Ihana todistus sinulla on S.E.
S.E. kirjoitti:
Kerron pienen tarinan, varoitan alussa, että olen surkea selittämään asioita selkeästi ja ymmärrettävästi, en ole tarinoiden kertoja. Mun elämä oli nuorena surkeaa, isä ei ollut tukena työn takia, eipä juuri äitikään, molemmat ryyppäsi paljon eikä juuri viettänyt minun ja veljeni kanssa aikaa. Mua kiusattiin tarhassa, mua kiusattiin koulussa. Mut ns. tapettiin henkisesti eikä vanhempia juuri kiinnostanut, kun heillä oli oma aviokriisi meneillään. Vaihdettiin paikkakuntaa ja hetken oli rauhallista kaikilla kunnes taas sama rumba alkoi. Yritin harrastaa jotain mut mielenkiintoiselta aina loppui kesken ja vaivuin masennukseen. Yläasteella alkoi elämäni käännekohta, negatiivinen sellainen. Vaikka mua edelleen kiusattiin ja olin masentunut, rupesin saamaan hyväksyntää muilta ja jostain syystä mut otettiin porukkaan mukaan. Mä näen että tässä kohdassa hylkäsin Jumalan kutsun ja annoin perkeleen viedä.. Tuli alkoholi, jota litkisin vähintään 2krt viikossa 12 vuoden ajan enemmän tai vähemmän, humalanhakuista. Tässä ajassa jokaikinen synti tuli tehtyä paitsi homous ja tappo, yllyttäminen kylläkin joka tappoi kaverin mutta se ei niin hirveästi siinä kohtaan painannut, join enemmän, olin siinä kohtaan jo niin kova juoppo että hautajaisissakin alkoholi ja hauskan pitäminen oli enemmän mielessä. Meninkin suoraan juhlimaan sieltä. Sit menin vielä syvemmälle, tuli reivit ja sen sellaiset, satanismi oli ihan normaalia niissä piireissä, tietoisesti ja ei tietoisesti, sitä jatkui parisen vuotta. Sit alkoi itsetuhoiset ajatukset, halusin lopettaa elämäni ja syviä kysymyksiä nousi mieleen. Kävin psykiatrilla juttelemassa eikä se tuntunut oikealta paikalta, lääkkeet vaan heitettiin mukaan joita en sit syönyt. Näinä aikoina vaikka join edelleen ihan normaalisti multa hävisi pikkuhiljaa mielenkiinto elämäni sisältöön mutta jatkoin kuitenkin, vedin sitä aivan ku vettä vaan. Tässä ajassa tunsin että joku vetää mua ulos. Tämä aika on siitä mielenkiintoinen, koska kuulin jälkeen päin että silloin mun puolesta aloitettiin rukoilla joka puolella, myös Afrikassa kuulema joka viikko. Mulla alkoi mielessä soimaan tutki tutki. Ei mikään ääni vaan tunsin kovaa haluaa tutkia asioita. Siitä tuli tietynlainen pakkomieli. Käänsinkin koko maailman ympäri yli vuoden ajan. Kävin läpi myös uskontoja New Agesta Buddha jne. Kaikki, mutta viimeisemmäksi ostin Raamatun ja aloin sitä lukemaan kunnes eräänä päivänä ymmärsin mitä siinä sanotaan ja kuka Jeesus on. Mun elämä romahti (hyvällä tavalla). Mä itkin, mä hymyilin, en pysty kuvaamaan sitä tunnetta. Aivan ku maailma olisi räjähtänyt mun ympäriltä ja tunsin niin suuren rakkauden tunteen mitä en ole ikinä kokenut. Kaikki mun murheet hävisi siinä hetkessä eikä ole takaisin tullut. Ei ole alkoholia mennyt tippaakaan sen jälkeen, ei ole tehnyt pätkääkään mieli. Sain kirjaimellisesti elämän. Helvetti, jota sanaa en löydä Raamatusta on mulle elämän vastakohta, Ihmisen lopullinen tuho, ikuinen ero Jumalasta, kuolema jonka tuli tuhoaa lopulta ja jäljelle jää pelastuneet ikuisen elämän palkintona ja toiset häviää ikuiseksi ajoiksi. Ei mikään paikka jossa Jumala kiduttaa liekeissä loputtomiin. Miksi edes kiduttaisi, Jumala haluaa pelastaa ihmiset jotta kaikki säilyisi eikä kiduttaa. Ei vastaa mun saamaa kuvaa Jumalan luonteesta, joka on rakkaus eikä kosto. Jumalan pelko on mulle sitä että tiedän mitä tuskaa ihmisen elämä voi olla ilman Jumalaa, eikä tulisi mielenkään hylätä Jumalaa, joka on mut pelastanut tuhon tieltä ja palata perkeleen syliin. Ja joo olen rukoillut että oppisin selittämään paremmin, ei ole vastausta kuulunut, ehkä Jumala haluaa että olen hiljaa
Hansu kirjoitti:S.E., minunkin mielestä oli mahtava todistus. Kunpa sinulle vielä avautuisi Raamatun mukainen totuus kadotuksesta ja voisit luopua tuosta väärästä opista mikä sinulla on. Minua kiinostaa, että miten selität toni t:n laittamat Raamatun kohdat tyhjäksi. Raamatun jakeisa ihan selvästi puhutaan helvetistä ja siitä miten ihmistä vaivataan siellä iäti.
S.E. kirjoitti: Mun mielestä nykyinen helvetti teologia on lihan mielellä ja kirjaimen tuojottelulla rakennettu eikä Pyhällä Hengellä.
Mikko Murpatti kirjoitti:S.E. kirjoitti: Mun mielestä nykyinen helvetti teologia on lihan mielellä ja kirjaimen tuojottelulla rakennettu eikä Pyhällä Hengellä.
Kuitenkin useat Raamatunkohdat jotka ovat jo annettu ketjussa ikuisesta tulesta ovat ongelmallisia, sillä ne puhuvat kyllä aika vahvasti kirjaimellisesta tulisesta pätsistä.
Ainakaan vielä ei kukaan ole ketjussa pystynyt kumoamaan niitä tai antaa selitystä miksi ikuista tulta ei olisi ja miksi näitä kohtia ei tulisi ottaa huomioon.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa