Muslimien jihad maahanmuutto

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Muslimien jihad maahanmuutto

ViestiKirjoittaja JHK » 08. Syys 2015 20:50

Edit. On parempi olla sanomatta mitään, kuin sanoa ilkeästi.
Poistin tästä tarpeettoman piikikkään kommentin. Pyydän anteeksi. Minusta Petri tekstisi on harhaanjohtava, ja toivoisin että antaisit lukijoillesi reilumman ja tasapuolisemman kuvan siitä miten hejrah islamissa ymmärretään.
JHK

ViestiKirjoittaja Joel.A » 08. Syys 2015 21:43

JHK kirjoitti:Edit. On parempi olla sanomatta mitään, kuin sanoa ilkeästi.

Aamen. :thumbup:
Joel.A

ViestiKirjoittaja PetriFB » 08. Syys 2015 22:15

JHK kirjoitti:Edit. On parempi olla sanomatta mitään, kuin sanoa ilkeästi.
Poistin tästä tarpeettoman piikikkään kommentin. Pyydän anteeksi. Minusta Petri tekstisi on harhaanjohtava, ja toivoisin että antaisit lukijoillesi reilumman ja tasapuolisemman kuvan siitä miten hejrah islamissa ymmärretään.

JHK:

Tunnen erään ex-muslimin, joka on tullut uskoon Jeesukseen. Tunnen hänet erittäin hyvin sillä olen viettänyt hänen kanssa yhden kesän Suomea kiertäen ja kastoin hänet. Hän asui yhden kesän n. 12 kilometrin päässä kodistani. Joten keskustelimme paljon ja minä opetin hänelle Raamattua ja hän opetti minulle islamista, koraanista, Muhammedista ja haditheista (islamilainen perinne). Tulkkasin tätä veljeä Englannista Suomeen sinä kesänä ja jos oikein muistan, niin sinäkin JHK taisit olla yhdessä kokouksessa missä tulkkasin häntä. Kysyin häneltä tänään Suura 4:100 selitystä ja jihadin selitystä. Hän kertoi jihadin olevan taistelua ei-muslimeita vastaan. Hän sanoi hengellisen jihadin olevan valhetta, sillä on olemassa vain yksi jihad, joka on sotia ja tappaa ei-muslimeita ja valloittaa maailma islamille.

Entisen muslimin ja nykyään uskovan ystäväni kirjallinen vastaus minulle englanniksi, puhuin hänen kanssaan puhelimessa, mutta pyysin kirjallisen version, niin että muutkin sen näkevät:

4:100And whoever emigrates for the cause ofAllah will find on the earth many [alternative]locations and abundance. And whoever leaves his home as an emigrant toAllah and His Messenger and then death overtakeshim - his reward has already become incumbent upon Allah . And Allah is everForgiving and Merciful.

Immigration is ‘Hijrah/hijrat’ inArabic. It is moving from one country to another country. If a muslim do ‘hijrah’he is called ‘muhajir’. This verse is about ‘hijrah’ and ‘muhajir’. Mohammedmoved from Mecca to Medina in 622 and later he occupied Medina. So in islam it has great significance. Therewere many Christian and Jews in Medina and Mohammed Killed them, made theirchildren slave and wives as concubine. And later he occupied Mecca. Muslims follow Mohammed and migrate in other countriesand somehow occupy their land. You can see in this verse, it is telling that,if any Muslim migrate, he will get many location and abundance. But how? Thinkplease.

If you have any other thing that need clarification, please mail me.

Käännös:

Maahamnuutto on hiirah/hiirat arabiaksi. Se on muuttamista maasta toiseen maahan. Jos muslimi tekee hiirahin häntä kutsutaan muhaiiriksi. Tämä säe on hiiraista ja muhaiirista. Muhammed muutti Mekasta Medinaan 622 jKr. ja hän myöhemmin valloitti Medinan. Joten islamissa tällä on tärkeä merkitys. Medinassa oli paljon juutalaisia ja kristittyjä, jotka Muhammed tappoi ja teki heidän lapsistaan orjia ja vaimoistaan jalkavaimoja itselleen. Ja myöhemmin hän valloitti Mekan. Muslimit seuraavat Muhammedia muuttaen muihin maihin ja jotenkin valloittavat ne maat. Voit nähdä sen tässä säkeessä, se kertoo että jos joku muslimi muuttaa, hän saa monia paikkoja ja yltäkylläisyyttä (hyvinvointia). Mutta miten? Ajattele sitä.

Jos sinulla on jotakin muuta, jossa tarvitset selvennystä, lähetä minulle mailia.

Jihad explained in this article.Please read https://www.peacewithrealism.org/jihad/jihad03.htm

Käännös: Jihad on selitetty tässä artikkelissa. Ole hyvä ja lue.

Luotan Jeesusta rakastavan ex-muslimin sanaan enemmän kuin muslimin, jolla on lupa valehdella minulle. Johtopäätös on että ex-muslimi nykyään uskova ystäväni toi esille saman asian kuin mitä olen tuonut esille kirjoituksessani.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

ViestiKirjoittaja Blum » 08. Syys 2015 22:59

En ota kantaa itse keskusteluun tai siinä esitettyihin asioihin, mutta totean, että itseäni islam-kysymys hämmentää juuri siksi, että niin monet eri tahot esittävät islamista väitteitä (usein puhuen vielä "todellisesta islamista"), jotka ovat keskenään vähintäänkin jännitteisiä. Näitä väitteitä esittävät niin muslimit (ja tämäkin porukka sisältää jo valtavan kirjon), islam-tutkijat kuin monet uskovatkin. Joku sanoo, että islam on rauhan uskonto, toinen taas, että se on sotaisa. Eräs saattaa luonnehtia jihadia 99-prosenttisesti hengelliseksi kamppailuksi ja vain 1-prosenttisesti aseelliseksi, toiselle jihad on lähes yksinomaan terrorismia. Joku korostaa Koraanista rauhan kohtia, toinen vääräuskoisia vastaan sotimisen kohtia, kolmas sanoo jälkimmäisten kumonneen edelliset. Joku haluaa katsoa Koraanista, mitä "todellinen islam" on, toinen haluaa lisäksi huomioida Sharian ja hadithit, kolmas tekee johtopäätöksensä "todellisesta islamista" uskonnon historian kautta, neljäs katsoo, millaisia muslimeita näkee kaupungilla.

Minä en ole lukenut Koraanista kuin kolme suuraa kokonaan, en osaa arabiaa, en tunne Koraanin tulkintaperinnettä juuri ollenkaan, en ole perehtynyt islamin historiaan kuin pintapuolisesti, tietoni uskonnosta rajoittuvat pääosin siihen, mitä olen peruskoulussa, lukiossa ja yliopiston peruskoulussa oppinut. Siksi koen, että itselläni on vielä kohtuullisen pitkän matkan päässä se aika, ennen kuin koen olevani sopiva käymään argumentaatiokeskustelua islamista. "Todellisen islamin" löytöretkeni on vielä käynnissä, ja hitaasti tuntuu etenevän.

On lopulta yllättävän paljon asioita, joissa katson osaamiseni olevan liian pientä, jotta voisin alkaa käymään aiheesta vähänkään enemmän varteenotettavaa keskustelua. Joku sanoo, että ihminen ei koskaan käynyt kuussa ja esittää teorialleen joukon fysiikaalisia tai "fysikaalisia" väitteitä. Ongelmani on, että en tunne fysiikkaa kovin hyvin, joten en oikein pysty vastaamaan hänelle mitään. Hieman samaa koen tällä hetkellä islamin suhteen.
Blum

ViestiKirjoittaja toni t » 08. Syys 2015 23:31

Ymmärrän hyvin Blum pointtisi. Islamista on todellakin monia erilaisia mielipiteitä. Koraanin kieltä voi olla hankala ymmärtää ja siitä on monenlaisia tulkintoja. Kuitenkin islamin todellinen luonne on loppujen lopuksi helposti nähtävissä jos vain tietää katsoa oikeaan paikkaan. Eli profeetta Muhammadin elämään ja tekoihin.

Islam opettaa että Muhammad oli ”masum” joka tarkoittaa Allahin täydellisessä johdatuksessa olevaa ja siis synnitöntä. Teki hän sitten mitä tahansa niin kaikki oli Allahin edessä oikein. Kaikki mitä Muhammad teki oli oikein ja synnitöntä Allahin edessä ja täten Muhammadin teot kuvastavat meille islamin todellista luonnetta ja Allahin tahtoa ja persoonaa. Koska Muhammadin käyttäytyminen, elämä ja teot olivat oikeaa ja synnitöntä elämää Allahin edessä niin siksi Muhammad on täydellinen esikuva jokaiselle muslimille.

Koraanikin sanoo - "Allahin lähettiläässä on kaunis esikuva niille, jotka uskovat kohtaavansa Allahin viimeisenä päivänä ja ajatte­levat paljon Häntä." (Suura 33:21)

Ajatelkaapa jos Muhammad oli synnitön islamin mukaan ja kaikki mitä hän teki oli Allahin edessä oikein ja siksi hän on kaunis esikuva kaikille muslimeille niin tällöinhän profeetta Muhammadin elämän ja tekojen tulee edustaa puhtainta ja täydellisintä islaminuskon luonnetta. Vaikka emme ymmärtäisi vaikeasti tulkittavia oppeja niin voimme kuitenkin ymmärtää ja arvioida ihmisten käyttäytymisen ja tekojen luonnetta - ovatko ne käsityksiemme mukaan hyviä vaiko pahoja.

Tunteeko kukaan muslimia joka arvostelisi profeetta Muhammadin elämää? En usko että sellaista muslimia helposti löytyy ja syy on siinä että islaminuskon mukaan Muhammad on täydellinen esikuva Allahin tahdosta muslimeille. Jos siis haluamme todella tutustua islaminuskoon niin meidän tulee tutustua profeetta Muhammadin elämään ja tekoihin sillä vain sitä kautta voimme nähdä islaminuskon todellisen luonteen.

Tämä saman todistaa myös "Hamasin poika" Mosab Hassan Yousef. Mosab sanoo syntyneensä muslimina ja hän sanoo ymmärtävänsä koraanin kielen ja tuntevansa profeetta Muhammedin elämän kaikista luotettavimmista lähteistä. Tämän takia hänen todistuksensa ja lausuntonsa Islamista on todella merkittävä.

Tässä hyvä linkki jonka kautta pääsee tutustumaan profeetta Muhammadin elämään ja tekoihin. https://jumalanorja.blogspot.fi/2012/07 ... iteot.html
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
toni t
Site Admin

ViestiKirjoittaja pekka » 09. Syys 2015 00:34

Luin tuon Tonin laittaman linkin kirjoituksen joka siis kertoo Muhammadin elämästä ja kyllä oli kammottavaa luettavaa: sotaa ja kaikenlaista väkivaltaa, raiskauksia, julmia mestauksia vaikka kuinka paljon, valehtelua jne. Pahuuden lähettiläs oli tuo Muhammad, ei mitään muuta.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja PetriFB » 09. Syys 2015 14:26

Toni jo kirjoittikin ihan saman asian, jonka aioin myös itse kirjoittaa. Siksi en nyt tuo kuin lyhyesti esille samaa asiaa.

Tämä uskon ystäväni entinen muslimi kertoi minulle, että islam on sama asia kuin Muhammed ja hänen tekonsa. Kaikenlaista sanotaan ja kirjoitetaan, mutta islaminuskossa tulee seurata Muhammedin esimerkkiä ja jokainen muslimi, joka tekee samoja tekoja kuin Muhammed on oikea muslimi. Ystäväni entinen muslimi sanoi Allahin olevan sama asia kuin Muhammed, sillä Muhammed loi Allahin (sielunvihollisen avustamana) ja teki hänestä sellaisen, jonka kautta Muhammed sai toteuttaa itseään sekä oikeutuksen pahoille teoillensa. Ystäväni entisen muslimin mukaan Muhammedin tekojen kautta saamme tietää sen mikä on oikea ja todellinen islam. Muslimilla on lupa valehdella ei-muslimille ja kertoa valheita siitä mitä islam on, mutta Muhammedin teot eivät valehtele, vaan paljastavat ja kertovat sen mikä on todellinen ja oikea islam.

Pakanamaiden valloittaminen ja niihin muuttaminen on islamin pyrkimys ja sitä se tekee tänään maahanmuuton kautta. Jos emme näe tätä tosiasiaa, niin olemme eksyneet uskomaan valheita. Totta kai on olemassa ihan oikeassa hädässä olevia pakolaisia, joita tulisi ja tulee auttaa, mutta se ei poista sitä tosiasiaa, että jihadistit muuttavat sankoin joukoin Eurooppaan pakolaisiksi tekeytyneinä. Jihadistien maahanmuutto noudattaa samaa kaavaa kuin Muhammedin Medinan valtaus. Tämä on muslimien velvollisuus, sillä heidän pitää pyrkiä valloittamaan koko maailma islamille, joka oli myös Muhammedin päämäärä.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

ViestiKirjoittaja Jukka » 09. Syys 2015 20:21

Tahdon tässä keskustelun tiimellyksessä muistuttaa, että Raamatussa on kirjoitettu

Aikojen lopussa on Herran temppelin vuori seisova vahvana, ylimmäisenä vuorista, kukkuloista korkeimpana, ja kaikki pakanakansat virtaavat sinne. Monet kansat lähtevät liikkeelle sanoen: "Tulkaa, nouskaamme Herran vuorelle, Jaakobin Jumalan temppeliin, että hän opettaisi meille teitänsä ja me vaeltaisimme hänen polkujansa; sillä Siionista lähtee laki, Jerusalemista Herran sana". Ja hän tuomitsee pakanakansojen kesken, säätää oikeutta monille kansoille. Niin he takovat miekkansa vantaiksi ja keihäänsä vesureiksi; kansa ei nosta miekkaa kansaa vastaan, eivätkä he enää opettele sotimaan (Jes. 2:2-4)

Ei missään minun pyhällä vuorellani tehdä pahaa eikä vahinkoa, sillä maa on täynnä Herran tuntemusta, niinkuin vedet peittävät meren (Jes. 11:9)

Minä uskon Jeesukseen Jumalan Poikana ja Messiaana. Hänen palatessa takaisin maan päälle ei epäjumalien nimiä eikä heidän profeettojensa nimiä enää mainita. Odotan Häntä tekemään lopun tästä kaaoksesta, joka vain kiihtyy ja laajenee.

Raamatun mukaan muhamettilaisuus on epäjumalanpalvelusta. Tehtävämme uskovina on johdattaa heitä Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen tuntemiseen, anteeksiannon kokemiseen ja uudessa elämässä vaeltamiseen - vihasta rakkauteen, valheen vallasta totuuteen, pimeydestä valkeuteen.
Jukka

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 09. Syys 2015 20:35

Niinpä, Jukka. Vaikka alkuperäinen tarkoitus maahanmuutolla olisi kuinka paha, niin se voi Jeesuksessa kääntyä ihmeellisen hyväksi. Nyt jo on paljon entisiä muslimeita Suomessa, jotka ovat täällä saaneet syntyä uudesti ylhäältä. Tällä Turun helluntaisrk : ssa esimerkiksi toimii erittäin aktiivinen porukka, jotka tekevät myös evankelioimistyötä kaduilla. Vihollinen luuli saaneensa riemuvoiton, kun Jeesus naulittiin ristille, mutta siihen ihmisten vihan vimmassa vihollisen ajamina tekemään tekoon kätkeytyikin Jumalan pelastussuunnitelma. Jospa tähän maahanmuuttoonkin kätkeytyy Jumalan ihmeellinen suunnitelma, että mahdollisimman moni pelastuisi ja tulisi tuntemaan Herran Jeesuksen. Joka tapauksessa ajattelen, että uskovan kuuluu auttaa jos joku apua pyytää. Avun pyytäjän omantunnon ongelma on jos pyytää apua väärällä motiivilla.
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja PetriFB » 09. Syys 2015 21:07

Aamu-Usva kirjoitti:Niinpä, Jukka. Vaikka alkuperäinen tarkoitus maahanmuutolla olisi kuinka paha, niin se voi Jeesuksessa kääntyä ihmeellisen hyväksi. Nyt jo on paljon entisiä muslimeita Suomessa, jotka ovat täällä saaneet syntyä uudesti ylhäältä. Tällä Turun helluntaisrk : ssa esimerkiksi toimii erittäin aktiivinen porukka, jotka tekevät myös evankelioimistyötä kaduilla. Vihollinen luuli saaneensa riemuvoiton, kun Jeesus naulittiin ristille, mutta siihen ihmisten vihan vimmassa vihollisen ajamina tekemään tekoon kätkeytyikin Jumalan pelastussuunnitelma. Jospa tähän maahanmuuttoonkin kätkeytyy Jumalan ihmeellinen suunnitelma, että mahdollisimman moni pelastuisi ja tulisi tuntemaan Herran Jeesuksen. Joka tapauksessa ajattelen, että uskovan kuuluu auttaa jos joku apua pyytää. Avun pyytäjän omantunnon ongelma on jos pyytää apua väärällä motiivilla.

Olen siinä samaa mieltä, että avunpyytäjää tulee auttaa aina sen mukaan kun on kykyä, voimia, viisautta ja taloudellisia ja muita resursseja. En minä vastusta maahanmuuttoa, en ollenkaan, jos sellainen kuva on jollekin tullut, niin hän ei ole ymmärtänyt sitä mitä olen kirjoittanut.

Raamatun opetuksen mukaan emme saa tukea syntiä ja se on ihan varmasti syntiä, jos joku jihadisti on tekeytynyt pakolaiseksi ja hänen aikomuksenaan on surmata täällä ihmisiä saattaakseen Suomen islamin vallan alle. Tällaisessa terroristi-iskussa voisi esim. sinun lapsesi saada surmansa tai jonkun muun lapsi tai lähiomainen. Minun kirjoitukseni on suunnattu siihen suuntaan, että jihadistien maahanmuutto tunnistettaisiin ja voitaisiin edes joku niistä estää. Olen samaa mieltä siinäkin, että niin rehellinen muslimi maahanmuttaja kuin jihadisti muslimi voi tulla uskoon Suomessa, mutta siitä huolimatta koen velvollisuudekseni varoittaa ja ehkä estää siten muutaman lapsen, nuoren tai aikuisen surman hyvin mahdollisen jihadistien terroristi-iskun kautta. Koska tiedän heidän aikomuksensa, niin minusta se olisi syntiä, jos kannattaisin jihadistien maahanmuuttoa, sillä heidän aikomuksenaan on väkivallan ja tappamisen kautta surmata suomalaisia. Minun puolestani ihan oikeassa hädässä oleva muslimi voi tulla Suomeen, mutta jihadistia en voi sallia tänne, koska tiedän mitä he aikovat. Tiedän laittomuuden saavan vallan lopun ajan vallassa, emmekä voi sille mitään loppujen lopuksi, mutta sen varjolla en voi hyväksyä synnin surmatöitä, vaan pyrin tekemään sen minkä itse voin tehdä varoittaakseni muita.

Suomi on kansakuntana hylännyt kristilliset arvot ja monet kristillisiin arvoihin perustuvat lait sekä iso uskovia on Suomessa tuuliajolla syntiä suosien. Uskon nykyisten tapahtumien olevan Jumalan sallimusta sekä rangaistusta kurittomille kansoille, jotka ovat hylänneet kristilliset arvot yhteiskunnistaan, joka on tuonut heille siunauksia. Siitäkin huolimatta koen velvollisuudeksi paljastaa pimeyden työt sekä sen kautta evankelioida niin muslimeita, muita maahanmuuttajia kuin myös suomalaisia. Jos lukee kaikki minun maahanmuutto kirjoitukseni, niin niissä on jollakin tavalla mukana evankeliumi tai loppujohdatus linkin kautta suoraan evankelioivalle sivulleni.

Minun kodissani on vieraillut muslimeita ja minä olen käynyt muslimien kodissa täällä Suomessa. Olen saanut osoittaa heille rakkautta ja kertoa evankeliumia Jeesuksesta. Mutta synnin aikomuksia en kannata, ja paljastan ne, jos saan ne tietää.
PetriFB

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu