Joel.A kirjoitti:Janne kirjoitti:Tuossa Siivettömän kolmio ajatuksessa oli kyseessä vertauskuvasta eikä kuva Jumalasta!
Jotain tolkkua ja ajattelua mukaan näihin keskusteluihin!
Vaikka näin olisikin ollu niin minusta Pekka ei tehnyt mitään tolkutonta tai ajattelematonta, koska on huomattavissa, että Pekka ei lainannut suoraan siivettömän kommenttia joten itse ymmärrän, että Pekalle nousi oma uusi ajatus tästä siivettömän kommentista ja kertoi sen tänne, ilman että hän olisi antanut suoraa vastalausetta siivettömän kommentille/näkemykselle.
Näin ainenkin itse ymmärsin Pekan kommentin ja sen tarkoituksen, voin toki olla väärässäkin. Pekkahan sen itse tietää parhaiten

Kiitos JoelA, juuri tuosta oli kysymys.
Jumalaa ei saa kuvata/piirtää kolmioiden kautta. Ei mikään piirros voi oikeasti kuvata Jumalaa ja siksi Jumala on Toisessa Käskyssä kieltänyt, että Hänestä ei saa piirtää minkäänlaista kuvaa, ei myöskään kolmiokuvaa. Kaikki kuvat ovat valheellisia mitkä ihmiset Jumalasta piirtävät ja juuri sen takia Jumala on ne Sanassaan kieltänyt, kaikkien (piirrettyjen ja patsaiden jne.) kuvien tekemiset Jumalasta ovat syntiä Jumalaa vastaan, Toisen Käskyn rikkomista.
Joh. 1:18
Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.
2. Moos. 20:4
Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.
Jumalan siunausta teille kaikille rakkaat uskonystävät.