(1.Johanneksen kirje 4):
1. Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
2. Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
3. ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.
Tämä ketju vaan jatkuu ja jatkuu, kun "Minä vain" ei voi antaa muiden esittämiin kysymyksiin suoraa vastausta.
Kääntelee ja vääntelee ja vastaa asian vierestä.
Toni I on kysynyt ainakin kaksi kertaa sinulta "Minä vain":
1.kerta Minä vain tunnustatko sinä Pojan eli Jeesuksen Herra Jhwh:ksi eli Jumalaksi joka on luonut koko universumin?
2.kerta Kyllä se on ymmärretty "Minä vain" ettet usko että Jeesus on yksi ja ainut Herra Jhwh aina olemassa ollut iankaikkinen kaiken luodun Luoja. Vai olenko ymmärtänytkin väärin?
Kysyn samaa. Voisitko antaa suoran vastauksen, suoraan kysymykseen:
"Minä vain", tunnustatko että Jeesus on Kristus, lihaksi tullut Jumala, iankaikkinen kaiken luonut Luoja?
Vastaa KYLLÄ tai EN.
Älä kiertele ja kaartele. Ole ystävällinen.
Minä vain kirjoitti:tanu.(1.Johanneksen kirje 4):
1. Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
2. Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
3. ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.
Tämä ketju vaan jatkuu ja jatkuu, kun "Minä vain" ei voi antaa muiden esittämiin kysymyksiin suoraa vastausta.
Kääntelee ja vääntelee ja vastaa asian vierestä.
Toni I on kysynyt ainakin kaksi kertaa sinulta "Minä vain":
1.kerta Minä vain tunnustatko sinä Pojan eli Jeesuksen Herra Jhwh:ksi eli Jumalaksi joka on luonut koko universumin?
2.kerta Kyllä se on ymmärretty "Minä vain" ettet usko että Jeesus on yksi ja ainut Herra Jhwh aina olemassa ollut iankaikkinen kaiken luodun Luoja. Vai olenko ymmärtänytkin väärin?
Kysyn samaa. Voisitko antaa suoran vastauksen, suoraan kysymykseen:
"Minä vain", tunnustatko että Jeesus on Kristus, lihaksi tullut Jumala, iankaikkinen kaiken luonut Luoja?
Vastaa KYLLÄ tai EN.
Älä kiertele ja kaartele. Ole ystävällinen.
Suora vastaus EN.
Teidän pitäisi kysyä tämä toisella tavalla, siten että he kertovat kuka Jeesus on.
Ei pyytämällä toistamaan perässä tai antamaan valmista lausetta jossa on oma tulkinta mukana.
Tunnustan näin: Jeesus on Kristus, lihaan tullut, Korkeimman Jumalan Poika.
Olen kyllä ilmaissut Jeesuksesta tässä ketjussa miten häneen uskon.
Kaduilla näkee sitä kun ihmisiä pysäytetään ja heitä pyydetään sanomaan: Jeesus on minun herrani.
ja sitten julistetaan: Hyvä, sillä raamatussa sanotaan, jos sinä suullasi tunnustat Jeesuksen herraksi ja sydämessäsi uskot, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut.
Onko se oikea tapa, jos toinen ei edes tiedä kuka Jeesus on? Jeesus on kyllä kuuluisa kautta maan, mutta kaikki eivät hänestä silti paljon tiedä, muuta kuin nimen.
Ja miksi en pidä kysymyksestä kyllä ja ei vastauksien takia, koska vastaus KYLLÄ sulkee muut mahdollisuudet pois, ja vastaus EI antaa ymmärtää että ihan kokonaan eri mieltä.
Jotta tulee minun pointtini tässä asiassa selville niin.
teen vastakysymyksen:
Tunnustatko että: Jeesus on Kristus, lihaan tullut, Korkeimman Jumalan Poika?
kyllä vai ei.
Ja sitten vielä kysyn:
Onko Allah Jumala?
Kyllä vai ei.
Pawson heitti joskus hauskan kysymystyylin tuosta kyllä tai ei.
Kaikki voivat vastata ja sitten miettiä mitä se vastaus kertoo toiselle.
vastatkaa KYLLÄ tai EN.
ja tässä se Pawsonin esimerkki:
Joko olet lopettanut vaimosi hakkaamisen?
Kyllä vai ei?
Mitä kyllä vastaus meille kertoo ja mitä ei vastaus meille kertoo?
Minä vain kysyy: teen vastakysymyksen:
Tunnustatko että: Jeesus on Kristus, lihaan tullut, Korkeimman Jumalan Poika?
kyllä vai ei.
Sinänsä minäkään en ymmärrä, että pitäisi jokin tietty lause toistaa perässä, sisältö ratkaisee enemmän, asiahan pitää ymmärtääkin, että voi vastata. Uskoisin, että aikoinaankaan opetuslasten ei tarvinnut uskovia testailla tällä tietyllä kysymyksellä ja sitten päättää että onko tämä Jumalan palvelija vai ei.
On tietysti asioita joihin voi vastata kyllä tai ei.
Minä vain, tarkoitat siis että? Jeesus on samaa Henkeä kuin Isä, onko näin mielestäsi? Mutta Jeesus ei ole Isä, vaan Poika?
Sen mielestäni olet tuonut esiin, että uskot Jeesuksen olleen lihaan tullut... mutta onko se Jumalan Henki, joka tuli lihaksi? Se ei tarkoita että ajattelisi Jeesuksen olevan persoonana Isä, vaikka on samaa Henkeä Isän kanssa.
lonelyrider kirjoitti:Kun Jumala sanoo ensimmäisessä mooseksen kirjassa... "Tehkäämme ihminen kuvaksemme...",

lonelyrider kirjoitti:Sinänsä minäkään en ymmärrä, että pitäisi jokin tietty lause toistaa perässä, sisältö ratkaisee enemmän, asiahan pitää ymmärtääkin, että voi vastata. Uskoisin, että aikoinaankaan opetuslasten ei tarvinnut uskovia testailla tällä tietyllä kysymyksellä ja sitten päättää että onko tämä Jumalan palvelija vai ei.
On tietysti asioita joihin voi vastata kyllä tai ei.
Minä vain, tarkoitat siis että? Jeesus on samaa Henkeä kuin Isä, onko näin mielestäsi? Mutta Jeesus ei ole Isä, vaan Poika?
Sen mielestäni olet tuonut esiin, että uskot Jeesuksen olleen lihaan tullut... mutta onko se Jumalan Henki, joka tuli lihaksi? Se ei tarkoita että ajattelisi Jeesuksen olevan persoonana Isä, vaikka on samaa Henkeä Isän kanssa.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa