Venäjän hyökkäys Suomeen 2013 - profetiassa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Venäjän hyökkäys Suomeen 2013 - profetiassa

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 06. Heinä 2012 13:30

"...jos jollakin on profetoimisen lahja, käyttäköön sitä sen mukaan, kuin hänellä uskoa on (Room.12:6)..." :)
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 06. Heinä 2012 21:37

*
Äsken löysin ne kohdat vääristä profeetoista kun luin vähän tutkien Raamattua...

23:9 Profeettoja vastaan. Minun sydämeni on murtunut rinnassani, kaikki luuni raukeavat. Minä olen kuin juopunut mies, kuin sankari, jonka viini on voittanut, Herran edessä ja hänen pyhien sanojensa edessä.
23:10 "Sillä maa on täynnä avionrikkojia, maa murehtii kirouksen tähden, erämaan laitumet kuivuvat; he rientävät pahuuteen, ja heidän väkevyytensä on väärä meno.
23:11 Sillä he ovat jumalattomia, niin profeetta kuin pappikin; omasta huoneestanikin minä olen tavannut heidän pahuutensa, sanoo Herra.
23:12 Sentähden heidän tiensä on oleva heille kuin liukas polku pimeässä, he suistuvat sillä ja kaatuvat; sillä minä tuotan heille onnettomuuden heidän rangaistusvuotenansa, sanoo Herra.

23:13 Samarian profeetoissa minä näin pahennuksen: he ennustivat Baalin nimessä ja eksyttivät minun kansani Israelin.
23:14 Mutta Jerusalemin profeetoissa minä olen nähnyt kauhistuksia: aviorikosta ja valheessa vaeltamista; he vahvistavat pahantekijäin käsiä, niin ettei kukaan käänny pois pahuudestansa. He ovat minun edessäni kaikki kuin Sodoma, ja kaupungin asukkaat kuin Gomorra.
23:15 Sentähden, näin sanoo Herra Sebaot profeetoista: Katso, minä syötän heille koiruohoa ja juotan heille myrkkyvettä; sillä Jerusalemin profeetoista on jumalattomuus levinnyt koko maahan.

Jer. 23:16 Näin sanoo Herra Sebaot: Älkää kuulko profeettain sanoja, noiden, jotka teille ennustavat täyttäen teidät tyhjillä toiveilla: oman sydämensä näkyjä he puhuvat, mutta eivät sitä, mikä tulee Herran suusta.
23:17 He hokevat minun halveksijoilleni: 'Herra on sen sanonut: Teillä on oleva rauha!' Ja kaikille, jotka vaeltavat sydämensä paatumuksessa, he sanovat: 'Ei teitä kohtaa onnettomuus.'
23:18 Mutta kuka on seisonut Herran neuvottelussa ja nähnyt ja kuullut hänen sanansa? Kuka on tarkannut ja kuullut hänen sanansa?"
23:19 Katso, Herran myrsky, kiivastus, puhkeaa, pyörremyrsky vyöryy kohti jumalattomien päätä.
23:20 Eikä Herran viha asetu, ennenkuin hän on toteuttanut ja täyttänyt sydämensä aivoitukset. Aikojen lopulla te tulette sen hyvin ymmärtämään.

23:21 "Minä en ole lähettänyt noita profeettoja, mutta silti he juoksevat. Minä en ole puhunut heille, mutta kuitenkin he ennustavat.
23:22 Jos he olisivat seisoneet minun neuvottelussani, niin he julistaisivat minun sanani kansalleni ja kääntäisivät heidät pois heidän pahalta tieltään ja pahoista teoistansa.
23:23 Olenko minä Jumala vain lyhyeltä matkalta, sanoo Herra; enkö ole Jumala myöskin kaukaa?
23:24 Saattaako joku niin piiloon piiloutua, etten minä häntä näe? sanoo Herra. Enkö minä täytä taivasta ja maata? sanoo Herra.
23:25 Minä olen kuullut, mitä sanovat nuo profeetat, jotka ennustavat minun nimessäni valhetta sanoen: 'Minä olen nähnyt unta, olen nähnyt unta.'

23:26 Kuinka kauan? Mitä on mielessä noilla profeetoilla, jotka ennustavat valhetta, ennustavat oman sydämensä petosta?
23:27 Aikovatko he unillaan, joita he kertovat toinen toisellensa, saattaa minun kansani unhottamaan minun nimeni, niinkuin heidän isänsä ovat unhottaneet minun nimeni Baalin tähden?
23:28 Se profeetta, jolla on uni, kertokoon unensa; mutta se, jolla on minun sanani, puhukoon minun sanani uskollisesti. Mitä tekevät oljet jyvien seassa? sanoo Herra.

23:29 Eikö minun sanani ole niinkuin tuli, sanoo Herra, ja niinkuin vasara, joka kallion murtaa?
23:30 Katso, sentähden minä käyn niiden profeettain kimppuun, sanoo Herra, jotka varastavat minun sanani toinen toiseltansa.
23:31 Katso, minä käyn niiden profeettain kimppuun, sanoo Herra, jotka ottavat sanansa omalta kieleltään, mutta sanovat: 'Se on Herran sana.'

23:32 Katso, minä käyn niiden kimppuun, jotka ennustavat valheunia, sanoo Herra, ja kertovat niitä ja eksyttävät minun kansaani valheillansa ja kerskumisellansa, vaikka minä en ole heitä lähettänyt enkä käskenyt ja vaikka heistä ei ole mitään hyötyä tälle kansalle, sanoo Herra.
23:33 Ja kun tämä kansa tai profeetta tai pappi sinulta kysyy sanoen: 'Mikä on Herran ennustuksen kuorma?' niin sano heille: 'Mikä kuorma? - Teidät minä heitän pois', sanoo Herra.
23:34 Ja sitä profeettaa, pappia ja kansaa, joka sanoo: 'Herran kuorma' - sitä miestä ja hänen huonettansa minä rankaisen.

23:35 Näin sanokaa keskenänne, toinen toisellenne: 'Mitä on Herra vastannut?' ja 'Mitä on Herra puhunut?'
23:36 Mutta 'Herran kuormaa' älkää enää mainitko; sillä kuormaksi on tuleva jokaiselle hänen oma sanansa. Te vääntelette elävän Jumalan, Herran Sebaotin, teidän Jumalanne, sanoja.
23:37 Näin sano profeetalle: 'Mitä on Herra sinulle vastannut? Mitä on Herra puhunut?'
23:38 Mutta jos te sanotte: 'Herran kuorma', silloin Herra sanoo näin: Koska te sanotte tämän sanan: 'Herran kuorma', vaikka minä olen lähettänyt teidän tykönne sanomaan: Älkää sanoko: 'Herran kuorma',
23:39 sentähden katso: minä kokonaan unhotan teidät ja heitän pois kasvojeni edestä teidät ja tämän kaupungin, jonka minä annoin teille ja teidän isillenne.
23:40 Ja minä panen teidän päällenne iankaikkisen häpeän ja iankaikkisen pilkan, joka ei ole unhottuva."
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Herman » 06. Heinä 2012 21:53

Kiitos Vaisuliini hyvistä sananpaikoista. Noista ilmenee hyvin, mikä ennenkaikkea tekee profeetasta väärän: synnissä, valheessa, vääryydessä ja avionrikkomisessa eläminen. Se että ei kuunnella Jumalaa eikä tunneta Häntä. Kopioidaan toisilta profeetoilta sanomia ("varastavat sanan toinen toiseltansa"). Korotetaan itseään eikä anneta kunniaa Herralle.

Danielin kirjasta tulee myös hyvin ilmi tämä oikean ja väärän profeetan ero:

Silloin kaldealaiset puhuivat kuninkaalle araminkielellä: "Eläköön kuningas iankaikkisesti! Sano uni palvelijoillesi, niin me ilmoitamme sen selityksen."
--
Kuningas vastasi ja sanoi Danielille, jonka nimenä oli Beltsassar: "Voitko sinä ilmoittaa minulle unen, jonka minä näin, ja sen selityksen?"
Daniel vastasi kuninkaalle ja sanoi: "Salaisuutta, jonka kuningas tahtoo tietää, eivät viisaat, noidat, tietäjät eivätkä tähtienselittäjät voi ilmoittaa kuninkaalle.
Mutta on Jumala taivaassa; hän paljastaa salaisuudet ja ilmoittaa kuningas Nebukadnessarille, mitä on tapahtuva aikojen lopussa. Tämä on sinun unesi, sinun pääsi näky, joka sinulla oli vuoteessasi... (Dan.2:4, 26-28)

Väärät profeetat ajattelivat itse pystyvänsä selittämään salaisuudet, kun taas Daniel kertoi Jumalan ilmoittavan asian. Väärät profeetat tuhottiin, Daniel korotettiin. Kiitos Jumalalle, että näin tulee myös käymään meidän aikamme profeetoille, sekä väärille että oikeille.
Herman

ViestiKirjoittaja Herman » 06. Heinä 2012 22:07

Aamu-Usva kirjoitti:"...jos jollakin on profetoimisen lahja, käyttäköön sitä sen mukaan, kuin hänellä uskoa on (Room.12:6)..." :)

Aamen! Usko on kuitenkin vähän muuttuvanlaatuinen käsite. Joskus sitä niinsanotusti on enemmän ja joskus vähemmän. Ja joskus uskoa ikäänkuin venytetään, jotta se voisi kasvaa. Silloin täytyy mennä eteenpäin vaikka ei uskoa ole, uskoen että sitä uskoa annetaan, kun vain ojentautuu uskossa :D
Herman

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 07. Heinä 2012 08:27

Herman kirjoitti:Kiitos Vaisuliini hyvistä sananpaikoista. Noista ilmenee hyvin, mikä ennenkaikkea tekee profeetasta väärän: synnissä, valheessa, vääryydessä ja avionrikkomisessa eläminen. Se että ei kuunnella Jumalaa eikä tunneta Häntä. Kopioidaan toisilta profeetoilta sanomia ("varastavat sanan toinen toiseltansa"). Korotetaan itseään eikä anneta kunniaa Herralle.

Danielin kirjasta tulee myös hyvin ilmi tämä oikean ja väärän profeetan ero:

Silloin kaldealaiset puhuivat kuninkaalle araminkielellä: "Eläköön kuningas iankaikkisesti! Sano uni palvelijoillesi, niin me ilmoitamme sen selityksen."
--
Kuningas vastasi ja sanoi Danielille, jonka nimenä oli Beltsassar: "Voitko sinä ilmoittaa minulle unen, jonka minä näin, ja sen selityksen?"
Daniel vastasi kuninkaalle ja sanoi: "Salaisuutta, jonka kuningas tahtoo tietää, eivät viisaat, noidat, tietäjät eivätkä tähtienselittäjät voi ilmoittaa kuninkaalle.
Mutta on Jumala taivaassa; hän paljastaa salaisuudet ja ilmoittaa kuningas Nebukadnessarille, mitä on tapahtuva aikojen lopussa. Tämä on sinun unesi, sinun pääsi näky, joka sinulla oli vuoteessasi... (Dan.2:4, 26-28)

Väärät profeetat ajattelivat itse pystyvänsä selittämään salaisuudet, kun taas Daniel kertoi Jumalan ilmoittavan asian. Väärät profeetat tuhottiin, Daniel korotettiin. Kiitos Jumalalle, että näin tulee myös käymään meidän aikamme profeetoille, sekä väärille että oikeille.

Joo nyt ymmärrän... :thumb:

Haluaisin kysyä oikeasta profeetasta vielä... Ne khdat tuntuu viittavan oikeaan profeettaan.

Jer. 23:23 Olenko minä Jumala vain lyhyeltä matkalta, sanoo Herra; enkö ole Jumala myöskin kaukaa?

23:28 Se profeetta, jolla on uni, kertokoon unensa; mutta se, jolla on minun sanani, puhukoon minun sanani uskollisesti. Mitä tekevät oljet jyvien seassa? sanoo Herra.

23:29 Eikö minun sanani ole niinkuin tuli, sanoo Herra, ja niinkuin vasara, joka kallion murtaa?

Ne kolme kohtaa minua vielä mietityttää... Voisiko joku selittää mitä ne kohdat tarkoittaa? :pc:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja pekka » 07. Heinä 2012 18:47

Biblia Jer. 23:23. Enkö minä Jumala, joka läsnä olen, sanoo Herra, ja en ole se Jumala, joka kaukana on?

28. Propheta, jolla unia on, hän saarnatkaan unia; mutta jolla on minun sanani, hän saarnatkaan minun sanaani oikein. Mitä akanat ovat nisujen suhteen? sanoo Herra.

29. Eikö minun sanani ole niinkuin tuli, sanoo Herra, ja niinkuin vasara, joka vuoren murentaa?
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja Jouko_Piho » 07. Heinä 2012 23:39

todael kirjoitti:Sain tällaisen vastauksen Jouko Piholta. Itse en ymmärrä miksi profetian antaja ei tule päivänvaloon ??

30.6.2012 22:28 Petri Kuusela
Käyttäjän uloskutsuttu kuva

Voisiko arvoisa Jouko Piho kertoa, kuka on Rene Walli ? Onko hän uskossa Jeesukseen ?

Suosittele
30.6.2012 22:44 Jouko Piho
Käyttäjän joukopiho kuva

En kerro lähemmin.
Rene Walli on uskossa Jeesukseen

>> https://joukopiho.puheenvuoro.uusisuomi.fi/110317-uni-ven%C3%A4j%C3%A4n-hy%C3%B6kk%C3%A4yksest%C3%A4-suomeen

Minä itse olen omalla nimelläni julkisuudessa, ja haluaisin että kaikki netissä kirjoittavat kirjoittaisivat omalla nimellään.

Miksi sinä "todael" et kirjoita omalla nimelläsi?
Jouko_Piho

ViestiKirjoittaja Jouko_Piho » 07. Heinä 2012 23:52

Jasmiini kirjoitti:Pihon sivulta myöskin hänen kommenttinsa edelliseen profetiaan liittyen

P.S. On kovin huolestuttavaa, että viime aikoina on tullut kovin runsas määrä itänaapuriin liittyviä unia. Keuruulla helluntaikonferenssissa voimakkaan parannuksen tehneet uskovat sanoivat viime viikonloppuna, että Venäjä tulee syksyllä.

Ensin mainitaan, että tämä on huolestuttavaa, sitten kerrotaan, että joku on sanonut, että venäjä hyökkää syksyllä. Piho taas itse arvelisi venäjän hyökkäystä ensi juhannuksena. Ihmettelen myöskin sitä, että joku on kokenut voimakkaan parannuksen teon ja tämmöisessä mitä ilmeisemmin siis voimakkassa tunnetilassa saanut jonkunlaisen viestin venäjän hyökkäämisestä suomeen syksyllä.

En siis usko, että olisi Jumalan tahto esittää tämmöisiä arvioita, joista toinen sanoo toista ja toinen toista ja kolmas jotakin ihan muuta.

Raamattu kuitenkin kehoittaa meitä iloitsemaan Herrassa, luottamaan Häneen kaikessa ja jos sota nyt tuleekin ja kuollaan, niin ollaan voittajina perillä, jos olemme uskomme säilyttäneet.

Olemme taivaan kansalaisia, siellä on kotimme ja Isän maamme. Tien sinne tiedätte.

Pekalta aika hyvä kysymys, miten uusi maailman järjestys vaikuttaa Suomi-Venäjä suhteisiin?

Jasmiini

Toivon, että lukisit tekstit vähän tarkemmin.

Väitit että, "Pihon sivulta myöskin hänen kommenttinsa edelliseen profetiaan liittyen
P.S. On kovin huolestuttavaa, että viime aikoina on tullut kovin runsas määrä itänaapuriin liittyviä unia. Keuruulla helluntaikonferenssissa voimakkaan parannuksen tehneet uskovat sanoivat viime viikonloppuna, että Venäjä tulee syksyllä."

Väitit väärin. Tuo kommentti ei ollut minun vaan Rene Wallin P.S. kommentti.
Jouko_Piho

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 08. Heinä 2012 01:34

:wtf: :sick: :think: :crazy:
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 06. Loka 2014 14:40, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini

ViestiKirjoittaja todael » 08. Heinä 2012 04:03

Jouko_Piho kirjoitti:
todael kirjoitti:Sain tällaisen vastauksen Jouko Piholta. Itse en ymmärrä miksi profetian antaja ei tule päivänvaloon ??

30.6.2012 22:28 Petri Kuusela
Käyttäjän uloskutsuttu kuva

Voisiko arvoisa Jouko Piho kertoa, kuka on Rene Walli ? Onko hän uskossa Jeesukseen ?

Suosittele
30.6.2012 22:44 Jouko Piho
Käyttäjän joukopiho kuva

En kerro lähemmin.
Rene Walli on uskossa Jeesukseen

>> https://joukopiho.puheenvuoro.uusisuomi.fi/110317-uni-ven%C3%A4j%C3%A4n-hy%C3%B6kk%C3%A4yksest%C3%A4-suomeen

Minä itse olen omalla nimelläni julkisuudessa, ja haluaisin että kaikki netissä kirjoittavat kirjoittaisivat omalla nimellään.

Miksi sinä "todael" et kirjoita omalla nimelläsi?

Selvennykseksi. Tuossa yllä antamassani lainauksessa lukee nimeni - Petri Kuusela, ja myös blogi-sivultani saa kontakti tiedot, jos henkilö haluaa ottaa yhteyttä - avoimesti en jaa puhelinumeroa, mutta senkin saa jos ottaa ensin muuten yhteyttä, esim. sähköpostitse. Tässä foorumissa klikkaamalla avatarin alla olevaa "maapalloa" pääsee suoraan blogisivulleni, jossa tarkemmat tiedot itsestäni - myös todistukseni uskoon tulostani. :)

Henkilökohtaisesti halusin vain tietää oliko profetian antanut henkilö uskossa Jeesukseen, ja olisin halunnut myös jutella hänen kanssaan profetiasta tarkemmin.

Jeesus on Herra
- todael :)

[Ps. myös Uusi-Suomi blogissani on oma nimeni esillä, kuten linkki blogisivulleni >> https://uloskutsuttu.puheenvuoro.uusisuomi.fi/kayttaja/uloskutsuttu]
todael

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu