Pääsiäisen sanomaa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Pääsiäisen sanomaa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 13. Huhti 2020 16:57

*
Palataan vielä Paavaliin. Hän kirjoitti Timoteukselle kirjeen ja kehotti Timoteusta säilyttämään uskon ja hyvän omantunnon. Paavali kirjoitti sanoen että jotkut ovat sen hylänneet ja siksi joutuneet uskossaan haaksirikkoon. Paavali kirjoitti kirjeen että seurakuntapalvelijoiden tulee säilyttää uskon salaisuuden puhtaassa omassatunnossa.

:bible:
1Tim. 1:19
säilyttäen uskon ja hyvän omantunnon,
jonka eräät ovat hyljänneet ja
uskossaan haaksirikkoon joutuneet.

1Tim. 3:9
vaan sellaisia,
jotka pitävät uskon salaisuuden
puhtaassa omassatunnossa.

Paavali kirjoitti omantunnon säilyttämisestä totuuden tuntemisen kautta. Purjehtijoille ja laivan kapteeneille se on tuttu asia että pitää tarkistella merikarttaa ettei haaksirikkoisi esimerkiksi karille. Niin sama asia pätee totuuden tuntemiseen jonka kautta omaatuntoa säilytään puhtaana niinkuin tarkka kompassi, niin havaitsee herkästi jotain Raamatusta poikkeuksia ja ulkokultaisuutta joka tulee perinnäissäännöistä.

:hearts: :bible:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 14. Huhti 2020 10:24

*
Että meidän usko ei perustu ihmisten viisauteen vaan Jumalan viisauteen [1Kor. 2:5].

Jos Jumala olisi säätänyt sellaisen pelastustyön, joka olisi tapahtunut ihmisviisauden kautta Jeesukseen, niin kukaan tämän maailmanajan hallitsijoista olisi tuntenut Jeesuksen, eivätkä he olisi Hänet ristiinnaulinneet. Siksi Jumala on säätänyt tämän pelastustyön, joka tapahtuu uskon kautta Jeesukseen, niin silloin uskon tulee perustua Jumalan voimaan, niin ihminen on Jumalan armon sisäpuolella, ja armosta hän on pelastunut uskon kautta, ei itsensä kautta - se on Jumalan lahja - ei tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi [Ef. 2:8-9].

Paavali kirjoitti tuon ja siksi hän pidättäytyi ihmisten viisaudesta, jolla mitätöidään Kristuksen ristin sanomaa. Se osoittaa että ihmisten viisauden perusteella Kristuksen ristin sanoma on voimaton. Siksi Paavali pidättäytyi ihmisviisaudesta.

:bible:
1Kor. 1:17
Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan,
vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella,
ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.

Gal. 1:11
Teen teille tiettäväksi, veljet,
että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmismielen mukaista. RK

1Kor. 2:
1 Niinpä, kun minä tulin teidän tykönne, veljet, en tullut puheen tai
viisauden loistolla teille Jumalan todistusta julistamaan.

2 Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta
paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna.

3 Ja ollessani teidän tykönänne minä olin heikkouden vallassa ja
pelossa ja suuressa vavistuksessa,

4 ja minun puheeni ja saarnani ei ollut kiehtovia viisauden sanoja,
vaan Hengen ja voiman osoittamista,

5 ettei teidän uskonne perustuisi ihmisten viisauteen,
vaan Jumalan voimaan.

6 Kuitenkin me puhumme viisautta täydellisten seurassa,
mutta emme tämän maailman viisautta
emmekä tämän maailman valtiasten, jotka kukistuvat,

7 vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta,
sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt
ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme,

8 sitä, jota ei kukaan tämän maailman valtiaista ole tuntenut - sillä
jos he olisivat sen tunteneet, eivät he olisi kirkkauden Herraa ristiinnaulinneet -

Mutta meidän nykyajan valheopettajien ihmisviisautta ihannoidaan korvasyyhyyn kun ihmiset kääntävät korvansa pois totuudesta taruihin himojensa mukaan ja haalivat itselleen valheopettajia jotka eivät julista tervettä oppia [2Tim. 4:3-4]. Se on toisenlainen evankeliumi. Ja teoreetttisen teologian mukaan korkeaksi koulutetuilla teologeilla on oma luotu tunnustuskirja Raamatun rinnalle ikäänkuin se olisi toisenlainen raamattu, jota Paavali nimitti toisenlaiseksi evankeliumiksi ja Jeesus nimitti Hänen lihansa päivinä perinnäissäännöiksi.

Heille on tärkeintä saada tuomaan esille oma luotu tunnustuskirja eli se on toisenlainen evankeliumi eli "raamattu" johon sisältyy pitkäperjantai, se on se toisenlainen evankeliumi - ihmisten viisauden perusteella.

He noudattavat sitä ja vielä tänäkin päivänä, ei heidän usko ( ja pelastuminen) perustu Jumalan voimaan, vaan ihmisten viisauteen, jolla se on itse tulkittu evankeliumi pois Raamatun totuudesta. Niin sitä huomataan milloin Raamatun Jeesusta sivutetaan, kun toisenlaista evankeliumia julistetaan.

Jeesuksesta kertomiseen riittää yksin ristiinaulittu Kristus joka on viisaudeksi, vanhurskaudeksi, pyhitykseksi ja lunastukseksi. Meillä on Hänet koko olemisellamme ja Hän on kertomisemme kohteena kaikille ihmisille. Hän on kanssamme kun kerromme Hänestä heille. Hän auttaa meitä siinä, kun meillä ei ole mitään itsessämme inhimillisesti jotain viisautta, mahtavuutta ja jalosukuisuutta, sillä Hän on se Jumalan voima ja Jumalan viisaus [1Kor. 1:17-31].

:hearts: :bible:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 17. Huhti 2020 13:47

*
Hei, minua puhutti jo muutama päivä se totuuden happamattomuus ja vielä tänäänkin. Huomasin miten hyvin pieni liekki sydämessäni alkoi palata palavasti niin hapate eli hapatus alkoi mietityttää että se hapattaa koko taikinaa, ei tule muuta kuin perata kokonaan pois. Miksi? Koskako se on pahasta? Siten eräs veli toi asian esille ja se oli vastaukseksi siihen mikä minua mietityttää. :clap: :thumbup:

Että Jeesus puhui myös fariseusten ja kirjanoppineiden hapatuksesta, ja varoitti siitä. Hapatus on usein pieni osa, mutta se leviää ja lopulta valloilleen päässeenä se turmelee kaiken. Jos olet tehnyt leipätaikinaa, tiedät sen. Vähän hiivaa, mutta se leviää koko taikinaan lopulta.

1Kor. 5:8 Viettäkäämme siis juhlaa, ei vanhassa hapatuksessa eikä ilkeyden ja pahuuden hapatuksessa, vaan puhtauden ja totuuden happamattomuudessa.

Matt. 16:6 Ja Jeesus sanoi heille: "Varokaa ja kavahtakaa fariseusten ja saddukeusten hapatusta."

11 Kuinka te ette käsitä, etten minä puhunut teille leivästä? Vaan kavahtakaa fariseusten ja saddukeusten hapatusta."
12 Silloin he ymmärsivät, ettei hän käskenyt kavahtamaan leivän hapatusta, vaan fariseusten ja saddukeusten oppia.

Mark. 8:15 Ja hän käski heitä sanoen: "Varokaa ja kavahtakaa fariseusten hapatusta ja Herodeksen hapatusta."

Luuk. 12:1 Kun sillä välin kansaa oli kokoontunut tuhatmäärin, niin että he polkivat toisiaan, rupesi hän puhumaan opetuslapsillensa: "Ennen kaikkea kavahtakaa fariseusten hapatusta, se on: ulkokultaisuutta.

Totuuden happamattomuus saa sydämessä palamaan ja syttymään palavasti, koska se on puhdasta. :bible: :hearts: Niin pätee pääsiäisen saarnaan eli sanomaan jonka tulee olla totuuden happamattomana ja se saa kuulijoissa eli heidän sydämissä palamaan kans.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 18. Huhti 2020 09:54

*
Hei, nyt sinä tiedät mikä on vastakohtainen happamattomuus. :) Niin, ajattele, mitä kirkolliseen vuosikalenteriin tulee, siinä löytyy vielä toinen(kin) hapatettu evankeliumi. Raamatun mukaan vähäinen hapatus hapattaa koko taikinan niin Raamattu kehottaa perkaamaan pois kokonaan vanha hapatus että teistä tulisi jälleen uusi taikina niinkuin olette happamattomat. :bible:

Hyvää sapattipäivää! :pc:
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 18. Huhti 2020 10:50

*
Haluaisin sanoa että tämä on onneksemme hyvä foorumipaikka tuoda esille teurastettu pääsiäislammas puhtaan ja totuuden happamattomuudessa niin saamme kohdata Häntä. Minulla oli ikäviä kokemuksia toisista foorumeista joissa ei saa tuoda esille happamattomuuteen liittyvää totuutta kuin hapatukseen liittyvää asiaa esimerkiksi jouluevankeliumi, jolloin ei voi kohdata Raamatun Jeesusta. Mieleeni nousi toisten foorumien ylläpitäjät jotka puolustivat hapatukseen liittyvää asiaa ja valtavasti jäsenmäärät uskovat ylläpitäjiin sokeasti. Herra armahda...!

Kiitos Herralle tästä foorumista jonka kautta saa tutkia Raamattua pohtien ja tuoda esille happamattomuutta totuudesta. Ja onneksemme nyt on vielä armon aikaa jolloin elämme ja silloin on mahdollista tehdä parannuksen siitä että olemme eksyneet uskomaan hapatukseen liittyvään asiaan esimerkiksi jouluevankeliumi. Hylätköömme väärän tien jossa on hapatuksia ja vääryyden ajatuksia ja palatkoomme Herran tykö niin Hänellä on paljon anteeksiantamusta. Hänellä ei ole turmion ajatusta vaan rauhan ajatuksia ja antaa tulevaisuuden ja toivon.

1Kor. 5:7 Peratkaa pois vanha hapatus, että teistä tulisi uusi taikina, niinkuin te olettekin happamattomat; sillä onhan meidän pääsiäislampaamme, Kristus, teurastettu.
8 Viettäkäämme siis juhlaa, ei vanhassa hapatuksessa eikä ilkeyden ja pahuuden hapatuksessa, vaan puhtauden ja totuuden happamattomuudessa.

Jes. 55:7 Jumalaton hyljätköön tiensä ja väärintekijä ajatuksensa ja palatkoon Herran tykö, niin hän armahtaa häntä, ja meidän Jumalamme tykö, sillä hänellä on paljon anteeksiantamusta.

Jer. 29:11 Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon.
vaisuliini

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu