Juttutupa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Kuvia

ViestiKirjoittaja Jukka » 01. Tammi 2016 01:10

Oma elämäni murjoutui jo ennen kouluikää joutuessani toistuvien pahoinpitelyiden ja hyväksikäytön uhriksi. Sitten rattijuoppo ajoi päälleni ja myös fyysinen elämäni murjoutui. Kaiken kaikkiaan takana on 12 leikkausta ja seuraavasta päätetään 7.1. Pisteenä iin päälle sairastuin sokeritautiin 15 vuotta sitten ja nyt leijuu ilmassa jalkojen amputaatioiden uhka polvien alapuolelta ja silmäpohjissa tapahtuneet infarkit varjostavat näkökykyäni. Minäkin olen herkkä; en itke päivittäin, mutta kuitenkin usein.

Kun olin tuossa mietteissäni ja rukoilin, niin mietin meitä herkkiä ihmisiä. Uskallammeko katsoa Jeesusta sellaisena kuin Hänet kuvataan Raamatun sivuilla? Vai onko hän kiiltokuvajeesus, sellainen kuin taiteilijat ovat hänet kuvanneet ristille. Vaikka Jesajan kirjan 53 luku samoin esimerkiksi psalmi 22 ovat syvälle luotaavia kuvia lunastuksesta, niin ne kertovat myös Jeesuksesta, joka oli niin runneltu ja rikkirevitty, että ihmiset käänsivät päänsä pois. He kauhistuivat Häntä, sillä Hänen hahmonsa ei ollut enää ihmislapsen hahmo. Tämä muodottomaksi runneltu Jeesus krampeissaan kiemurteli kuin mato ristinpuulla (Ps. 22:6). Tämä Jeesus sanoo Jes. 45:22 "Katsokaa Minuun ja pelastukaa" (engl.käännös). Hän on se kirottu vaskikäärme, johon katsomalla pelastuimme. Itse olen saanut armon katsoa ristille, mitä Jumalalle maksoi syntini, turmellukseni, halpamaisuuteni. Kuinka minun syntini kohtasivatkaan Jeesusta. Ja ihmeellistä ristin tapahtumissa on myös se, että kun ryöväri katsoo vierellään muodottomaksi runneltua Jeesusta, niin hän sanoo käsittämättömät sanat suurimmassa alennus- ja häpeätilassa olevalle Jeesukselle: Muista minua, kun tulet valtakuntaasi". Mitä hän sanoi. Hän sanoi, että tuolla runnellulla miehellä on valtakunta ja Hän on sen kuningas. Lienee sanon oikein, kun väitän, ettei kukaan muu ristin ympärillä nähnyt mitä ryövärin silmät oli avattu näkemään. Uskaltakaamme katsoa ja kehottaa muitakin katsomaan ristille. "Katsokaa Minuun ja pelastukaa"!

Vuosi on vaihtunut. Jumala kansaamme siunatkoon.
Jukka

ViestiKirjoittaja iinuliinu » 01. Tammi 2016 15:12

Hyvää uutta vuotta kaikille!

Jukalla todella koskettava todistus elämästä, hienoa että saat olla Jeesuksen oma.
Minäkin olen herkkä, mutta joutunut tilanteisiin jossa on pakko katsoa totuutta silmiin ei voi mennä vain ohi kärsimysten.
Jeesus kyllä auttaa niistäkin selviytymään.

Laitan tähän vielä laulun Jeesuksesta; Siunausta!

MUN TÄHTENI SÄ JÄTIT LOISTON TAIVAAN, SÄ PUHDAS, VIATON JA SYNNITÖN.
/: MAAN PÄÄLLE TULIT ALAS TUSKAAN, VAIVAAN MUN TÄHTENI, NÄIN HALVAN HYLKIÖN.:/

SUN PÄÄLLESI MÄ PILKKAPUVUN LAITOIN, SUN JALKOIHIS JA KÄSIIS NAULAT LÖIN.
/: MÄ KRUUNUN SULLE TAPPUROISTA TAITOIN JA OTSAN PUHTAAN SILLÄ SEPPELÖIN. :/

OI RAKKAUS, SÄ TUSKAN AATELOIMA, NYT EESSÄS TAHDON MAAHAN KUMARTAA.
/: ON YLISTETTY PYHÄN VEREN VOIMA, SE KURJAN KUOLEMASTA PELASTAA.:/

SAA LUNASTETTU LAUMA LUOKSES TULLA, SEN KOHTA KUTSUT PÄÄLLE PILVIEN.
/: SAAN MINÄKIN EI ANSIOTA MULLA KUIN ARVET LYÖMIENI NAULOJEN.:/
iinuliinu

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 01. Tammi 2016 21:28

*
Te kasvoitte ulos kärsimyksistä joita ei voi ohittaa niin haluaisin tuoda
oman kokemuksen jos sallitte.

Oman kokemukseni mukaan olin siinä pohjattomassa pohjassa ja hämmästyin
että Jumala oli läsnäollessa kokoajan ja uskollisesti. Minulla maalaisjärki ei
riittänyt käsittämään sitä Jumalan läsnäoloa. Siinä pohjattomassa pohjassa
katselin Jumalaa monta päivää putkeen kunnes huomasin Raamatun niin tartuin
Raamattuun ja aloin lukea. Luin vielä enemmän Raamattua ja löysin vastaukset
omiin sisäisiin haavoihini. Niin kasvoin ulos sisäisistä haavoista löydettyäni
suoran kontaktin Jumalan Sanaan. Sana nosti minut ylös pohjasta. Sana lääkitsi
minun sisäisiin haavoihini. Olen kiitollinen Jumalalle että Sana omin käsin nosti
minut ylös. Se on eheyttävä voima.

Mutta eläinten kärsimyksistä ei johdu että itse olisi herkkä ihminen. Ihmisen
herkkyys ei johdu ettei itse olisi vielä vapautunut kärsimyksistä. Joko herkkyys
tai ilman, on kuitenkin täysin normaalia.

Toinen ei voi määrätä toista että pitää katsoa eläinten kärsimyksiä. Toinen ei voi
päättää toisen puolesta että pitää kohdata ja vapautua kärsimyksistä. Jokainen
tuntee omaa siedätyskykyä ja jokainen itse päättäköön, katsooko vai ei vaikka
sillä on onnellinen loppu. Se on täysin normaalia!!! Joko ihminen on erittäin herkkä
vai ei, se on täysin normaalia!!!

Ei tarvitse kohdata kärsimyksiä (joita ei itse kestä) voidakseen vapauttua omasta
herkkyydestä koska se on täysin normaalia! :angel:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 01. Tammi 2016 22:33

Meillä on taas kaikki lapset kotona joululoman mummolareissujen jälkeen ja yksi ylimääräinenkin yökyläläinen :hearts:

Sain vihdoin pienimmän nukahtamaan ja menen nyt maistamaan tyttöjen paistamia lettuja. Nam.
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 06. Tammi 2016 00:14

*
Suomi voitti :good2: :happy:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 08. Tammi 2016 07:57

*
Mitä mieltä olet tästä ilmestys blogista 'pienen korealaisen tytön näky Jeesuksen paluusta ja tuomiopäivästä'? Voisitteko koetella tätä kans?

https://ilmestysblogi.blogspot.fi/2015/ ... ref=fb&m=1
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 08. Tammi 2016 08:54

*
Onko normaalia kun jotain asia tuo mieleen muistettavaa? Minulle tulee jatkuvasti mieleen muistettavaksi...
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Jukka » 08. Tammi 2016 11:00

vaisuliini kirjoitti:*
Mitä mieltä olet tästä ilmestys blogista 'pienen korealaisen tytön näky Jeesuksen paluusta ja tuomiopäivästä'? Voisitteko koetella tätä kans?

https://ilmestysblogi.blogspot.fi/2015/ ... ref=fb&m=1

Tuon tyyppisiä näkyjä tuhannet, ehkäpä miljoonatkin, ovat nähneet viime vuosina. En oikein ymmärrä mikä niiden perimmäinen tarkoitus on? Ne näyttävät muistuttavan (kuten tämäkin) Kolossassa esiintyneitä enkeli-ilmestyksiä. Minun henkeni ei ilmestykseen yhdy aamenta lausumaan, mutta ehkä se jotakuta jollakin tavalla puhuttelee heidän kulttuurissaan.
Jukka

ViestiKirjoittaja Isoäiti » 13. Tammi 2016 14:19

Rauhantervehdys pitkästä aikaa tänne. :) En löytänyt yhtäkkiä ketjua missä keskusteltais Jeesuksen Jumaluudesta, niin laitan kysymykseni tänne osastolle. Mutta tuli vastaan raamattu kansalle käännöksestä, että Joh. 1:18 käännetään siinä näin: Jumalaa ei ole kukaan milloinkaan nähnyt. Ainutsyntyinen Jumala, joka on Isän rinnalla on hänet ilmoittanut.

Mietin vaan, että mitenkä selventävää, jos tämä on oikeammin käännetty, kuin esim 33/38, mutta ylläripylläri paljon parjattu 92 kääntää myös näin: Joh1: 18 Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Ainoa Poika, joka itse on Jumala ja joka aina on Isän vierellä, on opettanut meidät tuntemaan hänet.

Mutta onko tuo alkutekstistä oikeammin käännetty tosiaankin noin?

Tämän kysymyksen saa siirtää oikeaan paikkaan, jos sellainen ketju on olemassa mihinkä tämä kuuluu. :) Kiitos! :)
Isoäiti

ViestiKirjoittaja Isoäiti » 13. Tammi 2016 14:21

Oho mitenkä se lisäs linkit ittestään noihin? :shock: Onko foorumilla tuollainen toiminto?
Isoäiti

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu