Mikko Murpatti kirjoitti:1.joh 6-9
6 Jos sanomme, että meillä on yhteys hänen kanssaan, mutta vaellamme pimeydessä, niin me valhettelemme emmekä tee totuutta.
7 Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.
8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.
Minä näen tämän niin että pimeydessä vaeltaminen josta jae 6 puhuu in sitä että ei tunnusteta syntiä synniksi ja väitetään olevamme jo synnittömiä.
Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
Silloin emme vaella totuudessa ja valossa vaan pimeydessä, sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja tekevät vieläkin.
Eli kun tunnustamme syntimme ja vetoamme Herra Jeesuksen sovitukseen vaellamme valossa, sillä tuomme syntimme Herran eteen valoon emmekä peittele niitä.
Pelastus ei ole mikään on / off kytkin että heti kun teet yhdenkin synnin olet Off -asennossa ja joudut kadotukseen.
Raamattu ilmoittaa, että uudestisyntynyt kristitty on Jumalan lapsi. Tätä asemaamme (Jumalan lapsi) ei tietenkään oteta heti pois jos lapsi käyttäytyy tuhmasti ja pahoin, vaan silloin lasta opetetaan oikeaan.
Jos meillä on oma lapsi ja hän käyttäytyy kurittomasti , niin vaikka emme sillähetkellä hänen käytöstään hyväksy ja voimme hänelle vaikka suutahtaa, niin koko tämän ajan hän on silti rakas lapsemme.
Ok mutta eräs nainen ja Wilkersonin poika opetti eri tavalla... minun pitäisi itse ottaa selvää Raamatusta onko asia tällainen "on / off" -kytkin... Mutta kaikki synnit eivät ole erimittaisia. Kaikki synnit ovat syntejä, piste. Jumala ei mittaa onko se synti iso vai pieni. Se on Jumalalle synti, pisteenä. Ja myös Raamatun mukaan Jumala ei katso henkilöön tuomitessaan oikeudenmukaisesti ja vanhurskaasti.