Liv D: Mitä ruokamme sisältää?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Riisu kengät..

ViestiKirjoittaja Isoäiti » 04. Helmi 2015 18:42

Facebookissa on ison iso kilpirauhasryhmä, jossa saa hyvää tietoa asioista. Kunhan vaan oma pää alkaisi toimia sillä tavalla, että keksittymiskyky paranisi ja jäisi luettu mieleen. Mulla oli keskittyminen välillä ihan nollassa. Paljon se on kyllä nyt parantunut. Samoin aloituskyky. Vuosia kestänyt hirveä ylivoimainen väsymys on helpottanut myös tosi paljon jo. Yksityislääkäri sanoi, että tälläinen autoimmuunitulehdus kehittyy hitaasti vuosien varrella ja saattaa antaa kaikkia outoja oireita. Mullakin oli monenlaista, ja luulinkin jo että päässä mulla on vikaa. Tämä tulehdus toden näköisesti laski myös puolustuskykyni ja aiheutti erinäisiä muita tulehduksia mulle.

Mutta siunausta teille siskot. Muistetaan rukouksin, että vaivoihin tulisi apu jollain tavalla Jumalalta. Joko lääkäreiden kautta tai ihan suoraan paranemalla. :)
Isoäiti

ViestiKirjoittaja Isoäiti » 04. Helmi 2015 18:44

Ja vielä, että mulla oli sydämen jyskytystä ja tiheää sykettä. Se voi olla myös vajaatoiminnan oireena. Itselläni on nämäkin vaivat helpottaneet todella paljon. Mulla oli myös korkea verenpaine ja sekin on laskenut.
Isoäiti

ViestiKirjoittaja systeri » 07. Helmi 2015 09:08

Janne kirjoitti:Rauhaa Systeri

Oon täs seurannut sun analyysia jo jonkin aikaa :)
Tuli vaan mieleen et mites on toi magnesiumin käytön laita? Jos et käytä sitä niin kannattaa ottaa ainakin muutaman viikon kuuri sitä niin näät johtuuko tykytys ja rytmihäiriöt magnesiumin puutteesta.

Itse ainakin tiedän muutamia henkilöitä joilla kyseiset oireet on korjaantunut magnesiumin käytöllä. Magnesiumin puute voi tuntua lihaksistossakin neurologisina vaivoina.

Rauhaa! Välillä oon ittekkin arvellu että olis magnesiumin puutetta ja napsinu niitäkin nappeja.Mutta millä selittyy tuo yhtäkkinen painon putoaminen 10kg/ n.2kk Sain kilpparikokeen liikatoiminnan tuloksen eilen ja se oli viitearvojen 0,4-"4,jotain" välissä eli arvo oli 1,4
Itte kyllä uskon että vuotava ärtynyt suoli voi aiheuttaa kilpirauhasten toimintahäiriöitä.Ja uskon myös että nyt kun vihdoinkin oon saanut näillä lääkkeillä itseni hyvään kuntoon myös kilpirauhasen toiminta on rauhoittunut.
Meillä muuten töis eräällä ihmisellä kilahti hermot kun puhuttiin näistä porukalla :P toivottavasti tätä lukee vain ne joita oikeasti kiinnostaa :)
systeri

ViestiKirjoittaja Janne » 07. Helmi 2015 12:50

systeri kirjoitti:
Janne kirjoitti:Rauhaa Systeri

Oon täs seurannut sun analyysia jo jonkin aikaa :)
Tuli vaan mieleen et mites on toi magnesiumin käytön laita? Jos et käytä sitä niin kannattaa ottaa ainakin muutaman viikon kuuri sitä niin näät johtuuko tykytys ja rytmihäiriöt magnesiumin puutteesta.

Itse ainakin tiedän muutamia henkilöitä joilla kyseiset oireet on korjaantunut magnesiumin käytöllä. Magnesiumin puute voi tuntua lihaksistossakin neurologisina vaivoina.

Rauhaa! Välillä oon ittekkin arvellu että olis magnesiumin puutetta ja napsinu niitäkin nappeja.Mutta millä selittyy tuo yhtäkkinen painon putoaminen 10kg/ n.2kk Sain kilpparikokeen liikatoiminnan tuloksen eilen ja se oli viitearvojen 0,4-"4,jotain" välissä eli arvo oli 1,4
Itte kyllä uskon että vuotava ärtynyt suoli voi aiheuttaa kilpirauhasten toimintahäiriöitä.Ja uskon myös että nyt kun vihdoinkin oon saanut näillä lääkkeillä itseni hyvään kuntoon myös kilpirauhasen toiminta on rauhoittunut.
Meillä muuten töis eräällä ihmisellä kilahti hermot kun puhuttiin näistä porukalla :P toivottavasti tätä lukee vain ne joita oikeasti kiinnostaa :)

Musta tuo painon putoaminen voisi hyvinkin johtua sokerin käytön lopettamisesta ja lenkkeilyn aloittamisesta. Tiedän ihmisiä joilla on paino pudonnut enemmänkin kuin 10 kg ihan pelkällä sokerin ja valkoisten vehnätuotteiden käytön lopettamisella.

Liikunta pudottaa painoa todella tehokkaasti ja siihen kun lisätään tuo sokerin pois jättäminen niin en ihmettele yhtään tuota 10 kg pudotusta.
Mutta jos tilanne olisi se että 10 kg lähtisi pois 2 kk tekemättä mitään ruokavalio tai elämäntapa muutosta niin siiten kyllä hiukan ihmettelisin.

Ootteko koskaan muuten tehneet mitään sisäilma tukimusta tai vastaavaa kodissanne ?

Siunattua päivää toivottaen Janne ;)
Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä 1. Piet. 1:22
Janne

ViestiKirjoittaja systeri » 08. Helmi 2015 10:23

Mä oon kyllä ennenkin lenkkeilly ilman sokeria tai ainakin vähällä sokerilla, eikä oo ihan samoja vaikutuksia ollu painon putoamiseen mutta oliko syynä sitten se sitruuna?? Laittoiko aineen vaihdunnan liikkeelle.Ja mistä johtui sitten se että jaksoin juosta lähes yhtä soittoa 4,5 kilometriä vaikken ollu juossu pitkiin aikoihin edes puolta kilsaa.En ollu pystyny :thumbup:
Oon kyllä lähes varma että mulla oli joku kilpparin toimintahäiriö...oliko ihan terveellistäkään juoksennella rytmihäiriöisenä."Se" vaan laittoi jaksamaan :?
systeri

ViestiKirjoittaja Janne » 08. Helmi 2015 12:01

systeri kirjoitti:Mä oon kyllä ennenkin lenkkeilly ilman sokeria tai ainakin vähällä sokerilla, eikä oo ihan samoja vaikutuksia ollu painon putoamiseen mutta oliko syynä sitten se sitruuna?? Laittoiko aineen vaihdunnan liikkeelle.Ja mistä johtui sitten se että jaksoin juosta lähes yhtä soittoa 4,5 kilometriä vaikken ollu juossu pitkiin aikoihin edes puolta kilsaa.En ollu pystyny :thumbup:
Oon kyllä lähes varma että mulla oli joku kilpparin toimintahäiriö...oliko ihan terveellistäkään juoksennella rytmihäiriöisenä."Se" vaan laittoi jaksamaan :?

Rauhaa päivään!

Sähän oot rautasessa kunnossa :thumbup: En tiedä pystynkö itsekkään juosta noin pitkää matkaa kerralla :roll: Taidan kokeilla tota sun sitruuna doupinkia itsekin :shh:

Mut laitan ihan yleisellä tasolla noita sisäilmaongelmien aiheuttamia oireita tähän listana. Tästä voi jollekkin olla apua jos on sellaisia selittämättömiä sairauksia nippu hallussa. Se että joku löytää tästä listasta muutaman sairauden/ongelman joka itsellä on, ei välttämättä kuitenkaan tarkoita että olisi altistunut sisäilma ongelmille, eli homeelle. Mutta jos listasta löytyy suurempi nippu oireita niin kannattaa ehkä kiinnittää asiaan huomiota ja nostaa se vaihtoehto esiin että voi olla altistunut homeelle.

Itse altistuin muutama vuosi sitten homeelle ja minulla oli kauhea määrä erilaisia vaivoja ja oireita joita ei pystytty diagnosoimaan. Eli lääkärin mielestä olin täysin terve, ja kaikki kokeet oli kunnossa mutta silti vaivoja oli yli toistakymmentä eikä kukaan pystynyt sanomaan mistä ne johtuu.
Pitkien tutkimusten jälkeen alettiin vihjailla jo että mulla on päässä vikaa. No mut sitten löytykin talosta hometta ja selvisi oireiden syyt. Sitten kun saatiin kämppä kuntoon niin oireet alkoi pikkuhiljaa ja yksitellen kadota. Nyt tästä on kulunut kaksi vuotta eteen päin ja vasta nyt alkaa kaikki oireet olla pois.

Kirjoitan tähän aluksi listan omista oireistani joita home minulle aiheutti. noin 1-2 vuoden ajalla.

- jatkuva kuumeilu
- yskä
- välillä kuivakurkku ja taas toisaalta kova limaneritys kurkussa
- vuotava nenä
- väsymys
- ruokahaluttomuus
- erilaisia iho oireita kuten nokkosihottuma
- suolistossa outo tunne/kipu
- 1 kerran keuhkokuume
- astma puhkesi
- kerran turposi puoli päätä
- hengitys ongelmia ja välillä palantunne kurkussa
- vuotavat silmät
- turvonneita rauhasia
- päänsärkyä
- elohiiriä ympäri kehoa
- joskus nivelsärkyjä
- Outoa alavatsakipua
- ja joskus sellaista outoa pulputuksen tunnetta aivan alavatsan alueella.

Ja varmaan lisääkin oli mutta en kaikkea muista :D

No mutta tässä tulee se toinen lista josta tuossa aiemmin kirjoitin.

Homeesta aiheutuvia oireita:

Hengitystieoireet - yskä, limannousu, hengenahdistus, hengityksen vinkuna, kipu hengitysteissä, nenän ärsytys, tukkoisuus, nuha, nenäverenvuoto, käheys, kurkun kuivuus, poskionteloiden kirvely, suukivut

Yleisoireet ja neurologiset oireet - kuume, poikkeuksellinen väsymys, päänsärky, huimaus, pahoinvointi, keskittymisvaikeudet, muistihäiriöt, ärtyisyys, kiukunpuuskat, hermostuneisuus, ylivilkkaus, aloitekyvyttömyys, hengityskatkot, nukahtamisvaikeudet, heräily, sydämentykytys, rytmihäiriöt, epänormaali hikoilu/palelu, nivelkivut, lihaskivut, lihasheikkous, luusäryt, selkäkivut, kouristelu, lihasnykinät, oksentelu, pistely, raajojen puutumiset ja tunnottomuudet, kielen tunnottomuus, huulten tunnottomuus, kipu kainaloissa, vapinat, kasvojen turvotus ja punaisuus, korkea verenpaine ja muut sydän- ja verisuonioireet, migreeni, älykkyysosamäärän laskeminen ja vaikeus suoriutua neuro-kognitiivisista toiminnoista

Iho, silmä- ja limakalvo-oireet - nokkosrokko, urtikaria, ihottuma, mustelmataipumus, ihon kutina, paiseet, paukamat, ihomuutokset, silmäoireet, silmänpaineen nousu, näköhäiriöt, näkökentän sumentuminen, allerginen silmätulehdus, näön heikkeneminen, hajuaistin herkistyminen, limakalvojen rikkoutuminen (myös suoliston ja sukupuolielinten alueella), virtsatie-oireet/-tulehdukset, virtsankarkailu, yökastelu, korvaoireet, kuulon heikkeneminen, hiusten lähtö

Suolisto-oireet (hyvin yleisiä) - pahoinvointi, suolistokouristukset, suoliston limakalvon rikkoutuminen, vatsakivut, ripuli, verinen uloste, ruoka-intoleranssit ja allergiat, keliakia, vilja-intoleranssi

Hormonaaliset/aineenvaidunnalliset oireet/muut vakavat yleisoireet - keskenmenot ja sikiöepämuodostumat, hedelmällisyyden aleneminen, maidon eritys (synnyttämättömillä naisilla), kystat ja myoomat, kuukautiskipujen paheneminen, erilaiset gynekologiset vaivat, vakavat sairaudet vastasyntyneillä, muutokset rasva-aineenvaihdunnassa ja veren hyytymistekijöissä, jatkuvat verenvuodot, luiden haurastuminen, luuytimen toiminnan häiriöt, imusolmukkeiden toiminnan häiriöt, sisäiset verenvuodot, kilpirauhasen toiminnan häiriöt, aivopaiseet, immuunijärjestelmän häiriöt, autoimmuunisairaudet

Sairaudet:

-hengitystieinfektiot: poskiontelotulehdukset, keuhkoputkentulehdukset, flunssat
-homepölykeuhko eli alveoliitti, ODTS, keuhkokuume, pikkulasten verenvuotokeuhkokuume
-erilaiset allergiat ja muut pitkäaikaiset haitat kuten ruokaintoleranssit, hajuste- ja kemikaaliherkkyys, herkistyminen sähkölle
-astma, allerginen nuha
-erilaiset reumat
-suolistosairaudet kuten haavainen paksusuolen tulehdus ja Chronin tauti
-erilaiset kudos- ja elinvauriot
-sieni-infektiot
-haimavauriot
-diabetes
-epilepsia
-maksa- ja munuaisvauriot
-syövät
-alzheimerin tauti ja autismi

https://homepakolaiset.fi/terveyshaitat.html
Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä 1. Piet. 1:22
Janne

ViestiKirjoittaja systeri » 10. Helmi 2015 22:28

Ei sitä tiedä enää mitä uskoa.Nämäkin oireet jotka tässä luetellaan homeista johtuvaksi, voivat johtua myös gluteeni ja maito herkkyydestä vuotavan suoliston vuoksi.Mulla ainakin ihan selkeästi koska oireet parani vuosiksi kun lopetin noiden syönnin..tosin kaveriksi löytyi luonnon ihmeellisiä lääkkeitä kun meinas uudelleen alkaa jyllätä :)
systeri

ViestiKirjoittaja Isoäiti » 15. Helmi 2015 15:19

Niin ja oireet voivat olla myös lähtöisin ainoastaan kilpirauhasen toimintahäiriöistä. Se pelkästään voi aiheuttaa allergioita ja elimistön muita häiriöitiloja. Mulla moni vaiva on helpottanut kilpirauhaslääkityksellä, sekä gluteenittomalla ja vähäsokerisella ruokavaliolla, otan myös D-vitamiinia. Käytän sitruunaa ja myös aika runsaasti. Pian 3 vuotta olen siis käyttänyt thyroxin lääkitystä.

Nämä monia monia vuosia kestäneet oireet ovat minun kohdallani helpottaneet:

Sisäinen palelu loppunut
Korkea verenpaine alentunut
Rytmihäiriöt rauhoittuneet
'Aivosumu' on poistunut ja sen myötä ajatuksen kulku parantunut.
Keskittymiskyky parantunut jo tosi paljon
Erittäin ylivoimainen väsymys helpottanut myös paljon
Saan nukuttua yöt huomattavasti paremmin
Usein toistuva kova päänsärky vähentynyt
'Pinna' pidentynyt. En hermostu enää niin helposti asioista.
Lihaskivut helpottaneet
Aloitekyky parantunut
Suolisto rauhoittunut, hidas suoli alkanut toimia paremmin.
Turvotus poistunut kehosta ja paino laskenut sen myötä.
Jaksan hoitaa itseäni ja myös kotiani nyt paremmin.
Runsas hiusten tippuminen loppunut
Isoäiti

ViestiKirjoittaja systeri » 23. Helmi 2015 21:04

Ens kuulla jälleen aika verikokeisiin ja paksusuolen tähystykseen...mä oon nyt täysin hyvässä kunnossa.Influenssakaan ei oo vielä iskeny vaikka koko muu poppoo meillä on sen sairastanu...on tosi sitkeä tauti ja yhdellä lapsista oli kurkku niin tukos että aivan itki kun pelkäs tukehtuvansa :? Kattotaan onko popsimani luonnonlääkkeet hyvä vastus tuolle taudille :)
systeri

ViestiKirjoittaja systeri » 25. Maalis 2015 21:03

Hej hej ystävät :) ei oo flunssa tullu mutta tuos tähystykses kävin tänään.Ensimmäisen kerran suoli oli niin hyvässä kunnossa että se sai pelkkiä kehuja vaan :D Halleluujaa,kiitos Herralle! Ei tarvi enää mennä tämän asian tiimoilta sairaalaan, muutakuin jos asiat menee huonompaan suuntaan!
systeri

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu