Koronavirus

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Koronavirus

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 09. Huhti 2020 13:54

tanu kirjoitti:Tässä melko pitkä kirjoitus WHO:sta ja tuosta ID2020-projektista.

Maailma on todellakin valhetta ja petosta täynnä. Mihinkään ei voi enää luottaa. Paitsi Raamattuun ja Jeesukseen.

https://vastavalkea.fi/2020/04/08/who-s ... titeettia/

Siinä Tanun laittamassa linkissä lukee:

Sirun asentaminen olisi helppo toteuttaa naamioimalla sirun asentaminen rokotuskampanjoiksi, joiden tarvetta perusteltaisiin esimerkiksi lietsomalla pandemiapaniikkia.

:o :shock: :wtf: :?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Anton » 09. Huhti 2020 13:57

vaisuliini kirjoitti:
Anton kirjoitti: "foliohattuiluksi"

Olen käsittänyt että 5G kykenee mittaamaan ihmiskehon lämpötilaa ihan lävitse ja estottomasti eikä se folio pysty estämään mitään. Folioon on turhaa suojautua kuin enemmän Kristukseen ollessaan valvomistilassa koska Jeesus käski valvomaan ajan merkit.

Mä en tarkoittanut, että folio auttaisi. Tarkoitin että valtamedian ja siihen uskovien mukaan toisin ajattelevia pidetään mielenvikaisina.

("Foliohattuilija" on pilkkanimitys niille, jotka uskovat erilaisiin salaliittoihin yms valtavirrasta poikkeaviin narratiiveihin)
Anton

ViestiKirjoittaja tanu » 09. Huhti 2020 23:27

Lääkärit soittelevat vanhuksille - hoitotahtoon kirjattava "elvytyskielto"

Sain tänään soiton salatusta numerosta, minulle ennestään tuntemattomalta
naishenkilöltä, joka esitteli itsensä Kotihoidon lääkäriksi. Hän kertoi että pitäisi järjestää kontrollitapaaminen.
(80-vuotias äitini on kotihoidon asiakas - käyvät aamuisin katsomassa että monisairas äitini ottaa lääkkeensä.)
Lääkäri sanoi, että koronatilanteesta johtuen ovat päättäneet siirtää nämä tapaamiset syksyyn. Hän vielä kyseli
äitini voinnista ja tiedusteli että onko mitään murheita. Kerroin että äidin vointi on hyvä ja ainoa murhe on se,
että kotihoito käy asiakkaiden luona ilman kasvosuojaimia ja hanskoja (Keusoten suositus). Tämän viikon alusta ovat
kuitenkin kuulemma alkaneet lääkärin mukaan suojaimia käyttää.

Seuraavaksi tämä lääkäri tiedusteli, että onko äitini tehnyt hoitotahdon. Sanoin että en ole varma, mutta epäilen
ettei ole. Seuraavaksi lääkäri sanoi, että "asia kannattaisi hoitaa mahdollisimman pian ja kirjata hoitotahtoon
ELVYTYSKIELTO". Kysyin että anteeksi, mitä sanoit. Lääkäri toisti asian, jolloin ihmettelin että kuinka lääkäri
voi moista edes ehdottaa. Kerroin myös olevani asiasta täysin eri mieltä. Kysyttyäni perustelua moiselle hän
totesi, että "ei voi olla varma etteikö elvytyksestä olisi enemmän haittaa kuin hyötyä potilaalle". Hän lisäsi vielä
että "hyvään loppuelämään ei kuulu elvytys". Oli katsonut äitini tiedoista, että sinne on merkitty äidin
haluavan mahdollisimman hyvän ja kivuttoman loppuelämän. Tämä lääkärin kuvatus sanoi vielä että koronatilanteen
vuoksi asia pitäisi hoitaa mahdollisimman pian. Sanoin että juurihan puhelun alussa kerroit, että tapaaminen
siiretään syksyyn. Ja nyt onkin äkkiä kiire saada hoitotahtoon kirjatuksi tuo elvytyskielto. Kuulemma ensi viikon
alussa hoitaja soittaa ja sovitaan tapaaminen. Kerroin haluavani ehdottomasti olla mukana tuossa tapaamisessa.

Kerroin tapauksesta kahdelle tutulle. Molemmat olivat kuulleet vastaavista tapauksista. Lääkärit ovat jopa
soitelleet vanhuksille suoraan ja tiedustelleet hoitotahtoa ja että voiko sinne kirjata tuon elvytyskiellon!!!
Siis hemmetti - onko jostain korkeammalta taholta tullut määräys pikaisesti saada mahdollisimman monen vanhuksen
hoitotahtoon kirjatuksi ELVYTYSKIELTO??? Näinkö halutaan hoitopaikkojen määrää turvata? Tämä nyky-yhteiskuntahan
on niin sairas, että eläkkeelle siirtynyt pienituloinen on vailla ihmisarvoa. Vain kuluerä, joka ei enää tuota
mitään. Eli siis toivottavasti kuolee pois mahdollisimman pian.

Voin hyvin kuvitella tilanteen, kun lääkäri soittaa kiltille mummolle tai papalle ja esittää asian kapulakielellä.
Vanhus helposti toteaa, että "kaipa se sitten on asia niin". Ja näin OmaKantaan kirjataan elvytyskielto. Elvytyskielto
on nimittäin yhtä pätevä kirjallisesti ja suullisesti annettuna. Jos lääkäri saa luvan puhelimessa, niin se pätee.

Hyvät ihmiset, kertokaa ihmeessä läheisille vanhuksillenne, että ei saa puhelimessa antaa mitään tuollaisia lupia.
Asiaa pitää rauhassa miettiä yhdessä omaisten kanssa ja kannattaa tehdä hoitotahto kirjallisena. Ja kirjoittaa se sitten
myös sanasta sanaan OmaKantaan.

Hoitotahto ei edes ole pakollinen, mutta sen tekemistä kovasti suositellaan. Itse olen sitä mieltä, että jokainen ihminen
on tasan yhtä arvokas - oli sitten vanhus tai lapsi, nuori tai aikuinen. Mielestäni on selvää että aina elvytetään ja
yritetään pelastaa ihmiselämä. Eri asia sitten jos on esimerkiksi aivokuollut ja elämää pitkitetään koneellisesti tms.
Hoitopaikoista varmasti tulee pulaa Suomessakin, kun tilanne pahenee. Mutta se on valtiovallan tehtävä ja huoli hoitaa,
että paikkoja riittää jokaiselle. Mutta ei tällä tai vastaavilla keinoilla.
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu

ViestiKirjoittaja Juhani » 09. Huhti 2020 23:35

Vaikka seurakuntasi ovi olisi kiinni korona-viruksen takia, niin pidä silti Raamattusi avoinna ja yhteys veljiisi! :wise3:
Juhani

ViestiKirjoittaja tuulikki » 10. Huhti 2020 09:03

tanu kirjoitti:Lääkärit soittelevat vanhuksille - hoitotahtoon kirjattava "elvytyskielto"

Sain tänään soiton salatusta numerosta, minulle ennestään tuntemattomalta
naishenkilöltä, joka esitteli itsensä Kotihoidon lääkäriksi. Hän kertoi että pitäisi järjestää kontrollitapaaminen.
(80-vuotias äitini on kotihoidon asiakas - käyvät aamuisin katsomassa että monisairas äitini ottaa lääkkeensä.)
Lääkäri sanoi, että koronatilanteesta johtuen ovat päättäneet siirtää nämä tapaamiset syksyyn. Hän vielä kyseli
äitini voinnista ja tiedusteli että onko mitään murheita. Kerroin että äidin vointi on hyvä ja ainoa murhe on se,
että kotihoito käy asiakkaiden luona ilman kasvosuojaimia ja hanskoja (Keusoten suositus). Tämän viikon alusta ovat
kuitenkin kuulemma alkaneet lääkärin mukaan suojaimia käyttää.

Seuraavaksi tämä lääkäri tiedusteli, että onko äitini tehnyt hoitotahdon. Sanoin että en ole varma, mutta epäilen
ettei ole. Seuraavaksi lääkäri sanoi, että "asia kannattaisi hoitaa mahdollisimman pian ja kirjata hoitotahtoon
ELVYTYSKIELTO". Kysyin että anteeksi, mitä sanoit. Lääkäri toisti asian, jolloin ihmettelin että kuinka lääkäri
voi moista edes ehdottaa. Kerroin myös olevani asiasta täysin eri mieltä. Kysyttyäni perustelua moiselle hän
totesi, että "ei voi olla varma etteikö elvytyksestä olisi enemmän haittaa kuin hyötyä potilaalle". Hän lisäsi vielä
että "hyvään loppuelämään ei kuulu elvytys". Oli katsonut äitini tiedoista, että sinne on merkitty äidin
haluavan mahdollisimman hyvän ja kivuttoman loppuelämän. Tämä lääkärin kuvatus sanoi vielä että koronatilanteen
vuoksi asia pitäisi hoitaa mahdollisimman pian. Sanoin että juurihan puhelun alussa kerroit, että tapaaminen
siiretään syksyyn. Ja nyt onkin äkkiä kiire saada hoitotahtoon kirjatuksi tuo elvytyskielto. Kuulemma ensi viikon
alussa hoitaja soittaa ja sovitaan tapaaminen. Kerroin haluavani ehdottomasti olla mukana tuossa tapaamisessa.

Kerroin tapauksesta kahdelle tutulle. Molemmat olivat kuulleet vastaavista tapauksista. Lääkärit ovat jopa
soitelleet vanhuksille suoraan ja tiedustelleet hoitotahtoa ja että voiko sinne kirjata tuon elvytyskiellon!!!
Siis hemmetti - onko jostain korkeammalta taholta tullut määräys pikaisesti saada mahdollisimman monen vanhuksen
hoitotahtoon kirjatuksi ELVYTYSKIELTO??? Näinkö halutaan hoitopaikkojen määrää turvata? Tämä nyky-yhteiskuntahan
on niin sairas, että eläkkeelle siirtynyt pienituloinen on vailla ihmisarvoa. Vain kuluerä, joka ei enää tuota
mitään. Eli siis toivottavasti kuolee pois mahdollisimman pian.

Voin hyvin kuvitella tilanteen, kun lääkäri soittaa kiltille mummolle tai papalle ja esittää asian kapulakielellä.
Vanhus helposti toteaa, että "kaipa se sitten on asia niin". Ja näin OmaKantaan kirjataan elvytyskielto. Elvytyskielto
on nimittäin yhtä pätevä kirjallisesti ja suullisesti annettuna. Jos lääkäri saa luvan puhelimessa, niin se pätee.

Hyvät ihmiset, kertokaa ihmeessä läheisille vanhuksillenne, että ei saa puhelimessa antaa mitään tuollaisia lupia.
Asiaa pitää rauhassa miettiä yhdessä omaisten kanssa ja kannattaa tehdä hoitotahto kirjallisena. Ja kirjoittaa se sitten
myös sanasta sanaan OmaKantaan.

Hoitotahto ei edes ole pakollinen, mutta sen tekemistä kovasti suositellaan. Itse olen sitä mieltä, että jokainen ihminen
on tasan yhtä arvokas - oli sitten vanhus tai lapsi, nuori tai aikuinen. Mielestäni on selvää että aina elvytetään ja
yritetään pelastaa ihmiselämä. Eri asia sitten jos on esimerkiksi aivokuollut ja elämää pitkitetään koneellisesti tms.
Hoitopaikoista varmasti tulee pulaa Suomessakin, kun tilanne pahenee. Mutta se on valtiovallan tehtävä ja huoli hoitaa,
että paikkoja riittää jokaiselle. Mutta ei tällä tai vastaavilla keinoilla.

Minulle myös soitti eräs henkilö tässä pari viikoa sitten, ja kertoi elvytyskiellosta... Tämä henkilö on noin 70-75v. ja hänellä on sydämen tahdistaja, ja hän oli taas kerran joutunut sairaalaan sydämensä vuoksi, niin tässä sairaalassa (Hyvinkäällä) oli hänet saatu allekirjoittamaan jonkinlainen elvytyskielto-paperi!! Ja perusteena tämä henkilö sanoi, että kun ei tämä ole enää ihmisarvoista elämää yms.
Uskomatonta meininkiä tosiaan!
"Herra on minun turvani ja linnani, hän on minun Jumalani, johon minä turvaan".
tuulikki

Re: Petri Paavolalle

ViestiKirjoittaja tuulikki » 10. Huhti 2020 09:18

PetriFB kirjoitti:Mindfulness on itämainen hindulaisuuden ja buddhalaisuuden meditaatiota, jossa ihminen on kontaktissa henkioppaaseen (demoni- ja riivaajahenget), jota nyt lääketiedekin tukee.

Lukekaa tämä alla oleva Helsinki mindfulness ilmoitus, siihen on myös linkki:

Mindfulness, hyväksyvä tietoinen läsnäolo on tieteellisesti tutkittu ja toimivaksi havaittu harjoitusmenetelmä.

Mindfulnessin harjoittaminen vaikuttaa mm.

keskittymiskyky paranee
havainnointikyky, ajattelu ja tunne-äly laajenevat
päätösten tekeminen helpottuu
resilienssi, paineensietokyky ja kyky palautua kehittyvät
Monet maailman suurimmista yrityksistä, kuten Google, Apple ja Intel tarjoavat säännöllisesti mindfulness-kursseja ja –koulutuksia työntekijöilleen.

Erään haastattelututkimuksen mukaan jopa 80% tunnetuista, menestyvistä poliitikoista, yritysjohtajista, urheilijoista, taiteilijoista meditoi säännöllisesti.

Suomessa Helsinki Mindfulnessissa olemme ohjanneet mindfulnessia lukuisille asiakkaille mm. THL:lle, KELAn ohjelmoijille, Business Finlandille, Fennovoimalle, Nordean yksiköille, Academylle, Fortumille ja Nesteelle suomeksi sekä englanniksi. Palaute on ollut erinomaista.

https://www.helsinkimindfulness.fi/mind ... aatioille/

Anteeksi että änkeän tälle "palstalle", mutta kun en nähnyt muutakaan paikkaa missä puhutaan tästä aiheesta, joten siis,
sain sähköpostiini ammattiliitosta/työttömyyskassasta kuulumisia liitosta ja siinä samassa oli myös mindfulnes-kurssia tarjolla, eli näitä mindfulnes-kursseja järjestetään näköjään joka paikassa, tässä kyseinen mainos:

"Nyt on hyvä hetki keskittyä
Hyödynnä nyt ilmainen Mindfulness-verkkokurssi! Etusi arvo on 19,90 €!

YTK-Yhdistyksen jäsenenä sinulla on käytettävissäsi ilmainen kymmenen päivän Mindfulness-verkkokurssi. Kurssin voit suorittaa rauhassa omassa tahdissa siellä missä sinulle parhaiten sopii. Viime vuosina yhä suositummaksi noussut mindfunelss auttaa rentoutumaan, keskittymään paremmin ja tehokkaammin. Voit saada sen avulla apua univaikeuksiin ja jopa kipuihin. Koronaviruksen mukanaan tuomat ahdistuksetkin on helpompi hallita, kun tiedät miten voit auttaa itse itseäsi ajattelemaan paremmin.

Kurssi sisältää joka päivälle uusia 15-20 minuutin harjoituksia
Saat vinkkejä siitä kuinka harjoitella ja saada parhaan hyödyn kurssista
Saat päivittäin kurssin ajan motivoivia viestejä
LinRekisteröidy ku

Tästä linkistä pääset luomaan tunnukset kurssille:

Linkki 10 päivän mindfulness verkkokurssille ilmoittautumiseen.

Huom! Jos sinulla on käytössäsi Campwire-verkkokurssialusta ja siellä tili, niin kirjaudu tunnuksillasi (linkki vihreän napin alapuolella "Onko sinulla jo Campwire-tili? Kirjaudu sisään")"
"Herra on minun turvani ja linnani, hän on minun Jumalani, johon minä turvaan".
tuulikki

ViestiKirjoittaja Leea » 10. Huhti 2020 17:06

Tuo abortti ei liity mitenkään tähän rokoteasiaan. Jumalattomat ihmiset ovat kehitelleet monia lääkkeitä. Tarkoittaako se että tiettyjä lääkkeitä ja rokotteita ei saisi käyttää jos näiden lääkkeiden kehittäjät ovat ei uskovia ja kannattavat vääriä asioita. Tällä logiikalla emme voisi käyttää mitään lääkkeitä tai jopa kaupassa käyntikin olisi arveluttavaa, jos liikkeiden myyjät ja omistajat tukevat vääriä asioita.

Vaikka tuo rokote pakko töissä hieman turhauttaakin, niin olen silti ajatellut että rokotteen ottaminen ei ole hengellinen kysymys ja syntiä. Tässä asiassa noudatan esivaltaa, koska koen vahvasti ettei kyseessä ole Jumalan tahdon vastainen asia.
En ole myöskään lääketieteen asiantuntija, joka voisi varmuudella sanoa mitä lääkkeet sisältävät tai miten ne reagoivat ihmisessä. Mihinkään lääkkeisiin tai rokotteisiin ei kannata luottamusta laittaa, osasta voi olla hyötyä ja toisista ei. Joistakin voi saada vakaviakin oireita. Jos ihmiset haluavat salaa kehitellä tuhoavia lääkkeitä, tämä asia on sitten heidän vastuullaan. Voi olla että koronavirukseen ei tule edes rokotetta. Aikaisempaan SARS virukseen ei kai onnistuttu kehittämään toimivaa rokotetta, jos muistan lukeneeni oikein?

Sitten kun mikrosiru tulee pakolliseksi, johtaa se myös omalta kohdaltani siihen että on ulkona yhteiskunnnan toiminnasta. Pedonmerkistä (joka on melko varmasti mikrosiru) Raamattu varoittaa selkeästi meitä uskovia.
Leea

ViestiKirjoittaja PetriFB » 10. Huhti 2020 19:02

Abortti ja se, että nämä samat tahot, jotka suunnittelevat aborttia vastustavien rankaisemista liittyy sillä tavalla rokote asiaan, että nämä samat tahot suosittelevat tätä ehkä kehitettävää rokotetta, joka voi olla tai sitten ei ole pakkorokote. Ja nämä samat tahot, jotka rankaisevat abortin vastustamisesta ja suunnittelevat tätä rokotetta ovat antikristillisen maailmanjärjestyksen arkkitehtejä. Antikristillisen maailmanjärjestyksen toimet tähtäävät ihmisen vahingoittamiseen, joka markkinoidaan ihmisille "hyvänä" asiana.

Minä en ota antikristillisen maailmanjärjestyksen suosimaa rokotetta, sillä uskon sen olevan ihmiselle haitallista, vaikka se esitelläänkin hienona ja hyvänä asiana. Niin kuin aikaisemmin kirjoitin, niin jokainen saa vapaasti ottaa tai olla ottamatta sitä tulevaa rokotetta, jos sellainen tulee.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 10. Huhti 2020 19:16

Anton kirjoitti:
vaisuliini kirjoitti:
Anton kirjoitti: "foliohattuiluksi"

Olen käsittänyt että 5G kykenee mittaamaan ihmiskehon lämpötilaa ihan lävitse ja estottomasti eikä se folio pysty estämään mitään. Folioon on turhaa suojautua kuin enemmän Kristukseen ollessaan valvomistilassa koska Jeesus käski valvomaan ajan merkit.

Mä en tarkoittanut, että folio auttaisi. Tarkoitin että valtamedian ja siihen uskovien mukaan toisin ajattelevia pidetään mielenvikaisina.

("Foliohattuilija" on pilkkanimitys niille, jotka uskovat erilaisiin salaliittoihin yms valtavirrasta poikkeaviin narratiiveihin)

Anteeksi jos johdin sinua väärinymmärrykseen. Tiedän ja ymmärrän mitä tarkoitat. En ymmärtänyt väärin. Olen aiemmin kuullut eri taholta riittääkö folio suojaamaan ja juuri sen takia halusin nostaa esille kertoakseni sen ettei se riitä suojaamaan... Kysy yhteisymmärryksen kannalta jos et ymmärrä mitä ajan.

Siunattua pääsiäistä sinulle, Anton! :pc:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Anton » 10. Huhti 2020 19:40

Vaisuliini, mun on vaikea uskoa että kukaan puhuisi tosissaan foliohatusta. Todennäköisesti puhuja pilailee kustannuksellasi. Tai sitten hän on hyväuskoinen, jota joku on onnistunut jekuttamaan.

Voinhan tietty olla väärässäkin, ja se vasta olisi ironisuuden huipentuma kun foliohattu oikeasti osoittautuisi pelastukseksi :lol:
Anton

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu