tanu kirjoitti:lonelyrider kirjoitti:Kiitos tanu, kun toit raamatunjakeet, tuli suurempi varmuus siitä, että lopunaikana tulee pitää se usko jonka on saanut Herralta, ei kuunnella saarnamiehiä, jotka tuovat mitään uutta tietoa, jonka ilmoittavat saaneensa... lähinnä täytyy tehdä parannus siitä(minun henk.kohtaisesti), että olen halunnut uskoa kaikkeen väärään, jopa owuoriin.
Uskon raamatun sanaan, se on turvanani ja toivon että muutkin lukisivat ja uskoisivat, mitä Jeesus kehoittaa, ei mitä joku Hänen nimissään tulee ja kehoittaa! Parannus on ok, mutta miksi se ei voisi olla myös yksi eksytyksen muoto, että julistetaan parannusta ja kuitenkin ujutetaan sanomaan jotain uutta, jota ei ole raamatussa.
En millään voi uskoa, että tuo Owuor olisi oikeasti ns. "Herran mies". Se väärä oppi tempauksesta on suurin syy miksi en usko. Ja samoin väitteet siitä, että hänen nettisivuiltaan on poistettu/muutettu totteutumatta jääneitä profetioita. Jos tuo pitää paikkansa, niin on selvää valehtelua.
Ja ne kaatumiset ja kouristelut hänen kokouksissaan.
Jos sanoo olevansa suuri profeetta ja voideltu ja tienraivaaja, niin ei kyllä opetuksessa saa olla tempaus-opin kaltaisia virheitä. Ihan niinkuin Lonelyrider aiemmin totesi. Paras eksytys ja huijaus on sellainen, että suurin osa on totuutta ja sekaan laitetaan vähän väärää. Se uppoaa jopa valittuihinkin helposti.
Janne kirjoitti:Tulee kuitenkin muistaa että Jumalan Sana menee tästä huolimatta eteenpäin ja ihmisiä tulee uskoon, mutta en näe tätä herätyksenä vaan luonnollisena evankeliumin eteenpäin menemisenä.
todael kirjoitti:Herätys alkoi Jerusalemista Pyhän Hengen voiman kautta - ja se jatkuu aina määrätyssä koossa, Herran Jeesuksen takaisin tulemiseen asti.
Kiitos Todael tästä suorasta palautteesta. Juuri tätä olen kaivannut. Ja ymmärrän että olen väärässä tässä jatkuvassa eksytyksistä varoittelussa.
Varmasti monia muitakin häiritsee tämä mun toiminta.
Ymmärrän myös sen että evankeliumin julistaminen ihmisille on tärkein tehtäväni.
Mitään muuta en halua niin paljon kuin että kaikki ihmiset saisivat kokea saman ihanan ja ainoan tärkeän asian elämässä, eli saada uuden elämän Jeesukselta.
Mutta kun tuntuu että en osaa evankelioida. Tuolla "Hengellinen etsintä"-osiossa kyselin neuvoja, että mitä tehdä kun en osaa evankelioida. Tämä asia painaa ja ahdistaa, kun tiedän sen olevan tärkein tehtäväni, mutta kun en osaa(ja uskalla).
Koko ajan ja jatkuvasti rukoilen ja pyydän Herralta, että ottaisi kokonaan pois oman tahtoni ja puhdistaisi minut, ottaisi synnit ja väärät asenteet ja kaikki väärät asiat pois sydämestäni juurineen, yksi kerrallaan. Haluan totisesti tehdä kaikessa Jumalan tahdon mukaisesti. Ja haluan että elämäni menee Hänen suunnitelmansa, aikataulunsa, tarkoituksensa ja tahtonsa mukaisesti.
Hengellä täyttymistä olen rukoillut viime aikona paljon. Olen rukoillut lisää armolahjoja pienelle kotiseurakunta-porukalle, jossa olen mukana.
Itse en kaipaa mitään armolahjoja korostaakseni itseäni. Otan ilolla vastaan mitä saan ja jos en saa niin ei haittaa. Minulla on jo se suurin armolahja, eli pelastus. Muuta en kaipaa, paitsi yhteiseksi rakennukseksi ja uskon vahvistukseksi. Ja haluan myös palavasti palvella muita parhaan kykyni mukaan.
Herätystä Suomeen olen rukoillut aiemmin, mutta nyt olen jostain syystä lopettanut. Varmaankin juuri siksi, että olen eksynyt tähän luomuksen masentavaan odotukseen. Kiitos Todael kun herätit! Herra anna anteeksi! Teen parannuksen tässä asiassa.
Kuten jo edellä vastasin, en halua mitään muuta niin paljon kuin että ihmisiä pelastuu. Éksytyksiä ja harhaoppeja en halua enää etsiä. En ole halunnut enää aikoihin. Enkä niistä edes puhu, kun en halua. Olen huomannut, että ihmiset(ei uskovat) eivät niitä ymmärrä ja vain ahdistuvat. Mutta todellakin haluan eksytyksistä varottaa parhaa ymmärrykseni mukaan! Jos en näin tekisi, niin en voisi sanoa rakastavani lähimmäistäni. Mutta kohtuus kaikessa.
Ehkäpä on parasta vähentää kirjoittelua tänne, kun en osaa mitään rakentavaa kirjoittaa. Mutta karkuun en lähde. Olen saanut täältä paljon hyvää opetusta ja yhä uskon että kun tulee jokin kiperä kysymys, niin täältä voi kysyä kauemmin uskossa olleilta neuvoa.
Raamattua yritän lukea päivittäin rukoillen ja viettää aikaa Herran kanssa rukouksessa. Vuorotyö ja pienet lapset asettavat omia rajoituksiaan, mutta yllättävän hyvin on aikaa järjestynyt. Kiitos tästäkin Herralle! Enemmän aikaa molemmille kyllä toivoisin...
Anteeksi kaikille, jotka ovat kokeneet nämä eksytys-varoitteluni ahdistavaksi asiaksi. Tulee ehkä liikaa vietettyä aikaa täällä foorumilla välillä, mutta kun teen tällaista osaksi päivystysluonteista työtä, niin aikaa välillä on paljonkin.
Kiitos vielä sinulle Todael kun ojensit suoraan.
Isän Jumalan runsasta siunausta kaikille.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa