Liv D: Mitä ruokamme sisältää?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Liv D: Mitä ruokamme sisältää?

ViestiKirjoittaja Aivina » 27. Helmi 2011 18:45

Yhdysvaltain presidentti A.Lincoln on todennut aikanaan: "Kaikkia ihmisiä voi huijata jonkin aikaa ja joitakin ihmisiä voi huijata kaiken aikaa, mutta kaikkia ihmisiä ei voi huijata kaiken aikaa."

Kiitos, ompa tärkeitä asioita tuotu esille täällä. Nimim. "pekka" kirjoitti psoriasiksesta ja siksi vielä keskustelen. Eihän "pekka" vaan sorry kevyttuotteisiin ja pahoihin lisäaineisiin (E-koodit). Kuumennetut öljyt ja niiden jatkokäsittelynä tehdyt margariinit ovat "myrkkyä". Olen "pahis", kerron omasta kokemuksesta ... pahat rasvatkin (trigl.) lähtivät veressäni koholle em.johdosta ja sokerinkäytön. Margariinin valmistus olisi varmaan hyvä jokaisen tietää:
https://www.luontaisnetti.fi/artikkelit ... kaL_06.htm
(huh.. mikä terveystuote).
.. ja tässä PekkaL artikkelin loppukaneetti: "Onneksi kuolleille kasvisrasvoille on olemassa luonnollinen vaihtoehto: kylmäpuristetut kasvisöljyt (varsinkin kylmäpuristettu oliiviöljy) sekä raikas lisäaineeton meijerivoi!"
Sain lahjaksi ko PekkkaL kirjoittaman kirjan (saako keskuteluissa mainita kirjojen nimiä?)

nimim."pekka", Sinun sairaudessa on hyvä tuo neitsyt oliiviöljy (ei saa kuumentaa) ja meijerivoi. Kokeilisitko käyttää kylmäpuristettua neitsyt KOOKOSÖLJYÄ, noin 1 rkl/päivä suun kautta ja useasti päivässä ihovoiteeksi. (hinta n.10 eur/500g.). Sinulle ja meille kaikille sopisi D3-Vitamiini 50-100 mikrogr/pv. D3-Vitamiinista (on hormoni) tulee "maailmalta" jatkuvasti tutkittua tietoa, se vahvistaa elimistön puolusturjärjestelmää tehokkaasti. Yleensäkin vitamiini + hivenainelisä on terveydeksi, ravinto on jatkuvasti heikkenemässä.

Miten pahat rasvat (huom. en puhu kolesterolista, aivot eivät toimi ilman kolesterolia), eli triglyseridit laskivat normaalitasolle veressäni? Jätin valkoisen vehnän kaikessa muodossa ja sokerit roukavaliosta pois, sekä tietysti pitkään käyttämäni margariinit.

Täällä keskustelussa on ollut mukava lukea ohjeita, miten välttää lisäaineita. Mitä kaikkea luonto tarjoaa ilmaiseksi, olen lunnontuotteiden fani: Kasviskuivuri on kovassa käytössä kesät, teeaineita, yrttejä, omenarenkaita, ja paljon sieniä kuivatuotteiksi. Yrttipuolella rautanokkonen on ihan extra. Mustikoita, vattuja, puolukoita, karpaloita, variksenmarjoja pakkaseen .. nam.

Nyt tuli subjektiivista "lorua" .. yleensä pyrin objektiivisuuteen.
"Flunssatonta" talven jatkoa! - Muistetaan ottaa D3-vitamiinia!
;)
Aivina

ViestiKirjoittaja pekka » 27. Helmi 2011 19:09

Kiitoksia sinulle hyvistä vinkeistä. Täytyypä kokeilla. Ja kiitokset myös hyvästä kirjoituksestasi!
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja Aivina » 27. Helmi 2011 19:13

Kyllä jäi tärkeä tieto kirjoittamatta:
MIKROAALTOUUNI! Nyt lainaan PekkaL:n kirjasta asiaa:
"Muuttaako mikro myös nauttimamme ravinnon koostumusta? Mikroaaltouuni tuottaa sähkömagneettista säteilyä, jonka taajuus on yleensä 2,45 gigahertsiä. Sen ruokaa lämmittävä vaikutus perustuu ruoassa olevien vastakkaisten molekyylien liikutteluun. Tällöin ruuassa olevat vesimolekyylit kääntävät päätänsä eli molekyylin positiivinen ja negatiivinen pää vaihtavat paikkaansa puolelta toiselle 2,45 miljardia kertaa sekunnissa. Liike repii ympärillään olevat molekyylit rikki tai muuttaa niiden muotoa."
PekkaL teksti on pitkä, viittaa eri tutkijoihin asiassa.
.. vielä yksi lainaus: "johtopäätös oli, että mikrossa valmistetulla ruoalla oli syöpään viittaavia vaikutuksia ihmisen vereen ja täten yleisesti terveyttä rappeuttava vaikutus."
P.S. uusi skanneri on asentamatta, siksi teksti ei ole virheetön...
Aivina

Riisu kengät..

ViestiKirjoittaja systeri » 03. Marras 2012 11:24

Tässä on laulu jota kuuntelen nyt paljon varsinkin työmatkoilla ,sanat on aivan mielettömän hyvät ja siinä on myös hyvä melodia.Se jotenkin kannustaa ja
koin jotain riemastuttavaa torstai päivänä.Olin päivällä lähdössä töihin ..Petri-veli oli juuri rukoillut puhelimessa mun puolesta.Petrillä on paljon viisautta, tosi hyviä näkökulmia, vinkkejä ja (luomu) vaihtoehtoja asioihin, jotka myös antaa toivoa.Kiitos myös vaimolleen kun on antanut puolisolleen mahdollisuuden tehdä työtä hätääntyneiden ja heikkojen kanssa.He ovat Jumalan palvelijoita. keskustelun jälkeen ei jää kylmäksi hengellisesti..aina jää hyvä mieli ja toivo.Tämä ei ollut Petrin ylistystä vaan Jumalan ylistystä.Halleluja :) Tiesin että moni muukin rukoilee puolesta.
Pysähdyin siis matkalla postilaatikolle, josta löysin kirjeen keskussairaalasta.Istuin autoon, avasin kuoren ja luin.Siinä oli useita eri päivämääriä tutkimuksiin ym ja se vähän meinas riipaista sydäntä.Samalla kajahti tämä laulu soimaan soittimesta, niin koin jotain valtavaa riemua :) En tiennyt että "kenelle" tämän sanoman olisin suunnannut ...tuolle kirjeelle, sairaalan hoitohenkilökunnalle vai itselleni.Ehkä kaikille näistä.Nyt ollaan Pyhällä alueella..täytyy riisua kengät ja painaa pää :) Mitä teille tulee mieleen tuosta kenkien riisumisesta,mitä se kuvaa?

Kunpa olisi saanut tämän vielä musiikin kanssa..mutta tässä sanat.

PYHÄN KOSKETUS

Kerto:
Riisu kengät, maa, jolla seisot on Herran,
pyhää ja puhdasta maata.
Katso ja kuuntele hiljaa,
vaikka paljon et ymmärtää saata.
Paina pääsi, maa, jolla seisot on Herran.
Hän itse puhuu ja kuulee,
koskettaa meitä kuin viljaa,
sillä Jumalan pelloilla tuulee.

Joskus ajaton kohtaa ajan, silloin Jumalan aavistaa.
Joskus rajaton rikkoo rajan, silloin pyhä koskettaa.

Kerto:

Joskus palavan pensaan lailla Luoja kasvonsa paljastaa.
Joskus puhuu Hän sanoja vailla, silloin pyhä koskettaa.

Kerto:

Joskus kaatuvat vanhat kaavat, Tuomas Mestarin nähdä saa.
Tarttuu käteen ja tuntee haavat, silloin pyhä koskettaa.

Pekka Simojoki

Tästä eteenpäin olevat viestit tuotu toisaalta -Juha
systeri

Re: Riisu kengät..

ViestiKirjoittaja Herman » 03. Marras 2012 15:15

systeri kirjoitti:Kunpa olisi saanut tämän vielä musiikin kanssa..

YouTube ;)
Herman

ViestiKirjoittaja systeri » 03. Marras 2012 16:35

Voi kiitos Herman :) Oon tainnu ettiä tuota laulua ihan väärällä nimellä youtubesta.
Herman..mä olin muuten ihan varma että sulta tulee tähän "kenkien riisumis" asiaan jotain viisasta..varmaan siksi kun oon nähny sun talsivan mettätiellä ,lapsi hartioilla ilman kenkiä :think2: ;) ...no ehkä sitä juttua tulee vielä :)
systeri

ViestiKirjoittaja systeri » 04. Marras 2012 09:51

Oon miettiny että miksi tämä kenkien riisuminen ja Pyhällä maalla oleminen kolahti niin voimakkaasti mulle.Tulee mieleen likaiset kengät, "likaiset" keinot,jotka ovat toki hyviä monen kohdalla mutta ei välttämättä pakollisia ja suotaviakaan Jumalan näkökulmasta,
tai maallisten "aseitten" riisuminen siksi, että nyt toimii Jumala??
systeri

ViestiKirjoittaja Herman » 04. Marras 2012 14:48

systeri kirjoitti:Voi kiitos Herman :) Oon tainnu ettiä tuota laulua ihan väärällä nimellä youtubesta.
Herman..mä olin muuten ihan varma että sulta tulee tähän "kenkien riisumis" asiaan jotain viisasta..varmaan siksi kun oon nähny sun talsivan mettätiellä ,lapsi hartioilla ilman kenkiä :think2: ;) ...no ehkä sitä juttua tulee vielä :)

Heh, ehkä se oli pyhä kävelyreissu :) No nyt ei kuitenkaan tule mitään viisasta tähän, joten viisainta olla hiljaa :idea:
Herman

ViestiKirjoittaja systeri » 05. Marras 2012 16:08

Aivan.Niinhän siinä laulussakin sanotaan että katso ja kuuntele hiljaa, paljon et ymmärtää saata..Jumala koskettaa meitä kuin viljaa.
systeri

ViestiKirjoittaja systeri » 29. Marras 2012 08:10

Tämä asia eilen vahvistui kun palasin lääkärin luota ja vaikka eivät löytyneet mitään vakavaa..kiitos Jumalalle, niin kuitenkin uhkasivat isolla operaatiolla.Mulle tuli vahvasti semmonen olo että mun sisuksiin ei koske kukaan, jos se ei oo Jumalan tahto.Tämä opetti mulle sen että ruualla ei pidä mässäillä ja tietyllä ruokavaliolla mun oireet ovat nyt jo niin paljon parantuneet että sovittiin että voin olla ilman lääkkeitä :) Nää oireet katoaa kokonaan ja tää kaikki on niin Jumalasta :)
systeri

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu