Voiko uskova elää synnittömästi?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Voiko uskovasta tulla synnitön?

ViestiKirjoittaja hrmn » 29. Kesä 2014 17:15

pekka kirjoitti:Herman, sanot olevasi opettaja? Se on hyvin vastuullinen tehtävä se. Saanko kysyä sinulta, että koska olet sitten saanut tuon opettajan tehtävän Herralta? En muista sinun kertoneen siitä mitään.

En ole kovin paljon miettinyt asiaa, olen vaan tehnyt sitä mitä olen sydämelleni saanut. Muut saakoon arvioida mikä olen. (itse asiassa en ole itse edes täällä sanonut olevani opettaja, joku toinen taisi sanoa niin).
hrmn

ViestiKirjoittaja hrmn » 29. Kesä 2014 17:23

Petri ja Toni, olette perustelleet oppinne sillä, että koska ette tiedä ketään uskovaa joka eläisi jatkuvasti tekemättä syntiä, niin se ei ole mahdollista. Tarkoitatteko siis, että tilanteissa joissa nämä uskovat tekevät syntiä, heillä ei olisi mahdollisuutta olla tekemättä sitä? Sillä jos sanotte, ettei se ole mahdollista, niin sitähän se tarkoittaa. Voitteko kertoa sitten, mikä esimerkiksi on sellainen tilanne jossa uskova olisi pakotettu tekemään syntiä, ja miksi? Raamatulla perustellen tietysti.
hrmn

ViestiKirjoittaja hrmn » 29. Kesä 2014 17:47

PetriFB kirjoitti:Tämäkin asia on tuotu esille jo vaikka kuinka monta kertaa Raamatun sanan todistusten kera, mutta siitä huolimatta sitä halutaan yhä uudestaan ja uudestaan polkea jalkohin sekä riitakysymys ja sanankiistojen kipeys jatkuu loputtomiin, ellei sitä itse lopeta, sillä hyödytöntä on sellaisten kanssa keskusteleminen, jotka eivät pidä totuudesta kiinni, sillä se johtaa loputtomaan eipäs juupas keskusteluun.

Olen samaa mieltä juupas-eipäs-väittelyiden hyödyttömyydestä. Siksi sanoinkin heti alussa, että en aio toistaa samaa asiaa toiseen kertaan samalle ihmiselle jolle olen sen jo kerran sanonut, kun joku ryhtyi sille linjalle kanssani. Jos joku toinen kysyy asiaa jonka olen kolmannelle aiemmin sanonut, vastaan kyllä enkä pidä sitä väittelemisenä, sillä en voi odottaa että kaikki ovat lukeneet koko keskustelun kulun.
hrmn

ViestiKirjoittaja PetriFB » 29. Kesä 2014 17:49

hrmn kirjoitti:Petri ja Toni, olette perustelleet oppinne sillä, että koska ette tiedä ketään uskovaa joka eläisi jatkuvasti tekemättä syntiä, niin se ei ole mahdollista. Tarkoitatteko siis, että tilanteissa joissa nämä uskovat tekevät syntiä, heillä ei olisi mahdollisuutta olla tekemättä sitä? Sillä jos sanotte, ettei se ole mahdollista, niin sitähän se tarkoittaa. Voitteko kertoa sitten, mikä esimerkiksi on sellainen tilanne jossa uskova olisi pakotettu tekemään syntiä, ja miksi? Raamatulla perustellen tietysti.

Minä olen perustellut kantani Raamatun sanalla monien kohtien kera. Raamatun sana on tässä ratkaisevin tekijä, eikä se opeta eikä anna sellaista mahdollisuutta, että voisimme tulla täydelliseksi ja sellaiseen armon tilaan ettemme enää lankeaisi tekemään syntiä ajatuksin, sanoin ja teoin.

Minun perusteluni ei siis ole sellainen, että tiedä ketään synnitöntä tai armon tilassa ilman syntiä olevaa uskovaa. Se tietenkin on totta, että sellaista uskovaa tiedä, mutta perustelut ja kantani lepää Jumalan sanan todistuksen varassa.

En koe tätä keskustelua mielekkäänä, sillä tässä keskustelussa ei anneta Raamatun sanan totuudelle auktoriteettia, vaan sen sijaan se pyritään tekemään tyhjäksi kaikenlaisilla verukkeilla. Elämä tulee kovalla kädellä opettamaan ettet kykene tulemaan sellaiseen armontilaan ettet enää tekisi syntiä. Nyt olisi paikka tehdä mielenmuutos ja korjata kurssia oikeaan suuntaan eikä hukata aikaa sellaiseen, mitä tässä ajassa et voi saavuttaa.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

ViestiKirjoittaja hrmn » 29. Kesä 2014 17:55

Petri, aiemmin sanoit että "eletty elämä todistaa ettei kukaan uskova voi elää lankeamatta syntiin tässä ajassa." Tuohan on aivan selkeä perustelu. Olet toki myös tuonut Raamatun sanaa perusteluksi, mutta et voi kieltää ettet olisi käyttänyt perusteluna myös ihmisten tekoja.

PetriFB kirjoitti:Elämä tulee kovalla kädellä opettamaan ettet kykene tulemaan sellaiseen armontilaan ettet enää tekisi syntiä. Nyt olisi paikka tehdä mielenmuutos ja korjata kurssia oikeaan suuntaan eikä hukata aikaa sellaiseen, mitä tässä ajassa et voi saavuttaa.

Alan epäilemään oletko lukenut kirjoituksiani ollenkaan. Olen nimittäin usein sanonut, ettei kyse ole mistään kykenemisestä tai saavuttamisesta. En minä koita saavuttaa sellaista tilaa, koska en usko että sellaista voi mitenkään saavuttaa. Se on valinta, ja sitä joko elää sen mukaan tai ei.
hrmn

ViestiKirjoittaja pekka » 29. Kesä 2014 17:55

hrmn kirjoitti:
pekka kirjoitti:Herman, sanot olevasi opettaja? Se on hyvin vastuullinen tehtävä se. Saanko kysyä sinulta, että koska olet sitten saanut tuon opettajan tehtävän Herralta? En muista sinun kertoneen siitä mitään.

En ole kovin paljon miettinyt asiaa, olen vaan tehnyt sitä mitä olen sydämelleni saanut. Muut saakoon arvioida mikä olen. (itse asiassa en ole itse edes täällä sanonut olevani opettaja, joku toinen taisi sanoa niin).

Ok, Herman, kiitos sinulle vastauksestasi. Ja asia selvä, et ole opettaja vaan teet sitä mitä olet sydämelle saanut..

Olet kyllä joissain kohdin maininnut, että "opetat tai opetan" eli tuota sanaa olet mun mielestä käyttänyt muutaman kerran silloin tällöin kirjoituksissasi, tällainen muistikuva minulla on... Mutta sekö siis ei myöskään sun mielestä tarkoita, että olisit opettaja? Jos ei niin miksi sitten käytät sanaa "opetan..."

Siunausta sulle Herman.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 29. Kesä 2014 18:00

Ongelma piilee enemmänkin siinä, että sillä raamatulla yritetään todistella omia käsityksiä, ohi Sanan, joka tuli keskellemme Jeesuksessa Kristuksessa. Monenlaisia kohtia löytyy raamatusta, omien tulkintojen tueksi, kuten varmasti uskonnollisuuden kirjokin sen näyttää, jokaiselle mielipiteelle löytyy oma lahkonsa ja lohkonsa.
Voi olla vaikka kuinka monta "opettajaa" omine tulkintoineen ja raamatunjakeineen, kaiken voi selittää vaikka millä tavoin ihmisen ajatuksiin sopiviksi.

Siitä tässä on kyse, raamatusta voi selittää omia opetuksiaan vaikka miljoonalla eri tavalla, mutta jos syö sen Sanan, jonka Jumala on lähettänyt, ei ole kuin yhdenlainen totuus.
Viimeksi muokannut lonelyrider päivämäärä 29. Kesä 2014 18:01, muokattu yhteensä 1 kerran
lonelyrider

ViestiKirjoittaja PetriFB » 29. Kesä 2014 18:01

hrmn kirjoitti:Petri, aiemmin sanoit että "eletty elämä todistaa ettei kukaan uskova voi elää lankeamatta syntiin tässä ajassa." Tuohan on aivan selkeä perustelu. Olet toki myös tuonut Raamatun sanaa perusteluksi, mutta et voi kieltää ettet olisi käyttänyt perusteluna myös ihmisten tekoja.

PetriFB kirjoitti:Elämä tulee kovalla kädellä opettamaan ettet kykene tulemaan sellaiseen armontilaan ettet enää tekisi syntiä. Nyt olisi paikka tehdä mielenmuutos ja korjata kurssia oikeaan suuntaan eikä hukata aikaa sellaiseen, mitä tässä ajassa et voi saavuttaa.

Alan epäilemään oletko lukenut kirjoituksiani ollenkaan. Olen nimittäin usein sanonut, ettei kyse ole mistään kykenemisestä tai saavuttamisesta. En minä koita saavuttaa sellaista tilaa, koska en usko että sellaista voi mitenkään saavuttaa. Se on valinta, ja sitä joko elää sen mukaan tai ei.

Kuten sanoin niin perusteluni on Raamatun sana ja eletty elämä sitten todistaa sen sinulle mitä Raamattu opettaa, jos et muuten usko ja voi olla ettet sittenkään usko.

Olen lukenut kirjoituksiasi ja olen sitä mieltä Raamatun sanan todistuksen valossa ettei uskova ihminen pysty valitsemaan tilaa olla ja elää ilman syntiä tässä ajassa.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

ViestiKirjoittaja PetriFB » 29. Kesä 2014 18:03

lonelyrider kirjoitti:Ongelma piilee enemmänkin siinä, että sillä raamatulla yritetään todistella omia käsityksiä, ohi Sanan, joka tuli keskellemme Jeesuksessa Kristuksessa. Monenlaisia kohtia löytyy raamatusta, omien tulkintojen tueksi, kuten varmasti uskonnollisuuden kirjokin sen näyttää, jokaiselle mielipiteelle löytyy oma lahkonsa ja lohkonsa.
Voi olla vaikka kuinka monta "opettajaa" omine tulkintoineen ja raamatunjakeineen, kaiken voi selittää vaikka millä tavoin ihmisen ajatuksiin sopiviksi.

Siitä tässä on kyse, raamatusta voi selittää omia opetuksiaan vaikka miljoonalla eri tavalla, mutta jos syö sen Sanan, jonka Jumala on lähettänyt, ei ole kuin yhdenlainen totuus.

Kerro minulle ja muillekin miten se Sana syödään. Kerro miten erotat valheen ja totuuden. Kerro mistä tiedät olevasi totuudesta?
PetriFB

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 29. Kesä 2014 18:08

PetriFB kirjoitti:
lonelyrider kirjoitti:Ongelma piilee enemmänkin siinä, että sillä raamatulla yritetään todistella omia käsityksiä, ohi Sanan, joka tuli keskellemme Jeesuksessa Kristuksessa. Monenlaisia kohtia löytyy raamatusta, omien tulkintojen tueksi, kuten varmasti uskonnollisuuden kirjokin sen näyttää, jokaiselle mielipiteelle löytyy oma lahkonsa ja lohkonsa.

Kerro minulle ja muillekin miten se Sana syödään. Kerro miten erotat valheen ja totuuden. Kerro mistä tiedät olevasi totuudesta?

Se on sama kuin uskotaan se Sana, jonka Jumala on keskellemme lähettänyt Pojassaan. Otetaan se sellaisena kuin se on, ei aleta etsimään sieltä täältä jakeita... tyyliin " ei mutta kun ihminen ei pysty, niin löytyisikö tueksi vaikka tuolta Paavalia tai vaikka Jaakobia". Lammaspaimenen ääni on se joka ratkaisee, ei se montako jaetta löytää vastustamaan sitä minkä Hän on antanut.

Jeesus on sanonut, olevansa: TIE, TOTUUS JA ELÄMÄ. Siis totuus on Hänessä. Tästä tiedän.
lonelyrider

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu