Juttutupa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja PetriFB » 03. Helmi 2016 18:56

vaisuliini kirjoitti:*
Tulin äsken pitkältä kävelylenkiltä ja se teki hyvää. Jaloistani tuntui vähän raskaalta kävellä metsää läpi kun siellä on pieni metsäpolku. Astmaatikoilla on rajoittava astma jos lämpötila menee yli 10 miinuksen puolelle niin astmaan sattuu. On suositeltava pysyä sisällä ja voi treenata sisätiloissa tai kotosalla. Jos on huono peruskunto niin se vaikuttaa paljon astmaan. Siksi se vaatii säännöllistä liikuntaa. Minä aina treenaan iltaisin ennen nukkumaanmenoa.

Minulla on kallis lämpökerrasto intersportista niin se pitää ihoa kuivana. Tulin äsken tänne kotiin ja olin vähän hikinen ja se tietää että kalorit ovat kuluneet pois ja kunto kohoaa. Illalla menen saunaan. :thumbup:

Kävin äsken tekemässä yli 4 kilometrin lenkin Rafu koiran hangessa metsässä ja järvellä sekä osin tiellä. Aikaa kului noin tunti ja 15 min. Virkisti ja piristi.

Minulla on astma ja sitten kun pakkanen alkaa lähestyä 20 astetta ja sen yli, niin silloin en mene ulos kävelemään, sillä saan astamakohtauksen tai kohtauksia, eli henki ei kulje kunnolla ja joskus jopa ei ollenkaan.

Pienillä pakkasilla ei ole ongelmia. Tänäänkin teki oikein hyvää vaikka välillä upposin yli polvien lumihankeen. Oli oikein mukava ja tehokas treeni. Illalla vielä kuntopiiri sisätiloissa.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

ViestiKirjoittaja PetriFB » 03. Helmi 2016 18:58

Leea kirjoitti:Liikunta on kyllä virkistävää :happy: . Itse harrastan jalkapalloa, se on ollut aina se ykköslaji. Muukin liikunta, varsinkin palloilulajit ovat itselle se oma juttu, jota osaa :) .

Minä en ollut hyvä jalkapallossa, mutta koripalloa pelasin nuorena se oli kiva harrastus.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 03. Helmi 2016 20:27

Minulla jää kyllä talvisilla keleillä liikkuminen melko vähiin. Tavallisesti kun vain suinkin mahdollista, pyöräilen työmatkat, mikä on päivittäin yhteensä 20km ja minulle melko riittävä liikunta-annos. Nyt olen yrittänyt sitten korvata tuota pyöräilyä jumpalla ja kuntosalilla ja uinnilla, mutta ei se ole sama juttu. Pyöräily on mun juttuni :thumbup:
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 03. Helmi 2016 21:21

*
Minä joskus mietin jos kesällä opettelen rullaluistelemaan jos se toteutuu. Saa nähdä mitä kesä tuo tullessaan.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Jukka » 03. Helmi 2016 23:56

PetriFB kirjoitti:Minä en ollut hyvä jalkapallossa, mutta koripalloa pelasin nuorena se oli kiva harrastus.

Olen iloinen lukiessani palstalaisten liikuntaharrastuksista. Muistelen aikaa ennen jalkani vammautumista kuinka lenkkeilin koirani kanssa ja aamuisin ennen töiden alkamista kävin urheilutalolla uimassa ja löylyissä. Enpä osannut silloin arvostaa kyllin terveyden lahjaa; on asioita joita varsinkin nuoruudessa pidämme itsestään selvinä (kuten terveyttä) ja niiden arvon ymmärrämme vasta menetettyämme ne.

Tuosta jalkapallosta nousi hauska muisto kouluajoilta mieleen. Tai siis potkupallosta, koska jalkapalloa en osannut pelata. Se vaan ei ollut "mun juttu" eikä koulukaverit tykänneet, kun pallon sijasta onnistuin potkaisemaan heitä koiville. Niinpä opettaja keksi asettaa minut maalivahdiksi, mutta en ollut kovin hyvä maalissakaan, kun väistin kohti tulevaa palloa. Luokalla oli kaksi priimusta yli muiden ja kun he tykittivät niin hyvä, että kerkesin alta pois (ja sitten oma joukkua nosti kauhean haloon pienestä asiasta, vastapuolen joukkua suhtautui asiaan paljon myönteisemmin). No sitten opettaja teki minusta pelin erotuomarin ja siinä tehtävässä tunaroin ehkä hieman vähemmän kuin maalissa.

Mens sana in corpore Sano, sano
Jukka

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 04. Helmi 2016 15:48

En muista olenko jo kertonut, mutta olen mennyt autokouluun vielä nyt melkein 4-kymppisenä. Nyt olen matkalla teoriakokeeseen. Toivottavasti pääsen ekalla yrittämällä läpi. Kerron sitten ☺
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja pekka » 04. Helmi 2016 17:46

Aamu-Usva kirjoitti:En muista olenko jo kertonut, mutta olen mennyt autokouluun vielä nyt melkein 4-kymppisenä. Nyt olen matkalla teoriakokeeseen. Toivottavasti pääsen ekalla yrittämällä läpi. Kerron sitten ☺

Katoppa Aamu-Usva, etsin sulle sopivaa autoa ja löysin tällaisen:

Image

Voisit sitten tuolla autolla huristella sieltä Turusta tänne Vaasaan juomaan kanssani kupposet kahvia, mitä sanot?
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 04. Helmi 2016 17:55

Aivan ihana auto! Ja meni läpi teoria :)

En ole mikään yksityisautoilun kannattaja ja olisin vieläkin muuten pärjännyt ilman autoa, mutta meidän tukivauva muuttaa hieman kauemmas pois bussireittien varrelta. Hänen hakeminen sujuu helpommin autolla. Ja olen kyllä aika kyllästynyt kantamaan kauppakasseja...
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 04. Helmi 2016 18:10

*
Aamu-Usva perheauto sopii sinulle :)
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja pekka » 04. Helmi 2016 18:23

vaisuliini kirjoitti:*
Aamu-Usva perheauto sopii sinulle :)

Tässä autossa on koko perhe liikkeellä:

Image

Sulassa sovussa! Image
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu