Tapaus Niilo Yli-Vainio, mitä mieltä?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Tapaus Yli-Vainio, mitä mieltä?

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 23. Heinä 2014 12:08

Se hedelmä ...se hedelmä ...paljon tapahtuu maailmassa juuri nyt ja ruutilanka on näemmä syttynyt Ev.Lut kirkossa ja saa nähdä palaako se ruutitynnyriin asti vai/tai voiko sitä edes sammuttaa.
Mr Kerimäki

ViestiKirjoittaja Siivetön » 23. Heinä 2014 12:23

Näin on ja elämme todella erikoisia aikoja.

Siksi meidän tulisi kaikessa kulkea hyvin, hyvin aralla omallatunolla ja puida ensisijaisesti kaiken oman sanomisemme ja tekemisimme, ettemme vain missään kohden päästä minkään lihallisen tunteemme tai katsantokantamme vaikuttamaan silmiimme sellaista harmaakaihiaja korviimme sellaisia tulppia, ettemme näe ja kuule totuutta, niin kuin se on.

Uskon, että ihan radikaalilla tavalla alkaa syvenemään kuilu niiden välillä, jotka haluavat vaeltaa omantunnontarkasti Raamatun antamien ohjeiden mukaisesti ja niiden kohdalla, jotka pyrkivät mukauttamaan Raamatun oman vaelluksensa mukaiseksi käsikirjaksi.

Meillä ihmisillä on myöskin suuri vaara supistaa Kaikkivaltias Jumala oman inhimillisen käsityskykymme rajoittamaksi Jumalaksi ja näin karsinoimaan Jumalan tekoja ja aivoituksia oman kokemuspiirimme kokoiseksi.
Siivetön

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 23. Heinä 2014 12:57

*
No ainoa tapa on turvautua Jumalan Sanaan. En usko että Jumala pahastu vaan ilahtuu kunhan me Hänen Sanaan turvautumalla koettelemme kaikkea ja koska se tapahtuu meidän omaksi turvaksemme. On tärkeä muistaa sitä vajavaisuutta joka on meillä jokaisella... Koettelemalla ei mene liian henkilökohtaisesti eikä tällä tavalla katso henkilöön. Tällä tavalla ei leimata otsaa päin. ♥ Rakkaudesta totuuteen ja totuutta rakkaudessa ♥ se tarkoittaa että rakastamme Jumalan Totuutta ja rakastamalla Jumalan totuutta koetteleminen ei vahingoita mitään eikä ketään eikä myös Jumalan aivoituksia, sillä Hän on myös Totuudesta. Varovaisuus ei ole myös pahaksi. Minä varron tuollaista juttua jolle ei löydy Jumalan Sananmukainen vastaus niin jätän sen väliin, omaksi turvakseni enkä anna sen temmata minut mukaan harhaan. Minun kokemus oli onneksi vahvistukseksi tälle jutulle ja sen kautta löysin oikeanlaisen kuvan Isä Taivaallisesta ja se kokemus oli Sanalla koettelemisen kestävä ja se oli Jumalasta. Toivon myös että ne uskovat joilla olisi Sananmukaista kokemusta ja tulisivat todistamaan kans. Kunhan ne perustuu Jumalan Sanaan.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Isoäiti » 23. Heinä 2014 15:10

Kysyin tuolla aikaisemmin, että saanko liittää osoitteen sivuille josta löytyy yli 100 Niilon saarnaa. Niilon tytär on niitä koonnut ja editoinut. Eikö puhuja pidä koetella myös hänen puheistaan?
Isoäiti

ViestiKirjoittaja pekka » 23. Heinä 2014 15:22

Isoäiti kirjoitti:Kysyin tuolla aikaisemmin, että saanko liittää osoitteen sivuille josta löytyy yli 100 Niilon saarnaa. Niilon tytär on niitä koonnut ja editoinut. Eikö puhuja pidä koetella myös hänen puheistaan?

Laita vain linkki jos joku haluaa koetella hänen saarnojaan. Itse jokin aika sitten kuuntelin muistaakseni kolme Niilon puhetta/saarnaa ja olihan niissä muistaakseni hyvääkin mutta en nyt kuitenkaan niin kauheasti ole innostunut hänen saarnoistaan kuitenkaan. Siitä en ainakaan tykännyt kun hän aina välillä alkaa ikään kuin huutamaan, minua se häiritsi aika paljonkin, se oli raskasta kuunneltavaa, ainakin minun korviini. Mutta välillä on kevyempääkin "jutustelua".
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja Isoäiti » 23. Heinä 2014 15:45

Kiitos Pekka. :) https://www.niiloylivainio.fi/#puheet

Tuolta löytyy. Panin merkille myös, että joissain, olisko viimeisimmissään puheissa Niilo tosiaan huutaa enemmän, mikä häiritsee minuakin. Mutta samalla myös tuntuu, että olisiko väsymyksestä johtuvaa? Niilolla oli kova tahti saarnareissuissaan ja ihminenhän väsyy, kun on kuitenkin vaan inhimillinen pieni ihminen.

Tunnen kuitenkin ihmisiä, jotka ovat uudestisyntyneet Niilon kokouksissa. Yksikin veli jolla on valtava viisaus vanhanliiton asioissa. Kuuntelisin häntä vaikka tuntikaupalla. Hän puhuu innolla ja vie sinne aivan kuin asioitten tapahtumapisteisiin, ja sieltä uudenliiton tapahtumiin. Jos ymmärrätte mitä tarkoitan? :D
Isoäiti

ViestiKirjoittaja Siivetön » 23. Heinä 2014 17:46

Tiedän myöskin monia henkilöitä, jotka ovat uudestisyntyneet ja parantuneet nimeomaan noissakin vaiheissa Niilon kokouksissa, joista jotkut ovat sitä mieltä, että Niilo toimi jopa kundaliinivoiman vaikuttamana ja palvelleet kaikki nämä vuosikymmenet Jumalaa omalla elämällään ja siksi tuleekin aina mieleeni nämä Jeesuksen sanat:

Luuk. 11
17. Mutta hän tiesi heidän ajatuksensa ja sanoi heille: "Jokainen valtakunta, joka riitautuu itsensä kanssa, joutuu autioksi, ja talo kaatuu talon päälle.

18. Jos nyt saatanakin on riitautunut itsensä kanssa, kuinka hänen valtakuntansa pysyy pystyssä? Tehän sanotte minun Beelsebulin voimalla ajavan ulos riivaajia.

19. Mutta jos minä Beelsebulin voimalla ajan ulos riivaajia, kenenkä voimalla sitten teidän lapsenne ajavat niitä ulos? Sentähden he tulevat olemaan teidän tuomarinne.

20. Mutta jos minä Jumalan sormella ajan ulos riivaajia, niin onhan Jumalan valtakunta tullut teidän tykönne.

21. Kun väkevä aseellisena vartioitsee kartanoaan, on hänen omaisuutensa turvassa.

22. Mutta kun häntä väkevämpi karkaa hänen päällensä ja voittaa hänet, ottaa hän häneltä kaikki aseet, joihin hän luotti, ja jakaa häneltä riistämänsä saaliin.

23. Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan, ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa.
Siivetön

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 24. Heinä 2014 09:18

Ketjussa on ollut puhetta, että pitää Niilon saarnoja myös koetella ja tämä on hyvä ja oikein, mutta kun koetellaan ihmistä niin pitää koetella kokonaisuutta, sillä sanojen kautta ihminen eksytetään. Eikö Benny Hinn myös saarnaa Jeesuksesta ja puhu Raamatusta taitavasti lauseita? Eikö myös hänen suussansa ole armoa ja rakkautta? On toki, mutta kun katsomme hänen kokonais hedelmää ja outoja manifestaatioita näemme että hedelmä on huonohko.

Matteus 7

21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

Uskoon voi tulla vaikka satanistin antamasta traktaatista, kunhan siinä on kirjoitettuna Raamatun sanaa, sillä uskominen tulee kuulemisesta ja kuuleminen Jumalan sanan kautta.

Jos minä puhun jollekkin Jumalan sanaa ei hän tule uskoon millään tavalla minun ansiostani sillä usko on Jumalan lahja ja sen voi vaan Jumala antaa kunhan kuulia ottaa sen vastaan.

Minä olen vain astia jossa sana on, ikäänkuin joku laittaisi ämpäriin Raamatunlauseita ja tarjoaisi niitä ihmisille, ja jos ihminen ojentaa kätensä ämpäriin ja ottaa Raamatunlauseen omakseen ei hän tule uskoon ämpärin vuoksi vaan Raamatun sanan vuoksi.

Ef.2

1 Ja Jumala on eläviksi tehnyt teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja synteihinne,
2 joissa te ennen vaelsitte tämän maailman menon mukaan, ilmavallan hallitsijan, sen hengen hallitsijan, mukaan, joka nyt tekee työtään tottelemattomuuden lapsissa,
3 joiden joukossa mekin kaikki ennen vaelsimme lihamme himoissa, noudattaen lihan ja ajatusten mielitekoja, ja olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin;
4 mutta Jumala, joka on laupeudesta rikas, suuren rakkautensa tähden, jolla hän on meitä rakastanut,
5 on tehnyt meidät, jotka olimme kuolleet rikoksiimme, eläviksi Kristuksen kanssa-armosta te olette pelastetut-
6 ja yhdessä hänen kanssaan herättänyt ja yhdessä hänen kanssaan asettanut meidät taivaallisiin Kristuksessa Jeesuksessa,
7 osoittaakseen tulevina maailmanaikoina armonsa ylenpalttista runsautta, hyvyydessään meitä kohtaan Kristuksessa Jeesuksessa.
8 Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta-se on Jumalan lahja-
9 ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.

Jumala antaa uskon kenelle haluaa , eli tätä uskoon tulemista ei mielestäni voi vielä pitää varmana merkkinä jonkun ihmisen hedelmästä.

Niilo itse omassa kirjassaan sanoo, että voima ei tykkää jos puhutaan tuomiosta taikka synnistä mitään, vaan silloin voima heikkenee ja ei vain silloin jos tuomion hengessä jyristään vaan heti jos edes vähänkin laittoi sekaan synnistä luopumista niin voima heikkeni, niin kuin jo aiemmin ketjussa tuotiin esille.

Niilo itse epäili ja kummeksui kaatumisilmiötä vanhoilla päivillään, jopa siinä mittaluokassa että joutui kokouksissaan sanomaan että älkää tulko tänne etsimään kaatumiskokemusta , vaan Jeesusta...
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 24. Heinä 2014 09:32

Ainut syy miksi puhun tässä ketjussa on se , että olen varma että kaatumisilmiö ei ole Jumalasta, ja on asia jota on varottava. Siksi en voi antaa periksi ja tehdä komproimissia tässä asiassa.

Niiloa vastaan minulla ei ole yhtikäs mitään vaan sitä voimavaikutusta vastaan puhun. Rauha Niilon muistolleen, en usko että hän ehdoin tahdoin ja tietoisesti ketään kaatoi vaan saatanan valhevoima pääsi huijaamaan häntä ja valehtelemaan hänelle, Niilo on mielestäni tarinassa viaton uhri, ja hänessä ei ole pahaa, pelkästään tämä voima joka hänen kauttansa toimi on mielestäni asia jota tulee varoa.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja Isoäiti » 24. Heinä 2014 09:44

Mikko olen samaa mieltä, että pitää katsoa kokonaisuutena. Mutta Niilon ja Hinnin saarnoilla on eroa kuin yöllä ja päivällä, jos näitä verrataan. Niilo puhui Jeesuksesta, rististä ja verestä, koroittaen niitä Pyhässä Hengessä. Hinni puhuu ja korottaa yksin Pyhää Henkeä. Ainakin niissä mitä itse olen hänen puheitaan aikoinaan kuullut. Ja niissä kokouksissa ainakin mitä suomessa pidettiin oli aika 'villi' meno. Siitä on tosin aikaa, en tiedä mitenkä nykyään puhuu ja toimii?

Mutta tuohon mitä Mikko sanoi jostain kirjasta löytyneen, niin kyllähän Niilon saarnoista löytyy myös laki ja tuomio? Mikä kirjan nimi on? Ja minä vuonna se on ilmestynyt?
Isoäiti

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu