kodin siunaaminen

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: kodin siunaaminen

ViestiKirjoittaja toni t » 12. Helmi 2011 00:58

Lähtökuoppa, Ajattelisin, että kuten eivät Jumalan enkelit niin eivät langenneet enkelit myöskään tarvitse ns. maallista ruumista. Kyseessä henkimaailma.

Demonin eli riivaajan tarkoitus on päästä ihmisen sisään ja saada ihminen valtaansa.

Matt.12:43 Kun saastainen henki lähtee ihmisestä, kuljeksii se autioita paikkoja ja etsii lepoa, eikä löydä.
12:44 Silloin se sanoo: 'Minä palaan huoneeseeni, josta lähdin.' Ja kun se tulee, tapaa se huoneen tyhjänä ja lakaistuna ja kaunistettuna.
12:45 Silloin se menee ja ottaa mukaansa seitsemän muuta henkeä, pahempaa kuin se itse, ja ne tulevat sisään ja asuvat siellä. Ja sen ihmisen viimeiset tulevat pahemmiksi kuin ensimmäiset. Niin käy myös tälle pahalle sukupolvelle."

Tämä huone johon demoni palaa on ihminen. Jos riivaajat eivät menisi ihmisiin ei ikinä olisi kenenkään tarvinnut ajaa riivaajia ihmisistä ulos, mutta Raamattu opettaa että saastaiset henget voivat mennä ihmiseen ja saada uskomattoman ihmiset valtaansa.

Menemällä ihmiseen demoni voi ottaa ihmisen valtaansa ja toimia ihmisen kautta.

Mark.5:2 Ja kohta kun hän lähti venheestä, tuli häntä vastaan haudoista mies, joka oli saastaisen hengen vallassa.
5:3 Hän asusti haudoissa, eikä kukaan enää voinut häntä kahleillakaan sitoa;
5:4 sillä hän oli monta kertaa ollut sidottuna jalkanuoriin ja kahleisiin, mutta oli särkenyt kahleet ja katkonut jalkanuorat, eikä kukaan kyennyt häntä hillitsemään.
5:5 Ja hän oleskeli aina, yötä ja päivää, haudoissa ja vuorilla, huutaen ja runnellen itseään kivillä.
5:6 Kun hän kaukaa näki Jeesuksen, juoksi hän ja kumartui maahan hänen eteensä
5:7 ja huutaen suurella äänellä sanoi: "Mitä sinulla on minun kanssani tekemistä, Jeesus, Jumalan, Korkeimman, Poika? Minä vannotan sinua Jumalan kautta, älä vaivaa minua."
5:8 Sillä hän oli sanomaisillaan sille: "Lähde ulos miehestä, sinä saastainen henki."
5:9 Ja Jeesus kysyi siltä: "Mikä on nimesi?" Niin se sanoi hänelle: "Legio on minun nimeni, sillä meitä on monta."
5:10 Ja se pyysi pyytämällä häntä, ettei hän lähettäisi niitä pois siitä seudusta.
5:11 Niin siellä oli lähellä vuorta suuri sikalauma laitumella.
5:12 Ja ne pyysivät häntä sanoen: "Lähetä meidät sikoihin, että menisimme niihin."
5:13 Ja hän antoi niille luvan. Niin saastaiset henget lähtivät miehestä ja menivät sikoihin. Silloin lauma, noin kaksituhatta sikaa, syöksyi jyrkännettä alas järveen; ja ne hukkuivat järveen.

Jeesus keskustelee tässä miehen kanssa joka oli saastaisen hengen vallassa. saastainen henki keskusteli Jeesuksen kanssa ja tunsi Jeesuksen. Eli mies ei itse keskustellut Jeesuksen kanssa vaan saastainen henki keskusteli miehen kautta Jeesuksen kanssa sillä oli ottanut miehen valtaansa. Riivaajien tarkoitus on saada ihminen valtaansa ja menemällä ihmiseen he voivat ihmisen saada kokonaan valtaansa. Tätä tarkoitin.

Jossain paikoissa on hyvä tai huono ilmapiiri riippuen ihmisistä, ketä paikassa on. Jossain (esim. kodin rukoussolu) voi olla todella lempeä ja ihana paikka, toisaalta taas työpaikka (jos on kiusaamista ja muuta) voi olla krisityllekin todella ahdistava taistelutanner. Entä tyhjät tilat/ rakennukset/ huoneet? Voiko niihin jäädä jotain/ jonkun henki (siis hyvä tai paha)? Voisiko kodin siunaamisella olla jotain sellaista perua?

Ei kai itse paikka ole paha. Ihmisen mielipiteet/luulot paikasta voivat tehdä siitä pahan ihmisen mielelle.. En usko että rakennuksiin ja huoneisiin voi jäädä mitään kuolleitten ihmisten henkiä sillä se olisi epäraamatullista sillä Raamattu opettaa että kun ihminen kuolee menee hänen sielu tuonelaan/Aabrahamin helmaan.

demonit voivat matkia kuolleita ihmisiä "vainajahenget" mutta nämä henget ovat riivaajia eivät oikea vainaja.

En usko oikein tuohon rakennusten siunaamiseen että sillä olisi mitään väliä. Rakennukset ovat elottomia. Meidän tulee siunata ihmisiä.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
toni t
Site Admin

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 12. Helmi 2011 10:55

toni l kirjoitti:
Lähtökuoppa, Ajattelisin, että kuten eivät Jumalan enkelit niin eivät langenneet enkelit myöskään tarvitse ns. maallista ruumista. Kyseessä henkimaailma.

Otsikko: kodin siunaaminen

Ei kai itse paikka ole paha. Ihmisen mielipiteet/luulot paikasta voivat tehdä siitä pahan ihmisen mielelle.. En usko että rakennuksiin ja huoneisiin voi jäädä mitään kuolleitten ihmisten henkiä sillä se olisi epäraamatullista sillä Raamattu opettaa että kun ihminen kuolee menee hänen sielu tuonelaan/Aabrahamin helmaan.

demonit voivat matkia kuolleita ihmisiä "vainajahenget" mutta nämä henget ovat riivaajia eivät oikea vainaja.

En usko oikein tuohon rakennusten siunaamiseen että sillä olisi mitään väliä. Rakennukset ovat elottomia. Meidän tulee siunata ihmisiä.

Minä haluaisin kertoa mitä siellä opiskelupaikassa tapahtui. Juttu voi kuulostaa kaukaa haetulta mutta se on tosiasia.

Minä menin yhteen opiskelupaikkaan ja rehtori sanoi meille opiskelijoille, älkää säikähtäkö että öisin kummittelee ja rehtori selitti että se osti halvemman tontin mikä on entinen hautausmaa ja siksi kummittelee. Minä ajattelin että rehtorilla taisi olla ruuvi löysällä.

Mutta pöydän laatikko missä ostamani kuivaruoat säilyi, aukeni itse. Vasta aamulla huomasin ja kysyin kuka otti minun ruokani. Meille kämppäkamuille tuli riita kuka otti pöydän laatikko auki. "Laatikko auki" jatkui joka aamu niin naapurikamut kertoivat että aaveet sen tekivät. Minä epäröin. Me kämppäkamut vaihdoimme ja pistimme salaan paikkaan ruoat mutta silti ne löydettiin ja jätettiin auki.

Siten minä keskiyöllä odotin yhtä kamua aulassa niin sain nähdä kummituksia ja ne olivat eri värisiä. Yksi valkoinen hahmo jolla oli päällä valkoinen mekko ja iso nätti hattu missä on pitsit. Sillä oli valkoinen pieni aurinkovarjo. Sen vyötärö oli kapeampi ikään kuin olisi nähnyt nälkää. Se käveli ihan rauhallisesti ylös rappusilla.

Yksi musta hahmo käveli minun lävitse ja kauhistuin. Ruostuneen ruskean värinen hahmo käveli tiehensä pois. Minun oli pakko kertoa yhdelle kamulle. Hän kysyi mitä kello se oli. Sanoin että oli keskiyö.

Hän selitti että tää on entinen hautausmaa siksi kummittelee. Siten me kämppäkamut olemme tottuneet että oma laatikko missä oli ruokaa, jätettiin taas auki. Sanoin heille että se taas jätettiin auki. He sanoivat minulle takas että sama täällä kans... Ja työnsin jalallani se laatikko takas kiinni.

Myöhemmin sain tietää että täällä suomessa oli kova aika että kansa näki nälkää. Se selitti kaiken miksi "ruoka-laatikko" jätettiin joka aamu auki. Luulen että se siunaaminen jää suorittamatta siksi kummittelee....
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja toni t » 12. Helmi 2011 11:54

vaisuliini kirjoitti:
toni l kirjoitti:

Otsikko: kodin siunaaminen

Minä haluaisin kertoa mitä siellä opiskelupaikassa tapahtui. Juttu voi kuulostaa kaukaa haetulta mutta se on tosiasia.

Minä menin yhteen opiskelupaikkaan ja rehtori sanoi meille opiskelijoille, älkää säikähtäkö että öisin kummittelee ja rehtori selitti että se osti halvemman tontin mikä on entinen hautausmaa ja siksi kummittelee. Minä ajattelin että rehtorilla taisi olla ruuvi löysällä.

Mutta pöydän laatikko missä ostamani kuivaruoat säilyi, aukeni itse. Vasta aamulla huomasin ja kysyin kuka otti minun ruokani. Meille kämppäkamuille tuli riita kuka otti pöydän laatikko auki. "Laatikko auki" jatkui joka aamu niin naapurikamut kertoivat että aaveet sen tekivät. Minä epäröin. Me kämppäkamut vaihdoimme ja pistimme salaan paikkaan ruoat mutta silti ne löydettiin ja jätettiin auki.

Siten minä keskiyöllä odotin yhtä kamua aulassa niin sain nähdä kummituksia ja ne olivat eri värisiä. Yksi valkoinen hahmo jolla oli päällä valkoinen mekko ja iso nätti hattu missä on pitsit. Sillä oli valkoinen pieni aurinkovarjo. Sen vyötärö oli kapeampi ikään kuin olisi nähnyt nälkää. Se käveli ihan rauhallisesti ylös rappusilla.

Yksi musta hahmo käveli minun lävitse ja kauhistuin. Ruostuneen ruskean värinen hahmo käveli tiehensä pois. Minun oli pakko kertoa yhdelle kamulle. Hän kysyi mitä kello se oli. Sanoin että oli keskiyö.

Hän selitti että tää on entinen hautausmaa siksi kummittelee. Siten me kämppäkamut olemme tottuneet että oma laatikko missä oli ruokaa, jätettiin taas auki. Sanoin heille että se taas jätettiin auki. He sanoivat minulle takas että sama täällä kans... Ja työnsin jalallani se laatikko takas kiinni.

Myöhemmin sain tietää että täällä suomessa oli kova aika että kansa näki nälkää. Se selitti kaiken miksi "ruoka-laatikko" jätettiin joka aamu auki. Luulen että se siunaaminen jää suorittamatta siksi kummittelee....

Nämä kummitukset joita näit eivät olleet kuolleiden ihmisten henkiä jotka kummittelivat sillä kun ihminen kuolee eihän jää maan päälle vaeltelemaan vaan menee joko tuonelaan tai Aabrahamin helmaan odottamaan ylösnousemusta. Ihmisestä ei jää mitään siis maan päälle kummittelemaan.

Olen nähnyt myös näitä ohjelmia joissa sanotaan että talossa kummittelee ja sitten talot pitäisi siunata että kummitukset lähtevät pois. Olisiko ollut noin vuosi sitten suomalainen sarja jossa suomalainen nainen meedio kierteli kummitus taloja siunaamassa ja ajamassa "kuolleiden henkiä" valoon niin kuin hän sitä nimitti. Eli tämä meedio sanoi että ne kummitukset ovat kuolleiden ihmisten henkiä jotka ovat jääneet vangiksi maan päälle ja niitä tulee auttaa ja ohjata kulkemaan valoa kohti. Tämä nainen meedio ei uskonut Jeesukseen vaan new age oppiin ja sielun vaeltamiseen jne...

Jeesus kertoo että kun ihminen kuolee niin hän menee joko tuonelaan tai Aabrahamin helmaan (luuk 16) se on totuus ja nämä kummitukset ovat saastaisia henkiä "vainaja henkiä" jotka voivat matkia oikeasti eläneitä ihmisiä mutta eivät ole oikeasti vainajan henkiä vaan riivaajia. Kun meedio joka ei usko Jeesukseen saa siunaamalla kummitukset lähtemään pois muka valoon eli meedion mielestä muka kuolleet pääsevät siunaamalla rauhaan kun kulkevat valoon niin tuollainen opetus on valhetta ja eksytystä.

Riivaajat eli kummitukset voivat lähteä pois jos meedio talon siunaa mutta ne eivät lähde mihinkään valoon eivätkä sen vuoksi että meedio talon siunaa vaan siksi että ihmisiä saataisiin eksettyä pois totuudesta valheella jota meedio siunaamisillaan tekee.

kummitukset eli riivaajat ovat saatanan eli valheen isän enkeleitä ja niiden tarkoitus on johtaa ihmistä valheeseen ja totuudessa ne eivät pysy. Siksi ne voivat lähteä pois jos niitä valheella new age siunaamisilla ajetaan pois jotta ihmiset luulisivat että new age sinaamisissa on oikea voima ja että haamut olisivat oikeita kuolleiden henkiä ja että näin siunaamalla kuolleet pääsisivät rauhaan "valoon".

Eli new age valheen voimalla tehty siunaaminen jossa ei Jeesusta mukana ole on saanut haamut häipymään mutta ei siksi että ne kulkisivat valoon niin kuin meedio väittää vaan siksi että ihmiset nielisivät valheen jota riivaajat/kummitukset ja new age meediot kummatkin ajavat.

Kun ymmärrämme että haamut eivät ole mitään oikeiden kuolleiden ihmisten henkiä jotka olisivat jääneet kummittelemaan vaan että ne ovat "vainaja henkiä" riivaajia joita ei todellakaan tarvitse siunata vaan paremminkin näitä riivaajia/haamuja tulisi Jeesuksen nimessä käskeä poistumaan.

New age meediot siunaavat taloja jotta haamut lähtisivät pois eli kuolleet pääsisivät rauhaan sillä new age meediot uskovat että haamut ovat kuolleiden ihmisten henkiä. He eivät ymmärrä että vainaja henget ovat riivaajia ja siksi he siunaavat riivaajia. Tällöin riivaajat saattavat lähteä pois jotta ihmiset uskoisivat new age meedioon.

New age meediot ovat valheen opettajia ja he eivät usko Jeesukseen ja heidän oppinsa on suoraan saatanalta. Herran Jeesuksen opetuslapsen ei tarvitse siunata taloja jotta haamut pääsisivät valoon/rauhaan vaan jos tapaa haamun voi sitä Herran Jeesuksen nimessä käskeä häipymään sillä haamut ovat riivaajia.

San.9:18 Eikä toinen tiedä, että haamuja on siellä, että hänen kutsuvieraansa ovat tuonelan laaksoissa.

Kuolleet ihmiset jotka kuolevat ilman Jeesusta menevät tuonelaan ja jos joku henki väittää olevansa jonkin kuolleen haamu on se riivaaja.

riivaajat ovat kadotukseen tuli järveen tuomittuja saastaisia henkiä.

Siunausta kaikille! :pc:
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
toni t
Site Admin

ViestiKirjoittaja pekka » 12. Helmi 2011 13:48

Noita saatanan riivaajahenkiä, erilaisia demonihenkiä ja kaikkia maailmassa olevia pahoja henkiä on luultavasti lukematon määrä eli miljoonia. Tämän kuvan olen saanut myös muiden uskovien kirjoittajien kirjoituksista. Ja noiden pahojen henkien kanssa ei kannata veljeillä, ei vähäisimmässäkään määrässä. Oikea tapa on, kuten Tonikin kirjoitti, käskeä niitä poistumaan Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja lähtökuoppa » 12. Helmi 2011 20:14

Riivaajien tarkoitus on saada ihminen valtaansa ja menemällä ihmiseen he voivat ihmisen saada kokonaan valtaansa. Tätä tarkoitin.

Olen kyllä samalla linjalla siinä, että monien näiden päämääränä on saada ihminen valtaansa (rappioittaa, tuhota ja 'tappaa' ihmiset). Jeesus ajoi riivaajat ulos ja paransi sairaat. Nämä riivaajat jäivät ilman asuntoa. :) Asunnottomia kuljeskelijoita (Kiitos Jumalalle, että riivaajatkin ovat alamaiset Yeshua Messiaan nimessä, iloiten nimestämme elämän kirjassa).

Luukas 10:
17Niin ne seitsemänkymmentä palasivat iloiten ja sanoivat: "Herra, riivaajatkin ovat meille alamaiset sinun nimesi tähden". 18Silloin hän sanoi heille: "Minä näin saatanan lankeavan taivaasta niinkuin salaman. 19Katso, minä olen antanut teille vallan tallata käärmeitä ja skorpioneja ja kaikkea vihollisen voimaa, eikä mikään ole teitä vahingoittava. 20Älkää kuitenkaan siitä iloitko, että henget ovat teille alamaiset, vaan iloitkaa siitä, että teidän nimenne ovat kirjoitettuina taivaissa." 21Sillä hetkellä hän riemuitsi Pyhässä Hengessä ja sanoi: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille. Niin, Isä, sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt.

Kaikilla niillä liene kuitenkaan sama tehtävä. Jumalan enkeleitä kuvattu sekä sanantuojaksi (oliko se Gabriel?) ja puolustajaksi (sotaenkeli Miikael) ainakin.. siis ollee erilaisia tehtäviä myös vihollisen joukoissa.

Markus 9:
28Ja kun Jeesus oli mennyt huoneeseen, niin hänen opetuslapsensa kysyivät häneltä eriksensä: "Miksi emme me voineet ajaa sitä ulos?" 29Hän sanoi heille: "Tätä lajia ei saa lähtemään ulos muulla kuin rukouksella ja paastolla".

1kor 12:
10toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä; toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä.

Kummitukset eivät ole niitä kuolleita omaisia/ihmisiä. Kysymys on vainajahengistä. Kaikki henget ovat Jumalalle alamaiset, viittaan esim.
2kor. 18:
19Ja Herra sanoi: 'Kuka viekoittelisi Ahabin, Israelin kuninkaan, lähtemään sotaan, että hän kaatuisi Gileadin Raamotissa?' Mikä vastasi niin, mikä näin. 20Silloin tuli henki ja asettui Herran eteen ja sanoi: 'Minä viekoittelen hänet'. Herra kysyi häneltä: 'Miten?' 21Hän vastasi: 'Minä menen valheen hengeksi kaikkien hänen profeettainsa suuhun'. Silloin Herra sanoi: 'Saat viekoitella, siihen sinä pystyt; mene ja tee niin'. 22Katso, nyt Herra on pannut valheen hengen näiden sinun profeettaisi suuhun, sillä Herra on päättänyt sinun osaksesi onnettomuuden."

Uskon, että Yeshuan nimi on suojavarustus, pelastumiseksi ja myös käskemiseksi, kuitenkin:
Roomalaisille 1:
3Sillä sen armon kautta, mikä minulle on annettu, minä sanon teille jokaiselle, ettei tule ajatella itsestänsä enempää, kuin ajatella sopii, vaan ajatella kohtuullisesti, sen uskonmäärän mukaan, minkä Jumala on kullekin suonut. 4Sillä niinkuin meillä yhdessä ruumiissa on monta jäsentä, mutta kaikilla jäsenillä ei ole sama tehtävä, 5niin me, vaikka meitä on monta, olemme yksi ruumis Kristuksessa, mutta itsekukin olemme toistemme jäseniä; 6ja meillä on erilaisia armolahjoja sen armon mukaan, mikä meille on annettu; jos jollakin on profetoimisen lahja, käyttäköön sitä sen mukaan, kuin hänellä uskoa on;

Matteus 10:
1Ja hän kutsui tykönsä ne kaksitoista opetuslastaan ja antoi heille vallan ajaa ulos saastaisia henkiä ja parantaa kaikkinaisia tauteja ja kaikkinaista raihnautta.

Tässä kerrotaan Jeesuksen antaneen opetuslapsilleen vallan. Ajattelisin, että kyllä Hänen nimeensä vedoten saa pyytää apua ja jopa käskeä niitä lähtemään, mutta sen uskonmäärän (ja armolahjojen) mukaan, minkä Jumala on kullekin suonut ja vaikuttaa. Annetaan Herran opettaa henkilökohtaisesti (esim. henkien erotuksesta), kuten Paavali sanoo:

Galatalaisille 1:
11Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista; 12enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut.

1Kor. 1:
12Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut; 13ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.

Toki jokainen uskova saa turvautua Herran nimeen!
Viimeksi muokannut lähtökuoppa päivämäärä 12. Helmi 2011 23:20, muokattu yhteensä 2 kertaa
lähtökuoppa

ViestiKirjoittaja lähtökuoppa » 12. Helmi 2011 20:39

Vaisuliinille:
Minulla on samankaltainen kokemus..
Lainasin aikanaan videon Jumangi. Se kertoi pelistä, kun sitä alettiin pelaamaan, pelinappulat liikkuivat itsestään jne. (okkultismia).
Kun olin katsonut elokuvan, vetäydyin nukkumaan. En kuitenkaan saanut unta. Keltaoranssiräiskyvä hahmo tuli kohti ja asettui oviaukolle leijuen ilmassa. En muista enää tarkkaan, mutta olisiko ollut, että koin, että sillä on lupa olla kodissa, koska video oli kodin sisäpuolella. Vein videon autoon. Hahmo oli ikäänkuin siirtynyt oven ulkopuolelle. Tämän jälkeen ei enää pelottanut niin paljon ja sai nukutuksi. Aamulla videon palautti 'mielellään' videovuokraamoon. Uskon, että kyseessä olisi tämänkaltainen tapaus:

Joosua 7:
10Mutta Herra sanoi Joosualle: "Nouse! Miksi makaat kasvoillasi? 11Israel on tehnyt syntiä, he ovat rikkoneet minun liittoni, jonka minä olen heille säätänyt; he ovat ottaneet sitä, mikä oli vihitty tuhon omaksi, he ovat varastaneet ja valhetelleet, he ovat panneet sen omain tavarainsa joukkoon. 12Sentähden israelilaiset eivät voi kestää vihollistensa edessä, vaan heidän täytyy kääntyä pakoon vihollistensa edestä, sillä he itse ovat vihityt tuhon omiksi. En minä enää ole teidän kanssanne, ellette hävitä keskuudestanne tuhon

omaksi vihittyä. 13Nouse, pyhitä kansa ja sano: Pyhittäytykää huomiseksi, sillä näin sanoo Herra, Israelin Jumala: Sinun keskuudessasi, Israel, on jotakin tuhon omaksi vihittyä; sinä et voi kestää vihollistesi edessä, ennenkuin olette poistaneet keskuudestanne tuhon omaksi vihityn.

Kummitukset ovat ns. vainajahenkiä. Vainajahenget eivät ole kuolleita omaisiamme/ihmisiä. Yhteydenpidon näihin henkiin on Jumala kieltänyt ihmisen omaksi parhaaksi. Vain Jeesus, Jeesuksen nimi ja veri voi ne karkoittaa. :hearts:
lähtökuoppa

ViestiKirjoittaja Lumina » 13. Helmi 2011 14:54

Mulla oli meidän ensikodissa nuorena aika "hikiset" oltavat sen takia, että uskoin siellä olevan jotain henkivaltoja.Pelko alkas siitä kun meillä rikkoutui öisin, kahdella erikertaa astioita.Toisella kertaa uunivuoka ja toisella juomalasi ihan omia aikojaan.
Alkasin peljätä ihan sairaasti "sitä" joka ne rikkoo...toivoin että mulla olis joku tuttu uskova, joka olis tullu ajamaan ne pois, mutta en tuntenut ketään :(
Ajattelin mun siskoa joka oli kiinnostunut uskonasioista, mutta en kehdannut sanoa kun ajattelin että luulevat mua hulluksi :? Eikä se olis auttanu koska hän ei ollu vielä uudestisyntyny..ainoastaan kiinnostunu.
Sekopäiseksi mä kyllä itteni tunsin ja aloin nähdä kaikenlisäksi painajaisia ...kummitustaloja ja urkumusiikkia.
Se oli niin todellista pelkoa..en muista mihin se loppui mutta ainakin muutettiin isompaan asuntoon kun perhe kasvoi ja siellä ei enää ollu mitään pelkoja.
Sitten kun tulin uskoon noin 5 vuotta tuon jälkeen,niin muistan sen, kun käytiin erään vanhan evankelistamummon luona siskoni kans rukoilemas Pyhän Hengen täyteyttä, niin hän kehoitti että jos ootte olleet nuorempana tekemisis pimeyden henkivaltojen,esim pelien tai jonku muun "muodos", niin ne olis hyvä vielä pyytää erikseen anteeksi siinä hetkes ja mä oon myös miettiny että jos on jotain outoa vielä uskonelämässäkin, jolle ei löydy perusteita Raamatusta ,niin siitä tulis sanoutua irti Jeesuksen nimessä...koska se voi olla peruja jostain tuon kaltaisesta.
Jeesus haluaa pestä verellään puhtaaksi koko ihmisen ja tekee sen.Mutta uskovan tulee pyrkiä pysyä erillään kaikesta pimeästä ja synnistä minkä tietää vääräksi ja pyytää voimaa siihen.Esim Harry Potterit ei sovi uskoville tms.
Muuten uskonelämä tyrehtyy helposti...mulle itselle kävi niin, kun ei ollutkaan halua luopua ihan kaikesta.Syntielämä veti pikkuhilljaa kulkemaan kahta tietä.Mutta kiitos Herralle että antoi uuden mahdollisuuden :prayer4:
Lumina

ViestiKirjoittaja toni t » 14. Helmi 2011 01:11

pekka kirjoitti:Noita saatanan riivaajahenkiä, erilaisia demonihenkiä ja kaikkia maailmassa olevia pahoja henkiä on luultavasti lukematon määrä eli miljoonia. Tämän kuvan olen saanut myös muiden uskovien kirjoittajien kirjoituksista. Ja noiden pahojen henkien kanssa ei kannata veljeillä, ei vähäisimmässäkään määrässä. Oikea tapa on, kuten Tonikin kirjoitti, käskeä niitä poistumaan Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä.

Amen

Luuk.10:17 Niin ne seitsemänkymmentä palasivat iloiten ja sanoivat: "Herra, riivaajatkin ovat meille alamaiset sinun nimesi tähden."
10:18 Silloin hän sanoi heille: "Minä näin saatanan lankeavan taivaasta niinkuin salaman.
10:19 Katso, minä olen antanut teille vallan tallata käärmeitä ja skorpioneja ja kaikkea vihollisen voimaa, eikä mikään ole teitä vahingoittava.
10:20 Älkää kuitenkaan siitä iloitko, että henget ovat teille alamaiset, vaan iloitkaa siitä, että teidän nimenne ovat kirjoitettuina taivaissa."

Jeesus on antanut opetuslapsilleen vallan kaikkea vihollisen voimaa vastaan ja riivaajat ovat Jumalan lapsille alamaisia Jeesuksen nimen kautta. Joten voimme rohkealla mielellä kulkea missä vain ja jos kummituksia eli riivaajia tulee vastaan niin meillä on käskyvalta niitä vastaan Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä. Tämä valta on vain Jumalan lapsilla.

Ps, koska Jeesus antoi opetuslapsilleen voiman kaikkea vihollisen voimaa vastaan eikä mikään silloin voi meitä vahingoittaa pätee tämä sama saamamme valta myös tilanteessa jossa me tai lähimmäinen joutuu väkivallan kohteeksi. Silloin meillä on valta tätä vihollisen voimaa (väkivaltaa) vastaan Jeesuksen nimessä. Voimme siis rohkeasti puuttua tilanteeseen Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä ja silloin vihollisen täytyy lopettaa. (Ellei Jumala tahdo toisin ja silloin mikään ei voisi estää Jumalan tahdon toteutumista).

Kiitos Herralle! :hearts: Kiitos Herralle! ;gladly:
toni t
Site Admin

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 14. Helmi 2011 16:22

Haluan vielä palata kodin siunaamiseen mietittyäni Raamatun Valossa alkuperäistä asiaa. Sananlaskuista tuli tuolloin se kohta, mikä siellä viestissä vieläkin on. "Herra siunaa vanhurskasten asuinsijat." Raamatusta emme löydä minkäänlaista kodinsiunaamistoimitusta tai minkään rakennuksen. Ja kun näin on, niin emme ole velvollisia tai sidottuja pitämään kodinsiunaamistilaisuuksia. Keskustelu on ehkäpä lähtenyt rönsyilemään alkuperäisestä aiheesta. Mutta ei se mitään. Hyviä kommentteja siellä on.

Amen
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka

ViestiKirjoittaja Lumina » 14. Helmi 2011 16:58

Mulle meinas tulla aamulla tenkkapoo, kun mietin että mitenkäs mun nyt tulis rukoilla tään matkan puolesta kun ajan -32 *c pakkases töihin,ettei auto hyydy ja matkanteko jää tuonne tien varteen :) Siunasin ensin autoa ja matkantekoa, kunnes muistin että täällä sanottiin että ei materiaa tms.voi siunata.Auta, varjele, johdata...eikö ne oo kaikki siunaamista vai mikä olis sopiva synonyymi sanalle siunata :?
Lumina

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu