Kiitos vastineestasi Petri !
Yhäkään et vastannut kysymyksiini, vaan kiersit ne, ikävä kyllä.
Siis toistan yhä:
1) Miksi Paavaali siis kiitti Jumalaa siitä, että ei ollut kastanut kuin muutaman harvan, jos vesikaste oikeasti kuuluu uuteen liittoon ?
2) Miksi Paavali sanoi, että häntä Jeesus, joka hänelle opetuksen suoraan antoi, ei kehoittanut häntä kastamaan vedellä ?
( Siis varsinkin kun apostolin tuli olla siis henkilökohtaisena esimerkkinä teoissa ja opetuksissa)
Alan purkaa tuota muuta kirjoittamaasi sitten kun saan edes jonkilaisen vastauksen noihin esittämiini kysymyksiin.
Sen verran jo kommentoin, että minullla ei ole mitään ilmestystietoa, vaan olen saanut opetuksen asiasta Sanasta kohta kohdalta.
Ja Raamatun mukaan ilmestystiedossa ei itsessään olisi väärää, vai onko ?
1. Moos. 16:13 Ja Haagar nimitti Herraa, joka oli häntä puhutellut, nimellä: "Sinä olet ilmestyksen Jumala". Sillä hän sanoi: "Olenko minä tässä vilaukselta saanut nähdä hänet, joka minut näkee?"
1. Kor. 14:6 Jos minä nyt, veljet, tulisin luoksenne kielillä puhuen, mitä minä teitä sillä hyödyttäisin, ellen puhuisi teille ilmestyksen tai tiedon tai profetian tai opetuksen sanoja?
1. Kor. 14:30 mutta jos joku toinen siinä istuva saa ilmestyksen, vaietkoon ensimmäinen.
Gal. 2:2 Mutta minä menin sinne ilmestyksen johdosta ja esitin heille sen evankeliumin, jota julistan pakanain keskuudessa; esitin sen yksityisesti arvokkaimmille heistä, etten ehkä juoksisi tai olisi juossut turhaan.
Ef. 1:17 anoen, että meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala, kirkkauden Isä, antaisi teille viisauden ja ilmestyksen Hengen hänen tuntemisessaan
Ef. 3:3 että näet tämä salaisuus on ilmestyksen kautta tehty minulle tiettäväksi, niinkuin olen siitä edellä lyhyesti kirjoittanut;
Joten miksi sekoitat tuon asian tähän ?
Ja tarkoittaako se sitä, että katolilaiset ovat oppeineen oikeassa, kun he ovat oppiaan pisimpään levittäneet, ja tekeekö se herätysliikkeiden opin vääräksi koska katolilaisia on 1,2 mlrd ?
Ja mitä Raamattu opettaa lopun ajasta:
Dan. 12:4 Mutta sinä, Daniel, lukitse nämä sanat ja sinetöi tämä kirja lopun aikaan asti. Monet sitä tutkivat, ja ymmärrys lisääntyy.
Siis kuinka pahasti kaikki on laajamittaisesti kadotettu ?
Uskallatko tutkia ja koetella sen, mitä sinulle on "äidinmaidosta" asti opetettu totuutena ?