Kysymyksiä

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 03. Syys 2017 11:53

vaisuliini kirjoitti:*
Haluaisin esittää uutta kysymystä ja se on jo pitkään askarruttanut minua. Muistan vielä että minun aikoinani jotkut uskovat olivat täynnä Pyhää Henkeä. Kun minulla oli joku asia joka ajoi minua ahdistukseen. Niin kerroin siitä omin sanoin ihan luonnollisesti ja siten sain oikean vastauksen heiltä ja he tuntuivat ymmärtäväisiltä. Pyhä Henki auttoi heitä ymmärtämään asiaa oikein. Ja Pyhä Henki auttoi minua heidän kautta. Tunne oli upea kun löysimme yhteisymmärryksen ja oli upea purkaa tämä asia hartioiltani ja oli ihanaa ilmapiiriä. Tätä aikaa kaipaisin takaisin.

Nyt on tämä aika jolloin ymmärtäväisyys tuntuu olla liian vähissä ja ymmärtämättömyys kasaantuu ja on olla muurina uskovien keskuudessa. Tuntuu että on liian vähissä ne uskovat jotka ovat täynnä Pyhää Henkeä. Ymmärtämättömyys ajaa pois uskovien yhteydestä ja omille tielle kulkemaan yksin koska omilla tiellä kulkeminen on siitä ymmärtämättömyyttä parempi kuin on olla ymmärtämättömässä seurakunnassa jossa on henkistä väkivaltaa mm. suuhun perättömän asian syöttäminen ja väärinymmärretyksi tuleminen joka tämä haavoittaa henkisesti entistä enemmän.

Jumala on asettanut seurakunnan yhteiseksi rakennukseksi mutta ymmärtämättömyys on se ongelma seurakunnan keskuudessa ja rakentuminen ei onnistu ymmärtämättömyyden takia ja lisäksi Pyhä Henki puuttuu, ei kukaan olla täynnä Pyhää Henkeä joka voi auttaa ymmärtämään oikein. Mikä olisi neuvoksi sille ongelmalle?

Minä epäilen että syy on typerän pään taso johon nykyajan uskovat nojautuvat hakeakseen apua eivätkä turvaudu kokosydämisesti Herraan joka tietää tilaa paremmin. Niin tässä ymmärtämättömyys tulee Pyhän Hengen sijaan. Siten ymmärtämättömyys ajaa ahdistuneet uskovat pois seurakunnan yhteydestä. Äläkä nojaudu omaan ymmärrykseen eikä sen varaan voi laskea elämää selviäkseen kaikki tilanteet vaan turvaudu Herraan joka tietää paremmin kaikki tilanteet!

Esitän toista kysymystä minkä takia on vaikeaa turvautua Herraan kokosydämisesti kuin omaan ymmärrykseen josta ei ole apua seurakunnan keskuuteen? En jaksa ymmärtää noita uskovia jotka suosivat omaa ymmärrystä seurakunnan keskuuteen. Pää pois! :thumbup: :clap: Kyllä mieli tekisi ottaa pään ja potkia sen suopeltoon niinkuin jalkapallo. :shifty:

Jollei tee parannuksen siitä niin kohta seurakunnasta tulee niinkuin suopelto kamppaillen oman ymmärryksen varassa. :wtf: :(

Kallis sisareni Herrassa, toivon että et loukkaannu ja surustu vaan mietit sydämmessäsi seuraavaa asiaa jonka sanon.

Olet muutamille, jotka ovat tässä ketjussa sinulle vastaneet niin olet tiuskaissut heille sanoen "älä puhu enään minulle" ja "en halua että minua lohdutetaan" muilla tavoilla olet tiuskinut heille kun he ovat olleet jostain asiasta erimieltä kanssasi. Voi olla että he eivät enään uskalla puhua sinun kanssasi ettet sinä suutu taas uudestaan. Olisi mukava jos jaksaisit kiltimmin vastata heille kun he kerran näkevät vaivaa ja vastaavat kysymyksiisi.

Ystävällisestikkin voi sanoa että on erimieltä.

En tarkoita tätä tekstiä lyödäkseni enkä halua sinulle mitään pahaa, mutta näin minä olen pannut merkille että olet muutamalle vastannut aika napakastikkin, ja he saattavat pelätä että eivät saa enään kirjoittaa ja vastata sinulle ollenkaan tähän ketjuun. :think2:
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 03. Syys 2017 11:57

minuakin pelotti laittaa ylläoleva teksti ja pelkään , että suutut minullekkin :o
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 03. Syys 2017 17:32

*
Murpatti huomautan etten ole tiuskinut. Hei pyytäisin ystävällisesti että kysymällä pääsee selville paremmin kuin syöttää perätöntä asiaa suuhun niin väärinkäsitys kasaantuu. En tokihan suutu mutta lannistuttaa tämä minua...
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 03. Syys 2017 19:00

*
Pyytäisin ystävällisesti että opetelkaa kysymään niin tällä tavalla ei kukaan kokisi olevansa väärinymmärretty. Sillä väärinymmärretyksi tuleminen haavoittaa. Raamattu kehottaa sanomalla 'älkää todistako väärin lähimmäistä vastaan' eli perättömän asian syöttämisestä tässä puhuu niin sen vuoksi en ole tehnyt, en täällä foorumissa koska tiedän että väärinymmärretyksi tuleminen satuttaa. Kysymällä menee aina oikealle perille.

No minä toimin suojellakseni itseäni etten tulisi taas väärinymmärretyksi koska se on minulle prosessi eli olen jo haavoittunut ja haava ei ole vielä umpeutunut kunnolla niin joku syötti perätöntä asiaa suuhuni ja minä reagoin niin voimakkaasti ja se on hyvin ymmärrettävissä syystä että haava ei ole vielä umpeutunut mutta en ole tiuskinut. Kysyminen ei ketään haavoita. Kysymällä pääsee yhteisymmärrykseen.

Mitä keskusteluun tulee, nostan aina esille totuuden. No aiemmin olin aika arka ja sain eri uskovilta samaa profeetallista sanaa joka löytyy Raamatusta. Se on Jes. 41:10. Jumala tuon kohdan antoi minulle rohkaisukseni eri uskovien kautta. Niin sen jälkeen minusta tuli selkäsuorainen. En ole vääristänyt asiaa vaan nostan esille aina totuuden ja sanon asiaa suoraan. Tämä ei tarkoita että olisin tiuskunut.

Olen pohjimmiltani aika ystävällinen ihminen. Olen pahoillani että olen tällainen suorasanainen ihminen mutta myös ajan lähimmäisen parhaaksi ja ajattelen lähimmäisen parasta. Joskus jätän sanomatta lähimmäisen vuoksi että tämä rakentuu Kristuksessa ja joskus sanon asiaa suoraan että tämä rakentuisi Kristuksessa eli toimin lähimmäisen parhaan mukaan. Tämä ei tarkoita että olisin tiuskinut.

Tekstien takana on vaikea katsoa onko tiuskinut vai ei niin siksi pyytäisin että opetelkaa kysymään niin tällä tavalla yhteisymmärrys löytyy vuorenvarmasti. :thumbup:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 03. Syys 2017 19:22

Murpatti huomautan etten ole tiuskinut. Hei pyytäisin ystävällisesti että kysymällä pääsee selville paremmin kuin syöttää perätöntä asiaa suuhun niin väärinkäsitys kasaantuu. En tokihan suutu mutta lannistuttaa tämä minua...

Hyvä kun et tiuskinut, pyydän anteeksi että sanoin niin, mutta niin minä luulin.

Tuo kysyminen on kyllä hyvä neuvo ja mielummin kannattaa kysyä kuin luulla.

Siunausta sinun päivääsi.
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 03. Syys 2017 19:25

*
Ei se mitään Murpatti. Kaikki on jo anteeksiannettu. Ole turvallisella mielellä ja siunausta sinun päivään!

:pc:
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 03. Syys 2017 19:37

Pyytäisin ystävällisesti että opetelkaa kysymään niin tällä tavalla ei kukaan kokisi olevansa väärinymmärretty. Sillä väärinymmärretyksi tuleminen haavoittaa. Raamattu kehottaa sanomalla 'älkää todistako väärin lähimmäistä vastaan' eli perättömän asian syöttämisestä tässä puhuu niin sen vuoksi en ole tehnyt, en täällä foorumissa koska tiedän että väärinymmärretyksi tuleminen satuttaa. Kysymällä menee aina oikealle perille.

Mielestäni väärinymmärretyksi tuleminen ei sinällään vielä riko ketään. Ihmiset ovat niin erilaisia ja toimivat erilaisista taustoista ja lähtökohdista käsin, että väkisinkin tulee kanssakäymisissä väärinymmärryksiä, ja paljon. Jos haluaa elää ilman väärinymmärretyksi tulemista, täytyy ryhtyä erakoksi.

Mutta juuri sen vuoksi on hyvä muistaa ja muistuttaa myös tuosta puolesta, että tulee olla varovainen ettei lähde toimimaan väärinymmärrysten pohjalta. Ainakaan sellaisissa asioissa, joissa joku saattaa tulla tavalla tai toisella rikotuksi. Silloin on aina parempi kysyä ja selvittää asiat, ennenkuin lähtee tekemään yhtään mitään, jos on pienikin väärinymmärruyksen mahdollisuus.

Suhtautuminen väärinymmärretyksi tulemiseen tulisi mielestäni olla armollinen ja kärsivällinen, varsinkin jos kyseessä vaikuttaa olevan tahaton väärinymmärrys eikä siitä ole konkreettista haittaa. Jos siitä on konkreettista haittaa (joku tekee sinusta vaikkapa rikosilmoituksen tai lastensuojeluilmoituksen), niin silloin tarvitaan tietysti moninverroin enemmän kärsivällisyyttä. Mutta silloin on myös hyvä itse toimia ja ottaa asia puheeksi sen kanssa joka on ymmärtänyt väärin. Muissa tapauksissa ei minusta aina ole vaivan arvoista, edes tuoda asiaa esille. Jos joku ei ymmärrä minua, niin olkoon ymmärtämättä.
Peace In Rest

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 03. Syys 2017 19:59

*
Peace In Rest no pieni väärinymmärrys on pikkujuttu ja yleensä jätän oikaisematta. Mutta suuri väärinymmärrys on aika ahdistavaa. Yksikään yksilö on erilainen, toinen herkempi ja toinen paksunahkaisempi. No olen kyllä oikeasti haavoittunut kahdesta asiasta. Se tuli taustastani että olen ollut väärälainen kohde. Kai sinä ymmärrät mitä tarkoitan vääränlaisella kohteella? Että olen tällainen ihminen mitä muut väittivät vaikka en ole tällainen ihminen. Tätä tarkoitan. Kysyn varmuuden vuoksi ymmärrätkö mitä tarkoitan tällä jutulla? Jos ymmärrät niin ok.

Väärinymmärretyksi tuleminen riippuu asiasta mikä johtaa ahdistukseen. Jos oikaiseminen ei auta. Luovutan tämän asian Herran haltuun rukoillen mutta kokemukseni mukaan ne käyttäytyivät sen mukaan niinkuin se olisi väärin todistaminen lähimmäisestä. Tämä ahdisti minua. Jätin tämän asian Herran haltuun rukoillen ja luotin Herraan että Hän tulee ajamaan kurjan ihmisen asian oikeuteen.

Tarkoitan itseäni kun olen se kurja ihminen kun en kyennyt oikaisemaan ja päälleni tulvasi jatkuvasti perättömät suuret asiat eikä antanut minun vuoro oikaista eikä minua tahtonut kuunnella loppuun asti. Kyvytön olin tässä asiassa niin ahdistuin.

No olisi vielä toinen juttu niin haluaisin kysyä tiedätkö että on olemassa niitä ihmisiä jotka eivät tahdo ymmärtää oikein? Olen tavannut ja monesti. Kiitos Herralle että yksi uskonsisko auttoi minua tajuamaan ja näkemään tosiasiaa. Se uskonsisko pelasti minua ja auttoi minua tajuamaan ettei kannata jatkaa heidän kanssa oikaisemalla asiaa eikä siitä ole apua mitään koska he pahenevat asiaa kokoajan nauttimalla siitä. En tiedä miksi he tekevät näin mutta he tekevät kyllä. Tämä on heidän ja Jumalan välinen asia niin luovutin tämän asian Herran haltuun.

No haluaisin kysyä vielä toisen kerran, oletko koskaan ollut kyvytön oikaisemaan kaikki väärinymmärrykset pois? Jos et niin pystyisitkö ymmärtämään minua miltä tässä tuntui? Tiedätkö tunteen?
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 03. Syys 2017 20:04

*
Tuli äsken pari juttua mieleen niin haluaisin nyt kirjoittaa. Se on aika surullista kun naapurit ovat herkempi ymmärtämään väärin niin passittivat tuttamani fb-uskonsiskon suljettuun osastoon vakaumuksen takia ja vielä äiti passitti oman pojan suljettuun osastoon pojan vakaumuksen takia. Se on henkinen väkivalta tässä väärinymmärryksessä.

Mitä mieltä olet?
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 03. Syys 2017 20:13

vaisuliini kirjoitti:Kai sinä ymmärrät mitä tarkoitan vääränlaisella kohteella? Että olen tällainen ihminen mitä muut väittivät vaikka en ole tällainen ihminen. Tätä tarkoitan. Kysyn varmuuden vuoksi ymmärrätkö mitä tarkoitan tällä jutulla? Jos ymmärrät niin ok.

Kyllä tiedän todella hyvin mitä tarkoitat ja olen kokenut sitä itse. Se voi johtua ainakin siitä, että joillakin ihmisillä on kova tarve leimata ja lokeroida toisia. Sitten jos toisessa on jokin piirre joka viittaa johonkin ihmisryhmään heidän mielessään, saattavat he sen yhden asian tai piirteen takia lokeroida siihen ryhmään, vaikka toinen ei itse kokisi ollenkaan olevansa sellainen.

vaisuliini kirjoitti:No olisi vielä toinen juttu niin haluaisin kysyä tiedätkö että on olemassa niitä ihmisiä jotka eivät tahdo ymmärtää oikein?

Kyllä olen kohdannut sellaisia ihmisiä jopa netin keskustelupalstoilla. Vaikka olen toistuvastikin selkeästi korjannut heidän käsityksiään, eivät he silti muuta niitä. Silloin en voi muuta kuin olla heidän puolestaan huolissaan, sillä se menee jo lähelle väärän todistuksen antamista tahallaan. Itseään he siinä rikkovat.

vaisuliini kirjoitti:No haluaisin kysyä vielä toisen kerran, oletko koskaan ollut kyvytön oikaisemaan kaikki väärinymmärrykset pois? Jos et niin pystyisitkö ymmärtämään minua miltä tässä tuntui? Tiedätkö tunteen?

Tiedän kyllä. Minulla on joskus aiemmin ollut huono (tai ainakin hedelmätön) tapa yrittää oikoa kaikkia väärinymmärryksiä. Mutta sitten totesin, että toiset ymmärtävät kuitenkin väärin, ja tulkitsevat selvitykseni vielä selittelynä ja kieroiluna yms. Enää en kovin paljon jaksa oikaista väärinymmärryksiä. Ehkä joissain tilanteissa, jos olen vaikkapa käyttänyt paljon aikaa keskusteluun ja aihe on minulle tärkeä, voin yrittää tehdä sitä, mutta ei se maailmaani kaada jos toinen ei siltikään ymmärrä. Tunne on kyllä inhottava.
Peace In Rest

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu