Herman kirjoitti:Mikko Murpatti kirjoitti:Pystyisikö joku laittamaan tähän näitä Raamatun kohtia missä opetustilanteessa taikka jossakin muussa tilanteessa kuin henkienkarkoitus tilanteessa demonit kiljuu ja sätkii ja manifestoituu?
Mark.9
17 Silloin vastasi eräs mies kansanjoukosta hänelle: "Opettaja, minä toin sinun tykösi poikani, jossa on mykkä henki.
18 Ja missä vain se käy hänen kimppuunsa, riuhtoo se häntä, ja hänestä lähtee vaahto, ja hän kiristelee hampaitaan; ja hän kuihtuu. Ja minä sanoin sinun opetuslapsillesi, että he ajaisivat sen ulos, mutta he eivät kyenneet."
19 Hän vastasi heille sanoen: "Voi, sinä epäuskoinen sukupolvi, kuinka kauan minun täytyy olla teidän luonanne? Kuinka kauan kärsiä teitä? Tuokaa hänet minun tyköni."
20 Niin he toivat hänet hänen tykönsä. Ja heti kun hän näki Jeesuksen, kouristi henki häntä, ja hän kaatui maahan, kieritteli itseään, ja hänestä lähti vaahto.
Tässä kohtaa henki kouristaa ja heittelee poikaa heti tämän nähdessä Jeesuksen. Hetkeä myöhemmin Jeesus ajaa riivaajan ulos ja se lähtee samalla tavalla kouristellen.
Ja heti kun hän näki Jeesuksen, kouristi henki häntä, ja hän kaatui maahan, kieritteli itseään, ja hänestä lähti vaahto.
Kun demoni NÄKI Jumalan Herra Jeesuksen alkoi meininki, ei siis niin että Pyhä Henki oli vahvana ihmismassan yllä ja poika kouristeli ja huusi ja sätki vaan silloin kun hän NÄKI Herran Jeesuksen.
Eihän tässä kohdassa käy kuvailemallasi tavalla että Pyhä Henki liikkuu ja vaikuttaa ja riivaaja siksi alkaa huutamaan ja kouristelemaan. Tässähän selvästi Herra Jeesus topakasti näyttää likaiselle hengelle kuka käskee! Eli ajaa pahanhengen pois miehen aloitteesta. Ei siis niin, että Pyhä Henki vaikka puhumis/opetus yms tilaisuudessa itsenäisesti ilman Jeesusta tai ihmistä saa näitä henkivaltoja kouristelemaan ja karjumaan. Tarvitaan joku toinen esimerkki ja mielummin yhtenevä käytäntö joka seuraa halki Raamatun yhdenmukaisesti jos vain mahdollista.
Esim.
Teema siitä, että Jeesus oli esikoinen kaikessa on yhtenevä teema Raamatussa. Kertomus siitä , että Pyhä Henki spontaanisti itse paljastaa ja kouristaa pahoja henkiä vaikutusalueellaan taasen ei ole ainakaan omassa hyvin vajaassa Raamatun tuntemuksessani.