Uskosta luopuminen vahingossa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Uskosta luopuminen vahingossa

ViestiKirjoittaja Appaloosa » 11. Syys 2014 09:51

kalamos kirjoitti:
Appaloosa kirjoitti:miten mieletöntä on väittää että kun vaan kerran on uudestisyntynyt niin ei voi olla enää muuta kohtaloa kuin Jumalan valtakunta

Jos sinä olet uudestisyntynyt,
niin Jumalan valtakunta on jo sinussa.
Sinut on jo siirretty kuolemasta Eämään,
paholaisen vallasta Jumalan Rakkaan Pojan valtakuntaan.
Siis Jumalan hallitusvalta laajeni yhden sielun verran,
kun sinä synnyit uudesti ylhäältä Hengestä.

Tuohon kaikkeen aamen, Raamatussa sanotaan selvästi että Jumalan Henki ja Hänen valtakuntansa on tullut minuun kun tulin uskoon. Mutta myös selvästi sanotaan että minun tulee pysyä Hänessä. Hän ei pysy minussa väkisin, vasten omaa tahtoani. Uskoontulo oli ennen kaikkea Hänen valintansa, Hän on valinnut Kristuksessa jokaisen ihmisen pelastukseen, mutta vain ne pelastuvat jotka myöntyvät siihen valintaan eivätkä vastusta Hänen valintaansa. Ja uskoon tuleminen ei mitenkään poista sitä mahdollisuutta valita vastustaa Jumalaa siihen pisteeseen asti että luopuu uskosta ja joutuu kadotukseen. Minusta on ihan pöyristyttävää että voit väittää ettei minulla ole oikeutta valita luopua uskosta, jos olen kerran tullut uskoon. Jumala ei pakota ketään valtakuntaansa, jos ihminen ei sinne halua vaikka on saanut maistaa uskonelämää niin ei todellakaan Jumala sinne vie väkisin vain siksi että kerran elämänsä aikana on tullut uskoon.
Appaloosa

ViestiKirjoittaja Siivetön » 11. Syys 2014 10:00

Kyllä Raamatussa on paljon kohtia, joista ilmenee aivan selvästi, että ihminen voi luopua uskostaan, rakkaus kylmenee ja jopa valitut voivat eksyä.
Laitanpa taas yhden tähän kyseisiä Raam. kohtia, edellä laittamieni lisäksi:

Matt. 24
11. Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
12. Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.
13. Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.

23. Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
24. Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

Haluaisin myös kuulla, miten Kalamos selittää tämän Saulin tilanteen?

1 Sam. 16
14. Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.
Viimeksi muokannut Siivetön päivämäärä 11. Syys 2014 12:33, muokattu yhteensä 1 kerran
Siivetön

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 11. Syys 2014 10:24

kalamos kirjoitti:Mitä kohtaa et ymmärtänyt?

Että miksi sanot , että Dan 11 koskisi VT:n aikaa , vaikka edellisessä postissani laitoin Raamatun paikat jotka osoittavat enkelin sanoneen Dan.10 että tämä näky jonka hän Danielille puhuu koskee nimenomaan lopun aikoja.

Tämä mainittu näky joka enkelin ilmoituksen mukaan koskee lopunaikoja alkaa Dan.10 ja jatkuu 11+12 osaissa.

Dan.10

13 Persian valtakunnan enkeliruhtinas seisoi vastustamassa minua kaksikymmentäyksi päivää, mutta katso, Miikael, yksi ensimmäisistä enkeliruhtinaista, tuli minun avukseni, sillä minä olin jäänyt yksin sinne, Persian kuningasten tykö.
14 Ja minä tulin opettamaan sinulle, mitä on tapahtuva sinun kansallesi päivien lopulla; sillä vielä tämäkin näky koskee niitä päiviä."
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 11. Syys 2014 11:42

*
No keramiikan parissa minulle tuli yhtäkkiä selitys. Pakko sanoa että Kaabelin ja Joosuan juttu alkoi kiinnostaa minua. He tunsivat Jumalan Sanan ja heillä oli elämän Sanat koska löysivät Sanan sisäisen tuntemisen, selvisivät läpi ehjin nahoin. Sama asia pätee siihen että tuntee pyhiä kirjoituksia ja Jumalan voimaa, niin silloin ei helposti eksy väärille teille.

Mooseksen kansasta osa hukkui ja kuoli, syynä oli ettei tuntenut Jumalan pyhiä kirjoituksia eikä Jumalan voimaa. Jäljelle jäänyt kansa tunsi kyllä, se selvisi ehjin nahoin. Jaa sepä mielenkiintoista... :thumbup:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Siivetön » 11. Syys 2014 11:54

Lisäisin vielä Vaisuliini tuohon, että Kaaleb ja Joosua tunsivat Sanan, mutta he myöskin uskoivat ja luottivat siihen ja heidän kohdallaan on ihana kertomus siitä, miten uskon silmillä katsottuna asiat näyttävät ihan toisilta, kuin epäuskon silmillä katsottuina.

4 Moos. 13 ja 14 luvut.

Tämä on täysi ot tässä ketjussa, mutta toivotaan, ettei kuitenkaan täysin sekoita keskustelujanne. Modet voi toki poistaakin tämän, jos hyväksi näkevät.
Siivetön

ViestiKirjoittaja kalamos » 11. Syys 2014 11:57

Mikko Murpatti kirjoitti:Ja minä tulin opettamaan sinulle, mitä on tapahtuva sinun kansallesi päivien lopulla; sillä vielä tämäkin näky koskee niitä päiviä."

Siis nuo sanat ovat Danielin kansalle, joka on Israel.
Eli tuo sana ei koske nyt meneillään olevaa armotalouskautta.

Israelin kello ei nyt käy.
Se pysähtyi keskellä Jaakobin ahdistusta.
Ja kun se taas käynnistyy,
niin Israel on edelleen samassa kohdassa,
keskellä Jaakobin ahdistusta.

Ja kun Israelin kello taas käynnistyy,
niin ei mene kuin yksi vuosiviikko,
ja nuo päivät päättyvät.
Ja alkaa tuhat vuotta kestävä Messiaan valtakunta.
καλαμος yksi ruoko suuressa kaislameressä, jota Tuuli huojuttaa
kalamos

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 11. Syys 2014 12:34

kalamos kirjoitti:
Mikko Murpatti kirjoitti:Ja minä tulin opettamaan sinulle, mitä on tapahtuva sinun kansallesi päivien lopulla; sillä vielä tämäkin näky koskee niitä päiviä."

Siis nuo sanat ovat Danielin kansalle, joka on Israel.
Eli tuo sana ei koske nyt meneillään olevaa armotalouskautta.

Israelin kello ei nyt käy.
Se pysähtyi keskellä Jaakobin ahdistusta.
Ja kun se taas käynnistyy,
niin Israel on edelleen samassa kohdassa,
keskellä Jaakobin ahdistusta.

Ja kun Israelin kello taas käynnistyy,
niin ei mene kuin yksi vuosiviikko,
ja nuo päivät päättyvät.
Ja alkaa tuhat vuotta kestävä Messiaan valtakunta.

(Room.9:8)

Mutta te olette valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, OMAISUUSKANSA, julistaaksenne sen jaloja tekoja, joka on pimeydestä kutsunut teidät ihmeelliseen valkeuteensa; te, jotka ette ennen olleet kansa, mutta nyt olette Jumalan kansa, jotka ennen , ette olleet armahdetut, mutta nyt olette armahdetut”

(1Piet.2:9-10).

Edelleen: ”Se on: eivät ne, jotka lihan puolesta ovat lapsia, ole Jumalan lapsia, vaan lupauksen lapset, ne luetaan siemeneksi”.

(Gal.3:29)
Vielä sanotaan: ”Mutta jos te olette Kristuksen omat, niin te olette Aabrahamin siementä, perillisiä lupauksen mukaan”

Olemme Jumalan kansaa. Pyhää heimoa, omaisuuskansaa, Jumalan omaisuutta , ostettua ja lunastettua Jumalan lapsia.

Minusta siksi Danielille annetut profetiat koskee myös meitä.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja Siivetön » 11. Syys 2014 12:36

Me uskovat olemme ns. hengellinen israel, eli myöskin Jumalan omaisuuskansaa!
Siivetön

ViestiKirjoittaja JHK » 11. Syys 2014 14:31

Oletko siis JHK sitä mieltä, ettei olisikaan Jumalan tahto, että kaikki pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden, vaan että Raamattu puhuisi höpöjä tässä kohdin:

1 Tim 2:
3 Sillä se on hyvää ja otollista Jumalalle, meidän Vapahtajallemme,
4 joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden.

En ala tällä foorumilla keskustelemaan predestinaatiosta, ja näkemyksistäni sitä koskien, totean vain että Joh 6:ta ei voi käyttää ihmisen valinnan puolustamiseen, koska se käsittelee alusta loppuun Jumalan valintaa. (Jos lukee mitä teksti sanoo, ei mitä sen tahtoo sanovan...)
JHK

ViestiKirjoittaja kalamos » 11. Syys 2014 16:57

Mikko Murpatti kirjoitti:Olemme Jumalan kansaa.

Kyllä. Mutta emme ole se kansa,
jonka synnit Daniel juuri oli tunnustanut,
kun Daniel oli ensin löytänyt sanan 70 vuodesta koskien hänen omaa kansaansa.
Tuon Danelin kansan kohtaloita Gabriel tuli Danielille selventämään:
"Seitsemänkymmentä seitsemään on määrätty sinun kansallesi",
siis sille kansalle, jonka synnit Daniel juuri oli tunnustanut,
joka eli pakkosiirtolaisuudessa, ja jolle oli luvattu vapautus.

Mutta eikö nyt pitäisi keskittyä ketjun aiheeseen,
ja avata vaikka uusi ketju Danielin kirjasta.
Viimeksi muokannut kalamos päivämäärä 11. Syys 2014 20:05, muokattu yhteensä 1 kerran
καλαμος yksi ruoko suuressa kaislameressä, jota Tuuli huojuttaa
kalamos

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu