Kirjoitan nettikirjaa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Kirjoitan nettikirjaa

ViestiKirjoittaja PetriFB » 01. Tammi 2020 20:58

Pidin Kiteellä 26.12.2019 kaksi Raamattutuntia aiheesta: Vanhan liiton juhlien esikuvallisuus Jeesuksesta. Näissä Raamattutunneissa pääsin ikään kuin vain pintakerrokseen asti suppeasti opettamaan aiheesta. Olen kokenut sydämessäni, että minun tulee kirjoittaa tästä aiheesta perusteellisemmin. Olen juuri parhaillaan kirjoittamassa ilmaista nettikirjaa: Jeesus on vanhan liiton juhlien täyttymys.

Tässä nettikirjassa kirjoitan laajasti juhlien esikuvallisuudesta Jeesuksesta, jonka Jumala on asettanut todella ihmeellisellä tavalla VL:n juhliin ja joka saa ihmeellisellä tavalla täyttymyksensä Messias Jeesuksessa.

Kirjoitustyö on aikaa vievää ja voi olla etten kirjan kirjoittamisen välillä kirjoita sivulleni mitään, ellei sitten jotakin lyhyttä kirjoitusta, jos saan sellaisen sydämelleni.

Tuleva nettikirja on tarkoitus julkaista sivullani kahdessa muodossa perus html-muodossa ja pdf-muodossa. Pdf-kirjaan on tulossa kansikuva, jonka vaimoni tai tyttäreni piirtää sen mukaan kuin sain kansikuvasta kuvan sydämelleni. Pdf-kirjan pystyy helposti tulostamaan paperille tulostimen kautta ja sen voi rei'ittää vaikka kansioon tai pitkillä nitojan niitillä nitomaan kirjan muotoon.

Tämä kirjoitustyö on varmaankin eräs tärkeimmistä mitä olen saanut tehdä elämässäni. VL:n juhlien keskipiste on Messias Jeesus ja UL:n uskon keskipiste on Messias Jeesus. Olen todella innoissani kirjoittaessani ja tutkiessani tätä aihetta, joka on täynnä Herran Jeesuksen kunniaa pelastuksen armoksi.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

Re: Kirjoitan nettikirjaa

ViestiKirjoittaja PetriFB » 07. Tammi 2020 14:11

Rauhaa uskon ystävä,

Olen puhunut kaksi Raamattutuntia aiheesta vanhan liiton juhlien esikuvallisuus Jeesuksesta. Näissä juhlissa on paljon sellaista ulottuvuutta, jota en tuonut esille puheessani. Tästä syystä koin sydämelläni kirjoittaa tästä aiheesta nettikirjan, jossa käsittelen vanhan liiton juhlien esikuvallisuutta Jeesuksesta hiukan laajemmin kuin mitä puheessani puhuin. Jumalan asettamat seitsemän pääjuhlaa ovat todella valtavan hienoja ja syvällisiä esikuvia Jeesuksesta. Me Uuden Liiton Jumalan kansana voimme saada lisää syvyyttä Uuden Liiton opetukseen ja Jeesukseen vanhan liiton juhlien esikuvallisesta opetuksesta, koska Herra Jeesus on vanhan liiton juhlien täyttymys. Vanhan liiton juhlien esikuvat Jeesuksesta tukevat ja vahvistavat Uuden Liiton sanomaa.

Uuden Liiton Jumalan kansasta jotkut ovat sortuneet siihen, että he ovat eksynyt kannattamaan katolisen kirkon alullepanemia kirkollisia opetuksia, joita monet pitävät totuutena, vaikka niillä ei ole mitään tekemistä totuuden kanssa. Jumalan antamat juhlat Israelille vanhassa liitossa kertovat meille selkeästi Jeesuksesta ja Hänen tehtävästään sekä antavat tarkkaa tietoa meille miten ja missä järjestyksessä Jumalan Uuden Liiton pelastussuunnitelma etenee. Samalla myös vanhan liiton juhlien esikuvat Jeesuksesta paljastavat sen kuinka monet kirkolliset perinteet ovat vain perinteitä, sillä ne eivät perustu Jumalan sanan totuuteen. Vanhan liiton juhlien esikuvat eivät tuo mitään uutta Jumalan sanan ilmoitukseen, mutta kertovat esikuvina Jeesuksesta ja Hänen tehtävistään ja voivat sitä kautta auttaa meitä syvällisemmin uskomaan Herraan Jeesukseen. Tämän nettikirjan sanoma Jeesuksesta vanhan liiton juhlien täyttymyksenä toimii myös evankeliumin ilosanoman julistajana, niin juutalaisille kuin pakanoille sekä on samalla opetuksen sanaa Herran Jeesuksen opetuslapsille.

Elämme lopunajassa, luopumuksen ajassa, jolloin myös katolisen kirkon alullepanemat väärät opit saavat enemmän kannatusta ja hyväksyntää uskovien keskuudessa. Samoin myös äärikarismaattiset harhat nostavat rajusti päätään, ollen kulkemassa ekumenian kautta kohti paavin ja antikristuksen syliä. Vanhan liiton esikuvien opetus Jeesuksesta osoittaa tietä takaisin siihen Uuden Liiton järjestyksen mukaiseen uskoon, josta Uusi Testamentti kertoo, mutta jota niin useat uskovatkin nykyään vääristelevät. Herran asettamista vanhan liiton juhlien esikuvallisuudesta on monenlaista opetusta ja kirjoitukseni näistä juhlista perustuu siihen miten minä uskon niiden puhuvan ja opettavan esikuvallisesti Herrasta Jeesuksesta. Tutki ja koettele kirjoitukseni Jumalan sanan totuuden kautta rukouksen kera.

Uusin kirjoitukseni on sivullani:

https://www.kotipetripaavola.com/jeesus ... tymys.html

Ja pdf-muodossa se löytyy sivultani:

https://www.kotipetripaavola.com/jeesus ... ttymys.pdf

Ps. Nettikirjan voi tulostaa paperiversioksi pdf-sivulta.

Jumalan siunausta t:pp
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

Paluu Yleinen keskustelu