Opettaako Raamattu sukukirouksista?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Jumala kostaa isien pahat teot lapsille ?

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 06. Marras 2014 10:57

Niin ...no itse olen ajatellu asian hieman toiselta kulmalta asiaa peilaten ...Se ,kuinka jokainen vastaa vain omista synneistään pitää paikkansa ,mutta se kirous saattaisi olla jotakin sellaista vaikeutta tai sairautta tai muuta vastaavaa ,josta ihminen Ei joudu tilille ,mutta joutuu kärsimään isien pahat teot ,ellei Jumala armahda.
Tarkoitan myös sitä ,että jossain siellä menneisyydessä on saattanut olla noituutta yms täysin Jumalan vastaista toimintaa kenties ,jossakin on saatettu solmia kirouksia jälkipolvien päälle ????????? näitä olen pohtinu .Mutta se synti asia kuitenkin on niin ,että ihminen itse mitä syntiä tekee niin hän vastaa siitä itse täysin 100pros.
Nyt kun olen Jeesuksen oma niin tiedän ,että Jeesuksen veri on minut puhdistanut ja Hänessä on elämäni.
Näitä kirous asioita joskus aikoinaan tuli tutkittua ja silloin tällöin törmäsin sukuihin ,joissa avoimesti sanottiin olevan esim noitia .Eräässä suvussa suvun mies osasi nähdä asioita ja pohdin sen voiman alkulähdettä.Toki ei tullut keskusteltua heidän suhteestaan Jeesukseen .
Mr Kerimäki

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 06. Marras 2014 11:14

*
"Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu". Se puhuu jokaisesta kirouksesta koskien varmasti sitä sukukirousta jos uskoo tällä tavalla sukukirouksen opetukseen niin on päivänselvää että Raamattu ei tarkoita mitään sukukirousta. Jumala ei kosta synnit jälkipolville, kun Jeesus kerta otti kaikki synnit kirouksineen kannettavakseen kuten Paa kirjoitti niin silloin ne on jo puuhun ripustettu.

Gal. 3:13 Kristus lunasti meidät vapaiksi lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän puolestamme, sillä on kirjoitettu: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu." RK
Viimeksi muokannut vaisuliini päivämäärä 06. Marras 2014 11:17, muokattu yhteensä 1 kerran
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 06. Marras 2014 11:16

*
Raamatun mukaan lopunaikana eli viimeisinä hetkeinä osa uskovista eksyy uskomaan riivaajien oppiin luopumalla Jeesuksesta eli terveestä opista niin silloin sukukirous on yksi niistä riivaajien opeista. Tärkeä ymmärtää tätä.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 06. Marras 2014 11:22

*
Se jaksaa vielä etsiä naamioituessaan ja kulkiessaan ympäri kuin ärjyvä jalopeura, kenet voisi niellä niin kävi minun kohdalleni kun se tiesi minun isän syntien historian koittaen eksyttää minua uskomaan luullen että isän alkoholiongelma siirtyisi minuun sukukiroukseksi, niin myös viimeisinä hetkeinä uskovien kohdalla... Tärkeä ymmärtää tätäkin myös. Pysykäämme yksin vahvoina terveessä uskossa.

1Tim. 4:1 Henki sanoo selvästi, että viimeisinä aikoina jotkut luopuvat uskosta ja seuraavat eksyttäviä henkiä ja riivajien oppeja RK
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 06. Marras 2014 11:42

*
Ai niin, siitä RK-käännöksestä vielä... Siinä ei puhu mitään että Jumala kostaa vaan että Jumala vaatii niin ymmärsin mitä se tarkoittaa. Se tarkoittaa että Jumala vaatii lapsia oman henkilökohtaisen itsevalinnan kohdalla valitsemaan itse. Kyse on omasta henkilökohtaisesta ja vapaaehtoisesta itsevalinnasta.

2Moos. 20:5 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä, sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala. Minä vaadin lapset tilille isien pahoista teoista kolmanteen ja neljänteen polveen saakka, jos he vihaavat minua,
6 mutta osoitan armoa niille tuhansille, jotka rakastavat minua ja pitävät käskyni. RK
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 06. Marras 2014 16:47

*
Minä äsken tarkistin Biblian käännöstä, se kans johtaa väärinymmärrykseen luullen että Raamattu opettaisi sukukirouksesta vaikka Raamatun kokonaisopetuksen mukaan ei puhu mitään isien tehdyistä teoista.... :wtf: :?

2Moos. 20:5 Ei sinun pidä kumartaman niitä, eikä myös palveleman niitä: Sillä minä, Herra sinun Jumalas, olen kiivas Jumala, joka etsiskelen isäin pahat teot lasten päälle, kolmanteen ja neljänteen polveen, jotka minua vihaavat;
6 Ja teen laupiuden monelle tuhannelle, jotka minua rakastavat, ja pitävät minun käskyni.

Toinen juttu vielä... Meikä miettii mistä riivaajien opeista Raamattu puhuu. Yksi on sukukirous joka on riivaajien opeista mutta mitkä loput ovat? :roll: Kun Jeesus kertakaikkiaan otti vastaan kaikki synnit kirouksineen kannettavaksi ja ne on jo meidän puolesta puuhun ripustettu. Jos eksyy uskomaan luullen että Raamattu opettaisi sukukirouksesta niin silloin irtisanoutumalla se luopuu terveestä uskosta eli Jeesuksesta joka on jo ottanut vastaan kaikki synnit kirouksineen ja ne on jo puuhun ripustettu meidän puolesta.

1Tim. 4:1 Henki sanoo selvästi, että viimeisinä aikoina jotkut luopuvat uskosta ja seuraavat eksyttäviä henkiä ja riivajien oppeja RK
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Markareetta » 06. Marras 2014 17:30

"Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;"

Raamatun historia on näyttänyt toteen että Isrelissa jumalattomat
kuningashuoneet, kuten Jerobeamin, Ahabin Baesain, ym. suvut,
hävitettiin sukupuuttoon, joka tuhoutumisella vahvistaa Jumalan
koston todenperäisyyden ja jumalallisuuden siinä laissa jota oli rikottu.

Samoin oli sairauksien laita, esim. pitaalitauti meni suvuissa
kolmanteen ja neljänteen polveen.

Verenvuototauti on myös monissa kuningashuoneissa
periytyvä tauti, ja sitä esiintyy erityisesti aškenazijuutalaisten keskuudessa.
(https://fi.wikipedia.org/wiki/Verenvuototauti)

Raamattu ei mainitse mielisairauksista jotka periytyvät,
mutta mainintaa on 5 Mooseksen kirja kuinka Jumala
lyö hulluudella, sokeudella ja mielisairaudella.
Ja Danielin kirjassa mainitaan kuningas Nebukadnessari:
hänet ajettiin pois ihmisten seasta, ja hän söi ruohoa
niin kuin raavaat, ja hänen ruumiinsa kastui taivaan kasteesta,
kunnes hänen hiuksensa kasvoivat pitkiksi kuin kotkan
sulat ja hänen kyntensä kuin lintujen kynnet.

Onko tuo kaikki käsitettvä niin että Jumala rankaisee
häntä vihaavien suvullekin?

Kuinka sitten on ymmärrettävissä mielisairaudet uskovien keskuudessa,
ovatko ne Jumalan rankaikumenetelmiä vanhempien pahojen tekojen takia,
kun joissakin suvuissa on useampia sielullisesti sairaita?
Markareetta

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 06. Marras 2014 22:50

vaisuliini ...olen nyt kanssasi hieman eri mieltä...enkä ihan vähääkään,etkä tainnut ymmärtää ,mitä yritin kertoa .
Mr Kerimäki

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 06. Marras 2014 23:37

Mr Kerimäki kirjoitti:vaisuliini ...olen nyt kanssasi hieman eri mieltä...enkä ihan vähääkään,etkä tainnut ymmärtää ,mitä yritin kertoa .

Anteeksi mutta en kohdistanut sinua näillä kirjoituksillani. Minä oivalsin niin siksi kirjoitin... :oops:
vaisuliini

Re: Opettaako Raamattu sukukirouksista?

ViestiKirjoittaja pekka » 07. Marras 2014 00:21

"SUKUKIROUKSET, LINNAKKEET, SITOMINEN JA PÄÄSTÄMINEN, DEMONIEN ULOSAJAMINEN"

https://www.arvioikaa.com/OR2.html

Arvioikaa!
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu