David Owuor Suomeen

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: David Owuor Suomeen

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 22. Tammi 2014 23:14

Lilli kirjoitti:
Aivina kirjoitti:
Hei, Lilli!
Jos tuo Jesaja 22 luku on Owuorin säkkipukuihin pukeuttamisen perusta, niin kannattanee miettiä Jes.22:14 jae huolella.

Kysymykseni toki kuuluu, riittääkö Jeesuksen sovitustyö Golgatalla parannuksen tekemisen perustaksi? Mitä ulkoisia toimenpiteitä kaikkiaan tarvitaan?

Mietin kysymystä itselleni, tulenko puhtaaksi synnistä ulkoisilla kehon toimenpiteillä, kuten säkkipuvulla ja tuhkassa kierimisellä? :!:

En ole asiaan niin hyvin perehtynyt, mutta käsitykseni mukaan Owuor ei käskenyt pukeutua säkkipukuun eikä perustellut tuolla jakeella. Ihmiset katuivat syntejään ja sen merkiksi itse pukeutuivat säkkipukuun. Se tuskin kenenkään mielestä on pelastuksen edellytys. Jos joku katuu pahoja tekojaan ja itkee sen vuoksi, sanotaanko, että Owuor käski häntä itkemään? Miksiköhän Vanhassa Testamentissakin pukeuduttiin säkkipukuun, vaikka se ei sinänsä pelasta?

Joona 3:5, 8
Niin Niiniven miehet uskoivat Jumalaan, kuuluttivat paaston ja pukeutuivat säkkeihin, niin suuret kuin pienet.
Verhoutukoot ihmiset ja eläimet säkkeihin, huutakoot väkevästi Jumalaa ja kääntykööt itsekukin pois pahalta tieltänsä sekä väkivallasta, mikä heidän käsiänsä tahraa.

Jos haluaa kaiken kääntää niin päin kuin itse haluaa, näkee kaiken negatiivisessa valossa kyseisen henkilön kohdalla. Turha siis mitään kommentoida, kun joku sen kääntää nurin päin. Sekin, että muslimi kääntyy kristinuskoon ja sissit tuovat laittomia aseitaan ja kääntyvät Jeesuksen ristin juurelle selitetään tällä palstalla, että väärin kääntyi, silmänlumetta, tms.

Tahdon tuoda sen esille Lilli että minulla ei ole yhtikäs mitään sinua vastaan ja olen iloinen , että tykkäät täällä kanssamme jutustella ja ottaa kantaa. Olet minulle tärkeä ja arvostettu lähimmäinen ja vaikka olemme joistakin asioista esimerkiksi Owourista erimieltä ei se arvoasi muuta eikä saa minua vihaamaan sinua.

Aika näyttää ja Jumala varmistaa Owourin todellisen karvan ajallaan ja sillä sitten mennään eteenpäin, minulla on tässä asiassa epäilevä mieli ja sinä taas uskot Owourin olevan Herrasta mutta silti meitä yhdistäköön usko Herraan Jeesukseen ja Jumalan sanaan Raamattuun ja se riittää minulle.

Pyydän siis ettet väsyisi ja turhautuisi vaikka erimieltä tässä asiassa ollaankin vaan jatketaan asiasta keskustelua sellaisella asenteella , että asiat riitelee mutta me emme :).

Filippiläiskirje 3

15 Olkoon siis meillä, niin monta kuin meitä on täydellistä, tämä mieli; ja jos teillä jossakin kohden on toinen mieli, niin Jumala on siinäkin teille ilmoittava, kuinka asia on.
16 Kunhan vain, mihin saakka olemme ehtineetkin, vaellamme samaa tietä!
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 24. Tammi 2014 13:32

Säkkiin pukeutumisen sanoma.

Syntejään katuvat pukeutuvat säkkiin ja ihmiset katsovat heitä. Heidän sanomansa on; katsokaa, me kadumme pahuuttamme. Katsokaa, me olemme nöyriä. Katsokaa, mitä suuren profeetan julistus sai meissä aikaan.

erotus:

Mutta kun ihminen, synnin raskauttamana, kuormansa alle nuupahtaneena kohtaa Jeesuksen, joka ottaa pois synnin kuorman, nousee hän siitä ja menee ja huutaa kaikille, katsokaa Jeesusta, joka otti pois syntini. Katsokaa, Jeesus puki ylleni valkean vaatteen. Jeesus voi teidätkin pelastaa.

Heidän hedelmistään tunnette heidät ja ylemmän tarinan hedelmä on mätä. Saavuttivatko he pelastuksen, kun se ei heistä näy? Jäivätkö he vain käännynnäisiksi?
Jeesus ei pue meitä säkkipukuun, vaan valkeaan, veressä pestyyn vaatteeseen.
Kunnia kuuluu Jeesukselle, ei profeetalle, ei ihmiselle, joka tekee parannusta.
Ainoastaan Jeesukselle.
Ei siis kuulu sanoa, tulkaa, täällä on profeetta, vaan
katso, Jeesus voi sinut pelastaa.

Matt. 24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
Jasmiini

ViestiKirjoittaja Aivina » 24. Tammi 2014 20:43

Jasmiini, kirjoituksesi on selkeä, olet varmasti tuon Herralta saanut!
- Antaa ainakin mulle tervettä miettimistä.
Siunausta Sinulle!
Aivina

ViestiKirjoittaja Aivina » 24. Tammi 2014 20:51

Lilli kirjoitti:[quote=

En ole asiaan niin hyvin perehtynyt, mutta käsitykseni mukaan Owuor ei käskenyt pukeutua säkkipukuun eikä perustellut tuolla jakeella. Ihmiset katuivat syntejään ja sen merkiksi itse pukeutuivat säkkipukuun. Se tuskin kenenkään mielestä on pelastuksen edellytys. Jos joku katuu pahoja tekojaan ja itkee sen vuoksi, sanotaanko, että Owuor käski häntä itkemään? Miksiköhän Vanhassa Testamentissakin pukeuduttiin säkkipukuun, vaikka se ei sinänsä pelasta?

Joona 3:5, 8
Niin Niiniven miehet uskoivat Jumalaan, kuuluttivat paaston ja pukeutuivat säkkeihin, niin suuret kuin pienet.
Verhoutukoot ihmiset ja eläimet säkkeihin, huutakoot väkevästi Jumalaa ja kääntykööt itsekukin pois pahalta tieltänsä sekä väkivallasta, mikä heidän käsiänsä tahraa.

Jos haluaa kaiken kääntää niin päin kuin itse haluaa, näkee kaiken negatiivisessa valossa kyseisen henkilön kohdalla. Turha siis mitään kommentoida, kun joku sen kääntää nurin päin. Sekin, että muslimi kääntyy kristinuskoon ja sissit tuovat laittomia aseitaan ja kääntyvät Jeesuksen ristin juurelle selitetään tällä palstalla, että väärin kääntyi, silmänlumetta, tms.

Varmaan jokainen kristitty Suomessa tietää, Jeesuksen sovitustyö Golgatalla riittää parannuksen tekemisen perustaksi.

Kun Jeesus oli Ihmisen Poikana maan päällä, niin Hän mainitsi säkissä ja tuhkassa parannuksen tekemisen,
Matt.11:21-22
”21. Voi sinua, Korasin! Voi sinua, Beetsaida! Sillä jos ne voimalliset teot, jotka ovat tapahtuneet teissä, olisivat tapahtuneet Tyyrossa ja Siidonissa, niin nämä jo aikaa sitten olisivat säkissä ja tuhassa tehneet parannuksen.”

Tällöin elettiin Vanhan Testamentin aikaa.
En tunne VT:n säädöstä säkissä ja tuhkassa parannuksen tekoa.
(alkoi kiinnostaa, pitääkin tutkia).

Ilm.11:3 puhuu kahdesta säkkipukuisesta, eli kaksi Jumalan profeettaa. Tähän ei sovi kukaan, tänä aikana itseään profeetaksi tituleeraava.

Kun uskalletaan keskustella ja tutkia Raamattua, niin eksytykset (harha-opit) löytyvät. Eihän kukaan tässä ketjussa yritä asioita kääntää ”nurin päin”, vaan löytää vilpittömästi Raamatussa olevaa totuutta.
Raamattu eksytykset paljastaa. (kuten Owuorinkin).

Jeesus itse sanoi Matt. 24:4 ”Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.”

Säkissä ja tuhkassa parannuksen tekoa ei löydy Uudesta Testamentista.
Säkki ja tuhka olivat ennen Golgataa ja ovat hyödyttömiä tänä aikana parannuksen teossa.
Eksytykset aina lisäävät ”ihmistekoista kamaa mukaan”, ihminen kun on niin suuri heidän oppiensa mukaan.

Jeesus sanoi: Uusi liitto minun veressäni. Tähän Golgatan veriseen uhriin ja ylösnousemukseen UT:ssa kaikki parannuksen tekeminen uskon kautta perustuu.
Aivina

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 17. Helmi 2014 10:42

Dr Owour opettaa shekina kirkkaudesta ja sanoo Jumalan shekina kirkkauden laskeutuneen ylleen eri tilaisuuksissa. Shekina kirkkaus on kuitenkin äiti jumalanpalvontaan liittyvä eksytys ja valhe. Eli tässä kohdin Dr Owour opettaa väärää ja valhetta opettaessaan shekina kirkkaudesta.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=J0XIFn71KY4[/youtube]

Lähde:

https://www.kotipetripaavola.com/shekina.html

Lainaus:

Juutalainen kabbalismi opettaa shekinan tuovan jumalallisen vaikutuksen maan päälle, Jumalan läsnäolon. Kuten on aiemmin tullut esille, niin hepreankielisessä Raamatussa (VT) shekina sanaa ei esiinny yhdessäkään kohtaa. Kaiken edellä olevan tiedon kautta on ilmiselvää, että shekina kirkkaus on saatanallinen valhe ja eksytys, jonka kautta ihmisiä eksytetään tekemisiin saatanallisten voimien ja valheen kanssa, joka opettaa taivaan kuningattaresta ja feminiinisestä jumalattaresta.

Hepreankielisessä Raamatussa (VT) kavod sana tarkoittaa kirkkautta, Jumalan kirkkautta. Shekina kirkkaus on demonista valhevoimaa, jota sielunvihollinen markkinoi pakanoille feminiinisenä jumalattarena sekä Uuden Liiton uskoville Jumalan kirkkautena. Sielunvihollinen on eksyttänyt juutalaisia shekina kirkkauden kautta uskomaan, että kyseessä olisi Jumalan kirkkaus, vaikka kyseessä on saatanallinen valhe.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja Lilli » 03. Touko 2014 22:59

....
Viimeksi muokannut Lilli päivämäärä 20. Maalis 2016 12:20, muokattu yhteensä 1 kerran
Lilli

ViestiKirjoittaja Juha » 04. Touko 2014 09:12

Lilli kirjoitti:
Olen siis edelleen Owuorin kannalla, voitte olla mitä mieltä hänestä tahansa.
Hän ei mielistele kuulijoitaan, päinvastoin sanoo synnin synniksi ja kehottaa parannukseen ja valmistautumaan Jeesuksen tuloon. Sehän selvä, että sellaisista ei tykätä. Ei kerää rahaa, maksaa itse matkansa ja oleskelunsa. Kuka viitsisi omalla kustannuksella kiertää ympäri maailmaa hyötymättä siitä rahallisesti? Hän sanoo, että jos hän ei kerro sanomaa, Jumala tappaa hänet ja lähettää jonkun toisen. Kuuliaisuus on parempi kuin tottelemattomuus, tai siis uhri.

Mutta _miksi_ hänen kokouksessaan sitten esiintyy näitä äärikarismaattisia sekoiluilmiöitä, jotka ovat riivaajista lähtöisin? Vaikka sanoma olisi ulkonaisesti kuinka hyvää, niin ei tuollaiset sekoilut (32 min kohdalta eteenpäin) ole Jumalasta lähtöisin. Jos Jumala olisi hänet voidellut niin ei hän ottaisi osaa tuollaisiin riivaajientekoihin, vaan ajaisi riivaajat pois. Minä olen sen kannalla, joka on Kristuksen Jeesuksen asialla, ja tuo tuohu osoittaa ettei hän ole, vaikka kuinka sanomisissa olisi hyviä asioita.

https://www.youtube.com/watch?v=1x5qZ9sv8JA
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Juha
Site Admin

ViestiKirjoittaja tanu » 05. Touko 2014 11:20

Lilli kirjoitti:En tunne shekinah-sanan taustaa eikä Owuor opeta mistään äitijumalattaresta, en ainakaan ole kuullut. Oletukseni on, että hän tarkoittaa Jumalan läsnäoloa.
Jokainen on kuitenkin erehtyväinen ja ihminen, Petri Paavolakin sanoi aikaisemmin käyttäneensä ko. sanaa, kunnes sai valaistumisen aiheesta. Netistä löytyy sama asia englanniksi, joten PP ei ole ainoa eikä 1. sitä mieltä.

Olen siis edelleen Owuorin kannalla, voitte olla mitä mieltä hänestä tahansa.
Hän ei mielistele kuulijoitaan, päinvastoin sanoo synnin synniksi ja kehottaa parannukseen ja valmistautumaan Jeesuksen tuloon. Sehän selvä, että sellaisista ei tykätä. Ei kerää rahaa, maksaa itse matkansa ja oleskelunsa. Kuka viitsisi omalla kustannuksella kiertää ympäri maailmaa hyötymättä siitä rahallisesti? Hän sanoo, että jos hän ei kerro sanomaa, Jumala tappaa hänet ja lähettää jonkun toisen. Kuuliaisuus on parempi kuin tottelemattomuus, tai siis uhri.

Käsittääkseni Jumalan valtakunnan työ on aina vapaaehtoista(Jumala tietysti toivoo, että vastaisimme myöntävästi, kun Hän lähestyy).
Rakastava Jumala ei varmasti rankaise kuolemalla tai muutenkaan, jos jostain syystä ei ota palvelutehtävää vastaan.
Tietysti on aina loppujen lopuksi omaksi parhaaksi, että vastaa kyllä.

Tuo "Jumala tappaa hänet", ei kuulosta kovin Raamatulliselta.
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu

ViestiKirjoittaja anjou » 05. Touko 2014 12:39

Tämä on nyt offtopic mutta miksei saarnaaja voisi olla siistin ja ei-peloittavan näköinen? Parta pois.
Sorry, en puutu ulkonäköön. Jostakin toisesta ko. henkilö voi olla todella söpö ja komea!
anjou

Re: Anteeksi pyyntö

ViestiKirjoittaja toni t » 09. Heinä 2014 13:44

Lilli kirjoitti:Omasta puolestani pyydän anteeksi epäystävällistä asennettani ja vaikka koenkin olevani oikeassa kaatumisteoria-asiassa, olen kiistellyt asiassa rakastamatta lähimmäistä, jos nyt oikein osaan muotoilla. Vaikka tekstiä perustelee Raamatun jakeilla asiapitoisesti, Jumala näkee sydämeen ja sieltä löytyy kivisydän lihaisen sijaan. :(

Samalla ihmettelen uskaltaako täällä mitä kirjoittaa.
Jos kannatan David Owuoria, olenko jonkun mielestä harhaoppinen?
Omasta mielestäni en ole, mutta koen, että joku voi niin ajatella.

Lilli ovatko nämä David Owuorin hedelmät jotka näkyvät hänen parannettavissaan (30 min) kohdasta eteenpäin niitä hedelmiä jotka tulevat Jeesuksesta? Hedelmistään te heidät (väärät profeetat) tunnette sanoi Jeesus jotenka mitä sinun mielestäsi kyseiset hedelmät ovat?

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=1x5qZ9sv8JA[/youtube]

Olenko harhaoppinen jos sanon etteivät nuo hedelmät ole Jeesuksesta vaan väärästä lähteestä?
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
toni t
Site Admin

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu