Tuleeko synnistä kiittää Jumalaa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Tuleeko synnistä kiittää Jumalaa

ViestiKirjoittaja PetriFB » 04. Loka 2015 17:18

1 Kor 5:
1 ¶ Yleensä kuuluu, että teidän keskuudessanne harjoitetaan haureutta, jopa semmoista haureutta, jota ei ole pakanainkaan keskuudessa, että eräskin pitää isänsä vaimoa.
2 Ja te olette paisuneet pöyhkeiksi! Eikö teidän pikemminkin olisi pitänyt tulla murheellisiksi, että se, joka on tuommoisen teon tehnyt, poistettaisiin teidän keskuudestanne?
3 Sillä minä, joka tosin ruumiillisesti olen poissa, mutta hengessä kuitenkin läsnä, olen jo, niinkuin läsnäollen, puolestani päättänyt, että se, joka tuommoisen teon on tehnyt, on
4 -sittenkuin olemme, te ja minun henkeni ynnä meidän Herramme Jeesuksen voima, tulleet yhteen-
5 Herran Jeesuksen nimessä hyljättävä saatanan haltuun lihan turmioksi, että hänen henkensä pelastuisi Herran päivänä.

Tässä kohdassa saatanan haltuun hylättävä eli haureudessa, jossa eräs eli isänsä vaimon kanssa seksisuhteessa. Tämä eräs ei tässä kohdassa ollut tehnyt parannusta haureudestaan ja siksi Paavali sanoi, että hänet tulisi poistaa seurakunnan keskuudesta, koska hän eli haureuden synnissä. Tämä eräs haureudenharjoittaja oli itse oman syntisen tekonsa kautta ajanut itsensä tilanteeseen, jossa hänellä ei ollut enää oikeutta ja mahdollisuutta olla seurakunnan keskellä syntinsä tähden ja sanonta hyljättävä saatanan haltuun oli tarkoitettu seurakunnalle ettei seurakunta olisi enää yhteydessä tähän huorintekijään, sillä hän eli haureuden synnissä, eikä haureuden harjoittaja voi periä Jumalan valtakuntaa, eikä siten olla seurakunnan keskuudessa haureutta harjoittaen.

Tämä huorintekijä oli ajanut itse itsensä saatanan haltuun haureuden synnin kautta ja seurakunnan tuli jättää hänet haureuteensa ja syntiinsä, koska hän ei halunnut tehdä parannusta. saatanan haltuun jättäminen lihan turmioksi tarkoittaa sitä, että hän synnissä rypiessään tuhoaa itseään sekä sitä toista osapuolta, mutta hän voi mennä itseensä ja ymmärtää tekevänsä syntiä, jolloin hän voi tehdä parannuksen ja pelastua iankaikkiseen elämään kun hän tekee parannuksen sekä hän tietysti silloin tulee pelastumaan myös kun Herran päivä koittaa.

saatanan haltuun jättäminen ei tarkoita sitä, että Jumala ulkoistaa likaisen työn saatanalle ihmisen pelastumiseksi, vaan sitä että synnintekijä katumattomuudessaan on synnin vallassa ja siten saatanan hallussa oman syntinsä ja katumattomuutensa takia, mutta voi pelastua tekemällä parannuksen synnistään. Synti ja synnissä rypeminen ei pelasta ketään, mutta parannuksen tekemisen kautta ihminen pelastuu ja synnintekijä saa armon ja pelastuksen.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

ViestiKirjoittaja Joel.A » 04. Loka 2015 17:53

saatanan haltuun jättäminen ei tarkoita sitä, että Jumala ulkoistaa likaisen työn saatanalle ihmisen pelastumiseksi, vaan sitä että synnintekijä katumattomuudessaan on synnin vallassa ja siten saatanan hallussa oman syntinsä ja katumattomuutensa takia, mutta voi pelastua tekemällä parannuksen synnistään. Synti ja synnissä rypeminen ei pelasta ketään, mutta parannuksen tekemisen kautta ihminen pelastuu ja synnintekijä saa armon ja pelastuksen.

Minusta saatanan haltuun jättäminen tarkoittaa suojauksen purkamista synnin tekijän osalta. Suojaus tässä tilanteessa oli seurakunta vaikka hän olikin ilman suojausta jo Jumalan taholta. Eli Jumalan oma on lähtökohtasesti Hänen varjeluksessa, mutta jos Hänen omansa päättää alkaa tekemään syntiä voi Jumala ohjata synnintekijää tekemään parannusta saatanan tekojen kautta. Toisin sanoen Jumala sallii saatanan käydä omansa kimppuun jos he ovat esim tottelemattomia.

On totta, että synti ei ketään pelasta, mutta on selvä totuus, että jonkun synnin teko saattaa olla tai useasti onkin jonkun pelastukseksi tai kasvatukseksi.
Joel.A

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 04. Loka 2015 18:01

*
Yksi kysymys... Näen miten kiittäessään ja ylistäessään he olivat ilahtuneita Kristuksen nimen tähden ja siitä että he olivat Kristuksen kärsimyksistä osallisia. Pietari muistaakseni ilahtui saatuaan jotain pahaa Kristuksen nimen tähden. Mitä Hänestä mikä syy ilahtumiseen ja kiittämiseen ja ylistämiseen....?

Ap.t. 16:23 Ja kun olivat heitä paljon pieksättäneet, heittivät he heidät vankeuteen ja käskivät vanginvartijan tarkasti vartioida heitä.
24 Sellaisen käskyn saatuaan tämä heitti heidät sisimpään vankihuoneeseen ja pani heidät jalkapuuhun.
25 Mutta keskiyön aikaan Paavali ja Silas olivat rukouksissa ja veisasivat ylistystä Jumalalle; ja vangit kuuntelivat heitä.

1Piet. 4:13 vaan iloitkaa, sitä myöten kuin olette osallisia Kristuksen kärsimyksistä, että te myös hänen kirkkautensa ilmestymisessä saisitte iloita ja riemuita.
14 Jos teitä solvataan Kristuksen nimen tähden, niin te olette autuaat, sillä kirkkauden ja Jumalan Henki lepää teidän päällänne.
15 Älköön näet kukaan teistä kärsikö murhaajana tai varkaana tai pahantekijänä tahi sentähden, että sekaantuu hänelle kuulumattomiin;
16 mutta jos hän kärsii kristittynä, älköön hävetkö, vaan ylistäköön sen nimensä tähden Jumalaa.

Syy on se että he kärsineet apostolit Jeesuksen nimen tähden perivät suuren palkan taivaalta?

Luuk. 6:22 Autuaita olette te, kun ihmiset vihaavat teitä ja erottavat teidät yhteydestään ja herjaavat teitä ja pyyhkivät pois teidän nimenne ikäänkuin jonkin pahan - Ihmisen Pojan tähden.
23 Iloitkaa sinä päivänä, riemuun ratketkaa; sillä katso, teidän palkkanne on suuri taivaassa; sillä näin tekivät heidän isänsä profeetoille.
Viimeksi muokannut vaisuliini päivämäärä 04. Loka 2015 18:15, muokattu yhteensä 2 kertaa
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja pekka » 04. Loka 2015 18:01

lonelyrider kirjoitti:se ei silti tarkoita, että esim. sairaus itsessään olisi Jumalan antamaa

Niin, kuinkahan tuo asia nyt sitten on. Otin tuohon alle yhden Raamatun kohdan esille missä kerrotaan muun muassa siitä kuinka Jumala syöksee Iisebelin tautivuoteeseen koska hän ei tee parannusta synneistään eli voidaanko tuon perusteella nyt sitten todeta että kyllä Jumala voi ihmiselle jonkin sairauden antaa, varsinkin jos joku ihminen ei esimerkiksi halua tehdä jostain synnistä parannusta? Mitä te muut tähän sanotte? Kiitos vastauksistanne.

Joh. ilm. 2:

18. Ja Tyatiran seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Jumalan Poika, jolla on silmät niinkuin tulen liekki ja jonka jalat ovat niinkuin kiiltävä vaski:

19. Minä tiedän sinun tekosi ja rakkautesi ja uskosi ja palveluksesi ja kärsivällisyytesi ja että sinun viimeiset tekosi ovat useammat kuin ensimmäiset.

20. Mutta se minulla on sinua vastaan, että sinä suvaitset tuota naista, Iisebeliä, joka sanoo itseään profeetaksi ja opettaa ja eksyttää minun palvelijoitani harjoittamaan haureutta ja syömään epäjumalille uhrattua.

21. Ja minä olen antanut hänelle aikaa parannuksen tekoon, mutta hän ei tahdo parannusta tehdä eikä luopua haureudestaan.

22. Katso, minä syöksen hänet tautivuoteeseen, ja ne, jotka hänen kanssaan tekevät huorin, minä syöksen suureen ahdistukseen, jos eivät tee parannusta ja luovu hänen teoistansa;

23. ja hänen lapsensa minä tappamalla tapan, ja kaikki seurakunnat saavat tuntea, että minä olen se, joka tutkin munaskuut ja sydämet; ja minä annan teille kullekin tekojenne mukaan.

24. Mutta teille muille Tyatirassa oleville, kaikille, joilla ei ole tätä oppia, teille, jotka ette ole tulleet tuntemaan, niinkuin ne sanovat, saatanan syvyyksiä, minä sanon: en minä pane teidän päällenne muuta kuormaa;

25. pitäkää vain, mitä teillä on, siihen asti kuin minä tulen.

26. Ja joka voittaa ja loppuun asti ottaa minun teoistani vaarin, sille minä annan vallan hallita pakanoita,

27. ja hän on kaitseva heitä rautaisella valtikalla, niinkuin saviastiat heidät särjetään - niinkuin minäkin sen vallan Isältäni sain -

28. ja minä annan hänelle kointähden.

29. Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.'"
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja PetriFB » 04. Loka 2015 18:18

Minusta saatanan haltuun jättäminen tarkoittaa suojauksen purkamista synnin tekijän osalta. Suojaus tässä tilanteessa oli seurakunta vaikka hän olikin ilman suojausta jo Jumalan taholta. Eli Jumalan oma on lähtökohtasesti Hänen varjeluksessa, mutta jos Hänen omansa päättää alkaa tekemään syntiä voi Jumala ohjata synnintekijää tekemään parannusta saatanan tekojen kautta. Toisin sanoen Jumala sallii saatanan käydä omansa kimppuun jos he ovat esim tottelemattomia.

On totta, että synti ei ketään pelasta, mutta on selvä totuus, että jonkun synnin teko saattaa olla tai useasti onkin jonkun pelastukseksi tai kasvatukseksi.

Room 2:4 Vai halveksitko hänen hyvyytensä ja kärsivällisyytensä ja pitkämielisyytensä runsautta, etkä tiedä, että Jumalan hyvyys vetää sinua parannukseen?

1 Joh 3:
4 ¶ Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus.
5 Ja te tiedätte hänen ilmestyneen ottamaan pois synnit; ja hänessä ei ole syntiä.

Room 6:23 Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.

Raamatun opetuksen mukaan Jumalan hyvyys vetää parannukseen, eikä Jumala ohjaa ketään tekemään parannusta saatanan tekojen kautta, sillä synnin (saatanan teot) päämäärä ei ole pelastaa, vaan tuhota ihminen ja lopulta tuhota hänet iankaikkisesti.

Synnin palkka on kuolema, koska synti on laittomuutta ja Jumalan tahdon vastaisuutta ja siksi Jumala ei johdata synnintekijää tekemään parannusta saatanan tekojen kautta, koska synnin teoista seuraa tuho ja kadotus.

Room 1:16 Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle.

Jumalan teot (evankeliumi Jeesuksesta) ovat pelastukseksi ihmisille, ei synnin teot.

2 Tim 3:16 Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta, on myös hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa,

Jumalan sanan totuus kasvattaa meitä uskossa, eikä synnin teot.

Joh 10:
9 Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen.
10 Varas ei tule muuta kuin varastamaan ja tappamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut, että heillä olisi elämä ja olisi yltäkylläisyys.

Silloin kun pysymme ainoastaan Jumalan sanan ilmoituksen perustuksella, niin ymmärrämme ettei saatanan teot voi ketään pelastaa, sillä saatana on tullut tuhomaan ihmisiä, ei pelastamaan ja pelastus tulee yksin Jumalan kautta.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

ViestiKirjoittaja PetriFB » 04. Loka 2015 18:35

1 Piet 4:
13 vaan iloitkaa, sitä myöten kuin olette osallisia Kristuksen kärsimyksistä, että te myös hänen kirkkautensa ilmestymisessä saisitte iloita ja riemuita.
14 Jos teitä solvataan Kristuksen nimen tähden, niin te olette autuaat, sillä kirkkauden ja Jumalan Henki lepää teidän päällänne.
15 Älköön näet kukaan teistä kärsikö murhaajana tai varkaana tai pahantekijänä tahi sentähden, että sekaantuu hänelle kuulumattomiin;
16 mutta jos hän kärsii kristittynä, älköön hävetkö, vaan ylistäköön sen nimensä tähden Jumalaa.
16 Mutta jos hän kärsii niinkuin kristitty, älköön hävetkö, vaan kiittäkään Jumalaa sen osan tähden. (Biblia)

Jakeen 13 iloitsemisen merkitys Kristuksen kärsimykseen osallistumisesta on selitetty jakeessa 16. Jos kärsimme kristittynä (Jeesuksen tähden, kun uskomme Jumalaan), niin meidän tulee kiittää Jumalaa sen tähden kun saamme kärsiä Hänen tähtensä ja tämä on osamme, silloin kun joudumme kärsimään uskomme tähden. Tässäkään kohdassa Raamattu ei käske kiittämään synnistä, vaan siitä että saamme kärsiä syyttömästi kun uskomme Jumalaan ja siitä syystä iloita ja kiittää. On eri asia kiittää kärsimyksestä uskon tähden Jumalaan, kun kiittää synnistä.

Jes 42:8 Minä, Herra, se on minun nimeni, minä en anna kunniaani toiselle enkä ylistystäni epäjumalille.

Jes 48:11 Itseni, itseni tähden minä sen teen; sillä kuinka onkaan minun nimeäni häväisty! Kunniaani en minä toiselle anna.

Ps 96:3 ilmoittakaa pakanain seassa hänen kunniaansa, hänen ihmeitänsä kaikkien kansojen seassa.

Raamatun opetuksen mukaan Jumala ei anna kunniaa toiselle (ei synnille, eikä epäjumalille), koska on kyse Jumalan kunniasta ja teoista koskien parannusta, pelastusta sekä hyviä töitä. Raamatun opetuksen mukaan on selvää ettei Jumala käytä saatanan tekoja parannukseen ja pelastukseen, koska saatanan tekojen päämäärä on ihmisen tuhoaminen.
PetriFB

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 04. Loka 2015 18:44

*
Entä tämä juttu jonka mukaan se on Jumalan armo siksi hyväntekijöinä me kärsimme pahoista teoista seuraten Jeesuksen jälkiään?

1Piet. 2:19 sillä se on armoa, jos joku Jumalaan sidotun omantuntonsa tähden kestää vaivoja syyttömästi kärsien.
20 Mitä kiitettävää siinä on, jos te kärsivällisesti kestätte, kun teitä lyödään pahojen tekojenne tähden? Mutta jos kestätte, kun joudutte kärsimään hyvien tekojenne tähden, se on Jumalan armoa.
21 Sillä siihen teidät on kutsuttu, koska Kristus kärsi teidän puolestanne ja jätti teille esikuvan, että seuraisitte hänen jälkiään, RK

Ne kohdat jäi miettimään ihmetellen että Jumalan armon takia hyväntekijöinä joudumme kärsimään pahoista teoista.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Joel.A » 04. Loka 2015 19:03

PetriFB kirjoitti:

Room 2:4 Vai halveksitko hänen hyvyytensä ja kärsivällisyytensä ja pitkämielisyytensä runsautta, etkä tiedä, että Jumalan hyvyys vetää sinua parannukseen?

1 Joh 3:
4 ¶ Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus.
5 Ja te tiedätte hänen ilmestyneen ottamaan pois synnit; ja hänessä ei ole syntiä.

Room 6:23 Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.

Raamatun opetuksen mukaan Jumalan hyvyys vetää parannukseen, eikä Jumala ohjaa ketään tekemään parannusta saatanan tekojen kautta, sillä synnin (saatanan teot) päämäärä ei ole pelastaa, vaan tuhota ihminen ja lopulta tuhota hänet iankaikkisesti.

Synnin palkka on kuolema, koska synti on laittomuutta ja Jumalan tahdon vastaisuutta ja siksi Jumala ei johdata synnintekijää tekemään parannusta saatanan tekojen kautta, koska synnin teoista seuraa tuho ja kadotus.

Room 1:16 Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle.

Jumalan teot (evankeliumi Jeesuksesta) ovat pelastukseksi ihmisille, ei synnin teot.

2 Tim 3:16 Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta, on myös hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa,

Jumalan sanan totuus kasvattaa meitä uskossa, eikä synnin teot.

Joh 10:
9 Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen.
10 Varas ei tule muuta kuin varastamaan ja tappamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut, että heillä olisi elämä ja olisi yltäkylläisyys.

Silloin kun pysymme ainoastaan Jumalan sanan ilmoituksen perustuksella, niin ymmärrämme ettei saatanan teot voi ketään pelastaa, sillä saatana on tullut tuhomaan ihmisiä, ei pelastamaan ja pelastus tulee yksin Jumalan kautta.

Eikö se ollut juuri Jumalan hyvyyttä Esim Paavalille sallia saatanan enkeli rusikoimaan Paavalia, jotta hän ei ylpeilisi? Tai eikö se ollut Jumalan hyvyyttä laittaa Israelin kansa ahdinkoon jumalattomien toimesta jotta kansa kääntyisi?

Herra sanoi näin: "Mene ja osta savenvalajalta ruukku ja ota mukaasi kansan ja pappien vanhimpia. Lähde sitten Ben-Hinnomin laaksoon, joka on Sirpaleportin edustalla, ja julista siellä sanat, jotka minä sinulle puhun.
Ja sano: Kuulkaa Herran sana, te Juudan kuninkaat ja Jerusalemin asukkaat: Näin sanoo Herra Sebaot, Israelin Jumala: Katso, minä annan sellaisen onnettomuuden kohdata tätä paikkaa, että jokaisen korvat soivat, joka sen kuulee,
sentähden että he ovat hyljänneet minut ja muuttaneet vieraaksi tämän paikan, ovat polttaneet siinä uhreja muille jumalille, joita he eivät tunteneet, eivät he eivätkä heidän isänsä eivätkä Juudan kuninkaat, ja täyttäneet tämän paikan viattomain verellä,
ovat rakentaneet uhrikukkuloita Baalille ja polttaneet tulessa lapsiansa polttouhreiksi Baalille, mitä minä en ole käskenyt enkä puhunut ja mikä ei ole minun mieleeni tullut. Sentähden, katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin tätä paikkaa ei enää sanota Toofetiksi eikä Ben-Hinnomin laaksoksi, vaan 'Murhalaaksoksi'. Ja minä teen tyhjäksi Juudan ja Jerusalemin neuvon tässä paikassa ja annan heidän kaatua miekkaan vihollistensa edessä, annan heidät niiden käsiin, jotka etsivät heidän henkeänsä, ja annan heidän ruumiinsa ruuaksi taivaan linnuille ja maan eläimille. Ja minä teen tämän kaupungin kauhistukseksi ja ivan vihellykseksi. Jokainen, joka ohitse kulkee, kauhistuu ja viheltää kaikille sen haavoille.
Ja minä panen heidät syömään poikiensa ja tyttäriensä lihaa, ja he syövät toinen toisensa lihaa siinä hädässä ja ahdistuksessa, jolla heitä ahdistavat heidän vihollisensa, ne, jotka etsivät heidän henkeänsä. Jer. 18

Minä ainakin huomaan tuosta kohdasta että Herra laittoi vihollisen ahdistamaan kansaansa, jotta kansa tekisi parannuksen.
Joel.A

ViestiKirjoittaja Joel.A » 04. Loka 2015 19:12

PetriFB kirjoitti: Raamatun opetuksen mukaan on selvää ettei Jumala käytä saatanan tekoja parannukseen ja pelastukseen, koska saatanan tekojen päämäärä on ihmisen tuhoaminen.

Petri, et siis usko siihen, että jos olet esim hyvin tottelematon Jumalalle niin Jumala ei ohjaa sinua esim parannukseen niin, että hän antaa saatanan käydä rusikoimassa sinua esim sillä tavalla, että sinut pahoinpidellään (synti) jonkun ihmisen toimesta?
Joel.A

ViestiKirjoittaja PetriFB » 04. Loka 2015 19:14

Entä tämä juttu jonka mukaan se on Jumalan armo siksi hyväntekijöinä me kärsimme pahoista teoista seuraten Jeesuksen jälkiään?

1Piet. 2:19 sillä se on armoa, jos joku Jumalaan sidotun omantuntonsa tähden kestää vaivoja syyttömästi kärsien.
20 Mitä kiitettävää siinä on, jos te kärsivällisesti kestätte, kun teitä lyödään pahojen tekojenne tähden? Mutta jos kestätte, kun joudutte kärsimään hyvien tekojenne tähden, se on Jumalan armoa.
21 Sillä siihen teidät on kutsuttu, koska Kristus kärsi teidän puolestanne ja jätti teille esikuvan, että seuraisitte hänen jälkiään, RK

Ne kohdat jäi miettimään ihmetellen että Jumalan armon takia hyväntekijöinä joudumme kärsimään pahoista teoista.

1 Piet 2:
19 Sillä se on armoa, että joku omantunnon tähden Jumalan edessä kestää vaivoja, syyttömästi kärsien.
20 Sillä mitä kiitettävää siinä on, jos te olette kärsivällisiä silloin, kun teitä syntienne tähden piestään? Mutta jos olette kärsivällisiä, kun hyvien tekojenne tähden saatte kärsiä, niin se on Jumalan armoa.
21 Sillä siihen te olette kutsutut, koska Kristuskin kärsi teidän puolestanne, jättäen teille esikuvan, että te noudattaisitte hänen jälkiänsä,
22 joka "ei syntiä tehnyt ja jonka suussa ei petosta ollut,"
23 joka häntä herjattaessa ei herjannut takaisin, joka kärsiessään ei uhannut, vaan jätti asiansa sen haltuun, joka oikein tuomitsee,
24 joka "itse kantoi meidän syntimme" ruumiissansa ristinpuuhun, että me, synneistä pois kuolleina, eläisimme vanhurskaudelle; ja hänen "haavainsa kautta te olette paratut".

Tässä kohden sanotaan sen olevan Jumalan armoa, jos saamme syyttömästi kärsiä hyvien tekojemme (kun uskomme Jumalaan) tähden. Jos meitä syntiemme tähden piestään, niin siinä ei ole mitään kiitettävää, mutta jos kärsimme syyttömästi Jumalan tähden, niin silloin saamme kiittää Jumalaa Hänen armostaan, mutta syntiä ei meidän tule kiittää, koska synnin päämäärä on ihmisen tuhoaminen.
PetriFB

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu