Jumala vastaa rukoukseen

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Jumala ei ole vastannut rukoukseen

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 25. Elo 2017 23:09

Joonas kirjoitti:Rest in peace: eli et ilmeisesti välitä avioliitostasi? Sinulle on sama onko sitä vai eikö ole. Et sitä halunnut, etkä nytkään halua, eikä sinua haittaa vaikka se menisikin. Ei tuo ainakaan kuulosta terveeltä tavalta eikä siinö rakkautta ole...välinpitämättömyys on kaukana rakkaudesta.

Haluan sitä kyllä, koska se on Jumalan tahto. Mutta en haluaisi, jos ei olisi. Jos Jumala näkisi hyväksi ottaa vaimoni pois, näkisin sen myös hyväksi. Mielestäni rakkaus on sitä, että palvelen toista niin kauan kun Luoja tahtoo minun elävän hänen yhteydessä. Mutta en omista ketään, enkä voi valita mitä toinen ihminen tekee tai miten Jumala johdattaa yhteydet ihmisten kanssa, joten siinä mielessä se on minulle itselleni yhdentekevää. Valitsen olla tahtomatta mitään sellaisten asioiden suhteen joihin en voi itse vaikuttaa (ja joista en tiedä mikä on minulle hyväksi), ja luotan vain siihen että Jumala tietää ja Hänen tahtonsa on paras.

Täytyy vielä sanoa, kun oli fyysisestä yhteydestä puhe, että joskus Jumalan tarkoittama puoliso voi olla hyvin erilainen fyysisten tarpeiden suhteen. Esimerkiksi omassa liitossani minä koen tarvetta fyysiseen yhteyteen huomattavasti useammin kuin puolisoni. Eli hyvin usein saan kuolla itselleni näiden tarpeiden suhteen, vaikka elän avioliitossa. Se voi olla inhimillisesti jopa raastavampaa kuin yksin elävänä, koska selibaatissa eläminen tutkitusti helpottuu mitä kauemmin ihmisen mieli ja keho tottuu siihen. Ja on vaikeampaa, jos "apu" olisi koko ajan lähellä mutta silti ulottumattomissa, kuin että se olisi kokonaan poissa. Tässä yksi esimerkki siitä, millä tavalla Jumalan tahtomakin avioliitto voi olla lihalle ehkä jopa tuskallisempaa itselleen kuolemista. Ja sama koskee myös henkistä yhteyttä sekä kaikkia muita avioliiton puolia.
Viimeksi muokannut Peace In Rest päivämäärä 25. Elo 2017 23:23, muokattu yhteensä 1 kerran
Peace In Rest

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 25. Elo 2017 23:14

Joonas kirjoitti:Eikö raamatussa kehoteta luopumaan jonkun asian tahtomisesta tuolla tavalla. Päin vastoin Herra kehoitti rukoilemaan ja anomaan eikä luovuttamaan. Jos joku luopuu tahtomisesta niin silloin luopuu myös sen asian pyytämisestä rukouksessa. Mutta ei raamattu näin opeta. Raamattu sanoo, että pitää rukoilla ja pyytää. Pietari käski heittää kaikki hänelle. Ei tämä tarkoita että pitäisi luopua tahtomisesta. Tuo kuulostaa joltain toiselta ihmiselle vieraalta uskonnolta.

Näin on, ihminen saa jääräpäisestikkin ja pitkään rukoilla hänelle mieluisaa asiaa, tämä on sallittua ja hyvä.

Eikä sinun tarvitse ansaita Jumalalta mitään Hän tahtoo antaa sinulle kaikki ne asiat jotka tahtoo sinulle antaa sinun asemasi tähden. Sinun asemasi on, että olet Jumalan palvelija ja täysivaltainen perheenjäsen, jopa siinä mittakaavassa että sinulle on annettu perintöosuus. Jeesus lunasti meille tämän aseman ja siihen ei voi mitään lisätä.

Minun neuvoni on , että teet niin kuin nyt teet että pyydät rukoisapua asiaan ja rukoilet tätä lisää. Mitään muuta emme voi. En tiedä oletko kokeillut uskovien nettideittipalstaa? Sielä ainakin tapaisit uskovia naisia ja ensikontakti olisi helpompaa.

https://www.kotisatamandeitti.fi/

Laitan tähän rohkaisuksi Raamatunpaikan:

Luukas 18

1 Ja hän puhui heille vertauksen siitä, että heidän tuli aina rukoilla eikä väsyä.
2 Hän sanoi: "Eräässä kaupungissa oli tuomari, joka ei peljännyt Jumalaa eikä hävennyt ihmisiä.
3 Ja siinä kaupungissa oli leskivaimo, joka vähän väliä tuli hänen luoksensa ja sanoi: 'Auta minut oikeuteeni riitapuoltani vastaan'.
4 Mutta pitkään aikaan hän ei tahtonut. Vaan sitten hän sanoi mielessään: 'Vaikka en pelkää Jumalaa enkä häpeä ihmisiä,
5 niin kuitenkin, koska tämä leski tuottaa minulle vaivaa, minä autan hänet oikeuteensa, ettei hän lopulta tulisi ja kävisi minun silmilleni'."
6 Niin Herra sanoi: "Kuulkaa, mitä tuo väärä tuomari sanoo!
7 Eikö sitten Jumala toimittaisi oikeutta valituillensa, jotka häntä yötä päivää avuksi huutavat, ja viivyttäisikö hän heiltä apuansa?
8 Minä sanon teille: hän toimittaa heille oikeuden pian. Kuitenkin, kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö hän uskoa maan päältä?"
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 25. Elo 2017 23:15

Joonas kirjoitti:Eikö raamatussa kehoteta luopumaan jonkun asian tahtomisesta tuolla tavalla. Päin vastoin Herra kehoitti rukoilemaan ja anomaan eikä luovuttamaan. Jos joku luopuu tahtomisesta niin silloin luopuu myös sen asian pyytämisestä rukouksessa. Mutta ei raamattu näin opeta. Raamattu sanoo, että pitää rukoilla ja pyytää. Pietari käski heittää kaikki hänelle. Ei tämä tarkoita että pitäisi luopua tahtomisesta. Tuo kuulostaa joltain toiselta ihmiselle vieraalta uskonnolta.

Kehoitus koski Jumalan tahtoa. Sen edestä meidän tulee rukoilla lakkaamatta ja luovuttamatta. Eli jos tiedät ja olet varma, että Jumalan tahto sinun kohdallesi on puoliso, niin anna mennä vaan. Mutta sain käsityksen, että olet epävarma asian suhteen. Itse olin aikoinani epävarma siitä mikä Jumalan tahto oli. Itselläni oli vain voimakkaita haluja ja tuntemuksia, ja siksi luovuin niistä täysin, koska en voinut olla varma olivatko ne Jumalasta vai ei. Jos olisin jotenkin saanut varmuuden, että vaimo on Jumalan tahto, niin silloin toki olisin voinut sitä rukoilla.

Joonas kirjoitti:Rest in Peace sinä selvästi yrität vihjailla minulle, että olet minua hengellisempi ihminen ja siksi Jumala on antanut sinulle puolison ja minulle ei.

En ajattele ja usko, että puoliso olisi jonkunlainen palkinto hengellisyydestä. En ajattele, että hengellisyyttä ylipäätään palkittaisi. Hengellisyys on olotila, joka on itsessään täyttymys, eikä tarvitse mitään sen enempiä palkintoja tai täyttymyksiä. Ja siihen päästään vain Jumalan armosta. En ajattele, että joku voisi olla toista "hengellisempi ihminen".
Peace In Rest

ViestiKirjoittaja Joonas » 25. Elo 2017 23:36

Rest in peace kiitos vastauksista. Et suuttunut vaikka heitin aika epähengellisen kommentin. Se on hyvä. Kyllä minö olen ollut varma, että se in Jumalan tahto, että hän haluaa minulle antaa vaimon. Hän on puhunut siitä minulle monesti ja monella tapaa näiden vuosien aikana. Olen vain odottanut niin kauan, ja olen tullut jo niin vanhaksikin että se tuntuisi enää mahdottomalta. Siksi olen alkanut ajattelemaan, että ehkä Jumala ei sittenkään välitä koko asiasta. Kyllä toisaalta edelleen uskon että hän tahtoo toimia sen mukaan kun on puhunut. Ja jo raamatusta näkee että avioliitto on Jumalan tahto suurimmalle osalle ihmisistä.
Joonas

ViestiKirjoittaja Joonas » 25. Elo 2017 23:57

Kyllähän se niin on että liian usein me etsitään Jumalalta siunauksia eikä Jumalaa. Jos hän antaa olemme onnellisia ja jos ei anna niin emme ole. Kyllä Jumalan on oltava ykkönen ja ainoa tavoite. Mutta silti näen Raamatussa monien uskonmiesten olleen naimisissa. Vieläpä sanotaan, että vaimonsa olivat hyvin kauniita. Ja nykyäänkin on Jumalan miehiä jotka ovat naimisiss. Miksi hän on nähnyt minut niin epähengelliseksi ettei voi antaa? Minulla on edää vanhuus vuodet edessä. Vaikka Jumala antaisikin vaimon niin meidän välillä tulee olemaan niin iso ikäero että luulisi senkin tuovan ongelmia. Kukaan paljon yli 20vuotias ei vain kiinnosta minua lainkaan. Eikä Jumala varmasti halua antaa sellaista joka ei kiinnosta. Ja muutkin menevät naimisiin nuorten kanssa. Miksi minun pitäisi naida joku vamhempi nainen josta en lainkaan olisi kiinnostunut? Kun meidän pitää kerran rakastaa vain Jumalaa niin miksi me tässä helvetissä edes elämme? Olisi parempi vain kuolla ja mennä herran luo.
Joonas

ViestiKirjoittaja Jukka » 26. Elo 2017 03:48

Tämä Joonaksen aloitus ja eräät hänen myöhemmätkin kommentit nostattavat hymyn huulilleni ;)

"Kukaan paljon yli 20vuotias ei vain kiinnosta minua lainkaan" :cool:
"Miksi minun pitäisi naida joku vanhempi nainen josta en lainkaan olisi kiinnostunut?" :lol:
"Olisi parempi vain kuolla..." :think2:
Jukka

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 26. Elo 2017 07:15

Kyllä se niin on, että harvaa 2-kymppistä kiinnostaa lähemmäs 4-kymppiset miehet ja myös niin, että harvaa 4-kymppistä kiinnostaa 2-kymppiset. Olen itse pian 4 kymmentä enkä kyllä missään tapauksessa voisi ajatella 20-vuotiasta lasta miehenä :shock: Minulla ja miehelläni on kuitenkin sellainen 8 vuoden ikäero. Menimme naimisiin, kun minä oli 25 ja hän 33. Sekin kyllä tuntui silloin melko isolta ikäerolta, mutta minulla menee raja suunnilleen siinä, että noin kymmenen vuotta vanhempi mies vielä jotenkin käy, mutta ei missään tapauksessa enää mikään isäni ikäinen. Se olisi jotenkin outoa ja luonnotonta. Onhan näitäkin toki. Nuoremmista en koskaan oikein ole ollut kiinnostunut.

Mutta siis jos Joonas olet vasta 3-kymppinen, niin olet nuori ja sinulla on mahdollisuuksia 2-kymppisten kanssa :thumbup:

T: Vanhempi nainen :lol:
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja Joonas » 26. Elo 2017 14:22

Kyllä se varmaan naurattaa ku ei ole itse samassa tilanteessa. Helppo nauraa toisen onnettomuudelle. Nojoo kyllä mä uskon että Jumalalle on kaikki mahdollista. Eikai se iästä tää asia oo kiinni. Vaikka ois 20 vuotta ikäeroo nii ei se siihen kato.
Joonas

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 26. Elo 2017 15:02

Ei ollut tarkoitus nauraa, vaikkakin vähän keventää.
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja Joonas » 26. Elo 2017 15:41

En tarkoittanut sinua vaan edellistä kirjoittajaa. Keventäminen on kyllä hyvä.
Joonas

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu