Sävyisyys

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Sävyisyys

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 14. Helmi 2014 16:01

:?
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 06. Loka 2014 15:35, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 14. Helmi 2014 16:43

Olen pahoillani, koska kirjoitin jotenkin töksäyttäen, mitä kirjoitin.
En usko edes ymmärtäneeni Mallua väärin, vaan ajattelin vain pohtia asiaa toiseltakin kannalta.
Nämä hetket on vaan niin kiireisiä minulla niin kuin varmasti myös teillä muilla, että ei aina ehdi niin selittää tarkoitusperiään näissä kirjoituksissa.
Olen siis todella pahoillani, jos olen ollut töykeä kirjoituksissani :hugehug:
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja Veli88 » 14. Helmi 2014 23:45

Mallu kirjoitti 'Siis ihan vain sitä tarkoitin, että jos tunnet kiukkua,niin saat olla kiukustunut,ei tarvitse puristaa jotain toista tunnetta.Jos olet surullinen, niin saat olla surullinen,ei tarvitse yrittää sillä hetkellä esittää iloista.'

Aamen, totta! Monasti uskovaiset alkavat vain toimia tietyn laisen käytösmallin mukaan, mikä on opittu seurakunnista ja toisilta uskovaisiilta. Ja sitten tukahutetaan negatiiviset tunteet ja ajatellaan että se on 'hengellisyyttä'. Mutta silloin tavallaan vaan 'esitetään uskovaista', eikä se ole todellista Hengen Hedelmää. Usein näissä tilanteissa ei pystytä ja jakseta kuitenkaan esittää aivan lähimmäisten ihmisten esim perheenjäsenten edessä, ja eletään 'kaksoiselämää'. Padotut tunteet vaikuttavat monella muullakin negatiivisella tavalla ihmiseen.

Vielä siitä sävyisyydestä, niin esimerkikisi narsistiset ihmiset saattavat vaikuttaa tosi sävyisiltä, lempeiltä ja rakkaudellisilta. Mutta he tekevät kaiken kierosti omaa etuaan tavoittaen, niin että toisten on vaikea ellei mahdotonta huomata että heissä on jotain vialla.

No tässä taas muutamia pikaisia ajatuksia aiheesta, väsyneenä ei jaksa niin pitkästi kirjoittaa :sleep:
Veli88

ViestiKirjoittaja systeri » 15. Helmi 2014 00:34

No tottakai.Tunteet pitää saada purkaa ja onhan meille kaikille ohjeet Raamatus.

Matt. 7:12

Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on laki ja profeetat.

Room 12

15 Iloitkaa iloitsevien kanssa, itkekää itkevien kanssa.
16 Olkaa keskenänne yksimieliset. Älkää korkeita mielitelkö, vaan tyytykää alhaisiin oloihin. Älkää olko itsemielestänne viisaita.
17 Älkää kenellekään pahaa pahalla kostako. Ahkeroikaa sitä, mikä on hyvää kaikkien ihmisten edessä.
18 Jos mahdollista on ja mikäli teistä riippuu, eläkää rauhassa kaikkien ihmisten kanssa.
systeri

ViestiKirjoittaja systeri » 15. Helmi 2014 00:44

Ja mä oon lähteny foorumilta ainakin viis kertaa ja tullu aina takaisin :roll: Mua on joskus varoitettu että älä kirjoittele liian henk kohtaisia asioita foorumeilla, koska tulee justiin väärinymmärryksiä ja takkuja ja niitten perästä ahdistuksia.Nyt sorruin taas siihen ja vedin mukaan muitakin.Mutta mä toivoin tosissani että tästä saatais hedelmällistä ja asiantuntevaa keskustelua koska nämä on kipeitä aiheita ja niistä pääsee aivan liian vähän keskustelemaan missään.Mutta oon kyllä oppinu ja kasvanu täällä paljon...välillä on kirpaissu pahastikkin mutta se on saattanu kuitenkin synnyttää ymmärryksen johonkin asiaan.Jumalan tahdon mukaisen :)
systeri

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 15. Helmi 2014 01:45

:?
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 06. Loka 2014 15:35, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 15. Helmi 2014 08:57

Niinhän Jeesuskin sanoo, että ENNEN KAIKKEA kavahtakaa ulkokultaisuutta, eli teeskentelyä.
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja Veli88 » 15. Helmi 2014 10:47

Jos saisimme nähdä toisemme ihan paljastettuina, tulisimme varmaan kaikki yllättymään :shock: Jumala näkee meidät aina sellaisena ja kuitenkin hyväksyy meidät, ja ymmärtää mistä oireilevat käytösmallimme johtuu. Meillä on paljon oppimista!
Veli88

ViestiKirjoittaja systeri » 15. Helmi 2014 11:03

Täs aamusta synttäreitä touhutes olin todella syvis ajatuksis tämän asian kans ja mietin omia "menneitä" hetkiä omassa elämässäni.Sain puolisokseni miehen, jolla oli ihmeellinen taipumus saada lähes pelkästä katseesta mut suuttumaan ja tuijottamaan itseeni.
Menin hetkellisesti täysin huumorintajuttomaksi ja mykäksi.
Voisin sanoa jopa tunteneeni vihan tunteita häntä kohtaan.Kantelin hänestä äidilleni ja siskolleni että saisin myötätuntoa osakseni.Mutta jos he alkoivat moittia häntä, niin se ei sopinutkaan mulle ,koska en halunnut että kukaan muu saa häntä arvostella.Mun täytyi vaan saada huutaa sitä omaa tuskaa ja rikkinäisyyttäni pihalle.En antanut arvostella koska hän oli mulle tärkeä ja rakastin omaa miestäni.
Kun näitä ajattelin tuli mieleen kaksisuuntainen mielialahäiriö,olisko se voinut olla sitä?? Koskaan en oo käyny mielenterveys hoitajalla tms eikä oo tullut diagnoosia ,mutta tuli vaan mieleen.
Oon saanu Herran armosta kasvaa oikeaan suuntaan,en enää oo aikoihin kokenut ihan tälläistä...oon oppinu hänen kanssaan nauramaan jopa itselleni ja omalle käyttäytymiselle.
Nyt jouduin tälle paikalle ihan eri suunnalta,ei riittäny huumorintaju eikä ymmärrys.Tuli negatiivisia tunteita ja lukkiutuminen.Tänä aamuna oon päässyt siitä yli,tiedän sen ja voin ymmärtää että Jumala on puhunut.
Kasvunpaikka sanon minä..tosi hyvä :) Voisin kirjoittaa tästä vaikka kuinka ja paljon mutta täytyy lopettaa koska päivä on työntäyteinen..palataan astialle ehdottomasti :)

Itseasias nämä aamu-Usvan laittamat Raamatun paikat on todella hyviä ja ne voi koitua ahdistukseksi ja loukkaukseksi jos ei oo tahtoa niitä tutkia ja ymmärtää.Oli ne sitten omalla totta omalla kohdalla tai jonkun toisen.Jumalan tahto on kasvattaa meitä lapsiansa hyvään suuntaan..pois tälläisistä petollisuuksista.Viha ja rakkaus on kulkenu mun elämäs käsikädes mutta Jeesus auttaa meitä kasvamaan ja rakastamaan.

"Petollinen on sydän ylitse kaiken ja pahanilkinen; kuka taitaa sen tuntea (Jer.17:9)?"
"Omaan sydämeensä luottavainen on tyhmä, mutta viisaudessa vaeltava pelastuu (Sananl.28:26)."
systeri

ViestiKirjoittaja Veli88 » 15. Helmi 2014 12:35

Jos se tapahtuu vaan suhteessa omaan puolisoon se ei mielestäni ole kaksisuuntainen mielialahäiriö. RAamatun mukaan aviopuolisot tulee 'yhdeksi lihaksi'. Sitten sen kautta voi alkaa kohdistamaan puolisoon rikkinäisyyksiä ja omaan itseensä kohdistuvaa vihaa jota monasti ei ole itsekkään tiedostanu. Väärin se tietysti on, mutta ei se pelkästään paranna että tietää tekevänsä väärin, se on vaan oire jostain sydämmessäolevasta haavasta joka tarvii parantumista. Monasti menneisyyden hylkäämiset ja isän tai äidin rakkauden puutteet on syynä tällaiseen rikkinäisyyteen. Mutta Jumala tahtoo parantaa kaikki särjetyt sydämmet ja vapauttaa väärän laisista käytösmalleista :unity:
Veli88

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu