Päivän sana

Raamatun tutkiminen

Re: Päivän sana

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 04. Touko 2023 20:28

*
Koska lopunajassa opetetaan Raamatusta paljon enemmän sellaista mitä Raamatussa ei ole, niin sinun tulisi ottaa Raamattusi esille ja alkaa rukouksen Hengessä tutkia ja koettelemaan onko sinun uskosi Raamatullista uskoa vai ihmiskäskyihin sekä riivaajahenkien perustukselle rakennettuja opetuksia.

2 Kor 13:
5 Koetelkaat teitänne, jos te olette uskossa, kokekaat teitänne: eli ettekö te itsiänne tunne, että Jesus Kristus on teissä? ellei niin ole, että te kelvottomat olette.
6 Mutta minä toivon, että te tunnette, ettemme kelvottomat ole.
7 ¶ Ja minä rukoilen Jumalaa, ettette mitään pahaa tekisi, ei että me kelvolliseksi näkyisimme, vaan että te hyvää tekisitte ja me olisimme niinkuin kelvottomat.
8 Sillä emme mitään voi totuutta vastaan, vaan totuuden puolesta. (Biblia)

Jaak 5:
19 Veljeni, jos joku teistä eksyy totuudesta ja hänet joku palauttaa,
20 niin tietäkää, että joka palauttaa syntisen hänen eksymyksensä tieltä, se pelastaa hänen sielunsa kuolemasta ja peittää syntien paljouden.

Apt 5:
29 Mutta Pietari ja muut apostolit vastasivat ja sanoivat: "Enemmän tulee totella Jumalaa kuin ihmisiä.
30 Meidän isiemme Jumala on herättänyt Jeesuksen, jonka te ripustitte puuhun ja surmasitte.
31 Hänet on Jumala oikealla kädellänsä korottanut Päämieheksi ja Vapahtajaksi, antamaan Israelille parannusta ja syntien anteeksiantamusta.
32 Ja me olemme kaiken tämän todistajat, niin myös Pyhä Henki, jonka Jumala on antanut niille, jotka häntä tottelevat."

Jumalaa näyttää eksymyksen sekä tien totuuteen sellaisella ihmiselle, joka ihan oikeasti haluaa löytää totuuden. Eksymyksen vallassa oleva pahimmassa tapauksessa kulkee kohti iankaikkista kuolemaa. Eksymyksen vallassa oleva tekee paljon syntiä Jumalaa vastaan, mutta kun ja jos hän tekee parannuksen, niin hän saa eksymyksensä ja syntinsä anteeksi. Suuri on Jumalan armo ja anteeksiantamus, mutta se on kytketty parannukseen.

Joh 7:38 Joka uskoo minuun, niinkuin Raamattu sanoo, hänen sisimmästään on, juokseva elävän veden virrat."

Matt 22:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa.

Joh 20:
30 Paljon muitakin tunnustekoja, joita ei ole kirjoitettu tähän kirjaan, Jeesus teki opetuslastensa nähden;
31 mutta nämä ovat kirjoitetut, että te uskoisitte, että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä uskon kautta olisi elämä hänen nimessänsä.

5 Moos 29:29 Se, mikä on salassa, se on Herran, meidän Jumalamme; mutta mikä on ilmoitettu, se on meitä ja meidän lapsiamme varten ikuisesti, että me pitäisimme kaikki tämän lain sanat."

Moni sanoo, että Jumala voi toimia yli kirjoitetun sanan ja siksi kaikkea mitä Raamattu opettaa ei ole kirjoitettu meille, koska Pyhä Henki avaa sen meille. Raamatussa Jeesus sanoo, että Häneen tulee uskoa niin kuin Raamattu sanoo. Herra Jeesus sanoi myös ihmisten eksyvän jos he eivät tunne Kirjoituksia (Jumalan sana) ja Jumalan voimaa (Pyhä Henki). Tämä tarkoittaa sitä, että Pyhä Henki pysyy siinä mikä on Raamattuun kirjoitettu eikä anna yli kirjoitusten menevää opetusta eikä toimi vastoin Jumalan sanan opetuksia.

Jumala voisi opettaa meille paljonkin sitä mitä Raamatussa ei ole, mutta Hän ei tee sitä, koska Hän on sitoutunut toimimaan niin kuin Raamattu opettaa, että voimme tunnistaa Hänen tekonsa emmekä eksyisi pois totuudesta. Meidän tähtemme Jumala on sitoutunut sanaansa ettemme eksyisi ja siksi meidän tulee uskoa Jeesukseen niin kuin Raamattu opettaa. Pyhä Henki toimii Jumalan sanan totuuden opetuksen mukaan ja Jumalan sanan totuus opettaa meille miten Pyhä Henki toimii ja tämä estää meitä eksymästä kun ja jos tunnemme Jumalan sanan totuuden ja Pyhän Hengen toiminnan.

Jumala sanoo sanassaan, että sitä mitä Hän ei ole ilmoittanut, niin se on salassa ja se on vain Herran tiedossa, eikä meidän tarvitse sitä tietää. Se mikä meidän täytyy tietää on ilmoitettu Jumalan sanan kautta, että voimme olla kuuliaisia Herralle ja uskoa Häneen. Silloin kun joku sanoo, että voimme tietää ja meidän pitäisi tietää uskosta enemmän kuin mitä Raamattu opettaa, niin on kyse eksytyksestä.

-PP-
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 06. Touko 2023 20:46

*
Uskova ihminenkin eksyy sydämessään pois totuudesta jos hän ei opi tuntemaan Jumalaa ja totuuden tietä. Jos sinä olet uskossa Herraan Jeesukseen, niin sinulle on mahdollista olla eksymättä pois totuudesta. Koska emme ole emmekä tule täydellisiksi, niin lankeemuksia voi tulla ja tuleekin, mutta on kuitenkin mahdollista olla eksymästä pois totuudesta ja kasvaa Jumalan tuntemisessa.

Joh 14:
21 Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa; mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle."
22 Juudas, ei se Iskariot, sanoi hänelle: "Herra, mistä syystä sinä aiot ilmoittaa itsesi meille etkä maailmalle?"
23 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.
24 Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se sana, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka on minut lähettänyt.
25 ¶ Tämän minä olen teille puhunut ollessani teidän tykönänne.
26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.
27 Rauhan minä jätän teille: minun rauhani-sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö.

Room 5:5 mutta toivo ei saata häpeään; sillä Jumalan rakkaus on vuodatettu meidän sydämiimme Pyhän Hengen kautta, joka on meille annettu.

Juud 1:2 Lisääntyköön teille laupeus ja rauha ja rakkaus.

Joh 16:
13 Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.
14 Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.

Herra Jeesus sanoi, että hän joka pitää Jumalan käskyt, eli on uskossa kuuliainen Jumalalle, niin tällainen ihminen rakastaa Jumalaa ja mikä tärkeintä Jumala rakastaa häntä. Toki Jumala rakastaa kaikkia ihmisiä, mutta vain sellaisia ihmisiä Jumalan rakkaus hyödyttää, jotka rakastavat Jumalaa ja ovat kuuliaisia Jumalalle.

Herra Jeesus lupasi ilmoittaa itsensä sellaiselle ihmiselle, joka rakastaa Jeesusta. Tämä tarkoittaa sitä, että Herra Jeesus avaa sellaisen ihmisen ymmärtämään totuuden sanaa, joka rakastaa Jeesusta. Millään muulla tavalla emme kykene ymmärtämään syvällisesti Jumalan sanan totuutta ja kasvamaan uskossa kuin rakastamalla Herraa Jeesusta. Pyhä Henki uskovan sydämessä Jumalan armosta vaikuttaa ja enentää rakkautta Herraan Jeesukseen.

Jos ihminen ei rakasta Jeesusta, niin hän ei usko eikä ojentaudu Jumalan sanan totuuden mukaan, vaan hän on suuressa vaarassa eksyä koko ajan yhä syvemmälle eksytyksen kavaliin juoniin. Eksytyksessä olevat ihmiset eivät rakasta Jeesusta, vaikka he niin väittävät, koska todellinen rakkaus Jeesukseen saa uskovan ihmisen elämään Jumalan sanan totuuden mukaisesti, eikä rakkaus Jeesukseen johdata ihmistä eksytykseen, vaan sielullinen ihminen uskovakin eksyessään pois totuudesta, eksyy koska hän rakastaa sitä mikä maailmassa on, eli silmäin pyyntöä ja elämän korskaa sekä tavoittelee tämän maailman antimia, mutta ei Jumalan sanan mukaista elämää.

Jumalan Pyhä Henki opettaa uskovalle kaikkea mitä Raamattu opettaa, eikä Hän opeta yli kirjoitetun sanan ja muistuttaa kaikesta mitä Jeesus ja Raamattu opettaa. Eksytyksen henki kirkastaa Pyhää Henkeä, mutta Jumalan Pyhä Henki kirkastaa Jeesusta ja asettaa Jeesuksen kaiken keskipisteeksi ja Jeesus kirkastaa Isäänsä.

Eksytys ja eksyttäjät, jotka vääristelevät Jumalan sanan totuutta sanovat ettei eksytyksistä saisi puhua mitään eikä tuoda esille mitään väärää, vaan tulee etsiä sitä mikä yhdistää sekä keskittyä Jeesukseen. Miksi eksyttäjät toimivat tällä tavalla? Valheenhenki, joka on eksyttänyt heidät ei halua paljastua ja siksi valheenhenki pyrkii tekemään kaikkensa ettei eksytyksistä sanoittaisi mitään tai ettei niihin puututtaisi millään tavalla, koska silloin eksytys valheenhengen kautta kykenee saamaan mahdollisimman paljon tuhoa niiden ihmisten elämässä, jotka ovat ajautuneet saatanan kavalien juonien uhriksi.

Myös sellainen uskova voi sanoa ettei eksytyksistä ja vääristä asioista saa puhua, jotka eivät ole vielä uskossaan harjaantuneet ymmärtämään syvällisesti Jumalan tahtoa ja Jumalan sanan totuuden opetusta. Puhuiko Herra Jeesus eksytyksistä ja varoittiko Hän niistä?

Matt 24:
4 Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.

........
11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.

........
24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

Herra Jeesus sanoi, että lopunaikana viimeisinä päivinä ennen Hänen tulemustaan monet väärät profeetat sekä väärät voitelun jakajat eksyttävät suurien ihmeiden ja tunnustekojen kautta, jos mahdollista valitutkin, eli Herraan Jeesukseen uskovat ihmiset. Kun Jeesukselta kysyttiin merkeistä, jotka edeltävät Hänen tulemustaan, niin Jeesus sanoi ensimmäiseksi katsokaa ettei kukaan teitä eksytä.

Koska Jeesus puhui eksytyksistä ja sanoi monenlaisten eksyttäjien ja eksytysten vaikuttavan lopunajassa, niin myös meidän uskovien on puhuttava, paljastettava ja varoitettava näistä eksytyksistä ettei kukaan uskova eksyisi niihin ja mahdollisimman moni eksytyksessä oleva voisi vapautua eksytyksestä. Jos haluamme puhua samoista asioista joista Herra Jeesus puhui, niin meidän on myös puhuttava eksytyksistä ja varoitettava niistä, koska Jeesuskin varoitti niistä.

Toki Jeesus puhui paljon muustakin kuin eksytyksistä ja meidän tulee näistä muistakin asioista puhua, mutta myös eksytyksistä, koska ne erityisesti liittyvät lopunaikaan, jota elämme. Meidän uskovien keskipiste tulee olla Herrassa Jeesuksessa, mutta koska Jeesuskin puhui eksytyksistä, niin meidän tulee puhua ja varoittaa niistä.

Sellainen ihminen joka kieltää eksytyksistä puhumisen ei ymmärrä Jeesuksen toimintaa, ei Jumalan sanan totuutta ja Jumalan tahtoa, ei lopunajan moninaisia eksytyksiä eikä hän myöskään ymmärrä hengellisen työn tekemistä, jonka eräs osa-alue on eksytyksestä varoittaminen ja niiden paljastaminen, koska Jeesuskin varoitti eksytyksistä ja paljasti niitä.

Hebr 8:12 Sillä minä annan anteeksi heidän vääryytensä enkä enää muista heidän syntejänsä."

Hebr 10:17 ja: "heidän syntejänsä ja laittomuuksiansa en minä enää muista".

Kun ja jos joku eksytyksessä mukana oleva tekee parannuksen eksymyksestä, niin Jumala antaa anteeksi hänelle hänen syntinsä ja eksymyksensä ja niin tulee meidänkin antaa. Liian usein me uskovina olemme vieläkin koko ajan tuomitsemassa ja syyllistämässä sellaista uskovaa, joka on tehnyt parannuksen eksymyksestään ja saanut Jumalalta syntinsä anteeksi. Kun ja jos näin on, että me syyllistämme sitä joka on saanut syntinsä anteeksi Jumalalta ja elää nyt totuudessa, niin silloin me teemme syntiä Jumalaa ja tätä henkilöä vastaan, koska syytämme häntä sellaisesta minkä Jumala on antanut anteeksi ja jota Jumala ei enää muista. Tällaisesta syyttämisestä on tehtävä parannus.

Kun eksymyksessä oleva on tehnyt parannuksen, niin parannuksen prosessi kestää usein pitemmän ajan, koska hän kykenee vasta ajan kanssa tunnistamaan ja hylkäämään niitä kaikkia vääriä opetuksia ja käsityksiä mihin hän eksymyksessä uskoi. Meidän tulee antaa aikaa hänelle tehdä parannusta sekä oppia hylkäämään vääriä opetuksia ja annettava aikaa oppia tuntemaan totuutta yhä syvällisemmin.

-PP-
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 07. Touko 2023 16:26

*
Hesekielin kirjan 44 luku opettaa siitä kuinka Jumala siirtää syrjään uppiniskaiset palvelijat, jotka eivät hoida Herralta saamaansa tehtävää totuuden mukaisesti. Herra puhui israelilaisille, että heidän tuli katsoa silmillään ja kuulla korvillaan kaikki, mitä Herra puhuu heille kaikista Herran temppelin säädöksistä ja kaikista sen laeista. Hesekielin piti sanoa Herran sanoma kuinka Israel on uppiniskainen heimo ja että Herralle riittää kaikki heidän kauhistuksensa, sillä he olivat tuoneet muukalaisia, sydämeltään ja ruumiiltaan ympärileikkaamattomia Herran pyhäkköön (temppeliin) häpäisemään Herran temppeliä. Samalla kun israelilaiset uhrasivat Herralle, niin he rikkoivat Jumalan liittoa vastaan kaikkien muiden kauhistuksiensa lisäksi.

Kirjoitan sen mitä koen kuinka tämä sama asia toistuu myös meidän aikanamme. Uuden Liiton Herran kansa on Jumalan armosta pelastettu ja Herran Jeesuksen verellä pesty Jumalan omaksi kansaksi. Uuden Liiton Herran kansalle on annettu Uuden Liiton mukainen Jumalan palvelus järjestys kaikesta siitä miten ja millä tavalla Herraan Jeesukseen tulee uskoa ja palvella elävää Jumalaa. Monet meistä Uuden Liiton Herran kansan jäsenistä olemme olleet uppiniskaisia ja tehneet kauhistuksia Herran edessä siirtämällä syrjään Jumalan sanan totuuksia, jonka olemme korvanneet ihmiskäskyillä ja perinteillä.

Nykyajan muukalaisuus ja sydämen ympärileikkaamattomuus sekä Herran temppelin häpäiseminen tarkoittaa juuri sitä kuinka me olemme siirtäneet syrjään Jumalan sanan totuuksia ja korvanneet Herran opetukset ihmisten itse keksimillä opeilla, joka on kauhistus Herrallemme. Me nykyään teemme joitakin asioita Herran sanan mukaisesti, mutta samaan aikaan rikomme Jumalan Liittoa ja Jumalan sanan totuutta vastaan kauhistuksillamme.

Herra puhui israelilaisille Hesekielin kautta sanoen etteivät israelilaiset ole suorittaneet Herran antamia pyhiä tehtäviä, vaan he olivat asettaneet sydämeltään ympärileikkaamattomia hoitamaan Herran pyhäkköön kuuluvia tehtäviä. Herra oli sanonut ettei yksikään muukalainen sekä sydämeltään ja ruumiiltaan ympärileikkaamaton saanut tulla Herran pyhäkköön ja ne leeviläiset, jotka menivät kauas pois Herran luota silloin kun Israel oli joutunut eksyksiin, jotka eksyivät pois Herran luota palvellen epäjumalia saivat kantaa syntinsä eivätkä he saaneet palvella pyhäkössä (temppelissä), vaan he joutuivat vartioimaan temppelin porteilla teurastaen poltto- ja teurasuhreja kansalle. Herra sanoi koska nämä leeviläiset olivat olleet Israelin kansalle kompastuksena syntiin, niin heidän oli kannettava syntinsä eivätkä he saaneet lähestyä Herraa, niin että olisivat toimittaneet papin tehtäviä Herran edessä, eivätkä he saaneet lähestyä mitään Herralle pyhitettyä, sillä heidän oli kannettava häpeänsä ja kauhistuksensa, jota he olivat tehneet. Tämän tähden heistä tehtiin temppelin portin vartijoita, palvelemaan sillä tavalla.

Nykyaikana monet Jumalan kutsun saaneet paimenet sekä sanan palveluksessa olevat ovat hylänneet Herran antaman tehtävän ja he ovat vastaanottaneet sielullista riivaajien viisautta perinteiden, väärien oppien ja eksytysten kautta ja sitä kautta antautuneet palvelemaan epäjumalia, vaikka ovatkin luulleet palvelevansa Jumalaa. Sydämen ympärileikkaamattomuus on tänä päivänä sielullista riivaajien viisautta, uskonnollisia perinteitä, vääriä oppeja sekä eksytystä ja valhehenkien manifestaatioihin osallistumista. "Toronto siunauksen" eksytys on ollut monille vapaan suuntien sanan palvelijoille lähtölaukaus sokaistumiseen, josta on seurannut naisvanhinten ja johtajien hyväksyminen vastoin Jumalan sanan totuutta. Ekumeniaan osallistuminen ja sen hyväksyminen on kuin sinetti lähes täydelle sokaistumiselle sekä valheen hyväksymiselle. Lopullinen sokeutuminen valheen ja petoksen hyväksymiselle on enää muutamien millien päässä.

Riivaajien viisautta ei saa tuoda sisälle Uuden Liiton Herran temppeliin, joka on Jumalan seurakunta, Jumalan armosta pelastetut ihmiset. Koska sanan totuudesta luopuneet sanan palvelijat ovat päästäneet riivaajien sielullisen viisauden tuhoamaan Herran seurakuntaa, niin Herra siirtää syrjään nämä uppiniskaiset ja parannukseen taipumattomat entiset Herran sanan palvelijat. Raamattu puhuu sanan opettajista, jotka tulevat saamaan kovemman tuomion hairahtumisestaan. Syrjään siirtäminen Herran työstä on kovempi tuomio ja jos parannusta ei tulla tekemään, vaan yhä syvemmälle ajaudutaan osallisuuteen valhehenkien valhevoimasta, niin kaikkein kovin tuomio voi olla pelastuksen ulkopuolelle joutuminen oman uppiniskaisuuden ja synnin tähden. Raamattu sanoo vain sellaisen ihmisen saavan Jumalan armon, joka tunnustaa ja hylkää syntinsä. Herra on armollinen ja pitkämielinen, mutta ei salli palvelijoidensa ylittävän Herran asettamia rajoja ilman seuraamuksia.

Juudas kavalsi ja petti Jeesuksen rahan tähden. Raha ja maine on tullut monelle sanan palvelijalle totuutta tärkeämmäksi. Samoin ihmisten korvasyyhyyn saarnaaminen suvaitsevaisuuden kautta ja lähes kaiken salliva julistus on sitonut paulan ja ansan sellaisen ihmisen sydämeen, joka pelkää enemmän ihmisiä kuin Jumalaa. Tanssit, valoshow esitykset sekä aistilliset ja sielulliset uskonnolliset kokemukset ovat syrjäyttäneet rukouksen ja sanan opetuksen. Ainostaan Jumalan armosta silmävoidetta saanut voi nähdä kuinka monella tavalla enemmistö Jumalan kansasta on luopunut totuudesta tässä ajassa, vaikka totuudesta luopuneet luulevatkin palvelevansa Jumalaa. Ainoa mahdollisuus muutokseen on rakkauden sävyisyydessä esillä oleva Jumalan sanan totuus, joka voi saada aikaan parannuksenteon kautta valheen hylkäämisen sekä janon ja halun Jumalan armosta kasvaa totuudessa.

Herra puhui Hesekielin kautta israelilaisille sanoen, että ne leeviläiset papit, Saadokin jälkeläiset, jotka hoitivat Herran pyhäkössä suoritettavat tehtävät silloin, kun israelilaiset olivat eksyneet pois Herrasta, niin he saavat lähestyä Herraa, palvella Herraa ja seisoa Herran edessä uhraamassa Herralle. Herra sanoi, että he saavat lähestyä Herran pöytää, palvella Herraa ja hoitaa Herralle suoritettavat tehtävät.

Silloin kun israelilaisten enemmistö oli luopumuksen tilassa ja palveli epäjumalia, niin oli olemassa pieni vähemmistö, eli leeviläisistä papeista Saadokin jälkeläiset, jotka palvelivat Herraa täyttäen tehtävänsä, vaikka kaikki muut olivat heitä vastaan epäjumalanpalveluksen tähden. Nyt tässä ajassa erilaisten uskonsuuntien ja niiden ulkopuolella on pieni vähemmistö uskovia, jotka ovat uskollisia Herralle, palvellen Herraa totuudessa, vaikka heitä pilkataan, haukutaan ja parjataan sekä puhutaan valehdellen pahaa. Jumala muistaa ja näkee heidän palveluksensa ja kun Hän tässä lopunajassa siirtää syrjään uppiniskaiset totuudesta luopuneet sanan palvelijat, niin Herra asettaa Hänelle uskolliset palvelemaan itse kukin sille paikalle, johon Jumala on asettanut heidät ja heistä tulee seurakunnan vastuunkantajia paimenuudessa ja sanan palveluksessa lopunajan ennallistetussa Jumalan seurakunnassa.

Herra puhui Hesekielin kautta sanoen, että kun Herralle uskolliset leeviläiset papit, Saadokin jälkeläiset tulevat sisemmän esipihan porteille, niin heidän piti pukeutua pellavavaatteisiin, eikä heillä saanut olla villasta tehtyjä vaatteita kun he toimittivat palvelutehtäväänsä sisemmän esipihan porteissa ja sisällä temppelissä. Heillä tuli oli pellavaiset juhlapäähineet päässä ja pellavahousut lanteilla, eivätkä he saaneet panna vyötäisilleen mitään hiostuttavaa. Kun he sitten tulivat ulompaan esipihaan kansan luokse, niin heidän tuli riisua papilliset asut ja jättää ne pyhäkön kammioihin ja pukea yllensä toiset vaatteet, etteivät he olisi pyhittäneet kansaa papillisilla vaatteillansa.

Jumala oli asettanut VL:n järjestyksessä papilliset asut pyhittämään papin, joka tätä asua käytti palvellessaan Herraa temppelissä. Uudessa Liitossa ei ole pyhiä asuja, jotka toisivat pyhityksen, sillä UL:ssa pyhitys tapahtuu Pyhässä Hengessä ojentautuen Jumalan sanan totuuden mukaiseen elämään. Villasta tehdyt vaatteet, jotka saivat papit hikoilemaan ja haisemaan epämiellyttävältä on esikuvaa siitä, että uskova ihminen ei saa kantaa sydämessään synnin ikeitä, jotka haisevat pahalle, mutta sen sijaan uskovan tulee ojentautua uskossa Jumalan sanan totuuden mukaisesti, joka tuo pyhityksen uskovan elämään, jota papillisten asujen pyhittävä vaikutus kuvasi esikuvallisesti. Jokaisen tulee pyhittäytyä henkilökohtaisesti Herran edessä, eikä uskovan ihmisen pyhityselämä voi pyhittää toisen ihmisen sydäntä, jota esikuvallisesti kuvasi se kun pappien tuli riisua papilliset vaatteet etteivät he olisi pyhittäneet kansaa, koska pyhityselämän tulee tapahtua Jumalan valinnasta ihmisen oman vaelluksen kautta.

Herra puhui Hesekielin kautta sanoen, että leeviläisten pappien, Saadokin jälkeläisten tulee opettaa Jumalan kansalle erotus pyhän ja epäpyhän välillä sekä heidän tuli tehdä tiettäväksi, mikä on saastaista ja mikä puhdasta. Heidän tuli noudattaa Herran lakeja ja käskyjä. Koska suuri osa pappeuteen kutsuttuja pappeja oli Hesekielien aikana uppiniskaisia ja tottelemattomia Herralle epäjumalanpalveluksen ja syntiensä tähden, sillä he eivät tehneet erotusta pyhän ja epäpyhän sekä saastaisen ja puhtaan väillä, niin siksi Jumala siirsi heidät syrjään ja asetti uskolliset leeviläiset papit, Saadokin jälkeläiset opettamaan kansaa erottamaan pyhän epäpyhästä ja saastaisen puhtaasta.

Hesekielin kirjan luvussa 44:5 oleva uppiniskaisille sana tarkoittaa hepreaksi kapinaa, kapinallisuutta ja uppiniskaisuutta. Jumalan sanan totuudesta pois eksyneet ja luopuneet papit olivat kapinassa Jumalaa vastaan, jonka tähden he tekivät syntiä ja eksyivät epäjumalanpalvelukseen. Pappien kapina Jumalaa vastaan on mitä surullisin asia sekä samaan aikaan röyhkeää ja törkeää, koska Jumala oli heidät valinnut, kutsunut ja pyhittänyt, mutta siitä huolimatta heille ei kelvannut Jumalan pyhä totuus ja hyvyys, vaan he kapinansa tähden valitsivat uskonnolliset ihmisopit sekä osallisuuden riivaajahenkiin.

Tässä lopunajassa tulee käymään ihan samalla tavalla, sillä laaja-alainen luopumuksen henki on suistanut suuren osa sanan palvelijoista eksymykseen, vääriin oppeihin, synteihin sekä tulemaan osalliseksi valhehengen valhevoimasta (1 Tim 4:1). Jumala on kutsunut tässä lopunajassa sanan palvelijoita uskonkuuliaisuuteen, pitämään esillä totuuden sanaa, joka tekee erotuksen totuuden ja valheen välille, elämän ja kuoleman välille, siunauksen ja kirouksen välille, mutta monet näistä sanan palvelijoista on luopunut totuudesta ja he ovat alkaneet opettaa ihmisoppeja, vääriä opetuksia, joiden he luulevat olevan Jumalan sanan totuutta. Osallisuus valhehenkeen sai heidät sokeutumaan ja ajautumaan eksymykseen, osa eksyi sen tähden koska he luulivat ylpeydessään etteivät voi eksyä ja osa eksyi ihmiskunnian tavoittelemisen tähden. On todella surullista, että nämä totuudesta luopuneet sanan palvelijat ovat kapinallisia ja kapinassa Jumalaa vastaan, mutta siitä huolimatta he luulevat yhä edelleen palvelevansa Jumalaa totuudessa.

Jumalalle uskolliset sanan palvelijat saavat palvella Herraa lopunajassa näyttäen Jumalan armosta totuuden tietä Jumalan kansalle teossa ja totuudessa, sävyisyyden rakkaudessa Pyhän Hengen voimassa. Saadok (Tsadoq) tarkoittaa vanhurskasta ja oikeamielistä. Herran Jeesuksen veri ja kuolema sekä ylösnousemus on syntien anteeksiantamuksen takuu ja pyhityselämään johtava voima Pyhässä Hengessä. Amen, kiitos Herralle Jeesukselle, Isä Jumalan kautta suuren suuresta ansaitsemattomasta armosta, jonka saamme Jumalalta lahjaksi, ei tekojen kautta, vaan Jumalan armosta, Hän vanhurskauttaa meidät Jeesuksen veren kautta.

-PP-
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 09. Touko 2023 13:07

*
Kun Israelin kansa piti halpana (halveksui, ylenkatsoi) Jumalan Kuninkuuden, niin he sanoivat profeetta Samuelille, että aseta meille oikeutta jakamaan kuningas, jollainen kaikilla muillakin kansoilla on. Kun Israelin kansa syrjäytti Jumalan olemasta heidän ainoa Valtias ja Kuningas, niin sen jälkeen Israelin kansa joutui kärsimään miestappioita vihollisia vastaan sekä kuolemaa ja kärsimystä.

Kun uskova kokee elämässään vastoinkäymisiä, niin ne voivat tulla hänen elämäänsä siitä syystä, että Herra koettelee rakastaako uskova Herraa, uskovan syntien seurauksena tai vihollisen hyökkäyksen takia. Jos vastoinkäymisissä kapinoimme ja syytämme Jumalaa, niin emme ole kasvaneet uskossa oikeaan suuntaan, vaan olemme lihallisia ja sielullisia uskovia, jonka keskipiste on lihallinen ja sielullinen sekä uskonnollinen elämä, mutta ei hengellinen elämä Jumalan sanan totuuden mukaan. Jos joku uskova on ahdistunut elämän koettelemuksissa, niin meidän tulee ymmärtää ja rakastaa häntä sekä pyrkiä rukoilemaan Jumalalta viisautta kuinka voisimme olla auttamassa ja tukemassa häntä näkemään ja uskomaan Jumalan mahdollisuuksiin hänen elämänsä karikoissa ja hädässä.

Sef 3:17 Herra, sinun Jumalasi, on sinun keskelläsi, sankari, joka auttaa. Hän ilolla iloitsee sinusta, hän on ääneti, sillä hän rakastaa sinua, hän sinusta riemulla riemuitsee."

Jos uskot ja ymmärrät Jumalan olevan Kuningas ja sinun Sankarisi, joka auttaa sinua, ilolla iloitsee sinusta, vaikka Hän olisi ääneti, koska Hän rakastaa ja riemulla riemuitsee sinusta, niin silloin sinulla ei ole missään olosuhteissa syytä niskurointiin ja kapinaan Jumalaa vastaan.

Jes 61:
1 ¶ Herran, Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut julistamaan ilosanomaa nöyrille, lähettänyt minut sitomaan särjettyjä sydämiä, julistamaan vangituille vapautusta ja kahlituille kirvoitusta,
2 julistamaan Herran otollista vuotta ja meidän Jumalamme kostonpäivää, lohduttamaan kaikkia murheellisia,
3 panemaan Siionin murheellisten päähän-antamaan heille-juhlapäähineen tuhkan sijaan, iloöljyä murheen sijaan, ylistyksen vaipan masentuneen hengen sijaan; ja heidän nimensä on oleva "vanhurskauden tammet," "Herran istutus," hänen kirkkautensa ilmoitukseksi.

Jesajan luku 61 on profeetallinen sana Herrasta Jeesuksesta, joka tuo pelastuksen Häneen uskoville ihmisille (Herran Jeesuksen veri, kuolema ja sovitustyö luetaan sinun hyväksesi uskon kautta Häneen). Pelastuksen jälkeinen ensimmäinen ja tärkein asia uskon elämässä mitä Herra Jeesus tekee on uskovan ihmisen särjetyn sydämen sitominen (synnin rikkoman ihmismielen parantaminen ja eheyttäminen), jonka jälkeen Jumalan sanan totuus tuo vapautta uskovalle ihmiselle. Tämän jälkeen murheet vaihtuu iloon Herrassa sekä masennukset ylistyksen riemuun Herrassa. Kun kasvat uskossa ja käyt läpi edellä olevaa Raamatullista uskonkasvunprosessia, niin silloin et enää niskuroi Jumalaa vastaan etkä syytä Häntä tai kapinoi Häntä vastaan, vaan kuljet riemumielellä pelastuksen riemussa ylistäen Jumalan suuria tekoja.

-PP-
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 10. Touko 2023 19:47

*
Raamatun opetuksen mukaan lopunajassa Herran tulemuksen viipyessä, jotkut uskovat alkavat toimimaan pahan palvelijan tavoin lyöden kanssapalvelijoitaan sekä syömään ja juomaan juopuneiden kanssa. Ikävä asia on se kuinka monesti uskovien kesken tapahtuu väärinkäsityksiä, tapahtuu riitoja, jotka johtavat katkeruuteen sekä toisen kampittamiseen ja pahan puhumiseen.

Sielullisuus ja lihallisuus uskovan sydämessä (joka vaanii meitä kaikkia) saa aikaan sen ettei asioita pystytä hoitamaan ja käsittelemään hengellisesti ja asiallisesti, vaan sen sijaan alkaa toisen höykytys ja virheiden etsiminen sekä syyttely. Sellainenkin ilmiö on tuttu uskovien keskuudessa että kun joku on jotakin vastaan, niin hän liittoutuu sellaisten kanssa, joilla on jotakin vastaan sitä samaa henkilöä kohtaan, jota kohtaan hän tuntee negatiivisuutta. Raamatussa on vakava varoitus sellaisille, jotka rakentavat riitaa veljesten (sisarusten) kesken.

On äärimmäisen tärkeätä ettemme lyö uskovia sisariamme ja veljiämme Herrassa Jeesuksessa, sillä kun sille tielle lähtee, niin se voi johdattaa uskovan riivaajien pöytään, jonka antimina on harhaopit sekä valheenvoiman manifestaatioihin osallistuminen. Tämä varoittava esimerkki tulee selkeästi esille Matteuksen 24 ja Luukkaan 12 luvuista. Sen tähden on tärkeätä ymmärtää, että toisen koetteleminen sekä väärien ja eksyttävien oppien paljastaminen pysyy totuuden perustuksella sekä lähimmäisen rakastamisessa.

Ylpeys on kavala ja karmea kaveri, joka istuttaa lonkeronsa sellaisen ihmisen sydämeen, joka pitää itseänsä muita parempana, siksi meidän on valvottava omaa tilaamme ettemme lankeaisi ylpeyden syntiin. Jos Jumalan armosta näemme totuuden, jostakin eksytyksestä, niin se on Jumalan armoa, eikä meidän omaa ansioitamme, siksi meidän tulee olla pysyvästi pienellä paikalla sekä etsiä Jumalan tahtoa ja rakastaa Jumalaa kaikesta sydämestämme, sielustamme, mielestämme ja voimastamme sekä rakastaa lähimmäistämme kuin itseämme. Jos näin haluamme elää ja vaeltaa ja siinä kasvaa, niin silloin kykenemme ojentamaan eksyneitä ja eksyttäjiä Jumalan tahdon mukaisesti, eli sävyisyyden Hengessä sekä kasvamaan uskossa oikeaan suuntaan.

Snl 6:
16 Näitä kuutta Herra vihaa, ja seitsemää hänen sielunsa kauhistuu:
17 ylpeitä silmiä, valheellista kieltä, käsiä, jotka vuodattavat viatonta verta,
18 sydäntä, joka häijyjä juonia miettii, jalkoja, jotka kiiruusti juoksevat pahaan,
19 väärää todistajaa, joka valheita puhuu, ja riidan rakentajaa veljesten kesken.

Raamattu kertoo selvästi meille sen mitä asioita Herra vihaa ja mitä Hänen sielunsa kauhistuu. Herra vihaa ylpeyttä, valhetta, ihmisen verenvuodattamista pahuuden kautta, pahojen juonien punomista, pahan tekemistä ja valheen väärää todistusta. Herralle on kauhistus riidan rakentaja veljesten kesken.

Riidan rakentaja veljesten kesken on ylpeä eikä halua nöyrtyä tekemään parannusta, sillä hän haluaa olla aina oikeassa, eikä halua myöntää virheitään. Riidan rakentaja veljesten kesken sortuu hyvin usein kannattamaan valheita sekä toimii valheellisesti. Riidan rakentaja veljesten kesken punoo pahoja juonia sekä pyrkii saamaan toiset sanoissa solmituiksi. Riidan rakentaja veljesten kesken sortuu hyvin usein antamaan väärän ja valheellisen todistuksen lähimmäisestään. Raamatun opetuksen mukaan riidan rakentaja veljesten kesken on Herralle kauhistus.

Luuk 18:8 Minä sanon teille: hän toimittaa heille oikeuden pian. Kuitenkin, kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö hän uskoa maan päältä?"

Minua on viime aikoina tai oikeastaan pitemmän aikaa puhutellut Jeesuksen sanat löytäneekö Hän uskoa maan päältä kun Hän tulee? Kun liikkuu uskovien keskuudessa missä tahansa, niin huomaa sen kuinka monenlaista ja erilaista uskoa on olemassa. En tietenkään sulje itseäni pois tästä ongelmasta, niin että olisin sen ulkopuolella, vaan tietenkin olen siihen osallisena kuten me kaikki uskovat olemme.

Sitä olen ajatellut itseänikin koskien sekä myös laajemmin, että onko halua tutkia ja koetella omaa uskoa vai onko sydämessä halu olla oikeassa hinnalla millä hyvänsä. Surullista tämä kuitenkin on. Raamatun opetuksen mukaan on yksi Herra, yksi usko ja Jeesus sanoi ettei Hän kuitenkaan löydä kovin paljon oikeata uskoa kun Hän tulee takaisin. Varmasti meillä kaikilla uskovilla olisi syytä vetäytyä rukouskammioihimme etsimään Herraa ja Jumalan sanan totuutta, sillä Herra on antanut meille kaikille yhden ja samanlaisen uskon. Toki olemme kaikki eri kasvuvaiheissa, mutta sanan mukaan emme voi kasvaa eri suuntiin siten, että samat uskon asiat nähdään ja ymmärretään tuhannella täysin erilaisella tavalla. Oikeastaan olen ollut viime aikoina surullinen ja tuskainen tämän asian kanssa. Siitä olen varma, että Jumala kokee monin verroin enemmän tuskaa tämän asian kanssa.

-PP-
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 11. Touko 2023 21:23

*
Me uskovat usein luemme Raamattua, jonkun tulkinnan kautta, joskus oman järkeilymme kautta, toisinaan jonkun kirkkokunnan tai uskonsuunnan opin kautta jne. Raamatun opetuksen mukaan ainoa tapa ymmärtää Jumalan sanan totuutta on se kun Pyhä Henki avaa meille totuuden sanaa. Tämä on asian ydin ja tätä Jumala haluaisi opettaa jokaiselle Häneen uskovalle ihmiselle. Emme ole emmekä tule täydellisiksi, mutta siitä huolimatta Raamattu ei avaudu kuin Pyhässä Hengessä ja siksi kaikki tulkinnat, jotka eivät ole Pyhän Hengen avaamia ovat ihmisten tulkintoja, perinteitä, ihmisoppeja, ei Raamatun totuutta.

Joh 16:13 Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.

Tämä on ihana ja verraton lupaus ja asetus, että jokainen uskova on samassa asemassa koskien Jumalan sanan totuuden ymmärtämistä, sillä kaikille on annettu sama tie. Kukaan ei sitä ymmärrä oman järkensä kautta, vaan se avataan kaikille Pyhän Hengen kautta. Kaikilla on samat mahdollisuudet, mutta se on toinen asia kuinka paljon antaudumme Pyhän Hengen johdatukselle Raamatun ymmärtämisessä.

Joh 14:21 Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa; mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle."

Vain sellaiset uskovat ihmiset voivat ymmärtää koko ajan Jumalan sanaa syvällisemmin, jotka rakastavat Herraa Jeesusta, sillä Jeesus lupasi avata sanaansa ja ilmoittaa tahdostaan niille, jotka rakastavat Häntä. Kyse ei ole teologisesta tai muustakaan oppiarvosta, vaan Jeesuksen rakastamisesta. Olen joskus kuullut jonkun sanovan, että ymmärrät Jumalan sanan totuudesta vain sen verran kuinka paljon tai vähän rakastat Jeesusta. Minä uskon asian olevan juuri näin. Emme tule täydelliseksi Jumalan rakkaudessa, mutta Raamatun opetuksen mukaan saamme koko ajan kasvaa Jumalan rakkaudessa Pyhässä Hengessä. Tämän seurauksena opimme koko ajan ymmärtämään Jumalan sanan totuutta entistä enemmän ja syvällisemmin, jos antaudumme sydämestämme kasvamaan Herran Jeesuksen rakastamisessa.

Raamatun monet erilaiset tulkinnat samoista opetuksista johtuvat siitä, että meidän uskovien keskuudessa on paljon oman minän järkeilyä, uskonnollisiin ihmisoppeihin perustamista, väärässä mielenlaadussa tehtyä oikeassa olemisen halua, ylpeyttä estämässä parannuksen tekoa vääristä opetuksista jne. Kukaan meistä ei ole kaikessa oikeassa, mutta kaikki erilaiset tulkinnat samoista asioista eivät ole yhtä aikaa totta, sillä on vain yksi totuus esim. koskien sitä milloin ja miksi tulee vastaanottaa vesikaste. Pyhä Henki haluaa johdattaa kaikkia uskovia uskomaan Raamatun opetuksista samalla tavalla ja se on eri asia haluammeko me aina kaikissa asioissa uskoa niin kuin Raamattu opettaa.

Kukaan ei voi omia Raamatun tulkintaa itselleen, sillä kaikkien uskovien tulisi nöyrtyä vastaanottamaan Pyhän Hengen antama opetus. Se tulee muistaa, että Pyhä Henki pääsee opettamaan vain niitä, jotka rakastavat Jeesusta. Muista myös se, että Raamatun sanoma on ajankohtainen ja muuttumaton riippumatta aikakausista, kulttuureista tai puhutusta kielestä, sillä Raamatun sanoma on aina sama kaikille aikakausille, kulttuureille ja kielille.

Joh 7:38 Joka uskoo minuun, niinkuin Raamattu sanoo, hänen sisimmästään on, juokseva elävän veden virrat."

John 7:38 He that believes on me, as the scripture has said, out of his belly shall flow rivers of living water. (AKJV)

Johannes 7:38 Wer an mich glaubt, wie die Schrift sagt, von des Leibe werden Ströme des lebendigen Wassers fließen. (Luther 1545)

Juan 7:38 El que cree en mí, como dice la Escritura, ríos de agua viva correrán de su vientre. (Reina Valera Antigua)

Raamattu opettaa espanjaksi, saksaksi, englanniksi, suomeksi jne. että hän joka uskoo Jeesukseen, niin kuin Raamattu sanoo, niin hänen sisimmästään on juoksevan elävän veden virrat (Pyhä Henki). Jumala opettaa kaikkina aikakausina, kulttuureissa ja kielillä samaa sanomaa Herrasta Jeesuksesta ja kuinka Häneen tulee uskoa niin kuin Raamattu (Jumalan sana) opettaa, koska on yksi Herra ja yksi usko.

1 Tess 5:
21 mutta koetelkaa kaikki, pitäkää se, mikä hyvää on;
22 karttakaa kaikenkaltaista pahaa.
23 ¶ Mutta itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonansa, ja säilyköön koko teidän henkenne ja sielunne ja ruumiinne nuhteettomana meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen.

Matt 22:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa.

Raamattu opettaa, että kaikki se tulee koetella minkä sanotaan tapahtuvan ja minkä sanotaan olevan Raamatusta ja Jumalasta. Raamatun opetuksen mukaan koettelemisen tarkoitus on oppia erottamaan hyvä (Jumalan tahto ja totuus) sekä paha (synti, eli Jumalan tahdon vastaiset asiat). Kun uskova oppii tutkimisen sekä koettelemisen kautta ymmärtämään Jumalan tahtoa ja totuutta, niin hän kykenee Pyhän Hengen auttamana ja vaikuttamana ojentautumaan ja kasvamaan pyhityselämässä, niin että hänen henkensä, sielunsa ja ruumiinsa oppii nuhteettomuuteen, joka tarkoittaa Jumalan sanan totuuden mukaista elämää.

Pyhä Henki avaa kaikille uskoville Jumalan sanan totuutta, mutta se ei tarkoita sitä että jokaisella voi olla oma totuutensa. Raamatun opetuksen mukaan uskova ihminen eksyy ellei hän tunne Kirjoituksia (Raamattu - Jumalan sana) sekä Jumalan voimaa (Pyhä Henki). Raamattu opettaa kuinka Pyhä Henki toimii ja Pyhä Henki toimii, niin kuin Raamattu opettaa. Tämä on Jumalan asettama turvallinen tie, sillä se mitä Pyhä Henki avaa, puhuu ja opettaa meille totuutena, niin sen täytyy löytyä Raamatun sanasta. Näin Jumalan sana näyttää meille kaikille onko Pyhä Henki avannut meille sen mitä sanomme ja opetamme tai onko se järjen päätelmiä tai peräti eksyttäväisen hengen kautta tullutta opetusta.

2 Kor 10:5 Me hajotamme maahan järjen päätelmät ja jokaisen varustuksen, joka nostetaan Jumalan tuntemista vastaan, ja vangitsemme jokaisen ajatuksen kuuliaiseksi Kristukselle

Moni sanoo, että tuleehan uskovan käyttää järkeään uskomisessa Raamatun Jumalaan. Raamatun opetuksen mukaan järjen päätelmien kautta ei voi ymmärtää Jumalan sanan totuutta. Jos tutkimme ja luemme Raamatun kokonaisopetusta, niin huomaamme Raamatun todellakin opettavan ettei Raamatun sanan opetus avaudu ihmisviisauden ja järjen päätelmien kautta. Uskovan tulee käyttää järkeään siten, että suostuu uskomaan sen mitä Pyhä Henki avaa Raamatun sanasta ja siten järki alistuu Jumalan sanan totuuden alle. Tällä tavalla ei ole kyse järkeisuskosta, vaan Jumalan vaikuttamasta uskosta ja ymmärryksestä.

1 Tiit 3:
14 ¶ Vaikka toivon pian pääseväni sinun tykösi, kirjoitan sinulle tämän,
15 että, jos viivyn, tietäisit, miten tulee olla Jumalan huoneessa, joka on elävän Jumalan seurakunta, totuuden pylväs ja perustus.

Apt 2:
41 Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.
42 ¶ Ja he pysyivät apostolien opetuksessa ja keskinäisessä yhteydessä ja leivän murtamisessa ja rukouksissa.

Kol 3:
14 Mutta kaiken tämän lisäksi pukeutukaa rakkauteen, mikä on täydellisyyden side.
15 Ja vallitkoon teidän sydämissänne Kristuksen rauha, johon te olette kutsututkin yhdessä ruumiissa, ja olkaa kiitolliset.
16 Runsaasti asukoon teissä Kristuksen sana; opettakaa ja neuvokaa toinen toistanne kaikessa viisaudessa, psalmeilla, kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten kiitollisesti Jumalalle sydämissänne.
17 Ja kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa.

1 Piet 4:11 Jos joku puhuu, puhukoon niinkuin Jumalan sanoja; jos joku palvelee, palvelkoon sen voiman mukaan, minkä Jumala antaa, että Jumala tulisi kaikessa kirkastetuksi Jeesuksen Kristuksen kautta. Hänen on kunnia ja valta aina ja iankaikkisesti. Amen.

Vaikka Pyhä Henki on ainoa, joka voi avata uskovaa ymmärtämään Jumalan sanan opetuksia, niin siitä huolimatta meidän tulisi kokoontua seurakuntana yhteen rakentumaan, koska se on Jumalan asetus ja säätämys.

Raamatun opetuksen mukaan uskovien tulee seurakuntana (sekä tietysti yksilöuskovina) pysyä apostolien opetuksessa (Raamatun opetus UL:n järjestyksen mukaan) ja keskinäisessä seurakuntayhteydessä, leivän murtamisessa (Herran ateria) ja rukouksissa. Seurakuntayhteydessä Jumalan voitelemat paimenet ja vanhimmat opettavat Jumalan sanan totuutta, jonka Pyhä Henki avaa uskovan ymmärrykselle. Siitäkin huolimatta, että Pyhä Henki avaa Raamatun sanan totuutta, niin uskovien tulee kokoontua yhteen, sillä Raamatun opetuksen mukaan Pyhä Henki opettaa uskovia myös seurakuntayhteyden kautta. Jos joku jää tietoisesti yksin eikä tule seurakunnan yhteyteen, vaan sanoo Pyhän Hengen puhuvan ja opettavan häntä eikä hän tarvitse uskovien yhteyttä, niin silloin tällainen uskova on epäterveessä uskossa sekä suuressa vaarassa eksyä ylpeyteen sekä sitä kautta monenlaisiin vahingollisiin vääriin opetuksiin.

Elämme haastavassa ja vaikeassa ajassa, jossa joskus jonkin uskovan kohdalla on niin ettei asuinpaikan lähellä ole tervehenkistä seurakuntaa, vaan epäterveessä uskossa olevia seurakuntia. Tällaisessa tapauksessa on parempi, että hän pyrkisi edes yhden tervehenkisen uskovan kanssa rakentumaan tai muutaman sellaisen kanssa, kun että hän olisi mukana eksyttävässä toiminnassa. Jos on tällainen tilanne ettei ole tervehenkistä seurakunta yhteyttä, niin silloin on kuitenkin Jumalan tahdon mukaista rukoilla sellaista ja heti mennä sellaiseen yhteyteen kun se löytyy Jumalan johdatuksessa.

-PP-
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 12. Touko 2023 16:10

*
Raamattu opettaa, että kaikki ihmiset ovat tehneet syntiä ja ovat Jumalan kirkkautta vailla. Se tarkoittaa sitä, että kukaan ihminen ei voi omien inhimillisten hyvien tekojen kautta pelastua Jumalan valtakuntaan.

Parannus

Mark 1:15 ja sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi".

Apt 17:30 Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus.

Raamatun opetuksen mukaan ihmisen tulee tehdä parannus (metanoeo - katua, muuttaa mielensä ja ajatella toisin ja uudella tavalla) synneistä ja uskoa Herraan Jeesukseen. Ihminen saa pelastuksen lahjaksi Herran Jeesuksen sovitustyön tähden (Jeesuksen kuolema, veri ja ylösnousemus). Kun ihminen Jumalan armosta uskoo Herraan Jeesukseen, niin Jumala lukee ihmisen hyväksi Herran Jeesuksen ansiot. Näin Herra Jeesus on Välimies Jumalan ja ihmisen välillä. Ihminen saa syntinsä anteeksi Jumalan armosta uskon kautta Herraan Jeesukseen, ei omien inhimillisten tekojensa tähden.

Parannus ei tarkoita itsensä parantamista, vaan sitä että Pyhä Henki synnyttää ihmisen sydämessä evankeliumin julistuksen kautta katumuksen synneistä, jonka kautta hän on rikkonut Jumalaa vastaan. Katumus johtaa mielen muutokseen, jossa ihminen alkaa ajattelemaan uudella tavalla, hyläten syntielämän ja tottumukset, vaihtaen ne Jumalan tahdon mukaiseen elämään.

Todellinen ja Raamatullinen evankeliumi kertoo ihmisen pelastuvan vain ja ainoastaan tekemällä parannuksen ja uskomalla Herraan Jeesukseen. Millään muulla tavalla Herran Jeesuksen veri ei lunasta eikä anna syntejä anteeksi ihmisille. Pelastus ja lunastus Herran Jeesuksen veressä on Jumalan lahja, joka tulee vastaanottaa uskon kautta Herraan Jeesukseen.

Risti Jumalan voima

1 Kor 1:18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.

Herran Jeesuksen ristin kuoleman kautta Hän nousi kuolleista Isän oikealle puolelle. Risti ei julista pelkästään kuolemaa, vaan elämää kuoleman kautta. Herran Jeesuksen ristin kautta tulee syntien anteeksiantamus, jokaiselle, joka uskoo Häneen. Herran Jeesuksen ristintyön kautta ja perusteella on mahdollisuus hylätä syntejä sekä elää Jumalan tahdon mukaista elämää.

Herran Jeesuksen rististä tulee näin voima, jonka kautta ja perusteella uskova voi ojentautua uskossa Raamatun sanan totuuden mukaisesti. Herran Jeesuksen risti on näin kaiken perusta ja kaiken keskipiste, siksi apostolit julistivat ristiinnaulittua ja ylösnoussutta Herraa Jeesusta.

Jumalan lahja

Ef 5:2 ja vaeltakaa rakkaudessa, niinkuin Kristuskin rakasti teitä ja antoi itsensä meidän edestämme lahjaksi ja uhriksi, Jumalalle "suloiseksi tuoksuksi".

Herran Jeesuksen uhri, Golgatan ristillä, veren vuodatus ja kuolema syntien anteeksisaamiseksi on Jumalalle suloinen tuoksu. Tämän uhrin perusteella Herraan Jeesukseen uskoen ihminen saa syntinsä anteeksi, jonka seurauksena Jumala katsoo uskovaa ihmistä Herran Jeesuksen hyvyyden läpi ja kautta. Tämä tarkoittaa sitä, että Jumalan hyvyyden mittapuu on täytetty Herrassa Jeesuksessa ja uskovan hyväksi luetaan Herran Jeesuksen hyvyys. Jumala katsoo uskovia Herran Jeesuksen hyvyyden kautta, koska ihmisen inhimillinen hyvyys ei riitä pelastukseen, eikä Jumalan valtakuntaan sisälle pääsemiseen.

Raamatun opetuksen mukaan usko on Jumalan lahja, jonka ihminen vastaanottaa uskon kautta sen jälkeen kun Jumala on ensin lähestynyt ihmistä evankeliumin kautta.

-PP-
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 13. Touko 2023 21:35

*
Raamatun sana on Jumalan sanan ilmoitus ihmiskunnalle. Herra Jeesus on Jumalan Karitsa ja pääsiäslammas syntien anteeksisaamiseksi. Mielenkiintoista on, että tieteellisesti on todistettu kuinka lampaan veri luo vastamyrkyn, joka neutralisoi käärmeenmyrkyn, jolloin myrkyt kulkeutuvat lampaan elimistön läpi ilman sivuvaikutuksia, mikä pelastaa lampaan hengen.

Tutkijoiden mukaan lampaalla on DNA:ssa kirjoitettu koodi, jossa on tämä luonnollinen suoja käärmeenmyrkkyä vastaan. Tämä on Jumalan luoma DNA koodi lampaaseen (karitsaan), jonka Jumala on tehnyt vertauskuvaksi siitä, kuinka Jumalan Karitsan Jeesuksen veri pelastaa ihmisen synnistä, saatanan vallasta ja iankaikkisesta kadotuksesta, jos ihminen tekee parannuksen ja uskoo Jeesuksen olevan Herra ja Pelastaja.

Eräs brittiläinen biotekniikan yritys tuottaa Etelä-Australian lampaiden verestä kalkkarokäärmeen vastamyrkkyä (vasta-aine). Joka kuukausi lampaisiin ruiskutetaan kalkkarokäärmeen myrkkyä, ja lampaan verestä syntynyt vastamyrkky kerätään talteen ja lähetään Englantiin. Prothericsin operatiivinen johtaja Rob Mugford sanoo, että australialaisia lampaita käytetään, koska ne ovat vapaita skrapista ja suu- ja sorkkataudin kaltaisista taudeista. "Aloitamme paljon pienemmällä annoksella ja nostamme sitä hitaasti, jotta eläimet tuottavat yhä enemmän vasta-aineita, kunnes saamme hyperimmuunin eläimen, joka tuottaa huomattavan määrän kalkkarokäärmeen vasta-ainetta tai vasta-aineita", Mugford sanoi.

Lev 17:11 For the life of the flesh is in the blood; and I have given it to you upon the altar to make atonement for your souls; for it is the blood that maketh atonement by reason of the life. Jewish Puplication Society Bible 1917 - JPS

Lev 17:11 For the life of the flesh is in the blood, and I have assigned it to you for making expiation for your lives upon the mizbayach; it is the blood, as life, that effects expiation. The Israel Bible (Ortodoksi juutalaisten Raamatunkäännös - The Israel Bible on rabbi Tuly Weiszin toimittama ja kesäkuussa 2018 julkaistu kaksikielinen englanninkielinen ja hepreankielinen versio hepreankielisestä Raamatusta)

Lev 17:11 For the life of the flesh is in the blood: and I have given it to you upon the altar to make an atonement for your souls: for it is the blood that maketh an atonement for the soul. KJV

Lev 17:11 For the life of the creature is in the blood, and I have given it to you on the altar to make atonement for your lives—for it is the blood that makes atonement because of the life. Tree of Life Version by The Messianic Jewish Family Bible Society - TLV

3 Moos 17:11 Elävän olennon elämä on näet veri, ja minä olen antanut sen teille alttarille, että se tuottaisi teille sovituksen. Veri tuottaa sovituksen, koska elämä on siinä. Jumalan Kansan Raamattu

Raamattu opettaa ja sanoo hepreankielen alkutekstin mukaan, että lihan elämä on veressä, ja minä (Herra) olen antanut sen teille alttarille, että se tuottaisi teille sovituksen, sillä veri tuottaa sovituksen, koska elämä on siinä. Käännökset, jotka kääntävät 3 Moos 17:11 alun, että sielu on veressä on väärin käännetty, koska lihan elämä veressä on jakeen alun oikea käännös alkutekstin mukaan. Herra Jumala on asettanut veren syntien sovitukseksi. Veri puhdistaa synnit, veri tuo sovituksen synneistä sekä pelastuksen.

Joh 1:29 Seuraavana päivänä hän näki Jeesuksen tulevan tykönsä ja sanoi: "Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin!

Kol 1:
19 Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi
20 ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa kaikki, hänen kauttaan kaikki sekä maan päällä että taivaissa.

1 Joh 1:7 Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.

Johannes Kastaja sanoi Jeesuksen olevan Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin, eli jokaisen joka tunnustaa syntinsä ja uskoo Jeesuksen olevan Herra ja Pelastaja, niin Jeesuksen veri puhdistaa synnistä ja pelastaa synnin ja saatanan vallasta sekä iankaikkisen kadotuksen tuomiosta iankaikkiseen elämään. Kun Jumala loi lampaan ja asetti lampaan (karitsan) DNA:han mekanismin, jossa on luonnollinen suoja käärmeenmyrkkyä vastaan, niin Jumala teki sen vertauskuvallisesti kertomaan siitä, että Jumalan Karitsan (Jeesuksen) veri tuo puhdistuksen ja sovituksen synneistä sekä pelastuksen.

Ilm 12:9 Ja suuri lohikäärme, se vanha käärme, jota perkeleeksi ja saatanaksi kutsutaan, koko maanpiirin villitsijä, heitettiin maan päälle, ja hänen enkelinsä heitettiin hänen kanssansa.

1 Moos 3:
9 ¶ Mutta Herra Jumala huusi miestä ja sanoi hänelle: "Missä olet?"
10 Hän vastasi: "Minä kuulin sinun askeleesi paratiisissa ja pelkäsin, sillä minä olen alasti, ja sentähden minä lymysin".
11 ¶ Ja hän sanoi: "Kuka sinulle ilmoitti, että olet alasti? Etkö syönyt siitä puusta, josta minä kielsin sinua syömästä?"
12 Mies vastasi: "Vaimo, jonka annoit olemaan minun kanssani, antoi minulle siitä puusta, ja minä söin".
13 Niin Herra Jumala sanoi vaimolle: "Mitäs olet tehnyt?" Vaimo vastasi: "Käärme petti minut, ja minä söin".
14 ¶ Ja Herra Jumala sanoi käärmeelle: "Koska tämän teit, kirottu ole sinä kaikkien karjaeläinten ja kaikkien metsän eläinten joukossa. Vatsallasi sinun pitää käymän ja tomua syömän koko elinaikasi.
15 Ja minä panen vainon sinun ja vaimon välille ja sinun siemenesi ja hänen siemenensä välille; se on polkeva rikki sinun pääsi, ja sinä olet pistävä sitä kantapäähän."

Raamattu sanoo, että saatana on perkele, lohikäärme ja se vanha käärme. Jumala loi kaiken hyväksi, eli aluksi ennen syntiinlankeemusta käärmeetkään eivät tappaneet ketään. Syntiinlankeemuksen jälkeen käärmeenmyrkystä tuli tappava, kun luomakunta myös lankesi syntiin. Paha saatana langetti ihmisen syntiin paratiisissa käärmeen hahmossa ja käärmeenä. Jumala sanoi käärmeelle, että koska se langetti ihmisen syntiin, niin se on kirottu ja siksi käärmeen pitää vatsallaan liikkuman koko elinaikansa.

Paratiisin käärme ei siis ollut vain pelkkä hahmollinen vertauskuva, vaan konkreettisesti käärme-eläin, koska ei Jumala olisi muuten antanut käärme-eläimelle tuomiota, jos saatana ei olisi mennyt konkreettisesti käärmeeseen. Jumalan antama tuomio käärmeelle todistaa sen, että saatana meni konkreettisesti käärmeeseen, jos saatana käärmeen hahmossa olisi vain vertauskuvaa, eikä todellinen tapahtuma, niin miksi Jumala olisi rangaissut käärmettä, jos käärme-eläimellä ei olisi ollut mitään tekemistä asian kanssa. Jumala ei tuomitse viatonta, ja käärmeen saama tuomio todistaa sen, että saatana meni konkreettisesti käärmeeseen ja sitä kautta petti ihmisen.

Maailmassa on noin 24400 käärmelajia, joista n. 600 on myrkyllisiä. Joidenkin myrkyllisten käärmeiden purema johtaa kuolemaan myös ihmisen kuolemaan. On olemassa myrkyllisiä käärmeitä, joiden myrkky on tappavaa. Raamattu puhuu saatanan olevan se vanha paratiisin käärme. Pahan saatanan vaikutus synnin kautta on kuolettava, koska synnin kautta ihminen on hengellisesti kuollut ja sitten synnin kautta tulee ruumiin kuolema ja lopulta iankaikkinen kuolema kadotuksessa.

Karitsan (Jeesuksen) veri on ainoa aine, joka voi puhdistaa ja pelastaa ihmisen saatanan synnin myrkyltä. Niin kuin karitsan ja lampaan veri tuottaa vasta-ainetta käärmeenmyrkkyä vastaan, että lammas tai karitsa pelastuu, niin samoin Herran Jeesuksen veri on pelastava ja puhdistava vasta-aine synnin myrkkyä vastaan.

Raamatun opetuksen mukaan Herra Jeesus murskaa käärmeen pään ja vallan ja sen Hän on tehnyt Golgatan keskimmäisellä ristillä, kun Hän kärsi, vuodatti verensä, kuoli ja nousi kuolleista syntien anteeksisaamiseksi. Herran Jeesuksen veren kautta synnin myrkyttämä hengellisesti kuollut ihminen saa elämän Jumalassa ja Jumalan kanssa.

Raamatun opetuksen mukaan käärme (saatana) pisti Jeesusta kantapäähän, joka tarkoitti sitä, että kun Jeesus, Jumalan Poika, sana, joka oli Isä Jumalan luona ja joka on Jumala tuli ihmiseksi, että saatana kiusasi Jeesusta, kun Hän vaelsi ihmisenä maan päällä. Jeesus oli suojassa synnin iskuilta ja kiusauksilta, koska Hän on Jumalan Karitsa, joka on itse Pyhä Jumala, jota Jumalan pyhyys suojeli, kun Hän vaelsi ihmisenä maan päällä. Hän oli kaikessa kiusattu, niin kuin mekin, koska Hänkin oli ihminen, mutta Hän oli ilman syntiä.

Kirjoitan tähän seuraavaksi tällaisen ajatelman. Niin kuin karitsan ja lampaan DNA koodi suojaa heitä käärmeenmyrkyltä, niin Jeesuksen "Jumalallinen DNA" suojasi Häntä kun Hän vaelsi ihmisenä maan päällä. Jumalallinen veri virtasi Jeesuksen suonissa, joka puhdistaa ja suojaa ihmistä saatanan synnin myrkyiltä. Käytän siksi sanontaa jumalallinen veri, koska Jeesuksella oli ihmisenä vain biologinen äiti, mutta ei biologista isää, sillä Raamattu sanoo, että se, mikä Mariassa oli siinnyt, oli Pyhästä Hengestä, Jumalan Hengestä (Matt 1:20).

Joh 10:27 Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.

Herran Jeesuksen opetuslapsina olemme Hänen lampaitaan ja meillä on Hänessä ja Hänen veressään suoja synnin myrkkyä vastaan. Kun saatana yrittää myrkyttää sinua synnin myrkyn kautta, niin ainoa aine mikä puhdistaa sinut synnin myrkystä on Jeesuksen veri. Jos olet langennut syntiin, niin tee parannus, tunnustaen syntisi sekä haluat hylätä syntisi, niin Herran Jeesuksen veri puhdistaa sinut kaikesta synnin myrkystä, kiitos Jumalalle, Jeesuksen verestä ja sovitustyöstä.

-PP-
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 15. Touko 2023 20:27

*
Elämme sellaista maailmanaikaa, jossa Raamatun profetiat lopunajoista alkavat toteutumaan silmiemme edessä. Raamatussa Herra Jeesus opettaa, että Hänen opetuslapsillaan on maailmassa ahdistus, mutta Hänessä rauha. Miksi Jeesuksen opetuslapsilla on maailmassa ahdistus? Siksi, koska koko maailma on pahan vallassa. Herran Jeesuksen opetuslasten keskipiste tulee olla uskon kautta totuuden rakkaudessa Herraan Jeesukseen. Herra Jeesus käski opetuslapsiaan tarkkailemaan aikainmerkkejä ajassa, joka edeltää Hänen tulemustaan. Aikainmerkkien seuraaminen on todella tärkeätä ja se kuuluu sellaiseen uskoon, missä uskon keskipiste on Herrassa Jeesuksessa.

Joh 16:33 Tämän minä olen teille puhunut, että teillä olisi minussa rauha. Maailmassa teillä on ahdistus; mutta olkaa turvallisella mielellä: minä olen voittanut maailman."

1 Joh 5:
19 Me tiedämme, että olemme Jumalasta, ja koko maailma on pahan vallassa.
20 Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.

Room 5:
1 ¶ Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta,
2 jonka kautta myös olemme uskossa saaneet pääsyn tähän armoon, jossa me nyt olemme, ja meidän kerskauksemme on Jumalan kirkkauden toivo.

Room 2:
6 hänen, "joka antaa kullekin hänen tekojensa mukaan":
7 niille, jotka hyvässä työssä kestävinä etsivät kirkkautta ja kunniaa ja katoamattomuutta, iankaikkisen elämän,
8 mutta niiden osaksi, jotka ovat itsekkäitä eivätkä tottele totuutta, vaan tottelevat vääryyttä, tulee viha ja kiivastus.
9 Tuska ja ahdistus jokaisen ihmisen sielulle, joka pahaa tekee, juutalaisen ensin, sitten myös kreikkalaisen;
10 mutta kirkkaus ja kunnia ja rauha jokaiselle, joka tekee sitä, mikä hyvä on, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle!

2 Piet 1:2 Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.

Raamattu opettaa, että uskosta vanhurskaaksi tuleminen (armosta pelastuminen) tuo ihmiselle rauhan Jumalan kanssa Herran Jeesuksen kautta. Kun ihminen tulee Jumalan armosta uskoon tai usko tulee häneen, niin silloin ihminen ei ole Jumalan vihollinen, koska silloin ihmisen ja Jumalan välillä on rauha, sillä ihminen lakkaa sotimasta ja kapinoimasta Jumalaa vastaan. Tämä on siis sellaista rauhaa, kun sotatilan jälkeen julistetaan rauhan tila.

Sen jälkeen kun ihmisen ja Jumalan välille on tullut rauha, niin uskovan ihmisen sydämessä oleva Jumalan vaikuttama rauha alkaa kasvamaan ja lisääntymään Herran Jeesuksen tuntemisen kautta, koska rauha lisääntyy vain sen kautta, että uskova ihminen tekee sitä mikä on hyvää. Tämä hyvän tekeminen tarkoittaa elämistä ja ojentautumista Jumalan sanan totuuden mukaan.

Moni uskova ei koe rauhaa sisimmässään ja sydämessään jos he eivät ala elämään uskossa totuuteen, sillä vain sellainen usko tuottaa rauhan lisääntymistä sydämeen, joka ojentautuu rakkaudesta totuuteen uskoessaan Herraan Jeesukseen. Jos uskova jää kiinni synteihinsä eikä kasva uskossa ja on tekemisissä pahan tekemisen kanssa, niin silloin hänen sydämessään vaikuttaa tuska ja ahdistus. Tämä tuska ja ahdistus jäytää hänen sisintään ja on hänen sisimmässään sen tähden kun hän on synnissä kiinni. Tällaisen ahdistuksen kautta synti rikkoo ja tuhoaa ihmisen sisintä.

Meidän tulee erottaa se kun elämme jumalisesti Herrassa Jeesuksessa, niin silloin joudumme vainotuksi ja monen ahdistuksen kautta meidän on meneminen sisälle Jumalan valtakuntaan. Tämä ahdistus tulee ulkoapäin uskovan elämään, koska hän on kuuliainen Jeesukselle ja uskoo Herraan Jeesukseen Raamatun sanan totuuden mukaan. Myös silloin kun uskova elää Jumalan armosta pyhitys elämää ja sitä kautta Jumalan Hengen avulla kuolee synneille, eli suostuu lihan kuolemaan, niin silloinkin hän kokee ahdistusta sydämessään, koska liha rakastaa syntiä ja liha kärsii ja ahdistuu kun se joutuu kuolemaan synnille, jota se rakastaa. Tällainen ahdistus ei riko ihmisen sydäntä, vaan johtaa sydämen eheytymiseen ja parantumiseen.

Herra Jeesus on voittanut maailman ja kaiken synnin mitä maailmassa on. Sinä voit olla turvallisella mielellä, koska saat olla Jumalan armosta Herrassa Jeesuksessa, joka on voittanut maailmassa olevan synnin ja Jeesus auttaa sinua voittamaan syntejä. Sinä et tule täydelliseksi tässä ajassa, mutta Jumalan armosta saa kasvaa uskossa ja opit koko ajan enemmän tuntemaan Jumala ja Hänen tahtoaan, jos rakastat Herraa Jeesusta totuudessa. Kun ojentaudut uskossa Jumalan sanan totuuden mukaan, niin sinulla on rauha Jeesuksessa ja Jumalan rauha kasvaa ja lisääntyy sinun sydämessäsi.

Raamattu sanoo, että koko maailma on pahan vallassa synnin laittomuuden tähden. Jumalan armosta sinä saat olla Jeesuksessa ja Jumalan vaikuttamassa rauhassa. Herra Jeesus on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä. Pysy Herrassa Jeesuksessa, älä hae elämääsi täytettä synnin lätäköistä, koska synti rikkoo ja tuhoaa sinun sydämesi. Anna Jumalan totuuden ja rakkauden kasvattaa sinua, niin silloin saat kokea yhä lisääntyvässä määrin ihmeellistä Jumalan rauhaa sydämessäsi.

-PP-
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 16. Touko 2023 10:58

*
On todella tärkeä ymmärtää ja sisäistää, että Jumalan rauha ja Jumalan vaikuttama rauha, joka kasvaa uskovan sydämessä totuuden kuuliaisuuden kautta on Jumalan armoa ja lahja Herran Jeesuksen veren, kuoleman, ristin sovitustyön ja ylösnousemuksen kautta. Herran Jeesuksen veri ja ristin sovitustyö johdattaa sinut siihen, että Jumala vaikuttaa sinussa tahtomista ja tekemistä Pyhässä Hengessä, uskomaan ja ojentautumaan Jumalan sanan totuudessa. Tämä on Jumalasta syntynyttä uskoa, joka voittaa maailmassa olevan synnin pahuuden, meidän uskomme, joka on Jumalan vaikuttamaa, joka ei nouse ihmisen omasta lihasta, vaan Jumalasta.

Kol 1:20 ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa kaikki, hänen kauttaan kaikki sekä maan päällä että taivaissa

1 Joh 5:4 sillä kaikki, mikä on syntynyt Jumalasta, voittaa maailman; ja tämä on se voitto, joka on maailman voittanut, meidän uskomme.

Joh 14:27 Rauhan minä jätän teille: minun rauhani - sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö

Room 8:
33 Kuka voi syyttää Jumalan valittuja? Jumala on se, joka vanhurskauttaa.
34 Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös rukoilee meidän edestämme.
35 Kuka voi meidät erottaa Kristuksen rakkaudesta? Tuskako, vai ahdistus, vai vaino, vai nälkä, vai alastomuus, vai vaara, vai miekka?
36 Niinkuin kirjoitettu on: "Sinun tähtesi meitä surmataan kaiken päivää; meitä pidetään teuraslampaina".
37 Mutta näissä kaikissa me saamme jalon voiton hänen kauttansa, joka meitä on rakastanut.
38 Sillä minä olen varma siitä, ettei kuolema eikä elämä, ei enkelit eikä henkivallat, ei nykyiset eikä tulevaiset, ei voimat,
39 ei korkeus eikä syvyys, eikä mikään muu luotu voi meitä erottaa Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.

Kun Herra Jeesus on antanut meille Hänen rauhansa, niin silloin meidän ei tarvitse pelätä eikä olla väärällä tavalla ahdistuneita ja murheellisia. Jos uskovan sydän on taakoittunut väärästä pelosta, ahdistuksesta ja murheista, niin se tarkoittaa silloin sitä, että hän ei ole vielä uskossaan päässyt kasvamaan siihen saakka, missä ei tarvitse kantaa sydämessään vääriä pelkoja, mutta Jumalan rauha lisääntyy uskovan sydämessä Jumalan armossa ja armosta hyvän tekemisen (elää totuudessa) ja Jumalan sekä meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.

Herra Jeesus on kuollut ja noussut kuolleista meidän syntiemme tähden, syntien anteeksisaamiseksi ja Hän myös rukoilee meidän edestämme. Tämän tähden mikään eikä kukaan voi erottaa meitä Herran Jeesuksen rakkaudesta. Ainoa asia, joka voi erottaa sinut ja minut Jeesuksen rakkaudesta on se jos me hylkäämme Jeesuksen ja luovumme uskosta Jeesukseen, mutta sitä emme halua tehdä. Koska me emme halua luopua uskosta Herraan Jeesukseen, niin silloin ei mikään, eikä kukaan voi erottaa meitä Jumalan rakkaudesta, joka on Messias Jeesuksessa, meidän Herrassamme.

-PP-
vaisuliini

EdellinenSeuraava

Paluu Raamattupalsta