Ylösotto ja tuhatvuotinen valtakunta

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Ylösotto ja tuhatvuotinen valtakunta

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 26. Helmi 2020 22:36

*
Jes. 2:3 Monet kansat lähtevät liikkeelle sanoen:
"Tulkaa, nouskaamme Herran vuorelle,
Jaakobin Jumalan temppeliin,
että hän opettaisi meille teitänsä ja me vaeltaisimme hänen polkujansa;
sillä Siionista lähtee laki,
Jerusalemista Herran sana." 33/38

Jes. 2:3 Monet kansat lähtevät liikkeelle sanoen:
"Tulkaa, nouskaamme Herran vuorelle,
Jaakobin Jumalan huoneeseen,
että hän opettaisi meille teitään ja että me vaeltaisimme hänen polkujaan.
Silloin Siionista lähtee opetus,
Jerusalemista Herran sana." RK

Jes. 51:4 Kuuntele minua,
kansani, kuule minua, kansakuntani,
sillä minusta lähtee laki,
ja minä panen oikeuteni valkeudeksi kansoille. 33/38

Jes. 51:4 Kuuntele mnua, kansani,
kuule minua, kansakuntani,
sillä minusta on lähtöisin laki,
ja minä säädän oikeuteni valoksi kansoille. RK

Jeesuksesta lähtee laki (toora), joka on opetukseksi.

5.Mooseksen kirja:
32:1 "Kuunnelkaa, te taivaat, kun minä puhun, ja kuulkoon maa minun suuni sanat!
32:2 Sateena pisaroikoon minun opetukseni, kasteena valukoon puheeni niinkuin vihma vihannalle, niinkuin sadekuuro ruohikolle.
32:3 Sillä minä julistan Herran nimeä; antakaa kunnia meidän Jumalallemme.
32:4 Hän on kallio; täydelliset ovat hänen tekonsa, sillä kaikki hänen tiensä ovat oikeat. Uskollinen Jumala ja ilman vääryyttä, vanhurskas ja vakaa hän on.

Niiden Raamatun kohtien 5Moos. 32:1-4 mukaan Jeesus kastepisaran lailla tulee nostamaan pystyyn. Jeesus nostaa särkyneen ruokon pystyyn ja saa heikosti savuavaa kynttilänsydäntä palamaan kunnolla - Kristuksen tuntemisen rinnalla, kun Hän saattaa oikeuden voittoon, ja he panevat Hänen nimeensä toivonsa. Jeesuksessa ei ole yhtään vääryyttä. Juuri Sana sadepisarana ei riko yhtäkään ihmistä. Se ei tarkoita, että vanhan liiton alle palattaisiin takaisin noudattamaan VT:n eläinuhrilakia.

Matt. 12:20 Särjettyä ruokoa hän ei muserra, ja suitsevaista kynttilänsydäntä hän ei sammuta, kunnes hän saattaa oikeuden voittoon.
21 Ja hänen nimeensä pakanat panevat toivonsa."

Kysyn mitä on Tarsiis, Puul ja Luud [Jes. 66:19]?

Ne niistä kansoista jotka hyökkäävät Jerusalemia vastaan, viettävät sapattia, uudenkuunjuhlaa sekä lahtimajanjuhlaa tuhatvuotisessa valtakunnassa eli rauhan ajassa, kun ylöstemmatut kristityt hallitsevat Jeesuksen kanssa yhdessä tuhatvuotisessa valtakunnassa. Ei ole toista kaksivaiheista ylösnousemusta ja ylösottoa.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja dogmatikos » 27. Helmi 2020 10:42

vaisuliini kirjoitti:Kysyn mitä on Tarsiis, Puul ja Luud [Jes. 66:19]?

Ne niistä kansoista jotka hyökkäävät Jerusalemia vastaan, viettävät sapattia, uudenkuunjuhlaa sekä lahtimajanjuhlaa tuhatvuotisessa valtakunnassa eli rauhan ajassa, kun ylöstemmatut kristityt hallitsevat Jeesuksen kanssa yhdessä tuhatvuotisessa valtakunnassa. Ei ole toista kaksivaiheista ylösnousemusta ja ylösottoa.

Jes 66:19 tarkoittaa käytännössä koko maailmaa, koska jakeessa mainitaan kaukaisimmat rannat.

"Minä saavun kokoamaan kaikki kansat ja kielet, ja kaikki tulevat ja näkevät kirkkauteni. Ja heidän keskellään minä teen ihmeen ja heidän joukostaan lähetän eloon jääneitä vieraiden kansojen luo Tarsisiin, Putiin, Ludiin, Mesekiin, Tubaliin ja Javaniin, kaukaisille saarille ja rannikoille, jotka eivät ole kuulleet minusta puhuttavan eivätkä nähneet minun kirkkauttani. Nuo, jotka lähtevät, kertovat vieraiden kansojen keskuudessa minun kirkkaudestani. " (Jes 66:18,19)

On yksi ylösotto, joka on 7 vuoden vaivan aikojen puolivälissä. Raamattu kertoo, että Jeesus tulee hakemaan omansa taivaaseen ja sen lisäksi Raamattu kertoo, että myöhemmin Jeesus palaa takaisin heidän kanssaan Jerusalemiin.
dogmatikos

ViestiKirjoittaja dogmatikos » 27. Helmi 2020 10:56

Todistan Raamatulla, ettei ylösotto eli tempaus voi olla 7 vuoden vaivanaikojen lopulla. Ilmestyskirja kertoo, miten Karitsan esikoislahja 144000 messiaanista juutalaista temmataan Jumalan valtaistuimen eteen ennen, kuin Antikristus tulee 3,5 vuodeksi temppeliin. 7 vuoden ahdistusten aikojen ensimmäisen puolikkaan aikana merkitään 144000 messiaanista juutalaista, jottei mikään vitsaus vahingoittaisi heitä.

"Älkää hävittäkö maata, älkää merta älkääkä puita, ennen kuin olemme painaneet sinetin meidän Jumalamme palvelijoiden otsaan." Minä kuulin myös sinetillä merkittävien määrän. Sinetin sai sataneljäkymmentäneljätuhatta, ja heitä oli kaikista Israelin heimoista:" (Ilm 7:3,4)

"Niille sanottiin, etteivät ne saa vahingoittaa kedon ruohoa eivätkä mitään muutakaan vihantaa eivätkä yhtään puuta, vaan ainoastaan niitä ihmisiä, joilla ei ole otsassaan Jumalan sinettiä." (Ilm 9:4)

Lohikäärme asettuu Israelin synnytyskanavan eteen nielaistakseen poikalapsen heti, kun se on syntynyt. Kun poikalapsi oli syntynyt, niin oli syntynyt kansa, joka tulee hallitsemaan maailmaa Karitsan kanssa 1000-vuotiskaudella. Tempauksen jälkeen Israelin lapsia pakeni erämaahan 3,5 vuodeksi pakoon Antikristusta.

"Ennen kuin kivut ovat edes alkaneet, Siion on jo synnyttänyt, ennen kuin tuska on ehtinyt tulla, hän on saattanut maailmaan poikalapsen. Kuka on kuullut, kuka on nähnyt tällaista? Syntyykö maa yhdessä päivässä, syntyykö kansa yhdellä kertaa? Mutta heti kipujen alkaessa Siion synnytti omat lapsensa." (Jes 66:7,8)

"Pyrstöllään se pyyhkäisi pois kolmanneksen taivaan tähdistä ja sinkosi ne maahan. Lohikäärme asettui synnyttävän naisen eteen nielaistakseen lapsen heti kun se syntyy. Nainen synnytti lapsensa, pojan, joka on paimentava maailman kansoja rautaisella sauvalla. Tämä lapsi temmattiin Jumalan ja hänen valtaistuimensa luo, ja nainen pakeni autiomaahan. Jumala on sinne valmistanut hänelle turvapaikan, missä hänestä pidetään huolta tuhat kaksisataakuusikymmentä päivää." (Ilm 12:4-6)

Tästä lähtee käyntiin kauhea 3,5 vuoden ahdistuksen aika, jolloin Antikristus on temppelissä ja lopulta tuhoutuu. Mutta samaan aikaan 144000 messiaanista juutalaista ovat taivaassa Karitsan edessä viettämässä juhlaa. Jumala pelasti heidät Antikristuksen hampaiden edestä.

"Ei, te olette tulleet Siionin vuoren juurelle, elävän Jumalan kaupungin, taivaallisen Jerusalemin luo. Teidän edessänne on tuhansittain enkeleitä ja juhlaa viettävä esikoisten seurakunta, ne, joiden nimet ovat taivaan kirjassa. Siellä on Jumala, kaikkien tuomari, siellä ovat perille päässeiden vanhurskaiden henget," (Heb 12:22,23)

"Sitten näin tämän: Karitsa seisoi Siionin vuorella, ja hänen kanssaan oli sataneljäkymmentäneljätuhatta ihmistä, joiden otsaan oli kirjoitettu hänen nimensä ja hänen Isänsä nimi. Minä kuulin taivaasta äänen, joka oli kuin suurten vesien pauhu tai kuin ukkosen jylinä. Ääni, jonka kuulin, oli myös kuin harppujen helinää ja harpunsoittajien laulua. Valtaistuimen edessä ja neljän olennon ja vanhinten edessä laulettiin uutta laulua, jota ei voinut oppia kukaan muu kuin nuo sataneljäkymmentäneljätuhatta, jotka on ostettu maan päältä. He eivät ole tahranneet itseään naisten kanssa vaan ovat pysyneet puhtaina kuin neitsyet, ja he seuraavat Karitsaa, minne hän meneekin. Heidät on ostettu ihmisten joukosta esikoislahjaksi Jumalalle ja Karitsalle. Valhetta ei heidän suustaan ole kuultu, he ovat puhtaita ja virheettömiä." (Ilm 14:1-5)

"Sinä olet tarkoin seurannut sanaani ja kestänyt, ja siksi minä puolestani tarkoin varjelen sinua ja pelastan sinut siitä koetuksen hetkestä, joka kohtaa koko maailman ja panee koetteelle maan asukkaat." (Ilm 3:10)
dogmatikos

ViestiKirjoittaja PetriFB » 27. Helmi 2020 12:31

Ilm 12:5 ei ole kyseessä seurakunnan ylöstempaus, vaan Herran Jeesuksen taivaaseen ottaminen Isänsä luokse, Jumalan valtaistuimen oikealle puolelle. Olen saanut pyynnön puhua tästä julkisesti, jonka aion tehdä lähitulevaisuudessa, jos Herra suo ja elämme.

Ilm 12:5 και ετεκεν υιον αρρενα ος μελλει ποιμαινειν παντα τα εθνη εν ραβδω σιδηρα και ηρπασθη το τεκνον (teknon) αυτης προς τον θεον και προς τον θρονον αυτου

Yläpuolella olevat kreikanteksti Ilm 12:5 on Bysantin teksti ja siinä kuin muissakin kreikankielen UT:n käsikirjoituksissa sana lapsi (teknon) on yksikössä (yks.nom.akk), eli tässä on kyse yhdestä ihmisestä, joka on teksti- ja asiayhteyden mukaan Messias Jeesus, joka syntyi Mariasta ja Jeesus on hallitseva pakanakansoja rautaisella valtikalla.

Apt 1:
6 ¶ Niin he ollessansa koolla kysyivät häneltä sanoen: "Herra, tälläkö ajalla sinä jälleen rakennat Israelille valtakunnan?"
7 Hän sanoi heille: "Ei ole teidän asianne tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa voimalla on asettanut,
8 vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka".
9 Kun hän oli tämän sanonut, kohotettiin hänet ylös heidän nähtensä, ja pilvi vei hänet pois heidän näkyvistään.

Ilm 12:5 kertoo saman asian kuin Apt 1:9, jossa Jeesus otettiin (temmattiin) taivaaseen Isän luokse Jumalan valtaistuimelle, Isän oikealle puolelle.

Ilm 12:5 ei puhu monikossa lapsista, vaan yksikössä, koska temmattava lapsi oli vaimon (Maria) Poika. Moni kommentaari ja monet uskovat ihmiset ymmärtävät, että Ilm 12:5:ssä on kyse Jeesuksen taivaaseen ottamisesta, ei seurakunnan ylöstempauksesta. Toki jotkut voivat ymmärtää, että Ilm 12:5 opettaisi seurakunnan ylöstempauksesta, mutta asia- ja tekstiyhteys kumoaa sen ja kertoo kyseessä olevan Jeesuksen taivaaseen ottamisen.

Seuraavat käännökset kääntävät Ilm 12:5:n oikein ja niistä tulee esille se kuinka lapsi on vaimon Poika, joka temmataan ylös Jumalan luokse ja Jumalan valtaistuimelle:

Ilm 12:5 Ja hän synnytti poikalapsen, joka oli kaikki pakanat hallitseva rautaisella vitsalla. Ja hänen poikansa temmattiin Jumalan tykö ja hänen istuimensa tykö.

Hisgalus 12:5 Orthodox Jewish Bible (OJB)

And she gave birth to a BEN (SON, Moshiach, YESHAYAH 9:5[6]), a zachar (male), who is about to shepherd all the Goyim (Nations) with a shevet barzel (scepter of iron, Ps 2:9), and the YELED of the ISHA was snatched up to Hashem and to his Kes (Throne).

Revelation 12:5 Tree of Life Version (TLV)

And she gave birth to a son, a male child, who is to rule all the nations with an iron rod.[a] And her child was snatched away to God and to His throne. The Messianic Jewish Family Bible Society.

Revelation 12:5 King James Version (KJV)

And she brought forth a man child, who was to rule all nations with a rod of iron: and her child was caught up unto God, and to his throne.

Revelation 12:5 1599 Geneva Bible (GNV)

So she brought forth a man [b]child, which should rule all nations with a rod of iron: and that her child was taken up unto God and to his throne.

Revelation 12:5 Wycliffe Bible (WYC)

And she bare a man child, that was to ruling all folks in an iron rod [that was to rule all folks in an iron rod]; and her son was snatched (up) to God, and to his throne.

Revelation 12:5 - And she gave birth to a male child, who is to rule all nations with a rod of iron; and her son was rapt unto Aloha and unto his throne. Dr. John W. Etheridge's English Peshitta translation

Revelation 12:5 - And she brought forth a male child, who was to rule all nations with a rod of iron. And her child was caught up to God and to his throne. Dr. James Murdock's English Peshitta translation

Revelation 12:5 - And she brought forth a male child, who was to shepherd all the nations with a rod of iron: and her child was caught up to God, and to his throne. Dr. George Lamsa's English Peshitta translation

Huom! Alkutekstissä on sana teknon (lapsi), mutta koska on kyse Jeesuksesta, niin jotkut käännökset ovat käyttäneet sanaa Poika ja toiset tarkasti lapsi (yksikössä).

Ilm 12:5 lapsi sanan käyttö yksikössä ja teksti- ja asiayhteys todistavat kyseessä olevan Jeesuksen taivaaseen ottamisen, eikä seurakunnan ylöstempaus.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

ViestiKirjoittaja dogmatikos » 27. Helmi 2020 13:29

PetriFB kirjoitti:Ilm 12:5 ei ole kyseessä seurakunnan ylöstempaus, vaan Herran Jeesuksen taivaaseen ottaminen Isänsä luokse, Jumalan valtaistuimen oikealle puolelle. Olen saanut pyynnön puhua tästä julkisesti, jonka aion tehdä lähitulevaisuudessa, jos Herra suo ja elämme...

Ilm 12:5 lapsi sanan käyttö yksikössä ja teksti- ja asiayhteys todistavat kyseessä olevan Jeesuksen taivaaseen ottamisen, eikä seurakunnan ylöstempaus.

On totta, että Jeesus otettiin pilvessä ylös taivaaseen, mutta Ilmestyskirja on kuitenkin profeetallinen ilmoitus tulevaisuudesta ja se on kirjoitettu Jeesuksen ajan jälkeen. Ilm 12:5 tarkoittaa siis tulevaa aikaa, kuten Ilmestyskirja alussa ilmoittaa tekevänsä.

"Jeesuksen Kristuksen ilmestys, jonka Jumala antoi hänelle näyttääkseen palvelijoilleen, mitä pian on tapahtuva. Jumala lähetti enkelinsä ja ilmoitti kaiken tämän palvelijalleen Johannekselle," (Ilm 12:5)

Jakeen Ilm 12:5 lopullinen täyttymys ei voi olla menneisyydessä eikä voi olla myöskään Jeesuksen ylösotossa taivaaseen, koska Jeesusta ei temmattu taivaaseen vastasyntyneenä poikalapsena vaan aikuisena miehenä. Tämän asian ymmärtäminen on hyvin olennaista, ettei erehdy. Jumalan profetioissa ei ole virheitä!

"Pyrstöllään se pyyhkäisi pois kolmanneksen taivaan tähdistä ja sinkosi ne maahan. Lohikäärme asettui synnyttävän naisen eteen nielaistakseen lapsen heti kun se syntyy. Nainen synnytti lapsensa, pojan, joka on paimentava maailman kansoja rautaisella sauvalla. Tämä lapsi temmattiin Jumalan ja hänen valtaistuimensa luo," (Ilm 12:4,5)

Petri Paavola, selityksesi siitä, että poikalapsi ollessaan yksikössä, ei voisi tarkoittaa kansaa on Raamatun ilmoituksen vastainen. Jesajan kirja on antanut edeltä tähän jakeeseen selityksen ja monissa Raamatuissa on jaeviittaus näiden jakeiden välillä. Kuten huomaatte, niin tässä poikalapsi on myös yksikössä, joka kuitenkin tarkoittaa kansaa.

"Ennen kuin kivut ovat edes alkaneet, Siion on jo synnyttänyt, ennen kuin tuska on ehtinyt tulla, hän on saattanut maailmaan poikalapsen. Kuka on kuullut, kuka on nähnyt tällaista? Syntyykö maa yhdessä päivässä, syntyykö kansa yhdellä kertaa? Mutta heti kipujen alkaessa Siion synnytti omat lapsensa. -- Minäkö avaisin kohdun suun saattamatta synnytystä päätökseen? kysyy Herra. -- Minä, joka ohjaan synnyttäjää, estäisinkö minä häntä synnyttämästä? kysyy sinun Jumalasi." (Jes 66:7-9)

Ilmestyskirjan luvun 12 alussa puhutaan naisesta, jolla on kaksitoista tähteä päänsä päällä, aurinko vaatteenaan ja kuu jalkojen alla. Jos Petri sinun tulkintasi logiikkaa noudatettaisiin, niin kyseessä olisi yksi nainen, mutta tämä nainen kuitenkin tarkoittaa Israelin kansaan, koska Raamattu kutsuu Israelia Herran vaimoksi ja morsiameksi. On päivän selvä asia, että luvussa 12 kerrotaan myös vaimon synnyttämistä muista lapsista Antikristuksen 3,5 vuoden aikana, eikä yhden naisen muutamasta lapsesta, joista yksi temmataan taivaaseen ja pari muuta pakenevat 3,5 vuotta Antikristusta. Tähän profetiaan on Herra antanut selityksen Joosefin unen kautta, koska Joosef oli ennakkokuva Jeesuksesta. Tässä puhutaan lopulta Israelin 12 sukukunnasta.

"Taivaalla näkyi suuri tunnusmerkki: nainen, jolla oli pukunaan aurinko, kuu jalkojen alla ja pään päällä seppeleenä kaksitoista tähteä. Hän oli raskaana ja huusi tuskissaan synnytyspolttojen vaivaamana." (Ilm 12:1,2)

"Kerran Joosef näki unen, ja kun hän oli kertonut sen veljilleen, he vihasivat häntä entistäkin enemmän. Hän näet sanoi heille: "Kuulkaapa, millaista unta minä näin! Me olimme pellolla lyhteitä sitomassa, ja yhtäkkiä minun lyhteeni nousi pystyyn ja teidän lyhteenne kokoontuivat ympärille ja kumartuivat maahan minun lyhteeni eteen." Veljet sanoivat hänelle: "Sinustako tulisi meidän kuninkaamme, sinäkö muka hallitsisit meitä?" Ja näiden unien ja puheiden takia he vihasivat häntä yhä enemmän. Joosef näki vielä toisen unen ja kertoi senkin veljilleen: "Taas minä näin unta, ja siinä aurinko, kuu ja yksitoista tähteä kumartuivat minun eteeni." Kun hän oli kertonut tämän isälleen ja veljilleen, isä nuhteli häntä: "Mitä tuollaiset unet ovat olevinaan? Pitäisikö minun ja äitisi ja veljiesi muka tulla kumartamaan sinua?" Veljet olivat kateellisia Joosefille, ja hänen isäänsä nämä tapaukset jäivät askarruttamaan." (1 Moos 37:5-11)
dogmatikos

ViestiKirjoittaja PetriFB » 27. Helmi 2020 17:41

Ilm 12:5 teksti- ja asiayhteys, joka sanoo, että on kaitseva kaikkia pakanakansoja rautaisella valtikalla kertoo meille, että kyseessä on Jeesus, sillä:

Ps 2:
7 ¶ Minä ilmoitan, mitä Herra on säätänyt. Hän lausui minulle: "Sinä olet minun poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin.
8 Ano minulta, niin minä annan pakanakansat sinun perinnöksesi ja maan ääret sinun omiksesi.
9 Rautaisella valtikalla sinä heidät muserrat, niinkuin saviastian sinä särjet heidät."

Jo Psalmissa profetia tästä samasta asiasta, että se Hän, joka kaitsee pakanakansoja rautaisella valtikalla on Jeesus. Ei Jeesusta temmattu taivaaseen lapsena, vaan aikuisena. Täytyy ymmärtää, että Ilmestyskirja on Jeesuksen ilmestys, jossa Hän kertoo profetian sanan, jossa on monta tasoa, joka kertoo menneestä ajasta ja nykyisyydestä.

Ilm 12:5 Ja hän synnytti poikalapsen, joka oli kaikki pakanat hallitseva rautaisella vitsalla. Ja hänen poikansa temmattiin Jumalan tykö ja hänen istuimensa tykö.

Hän synnytti Poikalapsen on viittaus vaimoon (Maria) ja Poikalapsi on Jeesus, ja Hän hallitsee pakanoita rautaisella valtikalla on viittaus Jeesukseen (kts. Psa 2:7-9. Jä hänen lapsensa (Poikansa) on viittaus Jeesukseen ja Hänen taivaaseen ottamiseen. Tässä jakeessa nimenomaan Poikalapsi Jeesus on Hän, joka hallitsee pakanoita rautaisella valtikalla. Raamattu sanoo monessa kohdassa, että ainoastaan Hän, Jeesus on se, joka saa hallita pakanoita rautaisella valtikalla:

Ilm 19:
15 Ja hänen suustaan lähtee terävä miekka, että hän sillä löisi kansoja. Ja hän on kaitseva heitä rautaisella valtikalla, ja hän polkee kaikkivaltiaan Jumalan vihan kiivauden viinikuurnan.
16 Ja hänellä on vaipassa kupeellaan kirjoitettuna nimi: "Kuningasten Kuningas ja herrain Herra".

Koska Ilm 12:5 kytkee Poikalapsen, Häneen, joka hallitsee pakanoita rautaisella valtikalla, niin on kyse Jeesuksesta ja Hänen taivaaseen ottamisestaan. Seurakuntakin saa hallita yhdessä pakanakansojen tähteitä tuhatvuotisessa valtakunnassa, mutta vain Jeesus saa käyttää rautaista valtikkaa, ja siksi Ilm 12:5 on Jeesus ja Hänen taivaaseen ottamisensa.

1 Tess 4:17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.

1 Tess 4:17 sanoo että kun ylöstempaus tapahtuu, niin ylöstemmattavat temmataan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin, ei siis Jumalan valtaistuimen luokse. Ilm 12:5 sanoo, että Poikalapsi temmattiin Jumalan ja Hänen valtaistuimensa luokse, koska oli kyse Jeesuksen taivaaseen ottamisesta, kun Hän meni Isänsä oikealle puolelle. Tämä miten minä ymmärrän tämän jakeen on hyvin yleinen tapa ymmärtää tämä jae. Se ei tietenkään tarkoita sitä, että ymmärrys on silloin oikea, jos se yleisesti ymmärretään niin, mutta tässä tapauksessa se on niin, koska asia- ja tekstiyhteys todistaa sen tarkoittavan Jeesuksen taivaaseen ottamista.

Se, joka luulee Ilmestyskirjan olevan koko ajan kronologinen, eli tapahtuvan aikajärjestyksessä erehtyy yrittäessään ymmärtää Ilmestyskirjaa, koska sen tapahtumat eivät etene aikajärjestyksessä ihan kokonaan.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

ViestiKirjoittaja dogmatikos » 27. Helmi 2020 18:07

PetriFB kirjoitti:Ilm 12:5 teksti- ja asiayhteys, joka sanoo, että on kaitseva kaikkia pakanakansoja rautaisella valtikalla kertoo meille, että kyseessä on Jeesus, sillä...

Jo Psalmissa profetia tästä samasta asiasta, että se Hän, joka kaitsee pakanakansoja rautaisella valtikalla on Jeesus. Ei Jeesusta temmattu taivaaseen lapsena, vaan aikuisena. Täytyy ymmärtää, että Ilmestyskirja on Jeesuksen ilmestys, jossa Hän kertoo profetian sanan, jossa on monta tasoa, joka kertoo menneestä ajasta ja nykyisyydestä.

Hän synnytti Poikalapsen on viittaus vaimoon (Maria) ja Poikalapsi on Jeesus, ja Hän hallitsee pakanoita rautaisella valtikalla on viittaus Jeesukseen (kts. Psa 2:7-9. Jä hänen lapsensa (Poikansa) on viittaus Jeesukseen ja Hänen taivaaseen ottamiseen. Tässä jakeessa nimenomaan Poikalapsi Jeesus on Hän, joka hallitsee pakanoita rautaisella valtikalla. Raamattu sanoo monessa kohdassa, että ainoastaan Hän, Jeesus on se, joka saa hallita pakanoita rautaisella valtikalla.

Petri Paavola, en ole kanssasi samaa mieltä ollenkaan. Erityisesti ihmettelen, ettet halua ymmärtää tätä asiaa, vaikka olen siteerannut sinulle tarkasti Raamattua. Yrität ikään kuin selittää jakeiden tarkoittavan ihan muuta, mitä ne oikeasti tarkoittavat. En tietenkään kiellä, etteikö Jeesuksella Kristuksella olisi rautaista sauvaa, mutta hän antaa samanlaisen myös muille, mitä sinä et nyt halua tunnustaa.

144000 messiaanista juutalaista ovat Jumalan Karitsan esikoislahja. He saavat vallan hallita rautaisella sauvalla yhdessä Karitsan kanssa. Rautainen sauva ei rajoitu vain Jeesukseen, koska hän antaa myös muille aamutähden, joka oli rautainen piikkipäinen lyömäase. Näissä jakeissa puhutaan rautaisesta sauvasta.

"Pitäkää kiinni siitä mitä teillä on, kunnes minä tulen. "Sille, joka voittaa, sille, joka loppuun asti noudattaa minun tahtoani, minä annan vallan hallita kansoja. Hän paimentaa niitä rautaisella sauvalla, lyö pirstoiksi kuin saviastioita. Hän saa saman vallan, jonka minä olen Isältäni saanut; minä annan hänelle aamutähden." (Ilm 2:25-28)

"Kuninkuus ja valta ja valtakuntien mahti kaiken taivaan alla annetaan Korkeimman pyhien kansalle. Sen kansan valtakunta on ikuinen valtakunta, ja kaikki vallat palvelevat ja tottelevat sitä." (Dan 7:27)

Ilmestyskirja on profeetallinen kirja ja se profetoi tulevaisuudesta. Poikalapsi on kansa, josta Jesaja kirjoittaa luvussa 66, mikä kertoo muutenkin Jeesuksen paluusta. Synnyttävä vaimo on Israel. Kyse ei voi olla vain viittaus menneeseen, vaikka Ilmestyskirjan luku 12 voi muuten toistaa eräitä vaiheita Jeesuksen elämästä. Jeesusta ei temmattu taivaaseen Jumalan valtaistuimen eteen vastasyntyneenä vauvana, joten kyse ei ole tästä tapahtumasta ja poikalapsesta. Kyse on tulevaisuuteen viittaavasta profetiasta, millainen Ilmestyskirja on.

"Jeesuksen pään yläpuolella oli myös kirjoitus: "Tämä on juutalaisten kuningas." (Luuk 23:38)

"Ja te olette minulle pappisvaltakunta ja pyhä kansa.' Sano nämä sanat israelilaisille." (2 Moos 19:6)

"Autuaita ja pyhiä ovat ne, jotka pääsevät osallisiksi ensimmäisestä ylösnousemuksesta! Heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he ovat Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat Kristuksen kanssa tuhat vuotta." (Ilm 20:6)

Tätä sinä et halunnut ottaa huomioon, mitä suuresti ihmettelen.
dogmatikos

ViestiKirjoittaja PetriFB » 27. Helmi 2020 22:57

Alkuteksti sanoo, että nainen (vaimo) synnytti pojan, miespuolisen ja sitten sanotaan tästä miespuolisesta pojasta, että Hän kaitsee pakanoita rautaisella valtikalla, eli Jeesus, ja sitten Jeesus temmattiin Jumalan tykö, Jumalan valtaistuimen tykö, joka tarkoittaa Jeesuksen taivaaseen ottamista.

Sanat miespuolinen Poika ei viittaa ihmisryhmään kuten seurakuntaan, vaan yksilöön, yhteen miespuoliseen Persoonaan, joka on Jeesus. Tähän on turha sotkea ettei Jeesusta temmattu taivaaseen lapsena, koska niin ei tietenkään tapahtunut, vaan Hänet otettiin taivaaseen aikuisena.

Raamattu ei käytä missään kohdassa seurakunnasta nimitystä miespuolinen, poika lapsi. Itse asiassa Ilm 12:5 kohta on eräs helpoimmin ymmärrettäviä kohtia Ilmestyskirjassa, koska se viittaa Poikaan, jolla on rautainen valtikka pakanoita hallitsemaan. Tämä yksityiskohta jo todistaa, että kyseessä on Jeesus. Sitten sinettinä on vielä Jeesuksen taivaaseen ottaminen.

1 Tess 4:17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.

1 Tess 4:17 sanoo että kun ylöstempaus tapahtuu, niin ylöstemmattavat temmataan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin, ei siis Jumalan valtaistuimen luokse. Ilm 12:5 sanoo, että Poikalapsi temmattiin Jumalan ja Hänen valtaistuimensa luokse, koska oli kyse Jeesuksen taivaaseen ottamisesta, kun Hän meni Isänsä oikealle puolelle. Tämä miten minä ymmärrän tämän jakeen on hyvin yleinen tapa ymmärtää tämä jae. Se ei tietenkään tarkoita sitä, että ymmärrys on silloin oikea, jos se yleisesti ymmärretään niin, mutta tässä tapauksessa se on niin, koska asia- ja tekstiyhteys todistaa sen tarkoittavan Jeesuksen taivaaseen ottamista.
PetriFB

ViestiKirjoittaja dogmatikos » 27. Helmi 2020 23:16

PetriFB kirjoitti:Ilm 12:5 Ja hän synnytti poikalapsen, joka oli kaikki pakanat hallitseva rautaisella vitsalla. Ja hänen poikansa temmattiin Jumalan tykö ja hänen istuimensa tykö.

Alkuteksti sanoo, että nainen (vaimo) synnytti pojan, miespuolisen ja sitten sanotaan tästä miespuolisesta pojasta, että Hän kaitsee pakanoita rautaisella valtikalla, eli Jeesus, ja sitten Jeesus temmattiin Jumalan tykö, Jumalan valtaistuimen tykö, joka tarkoittaa Jeesuksen taivaaseen ottamista.

Sanat miespuolinen Poika ei viittaa ihmisryhmään kuten seurakuntaan, vaan yksilöön, yhteen miespuoliseen Persoonaan, joka on Jeesus. Tähän on turha sotkea ettei Jeesusta temmattu taivaaseen lapsena, koska niin ei tietenkään tapahtunut, vaan Hänet otettiin taivaaseen aikuisena.

Petri Paavola, minun mielestä sinulta on nyt kokonaan kateissa se, mitä Ilmestyskirjan luku 12 tarkoittaa. Se ei ole Jeesuksen elämänkerta, koska luku kertoo Antikristuksen ajasta mainiten mm. 3,5 vuoden ajan, Saatanan tulemisen ihmisten keskellä tarkoittaen tietenkin Antikristusta jne. Seuraavassa luvussa kerrotaan lisää Antikristuksesta ja hänen hallintoajasta 42 kk.

Katolisessa kirkossa on harhaoppi, että neitsyt Maria on taivaan kuningatar, ja heidän katekismuksensa viittaa tässä asiassa nimenomaan jakeeseen Ilm 12:1, koska siinä sanotaan vaimolla olevan kruunu päässään. Kun sinä opetat, että ko. jae tarkoittaa vain neitsyt Mariaa, niin oppisi vastaa tältä osin katolisen kirkon oppia. Vaimo kuitenkin tarkoitta ko. jakeessa erityisesti Siionia, Jerusalemia ja Israelia, koska Raamattu sanoo Jerusalemin ja Israelin olevan Jumalan vaimo tai morsian.

"Ja näkyi suuri merkki taivaassa: vaimo, vaatetettu auringolla, ja kuu hänen jalkojensa alla, ja hänen päässään seppeleenä kaksitoista tähteä." (Ilm 12:1)

"Joosef näki vielä toisen unen ja kertoi senkin veljilleen: "Taas minä näin unta, ja siinä aurinko, kuu ja yksitoista tähteä kumartuivat minun eteeni." Kun hän oli kertonut tämän isälleen ja veljilleen, isä nuhteli häntä: "Mitä tuollaiset unet ovat olevinaan? Pitäisikö minun ja äitisi ja veljiesi muka tulla kumartamaan sinua?" (1 Moos 37:9,10)

"Julista Jerusalemissa koko kaupungin kuullen: -- Näin sanoo Herra: Minä muistan, miten uskollinen olit, kun olit nuori, muistan, millainen oli rakkautesi, kun olit morsian. Sinä seurasit minua autiomaassa, maassa, jossa mikään ei kasva." (Jer 2:2)

" -- Minä hoidan haavasi terveiksi, parannan sinun vammasi, sanoo Herra, parannan sinut, Siion, sinut, jota kutsutaan nimellä "Hylätty vaimo", sinut, josta kukaan ei välitä. Näin sanoo Herra: -- Minä pystytän jälleen Jaakobin teltat, minä armahdan hänen asuinsijojaan. Kaupunki rakennetaan kukkulalleen, palatsi on seisova entisellä paikallaan." (Jer 30:17,18)

Et myöskään anna merkitystä sille totuudelle, ettei Jeesusta temmattu vastasyntyneenä poikalapsena, kuten teksti niin kertoo, joten kyseessä ei tietenkään ole Jeesus vaan Jesajan kirjan selostuksen mukaan synnytystuskien kautta vaimon maailmaan saattama kansa, joka Joosefin unen mukaan on Israelin kansa.

Sinä kikkailet tarkoitushakuisesti kielianalyyseillä, eikä tämä ole ensimmäinen kerta. Väität, ettei poikalapsi voi olla kansa, vaikka Jes 66:7-9 niin selittää, mutta samalla teet täysin Raamatun ilmoituksen vastaisen väitteen, että Ilm 11:1 mainittu Jumalan temppeli olisi joukko ihmisiä eikä rakennus, vaikka se tietenkin on rakennus: https://uskonaskel.foorumi.eu/viewtopic ... 442#p62442

En ymmärrä, mikä motiivi sinulla on tehdä tällaista.
dogmatikos

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 28. Helmi 2020 10:37

*
Meillä on Raamattu jonka mukaan Jumalan yksi perhe jossa on Israelin jäännös mukana ja yksi seurakunta temmataan yhdessä pilvissä Jeesusta vastaan yläilmoihin. Se todistaa ettei ole toista kaksivaiheista ylösnousemusta ja ylösottoa.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu