PetriFB kirjoitti:Hessulle:
Kun kirjoitit näin: "taivaasta saadut asiat ilmenevät aina sen kulttuurin kautta, jonka osana elämme", niin en voi sitä ymmärtää muuten kuin että tarkoitit, että usko ilmenee maallisen kulttuurin kautta, johon tietenkin kuuluu paljon kaikkea Jumalan tahdon vastaista.
Jos olisit kirjoittanut sen kulttuuri asian heti aluksi niin kuin jälkeenpäin kirjoitit, niin sekin asia olisi ollut sillä selvä.
Kulttuuriin liittyy tietysti myös kaikkea Jumalan tahdon vastaista, mutta en ajatellut että kukaan veli tai sisar voisi edes vahingossa olettaa minun tarkoittavan sillä sellaisten asioiden hyväksyntää. Olenhan kuitenkin veli Kristuksessa! Siksi minulle oli yllättävää, että jouduin tuota asiaa enemmän selittämään.
Jos minulle veli tai sisar kirjoittaisi noin, en ajattelisi hänen tarkoittavan tai puolustavan Jumalan tahdon vastaisia asioita, ellen olisi epäluuloisella asenteella. Jos sellaista jostain syystä epäilisin, niin kysyisin asiaa ensin, enkä heti lähtisi toimimaan epäluulojen perusteella.
PetriFB kirjoitti:Tätä olen huomannut ennenkin kun kirjoitat. sitten alat muita syyttämään siitä ja sen jälkeen alkaa en ole sanonut niin tai en ole tarkoittanut sitä jne. Ymmärrän sen että voimme sanoa väärin ja joskus kertoa jonkin asian siten että siitä syntyy tosi helposti väärinkäsitys. Olenhan itsekin kirjoittanut myös siten että siitä saa väärinkäsityksen sekä olen myös kirjoittanut väärin. Mielestäni sinun tulisi tässä asiassa tutkia itseäsi, ennekuin syytät muita, sillä tämä sama asia toistuu yhä uudelleen usein sinulla kun keskustelet ihmisen kanssa joiden kanssa olet eri mieltä.
On totta ja olen huomannut saman erityisesti omissa kirjoituksissani. Mulla on liian kiire kirjoittaa, enkä mieti asioita miten ne voisi paremmin ilmaista, ja monta kertaa huomaan itsekin kirjoitettuani, että niistä voi helposti saada väärän käsityksen. Eli se on totta, enkä selittele asiaa mitenkään, vaan toivon että Jeesus voisi auttaa minua kärsivällisemmäksi (ihan yleisesti ottaen elämässä). Mutta kuitenkin, kun kuulemme veljeä tai sisarta, tulisi olla todella herkkä luulemaan tällä olevan vääriä tausta-ajatuksia, vaikka teksti siltä ihan suoraan vaikuttaisikin. Puhumattakaan sitten, jos teksti on epäselvä ja sen voi ymmärtää monella tavalla.
PetriFB kirjoitti:Ymmärrän sen että koet peseväsi meidän jalkoja tässä musiikkiasiassa. Minä en yritä pestä sinun jalkojasi, vaan kertoa miten minä uskon ja miten ymmärrän Raamatun totuuden olevan tässä musiikkiasiassa.
Mutta eikö sinunkin pitäisi pyrkiä pesemään minun jalkoja? Siihenhän meidät on kutsuttu, pesemään toistemme jalkoja.
PetriFB kirjoitti:Kyllä sinä tiedät että minä kestän kritiikkiä, siitä ei ole kyse, vaan siitä että puhumme suoraan ja rehellisesti kuten itsekin haluat. Mielestäni sinun toimintasi osoittaa suuttumusta kun et saa toista hyväksymään kantaasi ja sitten alat heittämään lokaa foorumin päälle.
.
Tässä ilmenee taas, että et tahtonut uskoa mitä todistin, vaan uskot mielummin omia luulojasi.
PetriFB kirjoitti:Kukaan meistä ei ole täällä täydellinen en minä etkä sinä. Siitä huolimatta tämän foorumin kautta on usea uskova saanut apua ja uskon kasvussa vahvistusta uskolleen, siksi en pidä siitä siitä, että kun suutut niin koitat loata koko foorumin. Se on halpamainen teko.
Älä anna väärää todistusta lähimmäisestäsi. En ole koittanut loata koko foorumia, olen vain tuonut esille yhden epäkohdan, johon olen törmännyt näiden keskustelujen kautta. Uskon kyllä, että monet ovat saaneet täällä vahvistusta uskolleen. Mutta oksan, joka kantaa hedelmää, Jeesus tahtoo puhdistaa, että se kantaisi yhä runsaampaa hedelmää. Ehkä siksi Jeesus lähetti minut tänne, tuodaksensa esille tämän epäkohdan, jotta Hän saisi puhdistaa sen pois ja voisitte kantaa Hänen armostaan vielä entistä enemmän hedelmää? Älkää minua kuitenkaan uskoko, vaan koetelkaa kaikki, ja tehkää niinkuin Jumalan edessä parhaaksi koette.