Muslimien jihad maahanmuutto

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Muslimien jihad maahanmuutto

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 24. Heinä 2017 22:30

"Huolet ovat korkoa, jota maksamme ongelmista, ennen kuin ongelmat ovat edes edessämme." -Dean Eng-
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja eetu » 28. Heinä 2017 17:15

En usko että kaikki terroristit ovat islaminuskoisia. En usko että esimerkiksi 9/11 iskujen tekijät olivat muslimeja. Virallinen 9/11 tarina on satukertomus. Amerikkalaisiin virallinen 9/11 satu upposi hyvin, hehän lähtivät innolla sotimaan Irakiin vaikka Irak ei tehnyt 9/11 iskuja.
eetu

ViestiKirjoittaja Jukka » 29. Heinä 2017 11:52

Aamu-Usva kirjoitti:"Huolet ovat korkoa, jota maksamme ongelmista, ennen kuin ongelmat ovat edes edessämme." -Dean Eng-

Viisaasti lausui tämä Dean Eng. Tässä hänestä vähän tiedonjyväsiä https://en.wikipedia.org/wiki/Dean_Ing. Itse tunnen paremmin tuon veljeni Pietarin teokset ja hän lausui samaan asiaan viitaten näin: "Heittäkää kaikki murheenne hänen päällensä, sillä hän pitää teistä huolen". Tässä murheet ovat ongelmia. Ero Eng'in ja Pietarin neuvoissa on se, että jälkimmäinen neuvoi ongelmiin myös lääkkeen, jotta ei huolet rupeaisi painamaan. Jumalan vastaus niihin on Jeesus. Toivottavasti Eng kertoi myös tämän vaikkapa jossain sci-fi- tai tekno-trilleri-kirjassaan. Ellei niin hänen "hyvästä on tullut parhaan vihollinen", ainakin minulle. Tätä yritän itselleni ja muille opettaa, että hyvä voi koitua parhaan tuhoksi, suurimman aarteen löytämisen esteeksi, ja silloin se hyvä on karkotettava kauas elämän tanhuvilta.

Olen muuten tykästynyt tuohon Chambergin kirjaan My utmost for His highest [Minun äärimmäiseni (kaikkeni) Hänen korkeimpaansa]. Suomalainen alkuperäispainos on hyvä, nimeltään Parhaani Hänelle. Uudemmat laitokset on vesitettyä tekstiä, joista puuttuu sen alkuperäisen räjäyttävä voima. Suosittelen lämpimästi alkuperäistä. Aarteen voi löytää jostain divarista tai nettikaupasta.
Jukka

ViestiKirjoittaja george » 29. Heinä 2017 13:01

Eikö tyypin nimi ole Oswald ChamberS eikä g?
george

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 29. Heinä 2017 13:11

On se Chambers.
Tuo Engin lausahdus on minusta hyvä. Ihmisillä on niin paljon turhia huolia, jotka eivät koskaan edes toteudu. Ainakin minulla on.
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja Jukka » 29. Heinä 2017 16:50

george kirjoitti:Eikö tyypin nimi ole Oswald ChamberS eikä g?

Juu, ei g-kirjainta vaan s. Tällä kännykällä on hankala kirjoittaa... Kiitos tarkkaavaisuudestasi.
Jukka

ViestiKirjoittaja Jukka » 29. Heinä 2017 16:52

Aamu-Usva kirjoitti:On se Chambers.
Tuo Engin lausahdus on minusta hyvä. Ihmisillä on niin paljon turhia huolia, jotka eivät koskaan edes toteudu. Ainakin minulla on.

Hyvä on (tai voi olla) parhaan vihollinen.
Jukka

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 29. Heinä 2017 17:30

Isäni aina viljelee tuota "Hyvä on parhaan pahin vihollinen" -fraasia. Hän taitaa itse usein olla paras ja muut hyviä :lol:
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja george » 30. Heinä 2017 09:28

Veikkan, että kun kehitys kehittyy, niin uutena (vanhana) ilmiönä tulevat erilaiset sananvapaustuomiot. Koska tietty porukka on erittäin räjähdysherkkää, niin heidän räjähtelynsä estämiseksi erilaisia kansalaisoikeuksia aletaan rajoittaa. Näin monikulttuuri pysyy pystyssä.
george

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 30. Heinä 2017 10:10

Sananvapauden rajoittamislinja "vihapuhe" -asiassa on huolestuttavaa. Minusta sananvapaus on perustavanlaatuinen arvo. Tietenkin laiton uhkaus on eri asia, mutta muuten tyhmätkin mielipiteet tulee saada vapaasti esittää julkisesti.
Yksi ystäväni vetosi asiassa siihen, että tuleeko sananvapauden nimissä sallia myös sanallinen koulukiusaaminen. Jos lapset haukkuvat toista lihavaksi finninaamaksi, niin onko se kuitenkaan sananvapauden vai huonon kasvatuksen ilmentämistä?
Aamu-Usva

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu