inka kirjoitti:lähtökuoppa kirjoitti:tässä asiassa ollee tärkeää antaa kasvuaikaa omaksua asioita.. itse lähdin vähän äkkinäisesti heittämään roskiin raamatun kuvakirjoja yms.. tämän toiminnan ei tulisi lähteä siitä, että kuvat ovat niin pahoja ja kiellettyjä, että heti niistä eroon. Olen pyrkinyt selittämään samalla kun kirjassa näitä kuvia on, että tämä kuva ei ole oikea kuva Jeesuksesta esim. Hän ei mahtuisi kuvaan kun on niin suuri (taivasten taivaisiin Hän ei mahdu jne.). huomaan, että lapsi on tätä kautta itse tiedostanut sen, että patsaat yms. eivät ole oikeita kuvauksia.
Sen rakkauden kautta Herraan Jumalaan saa kasvaa siinä, ettei tarvitse tehdä kuvia Hänestä, sillä Hän on meissä.
1mooses 1:
27Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.
tosi hyvin kirjoitettu! itsekin oon pohtinut tätä paljon, vaikka lapsi on niin pieni vielä ettei osaa puhua kun muutamia sanoja, eikä siis ymmärräkään kaikkea puhuttua. Toivoisin kuitenkin että kun hän kasvaa voisin kertoa Jumalasta oikealla tavalla hänelle. Lapsihan on yleensä tosi kiinnostunut kuvista ja osoittelee ja näyttää ja kyselee niistä paljon. Siksi olisikin helppoa Raamattua selittää kuvien avulla. Itse olen ajatellut, että ehkä sitä muuten voi kuvaraamattuja käyttääkin, opettaa vain, että Jeesus ei oikeasti ole siinä kuvassa eikä Jumala "tykkää" että hänestä piirretään kuva, kun ei häntä voi kukaan ihminen oikein kuvata. Herra johdattakoon tässäkin asiassa oikein, jos olen jossain väärässä.
Minä näen asian niin että jos ihminen tietää jonkin asian olevan väärin ja vastoin Jumalan tahtoa niin siitä tulisi tehdä parannus. On eri asia jos ei ymmärrä toimivansa väärin silloinhan ei parannusta voi tehdä mutta jos tietää jonkun olevan väärin ja kuitenkin tekee niin silloin ihminen ei ole tehnyt parannusta.
Jos siis ymmärtää että kuvaraamattu on Jumalan tahdon vastainen niin miksi ihmeessä ihminen sitten haluaisi käyttää kuvaraamattua? Kerta Jumala ei halua ja tykkää että Hänestä piirretään kuvia ja niin opetetaan. Eikai ihminen tiedä Jumalaa paremmin mikä on oikein ja hyväksi..
Eihän homoseksuulikaan ole tehnyt parannusta homoudesta jos hän sanoo että Jumala ei tykkää tästä ja tämä ei ole oikeasti oikein tehdä näin mutta kuitenkin sitten tekee niin...
Tämä on vain minun mielipide asiasta. Herra auttakoon ja johdattakoon tässä asiassa niitä jotka haluavat totuudellisesti elää.

Eli, minkälaisia ovat enkelit kuvattuna Raamatussa? Hyväksyttäkö lapsienkelit, naispuoliset enkelit ja onko enkeleillä yleensä siivet? Itse tunnen vielä hyvin vähän Raamattua mutta kaikki enkelit on ollut miehen kaltaisia olentoja joihin olen törmännyt. Mikä tässä on nyt sitten totuus?