Erota totuus valheesta

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Erota totuus valheesta

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 14. Kesä 2014 13:03

toni t kirjoitti:
lonelyrider kirjoitti:Kuka tuli Sanaksi keskellemme? Ketä meidän tulee siis seurata? Paavaliako teidän mielestä pitää siis lähteä seuraamaan?

Gal.1:11 Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista;
1:12 enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut.

1.Kor.11:1 Olkaa minun seuraajiani, niinkuin minä olen Kristuksen seuraaja.

Gal.2:20 ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.

Kun Paavali kehoitti seuraamaan häntä niin hän kehotti seuraamaan Kristusta sillä Paavalin julistama evankeliumi ei ollut hänen vaan Kristuksen sanaa. Paavali sanoi ettei hän enään elä vaan Kristus elää hänessä. Näin Paavalin Raamatussa antamat teot ja opetukset joita hän kehoittaa seuraamaan eivät ole Paavalin vaan Kristuksen tekoja ja opetuksia.

No... koetko, että Paavalilta vietiin kaikki inhimillisyys ja toimi ikäänkuin automaattikirjoittajana, kun hän on kirjoittanut nämä kyseiset lauseet teksteihinsä, tämä tuohon toiseen ketjuun myös kysymyksenä kun kerran isot kirjaimet ja pisteet ratkaisevat kaiken laadun ja on mittaamassa uskon määrää sydämessä.

Tässä myös vastaus siihen, miksi pitäisi keskittyä Jeesuksen opetuksiin, eikä tukeutua pelkästään Paavalin opetuksiin.
lonelyrider

ViestiKirjoittaja toni t » 14. Kesä 2014 13:16

lonelyrider kirjoitti:
toni t kirjoitti:
lonelyrider kirjoitti:Kuka tuli Sanaksi keskellemme? Ketä meidän tulee siis seurata? Paavaliako teidän mielestä pitää siis lähteä seuraamaan?

Gal.1:11 Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista;
1:12 enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut.

Gal.2:20 ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.

Kun Paavali kehoitti seuraamaan häntä niin hän kehotti seuraamaan Kristusta sillä Paavalin julistama evankeliumi ei ollut hänen vaan Kristuksen sanaa. Paavali sanoi ettei hän enään elä vaan Kristus elää hänessä. Näin Paavalin Raamatussa antamat teot ja opetukset joita hän kehoittaa seuraamaan eivät ole Paavalin vaan Kristuksen tekoja ja opetuksia.

No... koetko, että Paavalilta vietiin kaikki inhimillisyys ja toimi ikäänkuin automaattikirjoittajana, kun hän on kirjoittanut nämä kyseiset lauseet teksteihinsä, tämä tuohon toiseen ketjuun myös kysymyksenä kun kerran isot kirjaimet ja pisteet ratkaisevat kaiken laadun ja on mittaamassa uskon määrää sydämessä.

Tässä myös vastaus siihen, miksi pitäisi keskittyä Jeesuksen opetuksiin, eikä tukeutua pelkästään Paavalin opetuksiin.

Uskon Raamatun opetuksen perusteella niin että ne opetukset jotka Paavali on Raamattuun kirjoittanut ovat Kristuksen sanaa. Paavalista ei tullut täydellinen ja myös hän teki virheitä mutta Raamatussa olevassa Paavalin opetuksessa ei ole virheitä koska se on Kristuksen ilmoitus jonka Kristus on antanut palvelijansa Paavalin kautta. Niinkuin jo toin esille uskon että koko Raamattu Moosesta myöten on Kristuksen ilmoitusta. Meille uuden liiton seurakuntalaisille tietysti uuden liiton kirjoitukset ovat ne kaikkein tärkein ohjenuora josta ammentaa.

Mielestäni kukaan täällä ei ole esittänyt että vain Paavalin opetuksiin tulisi tukeutua. Eikä kukaan ole myöskään väittänyt että isot tai pienet kirjaimet mittaavat uskon määrää sydämessä. Uskon määrän mittaa ihmisen suhde Jeesukseen ja Hänen sanaansa. Tämä suhde voi sitten näkyä ihmisen tavassa esimerkiksi kirjoittaa mutta kirjoitustyyli ei ole mittari vaan ihmisen suhden Jeesukseen ja Hänen sanaansa (jota siis koko Raamattu edustaa).
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
toni t
Site Admin

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 14. Kesä 2014 13:25

Tiedätkö toni, mitä ajattelen, miten se suhde Jeesukseen näkyy, se näkyy sanoistamme, se tulee esiin kaikessa, ikäänkuin valo paljastaisi senkin. Jos minä tukeudun Paavalin teksteihin, tukeudun niihin, jos tukeudun jonkun toisen opetukseen, tukeudun silloin siihen.

Jos tukeudun Kristukseen Jeesukseen, sieltä myös ne sanani kumpuavat, ne koroittavat Häntä... ne eivät koroita Paavalia, ei itseäni, ei ketään muuta kuin Häntä itseään, sitä mitä Hän edustaa, sitä Hän myös on sydämessä.

Kysynkin nyt, ei yksistään toni sinulta, ketä tahdot seurata, kaikki löytyy jo Jeesuksen opetuksista... mitä tutkia pisteitä ja kirjaimia, mitä se hyödyttää? Saako sillä suuremman palkan taivaissa? Kenties kultaistuimen jolle istua? Ei, se tieto ei mitään hyödytä, kaikki on turhaa, jos ei ole sitä rakkautta sydämessä.

Suhde Vapahtajaan on henkilökohtainen.
lonelyrider

ViestiKirjoittaja toni t » 14. Kesä 2014 13:40

lonelyrider kirjoitti:Tiedätkö toni, mitä ajattelen, miten se suhde Jeesukseen näkyy, se näkyy sanoistamme, se tulee esiin kaikessa, ikäänkuin valo paljastaisi senkin. Jos minä tukeudun Paavalin teksteihin, tukeudun niihin, jos tukeudun jonkun toisen opetukseen, tukeudun silloin siihen.

Jos tukeudun Kristukseen Jeesukseen, sieltä myös ne sanani kumpuavat, ne koroittavat Häntä... ne eivät koroita Paavalia, ei itseäni, ei ketään muuta kuin Häntä itseään, sitä mitä Hän edustaa, sitä Hän myös on sydämessä.

Kysynkin nyt, ei yksistään toni sinulta, ketä tahdot seurata, kaikki löytyy jo Jeesuksen opetuksista... mitä tutkia pisteitä ja kirjaimia, mitä se hyödyttää? Saako sillä suuremman palkan taivaissa? Kenties kultaistuimen jolle istua? Ei, se tieto ei mitään hyödytä, kaikki on turhaa, jos ei ole sitä rakkautta sydämessä.

Suhde Vapahtajaan on henkilökohtainen.

Paavali oli Kristuksen seuraaja ja hän kehoitti tässä seuraamaan Kristusta ei itseään. Paavali tarkoittaa tässä että seuratkaa niin Kristusta kuin minäkin seuraan. Paavali ei korottanut itseään vaan Kristusta koska Paavalin opetukset ovat Pyhässä Hengessä kirjoitetut ja Pyhä Henki kirkastaa Kristuksen ei Paavalia. Paavalin opetus ei ollut hänen sanaansa vaan Kristuksen ja siksi ihminen joka uskoo Paavalin kirjeisiin ei usko vain Paavalia vaan hän uskoo Kristusta sillä Kristus on Paavalin opetuksien alkuperä ja lähde Paavali on vain tämän Kristuksen sanan sanansaattaja.

Kaikki löytyy Jeesuksen opetuksesta koska koko Raamattu on Jeesuksen sanaa. Jumala ei turhaan kirjoituttanut sanaansa Paavalin kautta sillä - 2.Tim.3:16 Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta, on myös hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa,
3:17 että Jumalan ihminen olisi täydellinen, kaikkiin hyviin tekoihin valmistunut
.

Olet nyt käsittänyt jotenkin ihmeellisesti tämän pienet ja isot kirjaimet asian. Lyhyt selvitys. Toisessa ketjussa 'Minä vain' halusi koetella julkisesti Petrin opetusta. Tämän seurauksena myöskin 'Minä vain' opetusta voi ja tulee koetella ja kysymys miksi henki kirjoitettiin pienellä liittyi tähän koetteluun. Jotenka aihetta ei tule irroittaa asiayhteydestä ja alkaa sitten siitä tekemään erinlaisia johtopäätöksiä.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
toni t
Site Admin

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 14. Kesä 2014 13:58

Toki koetella opetusta pitää, mutta joskus näyttää siltä, ikäänkuin koetusta ei itse kestettäisi. Yleensä silloin astuu esiin tietyt kysymykset, joilla ei ole opetuksen koettelun kanssa niin suurta merkitystä kuin luullaan ja mikä on niiden tarkoitusperä, tuskin niitä kysyttäisiin, jos joku vain olisi aamentamassa perässä. Miksi näin on ja miksi ei saa tiettyjen ihmisten opetuksia koetella?

Aihe ei siis ole irroitettu asiayhteydestään, kuten näet.
lonelyrider

ViestiKirjoittaja PetriFB » 14. Kesä 2014 14:19

lonelyrider kirjoitti:Toki koetella opetusta pitää, mutta joskus näyttää siltä, ikäänkuin koetusta ei itse kestettäisi. Yleensä silloin astuu esiin tietyt kysymykset, joilla ei ole opetuksen koettelun kanssa niin suurta merkitystä kuin luullaan ja mikä on niiden tarkoitusperä, tuskin niitä kysyttäisiin, jos joku vain olisi aamentamassa perässä. Miksi näin on ja miksi ei saa tiettyjen ihmisten opetuksia koetella?

Aihe ei siis ole irroitettu asiayhteydestään, kuten näet.

Totta kai minun opetuksiani saa koetella ja niinhän tällä foorumilla on tehtykin ja todella paljon. On ymmärrettävää, että joskus tulee vahingossa kirjoitettua Pyhä Henki pienellä, niin on minullekin käynyt. On myös sellaisia ihmisiä, jotka eivät usko Pyhän Hengen olevan Jumala ja siksi kirjoittavat hengen tai pyhän hengen pienellä. Minä halusin kysyä, että oliko kyseessä vahinko, jos oli niin ei siitä sen enempää. Mutta jos se oli tarkoituksellisesti kirjoitettu vaikkapa nyt esim. sen takia ettei usko Pyhän Hengen olevan Jumala, niin silloin kyseessä olisi todella iso harhautuma. Kysymykseni ei siis ollut pilkkujen ja pisteiden viilaamista.

Tästä pilkusta ja pisteistä on nyt tehty härkänen. Olisi hyvä kun Minä vain olisi saanut rauhassa vastata kysymykseen, niin olisi vältytty turhilta väännöiltä ja epäilyiltä.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

ViestiKirjoittaja systeri » 14. Kesä 2014 14:27

Jeesus jätti esikuvan ja kehoitti apostoleita tekemään niin kuin Hän teki ja olemaan esikuvia kansalle.
"Vaistomaisesti" sitä tutkii varsinkin myös tämän ajan opettajien toimia, että toimiko se nyt alkuperäisen esikuvansa eli Jeesuksen tahdon mukaan vai oman lihallisen mielensä mukaan.Jos opettaja kykenee tunnustamaan virheensä ja tekemään parannuksen niin se on hyvä ja esikuvallista, mutta jos hän kieroilee ja salaa tai tekee asioita esim ihmisiä mielistelläkseen niin tulee semmonen olo oitis ettei halua ottaa häneltä vastaan opetuksia.
systeri

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 14. Kesä 2014 14:36

Paavali ei opeta Paavalin oppia , vaan Jumalalta tullutta oppia.

Kukaan ei voi koskaan seurata Paavalin oppia, sillä semmoista ei löydy kirjoituksista.

Olethan ystävä tietoinen siitä seikasta, että Herra Jeesus ei ole itse omin käsin kirjoittanut ainoatakaan kirjoitusta Raamattuun?

Ei siis syhtäkään.

Joten jos uskot että Paavali lisäili opetuksiin omiaan ja ei opettanut Herra Jeesuksen henkilökohtaisesti ilmoittamia asioita totuudenmukaisesti ja suoraan, joudut pakosti kyseenalaistamaan kaikki muutkin kirjoitukset, joita ei Herra Jeesus ole omakätisesti kirjoittanut , vaan ovat ihmisten välittämiä ja ylöskirjaamia.

Lisäsikö muutkin omiaan taikka erehtyi?

Johanneksen evankeliumissa Johannes ominsanoin todistaa asioiden kulusta ja tapahtumista. Onko Johanneskin lisänyt jotain omaa ?

Kuten huomaat ystävä, kohta et voi luottaa enää mihinkään Raamatun kirjoitukseen jos et usko Raamatun totuuteen ja alat poistamaan siitä osia.

Kaikkivaltias Jumala, on takuuvarmasti voimallinen vaikuttamaan niin , että hänen "rakkauskirjeensä" eli Raamattu säilyy turmeltomattomana Hänen lapsillensa ja siinä muodossa kun Hän kokee hyväksi.

Olen huolissani sinusta Lonelyraider , sillä välitän sinusta kovasti ja en soisi sinun joutuvan missään asiassa eksyksiin, mutta pelkään pahoin että jos et hyväksy muuta Raamatun opinkohtia kuin pelkästää Herra Jeesuksen suulla sanotut, niin sinulla ei ole jäljellä mitään opinkohtia, koska Jeesus itse ei kirjoittanut mitään kirjoituksia :(.

Tutkithan itseäsi ja tarkastele ettei vastustajamme ole jossakin vaiheessa onnistunut ujuttamaan jostakin rakosesta hänen perus teesiään ja perus eksytysteemaansa, joka kuuluu:

1. Moos. 3:1

Käärme oli kavalin kaikista eläimistä, jotka Herra Jumala oli luonut. Se sanoi naiselle: "Onko Jumala todella sanonut: 'Te ette saa syödä mistään puutarhan puusta'?"

Onko Jumala todella ilmoittanut Paavalille tahtonsa? Onko koko Raamattu todella Jumalan sanaa?

...vanha käärme haluaa viedä kaikilta Raamatun luotettavuuden ja arvovallan, lohdutuksen ja toivon mikä kirjoituksista välittyy. En millään tahtoisi , että kenellekkään käy niin, sillä nekin ovat meille lahja Herralta ja ovat siunaukseksi.

Toivon sinulle kaikkea hyvää ja Jumalan siunausta! En ole sinulle vihainen taikka sinua vastaan, olet rakas sisareni Herrassa ja minusta on mukava kun olen saanut lukea ajatuksiasi. Älä siis usko, että olisin sinua vastaan vaikka tästä asiasta erimieltä olisimmekin.

Älkääkä muutkaan uskosko vihollisen juonia ja riidan kylvöä. Muistetaan, että me saamme ola erimieltä asioissa ja yhdessä selvitellä miten mikin asia on kirjoitettu, mutta vihollisia ja viha tämä prosessi ei meissä saisi tehdä.

Jumalan siunausta ja armoa kaikille !
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 14. Kesä 2014 14:52

Se miksi otin kantaa kyseiseen asiaan ylipäätänsä on se, että moni lukee Petrin kirjoituksia opetuksina. Se mitä toinen opettaa, siirtyy toiselle ihmiselle jne. ja tämä aines voi pilata sen, mikä on hyvää ja oikeaa. Erehdys alkaa pienestä, joka voi kasvattaa suuria virtoja, jonka vesi ei suinkaan ole hyvää juotavaa. Kaikkea sitä väärää opetusta mitä tämä ihmiskunta on tuottanut Kristuksen opetuksen päälle, sitä on vaikeampi karsia, se puhdas ja aito usko tahtoo jäädä kaiken opetuksen alle, se mikä ihmisen sydäntä kovettaa, on se että ajaudutaan kauemmas siitä Jeesuksen opetuksen puhtaudesta ja aletaankin tehdä ihmisteologiaa kaiken sen sijaan.

Minulla ei siis ole Petriä vastaan ihmisenä, mutta koettelu on tärkeää, aina, eikös.
lonelyrider

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 14. Kesä 2014 15:06

:?
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 06. Loka 2014 19:07, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu