kalamos kirjoitti:Appaloosa kirjoitti:miten mieletöntä on väittää että kun vaan kerran on uudestisyntynyt niin ei voi olla enää muuta kohtaloa kuin Jumalan valtakunta
Jos sinä olet uudestisyntynyt,
niin Jumalan valtakunta on jo sinussa.
Sinut on jo siirretty kuolemasta Eämään,
paholaisen vallasta Jumalan Rakkaan Pojan valtakuntaan.
Siis Jumalan hallitusvalta laajeni yhden sielun verran,
kun sinä synnyit uudesti ylhäältä Hengestä.
Tuohon kaikkeen aamen, Raamatussa sanotaan selvästi että Jumalan Henki ja Hänen valtakuntansa on tullut minuun kun tulin uskoon. Mutta myös selvästi sanotaan että minun tulee pysyä Hänessä. Hän ei pysy minussa väkisin, vasten omaa tahtoani. Uskoontulo oli ennen kaikkea Hänen valintansa, Hän on valinnut Kristuksessa jokaisen ihmisen pelastukseen, mutta vain ne pelastuvat jotka myöntyvät siihen valintaan eivätkä vastusta Hänen valintaansa. Ja uskoon tuleminen ei mitenkään poista sitä mahdollisuutta valita vastustaa Jumalaa siihen pisteeseen asti että luopuu uskosta ja joutuu kadotukseen. Minusta on ihan pöyristyttävää että voit väittää ettei minulla ole oikeutta valita luopua uskosta, jos olen kerran tullut uskoon. Jumala ei pakota ketään valtakuntaansa, jos ihminen ei sinne halua vaikka on saanut maistaa uskonelämää niin ei todellakaan Jumala sinne vie väkisin vain siksi että kerran elämänsä aikana on tullut uskoon.