Niin, mun piti tuosta kipa asiasta vielä sanoa, etten tiedä, olinko ihan oikeassa siinä, vai koskiko miesten pään peittäminen vain pitkiä hiuksia.
Mutta oikaiskaa, jos olin väärässä.
Jasmiini kirjoitti:Oukkis doukkis, kiitos oikaisusta. Pyyhin koko tekstini pois, etten tuo mitään väärää.
Siunausta kaikille.
uuhi kirjoitti:jakeessa 6 on verbi katakalupto ja jakeessa 15 substantiivi peribolaion.
entä mitä pitkät hiukset käytännössä peittävät? vartaloahan ne peittävät.

Aivina kirjoitti:Pään verhoaminen on "jännä kysymys", koska sitä löytyy myös (uskovissa) Suomalais-Ugrilaisten kansojen keskuudessa. Kreikan kulttuuriin se liittyi, "kuin nenä päähän". - Kyllä Paavali sen tiesi. Korintto oli huomattava Kreikan kaupunki silloin kun Paavali sinne srk:n perusti ja uskovia opetti.
Koneellani on MikroRabin lisäksi sanakirjoja, joista vielä asiaa varmistin ja kopion otin.
Ks. Aapeli Saarisalo/Raamatun Sanakirja: PÄÄ ”P:n peittäminen rukoiltaessa on kreikkalainen naisten tapa, miehet rukoilivat peittämättömin päin. Juutalaisilla vielä nykyäänkin miehet rukoilevat peitetyin päin. P. ruumiin hallitsevana osana antaa aiheen moniin vertauskuvallisiin lausetapoihin. Niinpä miestä sanotaan vaimon p:ksi, Kristusta miehen p:ksi ja Jumalaa Kristuksen p:ksi, «1. Kor. 11:3». Kristus on seurakunnan p., «Ef. 1:22»; «Ef. 5:23».”
-AS-
Korinttolaisille Paavali myös kertoi kuinka hän on Herran Jeesuksen palvelija.
1.Kor.9:19. "Sillä vaikka minä olen riippumaton kaikista, olen tehnyt itseni kaikkien palvelijaksi, voittaakseni niin monta kuin suinkin, 20. ja olen ollut juutalaisille ikäänkuin juutalainen, voittaakseni juutalaisia; lain alaisille ikäänkuin lain alainen, vaikka itse en ole lain alainen, voittaakseni lain alaiset; 21. ilman lakia oleville ikäänkuin olisin ilman lakia - vaikka en ole ilman Jumalan lakia, vaan olen Kristuksen laissa - voittaakseni ne, jotka ovat ilman lakia; 22. heikoille minä olen ollut heikko, voittaakseni heikot; kaikille minä olen ollut kaikkea, pelastaakseni edes muutamia. 23. Mutta kaiken minä teen evankeliumin tähden, että minäkin tulisin siitä osalliseksi."
-UT-
On aivan mahtava asia, jos me uskovat täällä Suomessa voitais olla "ns. Paavalilaisia”. Kunnioitettaisiin eri ihmisten kulttuuria, joka ei ole ristiriidassa SANAN kanssa, eikä ole syntiä.
Eipä syntyisi ”kähinöitä”, vaan toteutuisi Raamatun Sana:
Joh.13:35:
”Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus.”
Kilvoittelun paikka!
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa