Ylösotto ja tuhatvuotinen valtakunta

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Ylösotto ja tuhatvuotinen valtakunta

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 28. Helmi 2020 18:19

*
Dogmatikos, voisitko lukea rauhallisesti ja huolellisesti nämä Raamatun kohdat jotka viittaa temppeliin eli ruumis on Herran temppeli?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja dogmatikos » 28. Helmi 2020 18:40

vaisuliini kirjoitti:Dogmatikos, voisitko lukea rauhallisesti ja huolellisesti nämä Raamatun kohdat jotka viittaa temppeliin eli ruumis on Herran temppeli?

En minä kiellä sitä, etteikö ruumis ole Pyhän Hengen temppeli, jos ihminen on pyhittänyt elämänsä. Mutta sen lisäksi Jerusalemin temppeli on Herran asuinpaikka samalla tavalla kuin ruumiskin. Ruumiin temppeli ei korvaa mitenkään Jerusalemin kolmatta temppeliä, joka tullaan vielä rakentamaan Herran Jeesuksen valtaistuinsaliksi.

Sinä yrität nyt kumota Raamatun profetiaa Jeesuksen antaman kiellon vastaisesti. Ilmestyskirja kertoo Jumalan kolmannen temppelin olevan Jerusalemissa lopun ajoilla tarkoittaen Danielin profetian viimeistä vuosiviikkoa. Tämän sinä olet nyt purkanut pois selityksillä, jotka ovat täysin Raamatun ilmoituksen ja Jumalan käskyjen vastaisia. Olisit noudattanut sitä Paavalin käskyä seurakuntajärjestyksestä 1 Tim 2 ja 1 Kor 14, niin olisit varjeltunut tältäkin.

"Sitten minulle annettiin mittakeppi, joka oli kuin sauva, ja minulle sanottiin: "Mene mittaamaan Jumalan temppeli ja alttari ja laske ne, jotka siellä rukoilevat." (Ilm 11:1)

"Ja henki nosti minut ja vei minut sisempään esipihaan. Ja katso: Herran kunnia täytti temppelin. Ja minä kuulin jonkun puhuttelevan minua temppelistä; mutta mies seisoi minun vieressäni. Se ääni sanoi minulle: "Ihmislapsi, tämä on minun valtaistuimeni sija ja minun jalkapohjaini sija, jossa minä tahdon asua israelilaisten keskellä iankaikkisesti. Ja Israelin heimo ei ole enää saastuttava minun pyhää nimeäni - eivät he eivätkä heidän kuninkaansa - haureudellansa, kuninkaittensa ruumiilla ja uhrikukkuloillansa." (Hes 43:5-7)

"Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut. Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa. Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan." (Matt 5:18-20)

"Jos joku uskoo olevansa profeetta tai saaneensa muita Hengen lahjoja, hänen tulee tietää että tämä, mitä kirjoitan, on Herran käsky. Jos joku ei tätä tunnusta, Jumala ei tunnusta häntä." (1 Kor 14:37,38)
dogmatikos

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 28. Helmi 2020 18:47

*
Dogmatikos, en näe siinä Herran käskyä että tulee palvota Häntä siinä temppelissä.

Tarkoitat siis kolmannesta temppeliä jota kutsutaan Jumalan temppeliksi? Mitä yrität sanoa siitä?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja dogmatikos » 28. Helmi 2020 19:10

vaisuliini kirjoitti:Dogmatikos, en näe siinä Herran käskyä että tulee palvota Häntä siinä temppelissä. Tarkoitat siis kolmannesta temppeliä jota kutsutaan Jumalan temppeliksi? Mitä yrität sanoa siitä?

En tiedä, hyödyttääkö enempää väitteleminen kanssasi.

Näissä jakeessa mainitaan Jumalan pyhiä, jotka ovat temppelissä rukoilemassa Herraa. Temppelin aikana se tehtiin kumartamalla pyhäkköön päin. Kumartamisesta tulee antamaan Jumalan lähettiläs käskyn, kuten Ilmestyskirjan luku 14 kertoo, mikä ei ole vielä tapahtunut. Tämä ei tietenkään koske sitä 3,5 vuoden määräaikaa, jolloin Antikristus on temppelissä, mutta koskee muita aikoja.

"Minä näin taas uuden enkelin, joka lensi korkealla taivaan laella. Hänen tehtävänään oli julistaa ikuinen evankeliumi maan asukkaille, kaikille kansoille, heimoille, kielille ja maille. Hän kuulutti kovalla äänellä: "Pelätkää Jumalaa ja antakaa hänelle kunnia - - hänen tuomionsa aika on tullut! Kumartakaa häntä, joka on luonut taivaan, maan ja meren ja vesien lähteet." (Ilm 14:6,7)

"Mutta minä saan tulla sinun temppeliisi suuren hyvyytesi tähden. Minä saan kumartaa pyhäkköösi päin, osoittaa sinulle kunnioitusta." (Ps 5:7)

"Sitten minulle annettiin mittakeppi, joka oli kuin sauva, ja minulle sanottiin: "Mene mittaamaan Jumalan temppeli ja alttari ja laske ne, jotka siellä rukoilevat." (Ilm 11:1)

"Ruhtinaan tulee saapua tähän porttiin eteishallin kautta ja jäädä seisomaan portin sisemmälle ovelle. Papit toimittavat hänen polttouhrinsa ja yhteysuhrinsa. Sen jälkeen hän kumartakoon porttiaukossa maahan saakka ja lähteköön pois, mutta porttia ei saa sulkea ennen iltaa." (Hes 46:2)

"Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut." (Matt 5:18)
dogmatikos

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 28. Helmi 2020 19:16

*
Minusta tuntuu ettemme taida puhua samasta asiasta, mikäli koskee temppeliä.

Muuten luitko Ilm. 11 lukua kokonaan? Luitko myös Ilm. 11:19?

Ilm. 11:19 Ja Jumalan temppeli taivaassa avautui, ja hänen liitonarkkunsa näkyi hänen temppelissään, ja tuli salamoita, ääniä, ukkosenjylinää, maanjäristys ja suuria rakeita. RK
vaisuliini

ViestiKirjoittaja dogmatikos » 28. Helmi 2020 19:22

vaisuliini kirjoitti:Minusta tuntuu ettemme taida puhua samasta asiasta, mikäli koskee temppeliä.

Muuten luitko Ilm. 11 lukua kokonaan? Luitko myös Ilm. 11:19?

Ilm. 11:19 Ja Jumalan temppeli taivaassa avautui, ja hänen liitonarkkunsa näkyi hänen temppelissään, ja tuli salamoita, ääniä, ukkosenjylinää, maanjäristys ja suuria rakeita. RK

Nyt sinun juttusi menee todella kauas Raamatusta. Ilm 11:1 tarkoittaa Jerusalemin temppelivuorelle rakennettavaa Jumalan temppeliä, jonka ympärillä olevat alueet ovat sinä aikana pakanoiden hallussa. Tämä osoittaa, että kyse on rakennuksesta, joka on nimenomaan Jerusalemin temppelivuorella. Sen jälkeen luku kertoo kahdesta säkkipukuisesta profeetasta Jerusalemissa jne.

Nyt sinä otat hihasta jakeen 11:19, joka hyppää ihan muuhun asiaan. Et voi tehdä tuollaista. Opettakoot miehet Raamattua seurakunnassa, kuten Jumala on käskenyt tekemään.

"Sitten minulle annettiin mittakeppi, joka oli kuin sauva, ja minulle sanottiin: "Mene mittaamaan Jumalan temppeli ja alttari ja laske ne, jotka siellä rukoilevat. Temppelin ulompaa esipihaa älä kuitenkaan lue mukaan, jätä se mittaamatta, sillä se on annettu vieraiden kansojen haltuun. Ne polkevat pyhää kaupunkia neljänkymmenenkahden kuukauden ajan." (Ilm 11:1,2)
dogmatikos

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 28. Helmi 2020 19:29

*
Nyt ymmärrän mitä sä ajat takaa. Et tarkoita sitä toista mitä Raamattu opettaa että ruumis on Herran temppeli, vaan haluat keskittyä siihen Ilm. 11:1 kohtaan. Minä luulin sinun tarkoittavan sitä että ruumis ei ole Herran temppeli.
vaisuliini

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu