Minun mielestäni todealin kirjoituksessa on todella tärkeää asiaa ja hyviä pointteja. Entisenä vapaiden suuntien nuorisotyöntekijänä olen nähnyt paljon sitä kuinka monet ( ei kaikki) nuoret tullessaan uskoon jatkavat rokkilinjalla siten, että musiikki vaihtuu gospel-rokiksi, mutta nuoret yhä fiilistelivät rock-musiikilla, eivätkä antautuneet palvelemaan Herraa Jeesusta, vaan itseään ja omia mieltymyksiään. Monet näistä nuorista ovat nyt uskonnollisia ja osa uskosta luopuneita, kun olen saanut seurata heidän elämäänsä pitkän ajan jälkeen. Toivon mukaan jotkut heistä olisivat saaneet armon uskoa Jeesukseen siten kuin Raamattu opettaa.
Tätä ei nyt tietenkään pidä yleistää kaikkiin uskoviin nuoriin. Mutta uskon, että todaelin ajatus ja pointti oli siinä, että kun ihminen valjastaa Jeesuksen ja uskon omatekemiin vaunuihin, ei Jumalan tahdon mukaisiin, niin sen lopputuloksena on uskonnollisuus sekä uskosta luopuminen, ei lihan kuoleman tie Pyhässä Hengessä, joka johtaa Jumalan tahdon tekemiseen.
Minusta todaelin ajatuksia kannattaisi pohtia niihin todella syventyen, sillä niissä on viisautta, joista huokuu terve Pyhän Hengen tuoreus ja raikkaus, joka kirkastaa Jumalaa, Herran Jeesuksen kautta.
Ps. tunnen ja tiedän todaelin henk.koht. joka on ystäväni monen vuoden takaa. Todael on todella lahjakas musiikillisesti, jonka kitaransoitto taito on huimaa luokkaa ja hänen tekemänsä hengelliset laulut ovat olleet mahtavia. Todaelin kanta musiikkiasioissa ei siis lepää sen varassa, että hän kritisoisi musiikkia siksi, koska ei ymmärrä siitä mitään, vaan päinvastoin hän on todella lahjakas musiikillisesti.