Kirjoittaja toni t » 13. Heinä 2016 16:27
Tämä kysymys josta tässä ketjussa on keskusteltu on äärimmäisen tärkeä ja menee pelastuskysymyksen juureen, koska kyseessä on aihe miten uskomme Jeesukseen. Raamattu opettaa, että pelastuksemme on riippuvainen uskomme laadusta Herraan Jeesukseen. Tämä aihe menee juuri pelastuskysymyksen juureen, koska se käsittelee sitä, miten näemme ja tunnustamme Jeesuksen Jumaluuden, eli Herruuden. Onko Hän vain ihminen, jolla poikkeuksellisesti meistä muista oli Pyhän Hengen täyteys luonnollisen syntymän kautta saatuna ominaisuutena, vai onko Hän itse Herra taivaasta, jonka Jumaluus on iankaikkista.
1.Kor.7:47 Ensimäinen ihminen on maasta ja maallinen, toinen ihminen on itse Herra taivaasta.
Joh.8:58 Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ennenkuin Aabraham syntyi, olen minä ollut."
Fil.2:6. Joka, vaikka hän oli Jumalan muodossa, ei lukenut saaliiksi Jumalan kaltainen olla,
7. Vaan alensi itsensä, otti orjan muodon päällensä ja tuli muiden ihmisten vertaiseksi.
Joh.16:13 Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.
16:14 Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.
16:15 Kaikki, mitä Isällä on, on minun; sentähden minä sanoin, että hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.
Raamatun mukaan Pyhä Henki ei tee Jeesuksen Jumaluutta, koska Jeesus on itse Herra (Jumala) taivaasta. Raamatun mukaan Jeesus on jo ollut ennen kun Hän syntyi ihmiseksi (tuli lihaan). Jeesuksen Jumaluus ei syntynyt Hänen ”luonnollisen syntymisensä” lihaan tulemisen hetkellä vaan Jeesuksella on ollut iankaikkinen Jumaluus, koska Hän on itse Herra (Jhwh) taivaasta. Kun iankaikkinen Poika tuli Isän luota lihaksi (ihmiseksi), niin Hän alensi itsensä Jumalan muodosta ja otti ihmisen muodon (syntyi lihaan) päällensä. Se että iankaikkinen Poika joka on Henki tulee lihaksi (ihmiseksi) ei tietenkään poista Pojan iankaikkista olemusta – Herrana Jhwh:na. Hän vain otti ihmisen muodon päällensä. Pyhä Henki ei siis tee Jeesuksen Jumaluutta, koska Jeesus on Jumala ja on ollut sitä iankaikkisesti.
Lisäksi Pyhä Henki on Jumaluuden hierarkiassa Pojan alainen. Eli Pyhä Henki kirkastaa Pojan, eikä toisin päin. Pyhä Henki ottaa Pojan omasta, eikä toisin päin. Jeesuksen Jumaluus ei siis ole = Pyhä Henki Jeesus nimisessä miehessä, vaan Jeesuksen Jumaluus on = Jeesus on Herra (Jhwh).
Jes.40:28 Etkö tiedä, etkö ole kuullut: Herra (Jhwh) on iankaikkinen Jumala, joka on luonut maan ääret?
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!