Tapaus Niilo Yli-Vainio, mitä mieltä?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 04. Heinä 2014 20:08

:crazy:
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 06. Loka 2014 03:27, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini

ViestiKirjoittaja Siivetön » 05. Heinä 2014 07:59

Jasmiini kirjoitti:No, jos joku on tullut uskoon Yli-Vainion kokouksessa, niin se joku on tullut uskoon siksi, että on kuullut Jumalan Sanaa.
Ei siksi, että Niilo on hänet kaataa kupsauttanut. Usko tulee kuulemisesta, ei siitä, että on mennyt mukkelis makkelis.

Jos tarkataan, että mikä on ollut sen hedelmä, että Niilo kaatoi, mutta saattoi saarnata välillä hyvinkin, niin eikö se nyt sitten ole sellainen, että moni ihminen, kun uskoi, että Niilo oli Jumalan mies, niin ne kaatamisetkin ovat sitten Jumalasta.
Nyt tänä päivänä tulee nopeaa tahtia näitä ilmiöitä, jotka ovatkin entistä pahempia, mutta ihmiset eivät usko varoituksia, kun Niilokin niitä teki ja kun Niilo oli hyvä mies ja puhui hyvin. Osa uskovista taas uskoo, että osa kaatumisista on Jumalasta ja se sekoittaa asioita ja vie joitakin harhapoluille ja uskomaan niitä valheihmeitä, jotka tulee kaikella voimalla.
Paha ei tule kello kaulassa, vaan on luikerrellut lampaan näköisenä mukaan ja sanonut, että bä-ää-ää-ää.

En halua loukata niitä, jotka Niilosta tykkää, saa toki tykätä, mutta minä en edelleen usko, että kaatamiset olisivat Jumalasta, kaatoipa kuka tahansa suuri Jumalan "mies" tai "nainen". En uskoisi, vaikka Wilkersonkin olisi alkanut kaatamaan tai jos vaikka David Pawson alkaisi yhtä-äkkiä kaatamaan ja sanoisi että tämä on sittenkin Jumalasta.
Saa tykätä Niilon puheista, mutta ei tarvii kaikkea uskoa. En minä ainakaan usko.

Sori, kun tää ei nyt ollu mikään kaatumisketju, eikä ole tarkoitus alkaa väittelemään.

Juu, en minäkään halua väitellä ja siksi en tähän aikonut edellistä enempää ottaakaan kantaa, mutta sanottakoon nyt sen verran, että itse uskon, että Jumalallinen Pyhän Hengen voima voi kyllä kaataa ihmisen.

Ja jollei näin olisi, niin eiväthän kaatamiset olisi silloin mitään oikean väärentämistä, ellei oikeaa Jumalan voimasta kaatumista olisi?

Eli itse uskon juuri niin, että on Jumalan voimasta tapahtuvaa kaatumista, kuten on Raamatussakin, mutta on myöskin sielullista ja samoin viholisen aikaansaamaa kaatumista ja siinähän se vihollisen harhautus juuri tuleekin, että vihollinen matkii kaikkea sitä, mitä Jumalakin tekee ja näin saattaa eksyttää jopa valitutkin.

Eihän se silloin mikään vihollisen eksytys olisikaan, ellei Jumala tekisi samaa??

Kukaan joka on sitä mieltä, että kaatuminen ei voi olla Jumalasta, ei ole osannut selittää minulle tilannetta, missä sotamiehet tulivat pidättämään Jeesusta Getsemanessa ja kaatuivat Jumalan voimasta selälleen.

Oliko siis Jeesuksessa väärä henki, kun sotamiehet kaatuivat Jeesuksen sanojen voimasta: "Minä se olen?"

Minä uskon, että Jeesus halusi näyttää siinä voimansa, että jos kykenen teidät lyömään sanallani lakoon, teillä ei ole mitää mahdollisuutta pidättää minua, ellen itse antaudu pidätettäväksi ja samoin se on meille tämän päivän ihmisille todistuksena siitä, että Jeesuksen sanat olivat totta:

Matt. 26
53 Vai luuletko, etten voisi rukoilla Isääni, niin että hän lähettäisi heti minulle enemmän kuin kaksitoista legionaa enkeleitä?
54 Mutta kuinka silloin kävisivät toteen kirjoitukset, jotka sanovat, että näin pitää tapahtuman?"

Eli ei tarvittu edes 12 legioonaa enkeleitä, vain kolme sanaa ja porukat olivat kumossa. :D

Mielestäni yksi syy siihen, että kaatumiset ovat yleisempiä tänä aikan, on se että käytäntöön ovat tulleet rukousjonot.

Kautta aikaan ihmisiä on polvirukouksessakin lysähtänyt Pyhän Hengen voimasta kasaan, mutta se ei ole ollut näkyvää, koska on oltu jo valmiiksi polvillaan ja on voinut tukeutua alttariin tms.
Siivetön

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 05. Heinä 2014 08:05

Siivetön kirjoitti: "Kautta aikaan ihmisiä on polvirukouksessakin lysähtänyt Pyhän Hengen voimasta kasaan, mutta se ei ole ollut näkyvää, koska on oltu jo valmiiksi polvillaan ja on voinut tukeutua alttariin tms."

Ihmettelen vain, että miksei nykyäänkin tehdä näin, että tuollainen mahdollinen kaatuminen jäisi piiloon ihmisen ja Jumalan väliseksi asiaksi? Miksi siitä on tehty sellainen näytöshommeli, eli rukoiltaviksi tulevien on pakko seisoa..? Tuoleja riittää yleensä kokouksessa kuin kokouksessa.
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja Siivetön » 05. Heinä 2014 08:49

Mitä itse kävin aikanaan Niilon tilaisuuksissa, niin kyllä se oli selkeä tila ja aikakysymys.

Ihmisiä oli joka paikka täynnä etupenkkejä myöden ja paljon jäi ovien ulkopuolellekin ja rukousjonot olivat niin pitkiä, ettei ollut mitään mahdollisuutta, että olis voitu käyttää rukousalttareita ja kun muutenkin esirukoustilanteet venyivät pitkälle yöhön saakka, olisi polvialttarin käyttäminen saanut aikaan sen, että olisi mennyt ehkä jopa aamuun saakka.

Näissä muissa vastaavissa tilaisuuksissa en ole ollutkaan, joten en niihin voi ottaa mitään kantaa.

Itse toki mieluiten rukoilen polvillani, mutta en usko että Jumalalle on merkitystä meidän asennollamme, joten olenkin ajatellut tuon olevan vain oma henkilökohtaisen mieltymykseni :D miten koen hyväksi rukoilla ja toki rukoilen muutenkin, mutta kyllä aina silloin, kun esim.kodeissa rukoilemme, menemme aina polvilleen ja edelleenkin seurakunnan rukouskokouksissa kuin ehtoollistilaisuuksissakin omassa srkunnassani vielä polvistutaan ja samoin alttarilla.
Siivetön

ViestiKirjoittaja paa » 05. Heinä 2014 12:00

Pitäisiköhän Niilosta tehdä oma ketju.
Google kertoo, että aika karismaattisen näköinen mies oli. Vaikkei sillä mitään väliä pitäisikään olla miltä näyttää, mutta tuskin haittasikaan, että oli sen näköinen kuin oli.
Kiinnostavaa olisi tietää, mitä siellä Australiassa oikein tapahtui ja ketä tapasi siellä, jos kerta kaatumiset, olivatpa Jumalasta tai eivät, tulivat mukaan vasta sen reissun jälkeen.
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa

Re: Tapaus Yli-Vainio, mitä mieltä?

ViestiKirjoittaja pekka » 05. Heinä 2014 12:23

Paa, ja muutkin, tässä on ketju missä voi keskustella Niilo Yli-Vainiosta.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja paa » 05. Heinä 2014 12:34

No niinpä onkin. Kiitos!

Voisikohan ne muutamat viestit mitä siinä toisessa ketjussa on, siirtää tänne? :)
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa

ViestiKirjoittaja pekka » 05. Heinä 2014 13:12

paa kirjoitti:No niinpä onkin. Kiitos!

Voisikohan ne muutamat viestit mitä siinä toisessa ketjussa on, siirtää tänne? :)

Ehkäpä Mikko sen tekee jos vain ehtii... hän tapaa tehdä nämä siirtohommelit.

Siunausta Mikolle, Paalle ja kaikille muillekin.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja Heli » 05. Heinä 2014 13:52

Niilo Ylivainio julisti Jumalan Sanaa. Hän otti usein Vanhasta Testamentistakin jonkin kappaleen ja puhui siitä. Hän julisti Jeesusta Kristusta. Paljon tuli ihmisiä uskoon ja he pysyivät uskossa. Paljon ihmisiä parani. Nykyään, kun julistus monesti on kevyttä, kuuntelen myös Niilon saarnoja netistä. Ne virvoittaa aina, vaikka olen varmaan kaikki ne kuunnellut.Hänen julistuksensa oli persoonallista ja elävää.Minulle on yks lysti, kaatuuko ihmise vai ei. Minä en ole kaatunut, huojunut kyllä.

Heli :lol:
Heli

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 05. Heinä 2014 14:03

---
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 07. Heinä 2014 11:05, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu