Kirjoittaja SavingGrace22 » 04. Touko 2017 10:31
Patrick kirjoittaa tiedotteessaan: " Kova vauhti, suhteeton kritiikki sekä monet henkilökohtaisen elämäni ongelmat johtivat seuraaviin tilanteisiin: Jatkuva henkinen ja fyysinen kuormitus alkoivat näkyä käytöksessäni. Kuormitus johti uupumisen kokemuksiin, vauhdin entiseen lisääntymiseen, harkintakyvyn vähenemiseen, ongelmiin rehellisyyden kanssa ja epäviisaisiin valintoihin.
Viimeisten kuukausien aikana minulla on ollut avioliiton ulkopuolinen suhde mieshenkilön kanssa..." ja hieman edempänä: "Kannan vastuun tapahtuneista asioista ja olen itsenäisesti tehnyt päätöksen jäädä sivuun palvelutyöstä".
On hyvä asia, että hän on tämän asian tuonut nyt päivänvaloon. On hienoa, että hän sanoo kantavansa vastuun tapahtuneista asioista. Kuitenkaan tässä tiedotteessa hän ei ole osoittanut katumusta, ei ole tehnyt parannusta, eikä ole myöskään vielä toistaiseksi kantanut vastuutaan esimerkiksi pyytämällä anteeksi näiltä ihmisiltä, keiden uskonelämän hän on valheopetuksellaan särkenyt. Vielä kun on mahdollista, niin suosittelen vertaamaan tätä tiedotetta (3.5.2017), aiempaan kannanottoon päivämäärällä 16.4.2017. Tarina muuttuu sitä mukaa, kun on pakko tuoda asioita päivänvaloon.
Nyt on syytä huomata, ettei tämä homoseksuaalinen aviorikos ole ainoa asia, josta tulee tehdä parannus, vaan nimenomaan muut asiat, jotka ovat vaarassa unohtua tämän "kaapista ulostulon" varjoon. Eli systemaattinen eksytys ja toistuva valehtelu, mitä on ollut jo pitkään, ehkäpä alusta asti kun valheelle on koko Word Of Faith alunpitäenkin rakennettu.
Olin erittäin surullinen huomatessani PatrickOfficial FB-sivulla kommentteja lukiessani, että erittäin suuri osa uskovista ihmisistä näki tämän parannuksentekona, vaikka itseasiassa Patrick enemmänkin syyllistää niitä uskovia, jotka ovat pitäneet kiinni raamatullisesti arvioinnista kirjoittaessaan: "Kova vauhti, suhteeton kritiikki sekä monet henkilökohtaisen elämäni ongelmat johtivat seuraaviin tilanteisiin...". Hän on yhä sitä mieltä, että häntä on syyttä kritisoitu, vaikka esim. Juha Norolampi on Raamatun ja hänen omista opetuksistaan otetuin videoklipein todistanut hänen olevan täysin harhassa, ja opettavan vaarallista menestysteologian myrkkyä. Olisikin toivottavaa, että sekä Patrick Tiainen, että Seinäjoen Helluntaiseurakunta myöntäisivät harhautuneensa ja kohdelleensa Juha Norolampea väärin, ja julkisesti pyytäisivät häneltä anteeksi. Juhahan joutui lopulta murheellisena luopumaan seurakuntayhteydestään, joka oli nimenomaan Seinäjoen Helluntaisrk.
Myös ihmettelen suuresti, että useimmat pitävät tätä tapausta yksittäisenä lankeamisena. Hän on omien sanojensa mukaan ollut tässä homoseksuaalisessa salasuhteessa kuukausia, hän on myös ulkokultaisena valehdellut kaikille koko tämän ajan, ja antanut esimerkiksi valheellista tietoa aiemmissa tiedotteissaan, joissa esimerkiksi tämä eroaminen oli ensin vain "pitkä sairasloma". Näistäkään hän ei ole osoittanut katumusta tai tarvetta parannukseen. Esimerkkinä; itse olen alkoholisti, ja muutamankin kerran "retkahtanut" uskossa ollessani. Mutta jos lankeaminen ei saisi aikaan minussa minkäänlaista katumusta, ei saisi aikaan tarvetta tehdä parannusta Herran edessä, vaan jatkaisin vain juopottelua kunnes jäisin kiinni, niin voisinko kutsua tätä lankeemukseksi? Olemalla itselleni rehellinen joutuisin myöntämään Raamatun olevan oikeassa; "Kuka ikinä hänessä pysyy, hän ei tee (harjoita, kestopreesens) syntiä; kuka ikinä syntiä tekee, hän ei ole häntä nähnyt eikä häntä tuntenut" (1.Joh.3:6). Jos tuosta tilasta joskus havahdun, niin Raamattu todistaa etten ole alunperinkään ollut pelastavassa uskossa, mutta tuokin olisi suurta armoa, sillä ainakin osaisin alkaa etsimään Jeesusta ja Hänen armoaan, eikö? Ja tämä on omalla kohdallanikin täysin mahdollista, en minäkään eksyneenä näkisi omaa eksymystäni.
Patrick ei ole minun vihamieheni, eikä minulle ole mitään häntä vastaan, mutta julkisena sananjulistajana hänellä on myös vastuu toimia nyt oikein, ja tehdä tämä yhtälailla julkisesti. Olen paljon rukoillut hänenkin puolestaan, ja aion niin tehdä vastakin, että hän pääsisi luopumaan harhoistaan ja saisi kohdata elävän Herran, Jeesuksen Kristuksen, nöyrtyäkseen parannukseen ja saadakseen syntiensä anteeksiantamuksen ja iankaikkisen elämän Jeesuksessa Kristuksessa.
1.Joh.1:9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -
ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi. -Ef. 2:8-9