Jasmiini kirjoitti:No, jos joku on tullut uskoon Yli-Vainion kokouksessa, niin se joku on tullut uskoon siksi, että on kuullut Jumalan Sanaa.
Ei siksi, että Niilo on hänet kaataa kupsauttanut. Usko tulee kuulemisesta, ei siitä, että on mennyt mukkelis makkelis.
Jos tarkataan, että mikä on ollut sen hedelmä, että Niilo kaatoi, mutta saattoi saarnata välillä hyvinkin, niin eikö se nyt sitten ole sellainen, että moni ihminen, kun uskoi, että Niilo oli Jumalan mies, niin ne kaatamisetkin ovat sitten Jumalasta.
Nyt tänä päivänä tulee nopeaa tahtia näitä ilmiöitä, jotka ovatkin entistä pahempia, mutta ihmiset eivät usko varoituksia, kun Niilokin niitä teki ja kun Niilo oli hyvä mies ja puhui hyvin. Osa uskovista taas uskoo, että osa kaatumisista on Jumalasta ja se sekoittaa asioita ja vie joitakin harhapoluille ja uskomaan niitä valheihmeitä, jotka tulee kaikella voimalla.
Paha ei tule kello kaulassa, vaan on luikerrellut lampaan näköisenä mukaan ja sanonut, että bä-ää-ää-ää.
En halua loukata niitä, jotka Niilosta tykkää, saa toki tykätä, mutta minä en edelleen usko, että kaatamiset olisivat Jumalasta, kaatoipa kuka tahansa suuri Jumalan "mies" tai "nainen". En uskoisi, vaikka Wilkersonkin olisi alkanut kaatamaan tai jos vaikka David Pawson alkaisi yhtä-äkkiä kaatamaan ja sanoisi että tämä on sittenkin Jumalasta.
Saa tykätä Niilon puheista, mutta ei tarvii kaikkea uskoa. En minä ainakaan usko.
Sori, kun tää ei nyt ollu mikään kaatumisketju, eikä ole tarkoitus alkaa väittelemään.
Juu, en minäkään halua väitellä ja siksi en tähän aikonut edellistä enempää ottaakaan kantaa, mutta sanottakoon nyt sen verran, että itse uskon, että Jumalallinen Pyhän Hengen voima voi kyllä kaataa ihmisen.
Ja jollei näin olisi, niin eiväthän kaatamiset olisi silloin mitään oikean väärentämistä, ellei oikeaa Jumalan voimasta kaatumista olisi?
Eli itse uskon juuri niin, että on Jumalan voimasta tapahtuvaa kaatumista, kuten on Raamatussakin, mutta on myöskin sielullista ja samoin viholisen aikaansaamaa kaatumista ja siinähän se vihollisen harhautus juuri tuleekin, että vihollinen matkii kaikkea sitä, mitä Jumalakin tekee ja näin saattaa eksyttää jopa valitutkin.
Eihän se silloin mikään vihollisen eksytys olisikaan, ellei Jumala tekisi samaa??
Kukaan joka on sitä mieltä, että kaatuminen ei voi olla Jumalasta, ei ole osannut selittää minulle tilannetta, missä sotamiehet tulivat pidättämään Jeesusta Getsemanessa ja kaatuivat Jumalan voimasta selälleen.
Oliko siis Jeesuksessa väärä henki, kun sotamiehet kaatuivat Jeesuksen sanojen voimasta: "Minä se olen?"
Minä uskon, että Jeesus halusi näyttää siinä voimansa, että jos kykenen teidät lyömään sanallani lakoon, teillä ei ole mitää mahdollisuutta pidättää minua, ellen itse antaudu pidätettäväksi ja samoin se on meille tämän päivän ihmisille todistuksena siitä, että Jeesuksen sanat olivat totta:
Matt. 26
53 Vai luuletko, etten voisi rukoilla Isääni, niin että hän lähettäisi heti minulle enemmän kuin kaksitoista legionaa enkeleitä?
54
Mutta kuinka silloin kävisivät toteen kirjoitukset, jotka sanovat, että näin pitää tapahtuman?"
Eli ei tarvittu edes 12 legioonaa enkeleitä, vain kolme sanaa ja porukat olivat kumossa.
Mielestäni yksi syy siihen, että kaatumiset ovat yleisempiä tänä aikan, on se että käytäntöön ovat tulleet rukousjonot.
Kautta aikaan ihmisiä on polvirukouksessakin lysähtänyt Pyhän Hengen voimasta kasaan, mutta se ei ole ollut näkyvää, koska on oltu jo valmiiksi polvillaan ja on voinut tukeutua alttariin tms.