Koronavirus

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Koronavirus

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 17. Maalis 2020 10:40

*
Muistatko missä Raamatun kohdassa se on kun siinä sanotaan että kun sanoo (vihkii) toisen ihmisen tuhoksi? Minulle muistui se kohta mutta en muista missä, enkä myös muista mitä siinä luetaan. Se kohta voi liittyä "kielen voimaan". Matt. 12:36 voi tarkoittaa juuri siitä myös.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja pekka » 17. Maalis 2020 14:51

Yle kirjoitti:https://yle.fi/uutiset/3-11260305

"Koronaviruksen ensimmäinen aalto voi jatkua Suomessa vielä ainakin kolme kuukautta, arvioi epidemioiden mallintamiseen erikoistunut Turun yliopiston professori Kari Auranen."

Niinpä niin, saa kattoa nyt kuinka kauan tämä "hätätila" täällä Suomessa tuleekaan lopulta kestämään, mutta aikamoinen sotku ja soppa tästä koronaepidemiasta on nyt muodostunut täällä Suomessakin, ei voi oikein muuta sanoa.

Ja mitä olen noita uutisia seurannut niin hyvin moni ihminen tulee nyt menettämään työpaikkansakin tämän "hätätilan" vuoksi mikä on tänne Suomeen nyt julistettu. Alustavasti siis kuukauden ajaksi mutta saa nähdä tuleeko pitkittymään sitten vielä tuostakin mutta kuukausikin on jo pitkä aika...

Jumalan siunausta ja varjelusta kaikille foorumilaisille perheineen.

Jumalan kädessä on sinun henkesi ja kaikki sinun tiesi, sanotaan Sanassa eli turvataan Herraan nyt tänäkin hyvin sekavana aikana mikä nyt siis täällä Suomessakin vallitsee.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja Juhani » 17. Maalis 2020 16:45

pekka kirjoitti:
Yle kirjoitti:https://yle.fi/uutiset/3-11260305

"Koronaviruksen ensimmäinen aalto voi jatkua Suomessa vielä ainakin kolme kuukautta, arvioi epidemioiden mallintamiseen erikoistunut Turun yliopiston professori Kari Auranen."

Niinpä niin, saa kattoa nyt kuinka kauan tämä "hätätila" täällä Suomessa tuleekaan lopulta kestämään, mutta aikamoinen sotku ja soppa tästä koronaepidemiasta on nyt muodostunut täällä Suomessakin, ei voi oikein muuta sanoa.

Ja mitä olen noita uutisia seurannut niin hyvin moni ihminen tulee nyt menettämään työpaikkansakin tämän "hätätilan" vuoksi mikä on tänne Suomeen nyt julistettu. Alustavasti siis kuukauden ajaksi mutta saa nähdä tuleeko pitkittymään sitten vielä tuostakin mutta kuukausikin on jo pitkä aika...

Jumalan siunausta ja varjelusta kaikille foorumilaisille perheineen.

Jumalan kädessä on sinun henkesi ja kaikki sinun tiesi, sanotaan Sanassa eli turvataan Herraan nyt tänäkin hyvin sekavana aikana mikä nyt siis täällä Suomessakin vallitsee.

Kiitos Pekka,

Tuli mieleeni juuri eräs asia, vaikka en ole tätä korona- asiaa sen enempää tutkinut. Todennäköisesti korona-aallon pitkittyessä esimerkiksi keskisuurilla yrityksillä ja varsinkin monilla pienyrityksillä tulisi taloudellisia vaikeuksia ja olisi riski ajautua jopa konkurssiin. Silloin työttömyys lisääntyisi ja valtion velkataakka kasvaisi, joka johtaisi yhä lisää verotulojen kiristämiseen tai ulkomaan lainanoton lisääntymiseen.
Tuntuu vain jotenkin olevan tämä maailmantalouden "velkakupla" muutenkin romahtamispisteessä uuden finanssikriisin varjossa. Velkaa aina vaan lisää velan päälle...
Juhani

ViestiKirjoittaja Juha » 17. Maalis 2020 23:31

Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Juha
Site Admin

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 18. Maalis 2020 10:14

Juha kirjoitti:https://www.viikonloppu.com/tv-evankelista-parantaa-ihmisia-koronaviruksesta-tallainen-tyyppi-pitaisi-laittaa-telkien-taakse/

Mennarit iskee heti.

Tiesin sen. Minulle tuli sisäinen tieto siitä.

No tartuntataudin kautta sydäntila paljastuu millainen itse ihminen on. Sellainen vahva uskova tulisi vahvistaa ja lohduttaa Jumalan omia myös. Se on meidän tehtävä. Saa tokihan seurata tartuntatautiin liittyvät seuraukset mutta vahvistaminen lohduttavin sanoin älä unohtua pois meiltä.

Uskon, että korona on Herran sallima tartuntatauti ja tällä tavalla Hän ravistaa omat hereille ja tutkimaan omaa sydäntilaa rukoillen ja saattamaan terveeseen uskoon jolla Hän yksin kantaa meitä ja siinä saa levätä ja luottaa Häneen sillä itsessämme ei ole mitään millä vahvistua ja kantaa itseämme, eikä itsessämme ole mitään mihin voisi luottaa. Heittäkäämme tiemme Hänen haltuun.

1Tess. 4:18 Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla.

Gal. 2:20 ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.

Joh. 14:27 "Rauhan minä jätän teille: minun rauhani - sen minä annan teille. En minä anna teille niin kuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko levoton älköönkä pelätkö. RK

Ps. 37:5 Anna tiesi Herran haltuun ja turvaa häneen, kyllä hän sen tekee.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja pekka » 20. Maalis 2020 20:29

Ajankohtaista:

Lääkäri Pekka Reinikainen kommentoi (17.3.2020) korona-pandemiaa suorassa lähetyksessä.

https://www.tv7.fi/vod/player/73638/
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 20. Maalis 2020 21:16

*
Tarvitaan rukousapua lääkärien ja hoitajien resurssin puolesta koronaviruksen hoidossa ja viisautta myös! :prayer4:

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006447503.html
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 20. Maalis 2020 23:05

*
Hei, voisitko katsoa juuri nyt tv-neloskanavaa? Tom Hanks on päänäyttelijä ja se leffa taitaa liittyä kielen voimaan ja siinä puhutaan kulkutaudista "mustasta surmasta" eli "rutosta".

tv4 kirjoitti:
(Inferno 2016). Tom Hanks esittää jännityselokuvassa professori Robert Langdonia, joka herää sairaalasta muistinsa menettäneenä ja joutuu pian hengästyttävälle pakomatkalle tohtori Brooks (Felicity Jones) seuranaan. He seuraavat mielipuolen jättämiä vihjeitä halki historiallisten rakennusten ja kaupunkien etsiessään piilotettua virusta, joka uhkaa tappaa puolet ihmiskunnasta. Pohjautuu Dan Brownin romaaniin Inferno. Pääosissa: Tom Hanks, Felicity Jones, Omar Sy, Ben Foster, Irrfan Khan, Sidse Babett Knudsen. Ohjaus: Ron Howard. (116')
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 21. Maalis 2020 10:11

*
Rauhaa! En haluaisi järkyttää teitä. Jumalan rauha voi ylittää ylivoimaisen pelon ja varjella sydäntä ja ajatuksia.

Fil. 4:7 ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa.

Koronavirukseen liittyvä lääkemäinen hydrogeeninen rokotus on itseasiassa sirutus joka on uudesta rahajärjestelmästä nimeltä libra. Olisi tärkeintä varoittaa siitä lähiomaisia, uskovia, työkavereita ja ihmisiä, niin he tietäisivät ja jättäisivät ottamatta sen.

Sen takia menetin yörauhan ja valvoin miten varoittaminen onnistuisi ja siitä miten seurakuntayhteys voisi järjestyä kun korona on liikkeellä ja ryhmäriski mietityttää kuulunko vai en kun minulla on astma...

Ihmettelin että ID2020 on jo joku vuosi sitten perustanut ja se liittyy rahajärjestelmään. Samoin lääkemäinen rokotus on jo kauan aikaa sitten valmistettu. Siinä on kavala juoni jonka mukaan minusta tuntuu, että se "tiesi" koronaviruksen tuloa.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja roosa » 21. Maalis 2020 12:27

Kyllä Vaisuliini astmaatikko kuuluu riskiryhmään, ei kannata riskeerata terveyttään, vaan olla varovainen nyt kuten kaikkien muidenkin. Onneksi netti ja puhelin vielä toimii, joilla saa yhteyden ulkomaailmaan uskoviin, ja myös uskosta osattomille voi todistaa Jeesuksesta ja kertoa evankeliumin ilosanomaa. Nyt jos koskaan on hyvä aika Rukoilla, ylistää ja todistaa Herrasta. :)

Pitää muistaa että Jumala on yliluonnollinen Jumala ja Hän pitää meistä huolta kaikin tavoin, eikä Hän anna myöskään omiensa ottaa Pedon merkkiä, jos vain olemme juurtuneet Kristuskalliolle ja pysymme Hänessä ja Häneen turvaamme joka hetki. Jollain tavoin Hän sen tulee estämään. Hän antaa meille voiman olla ottamatta sitä. Siinä juuri kysytään sitä uskoa eikä ihmisviisautta. Uskallammeko elää ja kuolla Kristuksen nimeen, vai pidämmekö kiinni tästä maallisesta ja maailman ruhtinaasta ja otamme hänen merkkinsä ja ehkä hetken elämme, mutta sen jälkeen päädymme ikuiseen kadotukseen. Omassa voimassa me ei tähän pystytä, mutta Jeesuksen avulla me pystymme tähänkin!

Minäkin uskon että siinä rokotuksessa on jotain joka muuttaa meidän DNA:n. Voi olla että jos ei ota rokotusta, ei voi myöskään ostaa tai myydä mitään ja meitä pidetään yhteiskunnalle vaarallisina... Tämän on tiennyt että tämä tulee, mutta onhan tämä silti vähän epätodellisen tuntuista. Psalmi 23 lohduttakoon meitä.
roosa

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu