Arkista elämää-mitä Raamattu opettaa?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Arkista elämää-mitä Raamattu opettaa?

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 25. Joulu 2014 17:29

Ei mitään hätää. :hugehug: Ihan mielenkiintoinen aihe. Siksi jaksankin tähän ketjuun kirjoittaa :thumbup:
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 25. Joulu 2014 17:38

*
Nyt luulen ymmärtäväni sinua mitä tarkoitat Aamu-Usva... :) Juutalaisena Paavali tunsi läpikotasin Mooseksen lakia niin hänen oli helppo oikaista selittäen juutalaiset oikeaan suuntaan koska Mooseksen laki ja profeettojen sanat puhuvat Jeesuksesta. Paavali ei varmaan tarkoita että pitäisi tekeytyä muuksi voittaakseen sieluja.

Ap.t. 28:23 Ja he määräsivät hänelle päivän, ja silloin tuli heitä vielä useampia hänen luoksensa majapaikkaan. Ja näille hän aamuvarhaisesta iltaan saakka selitti ja todisti Jumalan valtakunnasta, lähtien Mooseksen laista ja profeetoista, saadakseen heidät vakuutetuiksi Jeesuksesta.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 26. Joulu 2014 11:11

*
Kyllä Paavali epäonnistui. Koska lopulta se vahvisti minun asiani. Paavali kyllä pyysi että Jumala ottaisi ylpeyden pois mutta Jumala katsoi hyväksi ottamatta sen ylpeyden ja sanoi; 'Minun armossani on sinulle kyllin, sillä Minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa'. Koska ihmisyys on osa siitä hyötyä. Se tarkoittaa, että Jumala hyötyi Paavalin ihmisyydestä, eli epätäydellisestä ihmisyydestä.

Kun Jeesus luopui niistä taivaallisista mahtavuuksista kirkkauksineen ja tuli maan päälle Ihmisen Poikana päästäkseen ihmisten kontaktiyhteyteen, se on yksi osa siitä ihmisyydestä. Siksi Hän Ihmisen Poikana voi viedä pelastussanoman niille ihmisille. Ja Hän jätti tehtävän maan päällisille ihmisille ja meni takaisin Jumalan luokse ja istuu Isän oikealla puolella.

Paavali olisi voinut saada ylpeyden pois, niin hän olisi voinut olla täydellinen pikkujumala. Niin siinä tapauksessa hän olisi voinut menettää ihmisyyden. Hän pikkujumalana ei olisi voinut viedä pelastussanoman ihmisille, siksi Jumala katsoi hyväksi ottamatta ylpeyden, niin Paavalin ihmisyys jäi kanssa. Me olisimme olla pikkujumalia, pelastussanoman tehtävä olisi voinut jäädä tekemättä meidän osaltamme. Se olisi katastrofia. Siksi ihmisyys on ainoa mahdollisuus ihmisten kontaktiyhteyteen. Mitä te tuumitte?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 26. Joulu 2014 11:18

*
Ajatelkaa, minulle tuli kylmät väreet selkään kun tämä asia alkoi avautua minulle. :D Että Jumala hyötyy meidän ihmisyydestä, kun se on ainoa mahdollisuus ihmisten kontaktiyhteyteen. Kylmät väreet ovat vielä itselläni selässäni... :D
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Markareetta » 26. Joulu 2014 11:30

vaisuliini kirjoitti:*
Kyllä Paavali epäonnistui. Koska lopulta se vahvisti minun asiani. Paavali kyllä pyysi että Jumala ottaisi ylpeyden pois mutta Jumala katsoi hyväksi ottamatta sen ylpeyden ja sanoi; 'Minun armossani on sinulle kyllin, sillä Minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa'. Koska ihmisyys on osa siitä hyötyä. Se tarkoittaa, että Jumala hyötyi Paavalin ihmisyydestä, eli epätäydellisestä ihmisyydestä.

Kun Jeesus luopui niistä taivaallisista mahtavuuksista kirkkauksineen ja tuli maan päälle Ihmisen Poikana päästäkseen ihmisten kontaktiyhteyteen, se on yksi osa siitä ihmisyydestä. Siksi Hän Ihmisen Poikana voi viedä pelastussanoman niille ihmisille. Ja Hän jätti tehtävän maan päällisille ihmisille ja meni takaisin Jumalan luokse ja istuu Isän oikealla puolella.

Paavali olisi voinut saada ylpeyden pois, niin hän olisi voinut olla täydellinen pikkujumala. Niin siinä tapauksessa hän olisi voinut menettää ihmisyyden. Hän pikkujumalana ei olisi voinut viedä pelastussanoman ihmisille, siksi Jumala katsoi hyväksi ottamatta ylpeyden, niin Paavalin ihmisyys jäi kanssa. Me olisimme olla pikkujumalia, pelastussanoman tehtävä olisi voinut jäädä tekemättä meidän osaltamme. Se olisi katastrofia. Siksi ihmisyys on ainoa mahdollisuus ihmisten kontaktiyhteyteen. Mitä te tuumitte?

Raamattu ei kerro, mikä se Paavalin "pistin" oli.
Saamme toki sitä itse miettiä, mutta ei laittaa
niinkuin lisäykseksi Raamattuun.
Tämä vain huomautuksena, ettei kukaan nyt luule
että täällä tehdään lisäyksiä Raamattuun.... ;)
...vai mitä :angel:
Markareetta

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 26. Joulu 2014 11:40

Markareetta kirjoitti:Raamattu ei kerro, mikä se Paavalin "pistin" oli.
Saamme toki sitä itse miettiä, mutta ei laittaa
niinkuin lisäykseksi Raamattuun.
Tämä vain huomautuksena, ettei kukaan nyt luule
että täällä tehdään lisäyksiä Raamattuun.... ;)
...vai mitä :angel:

Kyllä Raamattu kertoo mikä se pistin oli. Paavali oli niitä harvinaisia ihmisiä jotka saivat nähdä taivaallista ilmestystä. Niin Paavali sortui ylpistymään niistä taivaallisista ilmestyksistä ja siksi sai pistimen säilyttääkseen ihmisyyden joka on ainoa mahdollisuus ihmisten kontaktiyhteyteen. Ajatteles, Paavali itse opetti lihan kuolettamisesta ja oli itsellä kokemusta siitä miten "kuolla itselleen" mutta ei saanut poistaa kuolettamalla ylpeyden pois ja rukoili hartaasti Jumalaa että Jumala ottaisi pois tämän pistimen. Niin Jumala katsoi hyväksi ottamatta ylpeyden ettei Paavali menettäisi ihmisyyden josta Jumala hyötyi. Tällainen käsitys/ajatus itselläni on. :shifty:
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 26. Joulu 2014 12:13

*
Te ja me tuomme asiat esille Raamatusta omalla eri tavalla mutta ne tuodut asiat ovat niinkuin palapelejä jotka palaset loksahtavat kohdilleen niin siten ne kirkastaa Jumalaa ja Jumala kirkastuu meille. Siten vajavainen tieto lakkaa olemasta ja sijalle tulee täydellinen tieto jolla saa Jumalaa kirkastamaan meissä.

Niin oli eilen mahtava päivä ja epäilen että Jumalan sormi oli mukana tässä asiassa. Jumala taisi käyttää erästä uskovaa tuomalla puuttuvat palaset esille kanssani. Kiitos Jumalalle siitä siunaantuneesta keskustelusta. Aamu-Usvalla oli myös Jumalan sormi mukana, hän toi asian minulle niin oivalsin kans. :thumbup:
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 28. Joulu 2014 12:33

*
Jeesus rukoili ettei Simonin usko raukeaisi tyhjään kun saatana koitti tavoittaa Simonia valtaansa ja seulota häntä niinkuin nisuja. Niin minun kohdalle kävi samoin. Ensin huomasin säikähtäneenä että usko meinasi lähellä raueta ja sit myöhemmin kun näin unta. Näin että haulikon perä työnnettiin minun kaulan kohdalle, siinä unessa. Ymmärsin unen merkityksen. Se liittyy minun uskoon. Nyt mietin ihmetellen miksi se ei ole minun omassa vallassani. Se ei ole minun päätettävissä. Jos haluan pysyä yhä uskossa mutta se ei ole minun päätettävissä. Huomasitteko itse samoin?

Kun Simonia saatana koitti seulota niinkuin nisuja niin siksi Jeesus rukoili Simonin puolesta ettei usko raukeaisi tyhjään. Niin se todistaa että se ei ollut Simonin omassa päätettävissä ja siksi rukoilijaa tarvitaan. Usko voi tulla ottamaan pois noin vaan siksi rukoilijaa tarvitaan kans. Mitä mieltä olette?

Luuk. 22:31 Simon, Simon, katso, saatana on tavoitellut teitä valtaansa, seuloakseen teitä niinkuin nisuja;
32 mutta minä olen rukoillut sinun puolestasi, ettei sinun uskosi raukeaisi tyhjään. Ja kun sinä kerran palajat, niin vahvista veljiäsi."
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 30. Joulu 2014 00:15

*
Voisitteko koetella tätä pohjautuuko ne kaikki Raamattuun?

https://tutkimusm.blogspot.fi/2014_12_0 ... w=flipcard
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 06. Tammi 2015 12:24

*
No olisi vielä kysyttävää koska se jäi kans miettimään saako nainen kirjoittaa blogiin ohjaamalla oikeaan suuntaan? Pitäisikö nainen etsiä käsiin miespuolinen uskova jolla olisi opettamisen armolahja että hän voisi tarkistaa blogia ennenkuin voisi julkaista blogin...?
Viimeksi muokannut vaisuliini päivämäärä 06. Tammi 2015 12:35, muokattu yhteensä 1 kerran
vaisuliini

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu