa: verta ja tulta ja savupatsaita;
Luuk. 12:49
Tulta minä olen tullut heittämään maan päälle; ja kuinka minä tahtoisinkaan, että se jo olisi syttynyt!
Luuk. 17:29
mutta sinä päivänä, jona Loot lähti Sodomasta, satoi tulta ja tulikiveä taivaasta, ja se hukutti heidät kaikki,
Ap. t. 2:19
Ja minä annan näkyä ihmeitä ylhäällä taivaalla ja merkkejä alhaalla maan päällä, verta ja tulta ja savupatsaita.
Ilm. 8:7
Ja ensimmäinen enkeli puhalsi pasunaan; niin tuli rakeita ja tulta, verellä sekoitettuja, ja ne heitettiin maan päälle; ja kolmas osa maata paloi, ja kolmas osa puita paloi, ja kaikki vihanta ruoho paloi.
Viime yönä , aamuyöllä unessa ja välillä valveillakin ollessa olin kuin Jumalan voimien ja myös pahojen henkivaltojen saartamana, kuin keskellä taistelutannerta.
Muutaman kerran jokin myös kosketti vasemman jalkani jalkapohjia ja toinen koirani, Suvi, joka nukkui vierelläni (minulla on semmoinen leveä kaksoisvuode ja molemmat koirani mahtuvat siihen toiselle puolelle nukkumaan) ”sanoi” minulle unessani kolme erillistä kertaa jotakin mutta aina kun heräsin lyhyeksi hetkeksi katsomaan, että sanoiko tosiaan (eiväthän koirat osaa puhua) niin huomasin, että ei ole voinut sanoa kun se oli joka kerta unten mailla, siinä vieressäni ja ihan hiljaa. Suljin aina silmäni uudestaan mutta uneni jatkui aina siitä mihin se oli ”jäänytkin” eli olin henkivaltojen saartamana.
Tunsin voimakkaasti pahojen henkivaltojen läsnäolon ja menin kuin automaattisesti unessani rukoukseen, että Herra tulisi minua auttamaan kun olen pahojen henkivaltojen ympäröimäksi joutunut. Sen jälkeen kuin suuri tulimeri tai tulimuuri ilmestyi palamaan ylhäältä alaspäin pimeyden keskelle. Avasin myös hetkeksi silmäni mutta tuli ei sammunut ja suljin silmäni ja näin edelleen tuon pimeyttä vasten palavan tulen joka tuli kuin taivaalta alas.
Sitten yhtäkkiä havahduin siihen kun olin silmät auki ja oli vain hiljaista ympärilläni ja kaikki pimeys oli väistynyt. Oli tullut kuin yhtäkkiä aamu ja ihmettelin suuresti mitä olikaan aamuyöllä tapahtunut ja mitä olin nähnyt ja kokenut.
Nuo ylhäällä olevat Raamatun kohdat laitoin kun niissä puhutaan tulesta ja näin ihmeellisen tulen palavan pimeyttä vasten mutta en tiedä mitä se tuli kuvasti ja tarkoitti ja en tiedä liittyvätkö nuo Raamatun kohdat uneeni ja uninäkyyni millään lailla ja jos jokin niistä liittyisikin niin en osaa kertoa millä tavalla.
Ef. 6:12
Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.