Miksi maahanmuuttajia vihataan?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Miksi maahanmuuttajia vihataan?

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 11. Syys 2015 15:16

Sitä ei oikeasti tiedä minkä uskonnon kannattajia tulee minkäkin verran olemaan. Tulevaisuuden tutkimus ei pysty huomioimaan mahdollista tulevaa herätystä muslimien keskuudessa.
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 11. Syys 2015 16:11

Jokainen yksilö, on yksilö... ihminen, aivan kuten jokainen meistä... jokaisella ihmisellä on kuitenkin sama itseisarvo. Ei ihmisiä tulisi kategorioda jyrkästi esim. uskonnon perusteella. Se johtaa loppuviimein huonoihin seurauksiin, vihaan ja pelkoon.
Tämä maapallon on loppuviimein yhteinen ja meidän tulisi yksilöinä pyrkiä rauhaan toinen toistemme kanssa.
Se on se muutos, joka lähtee itsestämme.

Nyt jo tarpeeksi on pelkoja ihmismielissä tämän pakolaiskysymyksen osalta.... mihin pelko voi johtaa, mihin viha johtaa?
Se ei ole hyvä lähtökohta, jos etukäteispelot alkavat ohjata ihmisten ajatuksia ja toimintaa.
lonelyrider

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 12. Syys 2015 10:16

lonelyrider kirjoitti:Jokainen yksilö, on yksilö... ihminen, aivan kuten jokainen meistä... jokaisella ihmisellä on kuitenkin sama itseisarvo. Ei ihmisiä tulisi kategorioda jyrkästi esim. uskonnon perusteella. Se johtaa loppuviimein huonoihin seurauksiin, vihaan ja pelkoon.
Tämä maapallon on loppuviimein yhteinen ja meidän tulisi yksilöinä pyrkiä rauhaan toinen toistemme kanssa.

Nyt jo tarpeeksi on pelkoja ihmismielissä tämän pakolaiskysymyksen osalta.... mihin pelko voi johtaa, mihin viha johtaa?
Se ei ole hyvä lähtökohta, jos etukäteispelot alkavat ohjata ihmisten ajatuksia ja toimintaa.

On hyvä miettiä mikä pelko on perusteltua ja mikä ei, ja tiedostaa että huolestuminen ja pelkääminen ei aina automaattisesti johda vihaan, ja on olemassa ihan oikeutettuakin pelkoa.

Ei koko maahanmuuttokeskustelua voi niputtaa vain toteamalla "teitä vain peloittaa, siksi muodostatte asiasta väärän mielipiteen". Tulee miettiä onko perusteluilla pohjaa, ja jos on, niin silloinhan ne huolestumiset ja pelot ovat ihan paikallaan.

Esim:

Olen huolestunut susista , jotka pyörii lasten leikkikentän ympärillä läheisessä metsässä.

Huoli/pelko on aiheellinen, tiedetään että jotkut yksilöt susista (ei kaikki) voivat hyökätä ihmisen kimppuun.

Samoin se että olen perustellusti huolissani susista johtuen havainnosta että jotkut yksilöt (ei kaikki) voivat hyökätä ihmisen kimppuun. En minä automaattisesti susia vihaa vaikka olenkin huolestunut niiistä.

Jos sudet kävisivät vaikka lapseni kimppuun voisi huolestuminen muuttua vihaksi.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 12. Syys 2015 11:01

Mikko Murpatti kirjoitti:
lonelyrider kirjoitti:Jokainen yksilö, on yksilö... ihminen, aivan kuten jokainen meistä... jokaisella ihmisellä on kuitenkin sama itseisarvo. Ei ihmisiä tulisi kategorioda jyrkästi esim. uskonnon perusteella. Se johtaa loppuviimein huonoihin seurauksiin, vihaan ja pelkoon.

On hyvä miettiä mikä pelko on perusteltua ja mikä ei, ja tiedostaa että huolestuminen ja pelkääminen ei aina automaattisesti johda vihaan, ja on olemassa ihan oikeutettuakin pelkoa.

Ei koko maahanmuuttokeskustelua voi niputtaa vain toteamalla "teitä vain peloittaa, siksi muodostatte asiasta väärän mielipiteen". Tulee miettiä onko perusteluilla pohjaa, ja jos on, niin silloinhan ne huolestumiset ja pelot ovat ihan paikallaan.

Esim:

Olen huolestunut susista , jotka pyörii lasten leikkikentän ympärillä läheisessä metsässä.

Huoli/pelko on aiheellinen, tiedetään että jotkut yksilöt susista (ei kaikki) voivat hyökätä ihmisen kimppuun.

Samoin se että olen perustellusti huolissani susista johtuen havainnosta että jotkut yksilöt (ei kaikki) voivat hyökätä ihmisen kimppuun. En minä automaattisesti susia vihaa vaikka olenkin huolestunut niiistä.

Jos sudet kävisivät vaikka lapseni kimppuun voisi huolestuminen muuttua vihaksi.

Vaikka pelko on ihmisillä sisäsyntyistä esim. vaarojen uhatessa, joka toisaalta auttaa pakenemaan, voi myös todellisesti viedä myös kyvyn ajatella ja nähdä selkeästi.

Näissä keskusteluissa huolestuttavaa on se, että se heijastaa jotain..vaikka media toisaalta antaa kuvan, että ihmiset ovat vastaanottavaisia pakolaisia kohtaan, pinnan alla kuohuu... ja nyt jo valmiiksi monilla ihmisillä on hyvin negatiivinen käsitys pakolaisista jotka tulevat maahamme... ja uskovien tehtävä ei ole antaa ihmisille sytykkeitä, vaan... pyrkiä rauhaan kaikkien ihmisten kanssa.

Henkilökohtaisesti en tee valmiita skenaarioita tai luo valmiita oletuksia ja "kauhukuvia", joita ei vielä ole, mielestäni niitä ei tule luodakaan, vaan pyrkiä tuomaan vain faktaa, ei tulevaisuuden skenaarioita, esim. jihadmaahanmuuton tuominen faktana, sitä ei voi luokitella todellisesti faktatiedoksi, se "uhkakuvan" tuomista eteenpäin...

Tulisi pyrkiä elämään todellisuutta päivän kerrallansa, luottaen Jumalan hyvän tahdon toteutuvan elämässään. Ei luoden uhkakuvia ihmismieliin, eikä omaankaan elämäänsä... uskossa eläminen on elämistä toivossa ja luottamuksessa, rauhassa ja rakkaudessa.

Tämä vertauksesi susiin, on aika osuva siinäkin mielessä, että se heijastaa jossainmäärin monen ihmisen ajatuksia ja pelkoja yhteiskunnassa... monilla ihmisillä on juuri se pelko, että naiset ja lapset eivät olisi turvassa tässä yhteiskunnassa, pakolaismiehiltä, jotka maahamme tulevat. Todellisuus on, että pakolaisia nyt tulee maahamme... voimistetaanko ihmisiin turhia pelkoja vai pyrimmekö tuomaan rauhaa ihmisten keskuuteen? Tässä maassa on toimiva järjestelmä, joka pyrkii takaamaan, että lakia ja järjestystä pidetään yllä. Sen enempää naiset ja lapset eivät ole uhattuina, kuin mitä "kantaväestöön" kuuluva voisi saada aikaiseksi... jos ihmismieli tekee pahaa, sen aiheuttaa, perimmäisesti jokin muu, kuin se että onko hän pakolainen... muslimi, vai suomalainen kristitty tai jotain muuta... monet suomessa olevat rikokset ovat olleet uskonnon piirissä vaiettuja asioita ollut vuosikymmenet.. ja nyt ihmiset sitten saavat uusia pelon aiheita ihmisistä, joita tuskin kiinnostaa "valtapolitiikka" ja tämän maan muuttaminen miksikään... hehän juuri lähtevät sitä pahuutta pakoon, mitä ääriliikkeet ovat saaneet aikaiseksi... uhkakuvilla huononnetaan loppuviimein hädänalaisten mahdollisuutta saada apua.

Yksittäiset ihmiset toki voivat olla jotain muuta kuin hädänalaisia, sitä varten meillä on järjestelmä, joka tarkastaa taustat turvapaikanhakijoilta. Siksi ei tulisi miettiä sitä mitä yksittäiset ihmiset ovat ja tehdä siitä asiasta jonkin mitä lähteä viemään eteenpäin sanomana, vaan nähdä mikä on todellisesti pakolaiskriisissä se perimmäinen kysymys... ja se on ihmisten hätä... ja hätään tulee vastata... armolla... jos sitä armoa käytettäisiin väärin, ne ihmiset tekisivät väärin, ei se joka osoitti armoa ja laupeutta... se ei ole sinisilmäisyyttä... se on elämäntapa arjessa kohdata maailmaa ja ihmisiä.
lonelyrider

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 12. Syys 2015 11:18

Siihen pyritään, että meidän lempeytemme tulisi kaikkien ihmisten tietoon; myös muslimipakolaisten. Jopa niiden pakolaismiesten, jotka kulkevat rennon letkeästi ja joiden tukka on aina hyvin ja vaatteet viimeisen päälle. Jopa niiden pakolaisten, joilla on uudemmat ja hienomman IPhonet kuin meillä. Kaikki ihmiset (tai ainakin lähes kaikki) pystyvät suhtautumaan lempeän huolehtivasti pieniin orpolapsiin ja suurin osa myös naisiin, mutta Kristuksen rakkaudessa lempeys ja huolehtiminen kohdistuu myös niihin, jotka maailman silmissä näyttävät vahvemmilta. "Tulkoon teidän lempeytenne kaikkien ihmisten tietoon. Herra on lähellä (Fil.4:5)." Tietenkin tulee olla lempeä myös niitä kohtaan, jotka ajattelevat eri tavalla kuin me; niitä, jotka pelkäävät maahanmuuton seurauksia ja islamin maailmanvalloitusta. Sekin on ymmärrettävää.
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja paa » 12. Syys 2015 11:46

Jep. Minä en ole noin pitkällä, että voisin olla spekuloimatta, pelkäämättä ja miettimättä tulevaa. Luotan kuitenkin Jumalaan, kävi miten kävi. Silti en ymmärrä sitä, että tässä pakolaiskysymyksessä pitäisi hyväksyä synti: jos heistä jotkut valehtelevat tulonsa syyn, miksi minun pitäisi sellainen hyväksyä? Jos jollain on varaa maksaa 12 000 e matkastaan tänne, enkö voi pohtia mistä se raha on tullut.

Ja miksi kerjätä verta nenästä: entiselle kotipaikkakunnalleni tulee vastaanottokeskus, joka järjestetään lakkautetun lentosotakoulun tiloihin. Samoissa tiloissa toimii yläaste, koska kaupungin ainut yläaste on homeessa. SPR vahvisti että tulijat ovat pelkästään miehiä, n. 300-350 henkilöä. Nämö miehet samoissa tiloissa teinityttöjen kanssa? En voi tuomita, kun vanhemmat ovat ilmoittaneet lastensa siirtyvän kotiopetukseen pakolaisten vuoksi.
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa

ViestiKirjoittaja Lily » 12. Syys 2015 12:22

Onko Lonelyrider ja Aamu-Usva kuulleet mitä Ranskassa, Tanskassa ja Ruotsissa on käynyt pakoilkeskuksien läheisyydessä? TKyllä on vaan tilastollinen fakta, että ulkomaalaistaustaiset raiskaa enemmän ja joukolla vieläpä, kuin mitä kantaväestö. Muslimeilla kun on oikeus raiskata nainen ja se on ihan sallittua jopa suotavaa.

Toki meidän tulee rakastaa maahanmuuttajia, niinkuin muitakin olivat he sitten kuinka pahuuden sitomia, mutta emme voi olla sinisilmäisiä tilanteen suhteen.

Jeesus on sanonut että asiat menevät tosi pahoiksi ennen kuin hän tulee noutamaan omansa pois, sille emme voi mitään, niin kuuluu käydäkin...
Lily

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 12. Syys 2015 12:27

Kun kansalaiset meillä ihmettelevät iphoneja ja tabletteja... tässä pakolaiskysymyksessähän ei ole se lähtösyy mikään "nälänhätäkriisi" ensisijaisesti, toki se on vaikuttanut sitten myös kaikkeen kun on sota, kuten elämänlaatuun ja ravintoon... osalla pakolaisista on voinut olla varallisuutta aikoinaan paljonkin, voi olla lakimiehiä, lääkäreitä... toisaalta voi olla muurareita, kaivinkoneenkuljettajia jne... toki varallisuus on voinut auttaa niitä pakolaisia eteenpäin, joilla sitä on ollut...ja he ehkä ovat hyötyneet siitä... mutta eihän meidän tule arvioida sitä miten päältäpäin katsotaan, ketään... oli sitten maallisesti rikas tai köyhä... ihminen on lähimmäinen siltikin... ja yhtälailla tai ken tietää vaikka enemmässä määrinkin, se iphonen kanssa kulkeva voi olla rikkonainen ja tarvita apua, kuin se joka kulkee repalaiset paidat päällänsä...
lonelyrider

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 12. Syys 2015 12:49

En tiedä tulosyyvalheista mitään ja lähtökohtaisesti minun on yleensä uskottava vain mitä toinen ihminen sanoo, koska minulla ei ole mitään kuudetta aistia, jolla erottaisin valheen totuudesta niin helposti. Kuitenkin minun velvollisuuteni on auttaa jos joku pyytää apua eikä miettiä avun pyytäjän motivaatiota. Tietenkin jos käy ilmeiseksi, että apua ei todella tarvita, niin silloin voin ehkä rajoittaa antamaani apua.

Matkarahoista sen verran, että ajatelkaapa jos meillä täällä olisi yhtäkkiä sellainen tilanne, että pitäisi repäistä 12 000€ ja jättää kaikki taakseen, niin suurin osa tavallisista työssä käyneistä auto-omakotitalo-labradorinnoutaja-ihmisistä pystyisi siihen helposti realisoimalla vaikka tuon auton ja omakotitalon. Moni pakolainen on lähtömaassaan myynyt kaiken saadakseen aloittaa uuden elämän uudessa maassa. Monen kohdalla on ollut paljon sukua laittamassa omaisuutta yhteen, että yksi on päässyt raivaamaan tietä mahdollisesti myöhemmin mukaan pääseville sukulaisilleen. Siksi ensin monesta perheestä lähtee mies vaaralliselle matkalle, koska ajatuksena on saada perhe myöhemmin mukaan turvallisempaa reittiä; ei siis kumiveneellä Välimeren yli.. Ja toisaalta, onko rikkaalla ihmisellä vähäisempi ihmisarvo kuin köyhällä? Eikö rikas ihminen saisi lähteä pakoon sotaa ja vainoa?

Minun lapseni käyvät kouluja, joissa opiskelee useista eri kansallisuuksista tulevia pakolaisia. En kuitenkaan koe heidän olevan vaarassa siitäkään huolimatta, että olen läheltä nähnyt yhden teinitytön elämän, joka on joutunut muslimipakolaisen raiskaamaksi. Olen myös nähnyt elämiä, joita ihan tavalliset suomalaiset vaimonhakkaaja- ja alistajamiehet ovat pilanneet. En kuitenkaan halua leimata ketään ennen kuin hän syyllistyy johonkin vääryyteen. Uskon, että suurin osa pakolaismiehistä kuitenkin kaipaa sydämessään ihan samaa kuin suomalaisetkin miehet. Eivät miehet pääsääntöisesti halua raiskata naisia ja vielä harvemmat joitain pikkutyttöjä. Uskon, että mies haluaa mieluummin vierelleen kumppanin, joka myös haluaa häntä.

Ne pakolaiset, joita minä tunnen, ovat suurelta osin lähteneet pakoon etnisiä (kuten kurdit monestakin maasta) tai uskonnollisia vainoja (kuten Sudanin kristityt). Minusta kidutuksen ja tappamisen uhan alla ei kuulu elää rikkaiden eikä köyhien.
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja paa » 12. Syys 2015 16:02

No kukin saa olla niin sinisilmäinen kuin lystää.
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu